Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Sisteme racire

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sisteme racire

    Pentru zona noastra geografica se fabrica doar masini cu racire pe lichid. Lichidul care face schimbul de temperatura este apa. Ea trebuie sa fie distilata si sa fie diluata cu antigel pentru lubrefierea pompei si prevenirea solidificarii pe timp de iarna.
    Uitandu-ma la sisteme de incalzire domestice si la cele de racire industriale am vazut ca se foloseste ulei mineral ca lichid ce face transferul de energie termica. Inteleg ca exista doar avantaje prin aceasta substitutie.
    Se poate folosi la masini un astfel de ulei in locul apei cu antigel?
    http://www.caesaralexandru.wordpress.com

  • #2
    Nu, nu se poate.

    Comment


    • #3
      Originally posted by 300zxtt View Post
      Nu, nu se poate.
      Daca avea argumentare ar fi fost raspunsul ideal!
      http://www.caesaralexandru.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Uleiul, mai ales cel mineral nu este asa de fluid precum apa.Oare cum ar fii circulatia uleiului prin instalatia de racire la -30 "C? Apa in combinatie cu antigelul are aceasi fluiditate si la -40 si la 100"C
        Last edited by 300zxtt; 09-21-2009, 15:06 PM.

        Comment


        • #5
          La fluiditatea lichidului m-am gandit si eu. Un ulei conceput special pentru astfel de sisteme este foarte fluid si la temperaturi de -30 (e absurd totusi). Poate la aceasta temperatura nu e la fel ca apa dar la 0 grade este mult mai fluid. Dovada ca se infiltreaza acolo unde apa nu o face. Nu are importanta fluiditatea daca motorul e rece fiindca nu are nevoie de racire. Pe masura ce se incalzeste motorul se fluidizeaza uleiul. Gandeste-te ca acel ulei este mai putin vascos decat cel din motor, si daca mototrul care depinde de ungere nu pateste nimic la temperaturi de -20 grade atunci nici sistemul de racire nu ar avea de suferit. Cred ca acest contraargument pica. Poate sa fie altul motivul pentru care nu vin din fabrica cu ulei in loc de apa?
          Recitind postul tau am realizat ca problema este la 100 grade cand uleiul este prea fluid si iese prin toate gaurelele, dar aici se poate compensa cu o etansare buna.
          Unii isi facusera sisteme de racire pentru computer pe baza de ulei ARO de gatit.
          Last edited by Demiurgos; 09-21-2009, 20:39 PM.
          http://www.caesaralexandru.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Am vazut de exemplu transformatoare racite cu ulei, doar ca nu ajungeau la regimul termic la care ajung motoarele si cred ca se mai folosesc si datorita faptului ca e slab conductor de electricitate.Iti dai seama se se intampla daca exista un por?

            Am inteles ca totusi uleiul nu are o conductivitate termica asa de buna precum apa si se raceste mai greu ( radiatoarele din casa sunt pe baza de ulei). Pt ca vedeam cand desfaceam un motor.Lichidul de racire era deja rece pe cand uleiul era caldut. Ce parere ai?

            Comment


            • #7
              La aspectul "por" ai dreptate. Daca curge bagi apa si gata. Ieftin!
              Despre racire trebuie sa spun ca nu chiar asa. Uleiul este un conductor termic mult mai bun dovada ca transformatorul sau orice alt sistem de racire avansat foloseste ulei. Ex.: Am vazut un sistem de captare a energiei solare. Niste oglinzi mari si concave directionau fascicolul de lumina spre un tub care era amplasat in focar. Acest tub prelua energia termica si o trasporta spre centrala prin ulei ci nu prin apa, deci la acest aspect al schimbului termic (rapiditatea de preluare si cedare a caldurii) uleiul este superior.
              Constatarea ta nu e relevanta in speta fiindca trebuie sa tinem cont de factorii care racesc apa si de cei care racesc uleiul din motor, adica:
              1.Mototrul este mare si inmagazineaza multa caldura. Uleiul o preia toata fiindca este in contact direct cu motorul, deci sta mai mult timp cald.
              2. Apa are doua circuite care comunica:
              -radiator termostat (acesta in stationare este inchis si divide circuitul) unde apa se raceste foarte repede fiindca sta mai multa in radiator si nu mai are sursa de caldura fiind izolata de motor
              - termostat motor; pe acest circuit apa se raceste mai greu fiindca preia din energia termica inmagazinata in motor, dar are avantajul pozitiei care ii permite sa degaje caldura spre exterior mult ma repede. Pe acest circuit verifici mai greu.
              Summa summarum apa din sistemul de racire are mai multe suprafete de schimb termic iar uleiul nu, motiv pentru care nu putem compara capacitatea lor de schimb termic in aceste conditii.
              http://www.caesaralexandru.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Pe vremea lui Ceaushescu foloseam in loc de lichid de racire pe timp de iarna la camioane gen RABA (fiind criza de antigel, shi pierderi multe), motorina 80% shi restul antigel ce cu timpul ramanea aproape doar motorina. Inconvenientul era ca ataca furtunele de cauciuc, iar la camioanele ce aveau camashi umede (Saviem), se umflau inelele de etanshare dintre camashi shi blocul motor (dar la marele CANAL Dunare-Marea Neagra mergea orice improvizatzie, cu toate ca uneori mai lua cate o bascula foc de se topea motorul ca nici cu laserul nu l-ai fi topit asha).
                Deci revenind la subiect un alt inconvenient ar fi ca toate furtunele pe unde trece lichidul de racire, in cazul tau uleiul, ar trebui sa fie speciale ca sa reziste la atacul uleiului totodata sa fie shi elastice ca sa permita pendularea motorului fatza de radiator, iar la temperaturi joase acest ulei va trebui sa detzina acea fluiditate care sa ii permina trecerea prin celulele radiatorului shi a incalzitorului. Presupunand ca indeplinim aceste conditzii ar mai fi un impediment shi anume pretzul acestui ulei, care oricum ar fi mai ridicat decat pretzul antigelului. Dar cum spune un proverb: cine incearca nu gresheshte, dar nici bine nu izbandeshte. Cine are timp de experientze ar putea sa incerce sa vada care ar fi avantajele shi dezavantajele folosiri uleiului pe post de agent de racire.

                Comment


                • #9
                  Teoretic ar fi urmatoarele avantaje: racire mai buna, sistemul de racire protejat - ma refer si la chiulasa aici, risc 0 de inghet. Dezavantaje: costul ridicat al uleiului.
                  De ce zici ca ar trebui furtune speciale? Pe instalatie la unele masini nu e presiune. Ce efecte ar putea avea asupra furtunelor?
                  http://www.caesaralexandru.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    Pai, cum a zis si Greceanu-Eduard, cauciucul nu prea ,,se intelege" cu uleiul; il ataca, ii accelereaza puternic imbatranirea. Din aceasta cauza trebuiesc schimbate furtunele.
                    Last edited by 3mil; 09-22-2009, 16:04 PM.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Logan | Dacia Logan |Anulare DPF