Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Cum sa prevenim problemele la masina noastra, sfaturi, pareri

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum sa prevenim problemele la masina noastra, sfaturi, pareri

    Buna ziua !

    Am cautat pe acest forum un topic similar dar nu am gasit. Sigur ca sunt multe sfaturi si pareri utile printre miile de postari, dar ar dori sa avem aici o discutie despre cum sa prevenim uzura la masinile noastre, si cum are trebui sa ne purtam pentru a nu avea probleme pe viitor. Eu nu sunt un sofer cu multa experienta, dar as dori sa adaug cateva sfaturi pe care eu le-am gasit utile:

    1. Dupa ce pornim motorul e bine sa stam cu masina 2 minute la relanti fara sa pornim la drum. Asta pentru a permite o lubrifiere mai buna a motorului si pentru a preveni uzura

    2. Sa nu lasam masina sa stea mai mult de o saptamana fara sa o pornim

    3. Cel putin o data pe saptamana sa ne uitam la motor si sa facem o inspectie vizuala a diferitelor componente. In felul acesta putem observa daca avem scurgeri de ulei, antigel etc.

    4. Presiunea la roti verificata o data pe luna

    5. Sa nu mergem cu rezervorul aproape gol pentru a nu trage aer

    6. O diagnoza pe tester cel putin o data pe an

    7. Filtrele si uleiul schimbate o data pe an

    8. Stilul de condus mai turat , in special la motoarele diesel pentru a nu infunda EGR, DPF si alte componente

    9. La spalatorie sa ii spunem celui care spala sa nu dea cu presiune pentru a nu rupe vopseaua, de asemenea sa nu dea cu jetul in oglinzi pentru a nu face scurt la contacte

    10. Sa stim care e consumul masinii la fiecare alimentare, in felul acesta putem depista din timp o problema a motorului

    Astept sa vad ce au de spus si ceilalti membri.
    Last edited by Guest; 07-10-2013, 16:52 PM.

  • #2
    1 - cartile masinilor avute in ultimii ani (Audi si Opel benzina, 210-ele diesel) recomandau plecatul imediat dupa pornite, nu incalzitul pe loc.
    Restul, de acord.
    Uzura n-o poti preveni (unde exista frecare exista uzura), insa poti preveni defectiuni tehnice inopinate si neplacute.
    https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

    Comment


    • #3
      Interesant. Am sa ma uit si in manualul meu de la w203 sa vad ce scrie la pornirea de pe loc, dar e in germana si nu prea inteleg. Cred ca nu e o diferenta totusi intre w210 si w203 in privinta asta.

      Comment


      • #4
        In privinta plecari imediat dupa pornire, parerile sunt impartite. Eu pe timp de iarna, primul lucru, pornesc masina si apoi ma apuc de dezapezirea ei. Vara, las motorul sa mearga in relanti pana sacde turatia in regim normal. Atunci consider ca sa facut o temperatura optima de lucru a motorului.
        Revizii si reparatii instalatii climatizare auto si casnice.
        Reparatii frigidere, congelatoare, lazi si vitrine frigorifine.
        Onorez comenzi si in Bucuresti
        Tel. 0736375626 Marian

        Comment


        • #5
          Eu pana acum am lasat mereu cateva minute sa mearga la relanti, preventiv, indiferent de ce masina am avut .

          Ce mi-am mai adus aminte e in legatura cu schimbul de ulei, care trebuie facut prin gravitatie, nu prin absorbtie cu pompa de vacuum - si aici parerile sunt impartire. De asemenea e bine ca motorul sa fie bine incalzit cand se face schimbul de ulei, adica sa faci o plimbare de vreo 20 de minute inainte sa o bagi la service.

          Comment


          • #6
            Asa e recomandat, sa se demareze imediat dupa ce s-a pornit motorul.
            Fabricantii recomanda ca motorul sa intre in sarcina imediat, fara turatii mari pana se ajunge la temperatura optima, pentru ca mersul in sarcina incalzeste motorul la temperatura optima de functionare intr-un timp mult mai scurt decat daca ar functiona la relati pe loc. Se spune ca cele mai mari uzuri sunt produse de la pornire si pana se ajunge la temperatura optima. Cu cat scurtam acest timp de incalzire al motorului, cu atat uzurile sunt mai mici.

            Comment


            • #7
              Oare bunastarea motorului sa fie explicatia, sau dorinta fabricantilor de a demonstra cat de putin polueaza masina lor?
              Last edited by paul_p; 07-14-2013, 23:54 PM.

              Comment


              • #8
                Eu am crezut si cred ca practica asta e pentru bunastarea motorului, pentru ca uleiul pana ajunge la temperatura constanta de functionare nu are aceleasi proprietati de ungere. Uleiul atunci cand e rece, e mai vascos si ajunge cu mai mare greutate in punctele critice de lubrifiere.
                Last edited by daniel_tandara; 07-15-2013, 07:34 AM.

                Comment


                • #9
                  Un lucru foarte important la masini este sa verificam si sa curatam zonele in de scurgere a apei intre parbriz si capota , am vazut masini care au stat parcate sub pomi si aveau pamint sub baterie ,orificiile de scurgere erau infudate , rugina in astfel de condiiti va apare rapid si reparatia in nu e usioara , o alta zona care e greu accesibila este in spatele aripilor desupra pragului unde se stringe pamint si mizerie care curge de deasupra .

                  Comment


                  • #10
                    Bine punctat ! Noroiul si alte maclavaisuri care se lipesc de vopsea trebuie indepartate imediat.

                    Comment


                    • #11
                      Mai lasati-o cu atata atentie ca e masina(fier) nu bibelou.Masina cu cat tii mai mult la ea cu atat se strica mai des.

                      Comment


                      • #12
                        Haha ! Cred ca glumesti. Daca era Dacie 1300 mai ziceam, dar vorbim de o masina nemuritoare ca Mercedes, tot ce a dat omenirea mai bun in materie de automobile. E mai mult decat un fier, e gena perfectiunii.

                        Mercedes trebuie tratat cu maxim respect ! Eu vreau sa imi tin w203ul sa il fac clasic si sa trec cu el de 1 milion de km .

                        PS : imi recunosc obsesia, nu va speriati prea rau !

                        Comment


                        • #13
                          Acum deja suntem offtopic, dar sa stii ca si mie imi trec prin cap prostiile astea, sa-mi tin masina pana ajunge oldtimer.

                          Comment


                          • #14
                            Doamne ajuta ! Mai vorbim peste 20-30 de ani, eu deocamdata nu am de gand sa vand masina asta, nu ii gasesc defecte. Poate daca se va trece de la diesel la altceva pana atunci , da si asa e greu sa ma despart.
                            Promit ca nu mai posted offtopic.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by steradulescu View Post
                              Mai lasati-o cu atata atentie ca e masina(fier) nu bibelou.Masina cu cat tii mai mult la ea cu atat se strica mai des.
                              Si daca nu te tii de ea te lasa cind tie lumea mai draga si sper din tot sufletul sa nu il lase pe nimeni in vre-0 depasire

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF