Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Anvelope de iarna - si nu numai

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anvelope de iarna - si nu numai

    Reactualizand tabelele mele cu date tehnice, propun ca analiza o mica dizertatie despre anvelope. Sunt prezentari de date tehnice si, oarecum, se apropie de parerile mele.
    Sursa: www.anvelopejantealiaj.ro

    Despre Anvelope
    Cea mai importanta piesa a autoturismului dumneavoastra nu este motorul.
    Anvelopele autoturismului sunt considerate adesea ca find piese mai putin importante ale vehiculului. Aceasta apreciere este însa departe de adevar. Anvelopele sunt singurele zone de contact pe care vehiculul îl are cu suprafata carosabila. ...
    Sfaturi utile privind întretinerea anvelopelor dumneavoastra.

    Anvelopele sunt produse de înalta tehnologie, special create pentru un sofat modern. Întretineti-le corespunzator si veti putea benefcia de un serviciu excelent.

    Fiind produse cu o tehnicitate complexa, trebuie sa acordati anvelopelor o atentie sporita. Astfel, veti putea benefcia de performantele si confortul asigurat de anvelope pe tot parcursul lor de viata.

    Inspectati starea anvelopelor si verificati presiunea acestora (inclusiv pen-tru roata de rezerva) la fiecare doua saptamâni. Daca suspectati existenta vreunei deteriorari, anvelopa trebuie inspectata imediat de catre un service profesionist de anvelope.

    1. Presiunea din anvelopa si umflarea cu azot
    Verificati la fiecare doua saptamâni presiunea atunci cand anvelopa este rece si reglati-o daca este necesar. Recomandarile privind nivelul presiunii va sunt date de catre producatorul autovehicolului si le puteti gasi în manualul tehnic al masinii, amplasate pe muchia portierei soferului sau pe clapeta de la gura de umplere a rezervorului.

    Supra- sau sub-presiunea anvelopei reduce capacitatea acesteia de a avea o aderenta corespunzatoare. Nu numai ca va contribui la o uzura excesiva si asimetrica a anvelopei, dar va influenta substantial si manevrabilitatea, ceea ce poate crea pericole îndeosebi la virajele luate cu viteze mari.
    Daca presiunea nu este adecvata in functie de sarcina încarcata, temperatura anvelopei creste datorita flexarii sporite a flancului. O temperatura excesiva poate cauza deteriorari ireparabile ale structurii anvelopei.

    De retinut este faptul ca oxigenul din aerul folosit traditional la umflarea rotilor ataca în timp cauciucul si janta si scurteaza durata de viata a anvelopei.

    Azotul este folosit în mod obisnuit la umflarea anvelopelor de avion, ale masinilor de curse si autovehiculelor de teren, având numeroase avantaje fata de umflarea cu aer.

    Azotul nu reactioneaza cu cauciucul, nu retine apa care duce la formarea ruginii si ramâne în anvelopa mai mult timp. Aceasta însemna ca rotile vor mentine presiunea constanta mai mult timp, durata de viata a anvelopelor va crste si conditiile de conducere se vor îmbunatati.

    De asemenea, azotul nu formeaza amestecuri inflamabile în interiorul anvelopei, minimalizându-se riscul exploziilor.

    2.Importanta adâncimii profilului caii de rulare.
    Acordati o atentie însemnata asupra caii de rulare a anvelopei - are un impact considerabil în ceea ce priveste perfomantele acesteia. Este foarte importanta adâncimea profilului caii de rulare, care în general este reglementat de lege a fi de minimum 1.6 mm¹. Daca sofati având un profil mai putin adânc, riscati sa fiti amendat sau si primi si puncte de penalizare rutiera. Indicatorii de uzura ai caii de rulare ( TWI ) reprezinta un reper important de apreciere al adâncimii acesteia. TWI sunt nervuri aflate în principalul canal longitudinal al caii de rulare, distribuite uniform dea lungul circumferintei anvelopei, nervuri care ajung sa fie la acelasi nivel cu profilul caii de rulare atunci când este atins nivelul minim legal de 1.6 mm al adâncimii profilului.

    Unele anvelopele de iarna au indicatori de uzura suplimentari ce indica atunci când adâncimea profilului a atins 4 mm, deoarece performantele anvelopelor de iarna scad substantial sub acest nivel.

    Recomandarea noastra:

    Deoarece anvelopele uzate sporesc riscul de acvaplanare si influenteaza negativ performantele de frânare, va recomandam insistent sa înlocuiti anvelopele înaintea atingerii nivelului de adâncime minim legal al caii de rulare.

    O regula buna de respectat: înlocuiti anvelopele de vara la 3 mm, iar cele de iarna la 4 mm adâncime ramasa a caii de rulare.

    3.Evitarea deteriorarilor.
    Anvelopele se pot deteriora fara ca soferul sa realizeze acest lucru. Daca descoperiti sau suspectati o astfel de problema, anvelopa trebuie imediat inspectata de catre un service profesionist de anvelope.

    Daca trebuie sa treceti peste un obstacol, apropiati-va încet de acesta si pe cât posibil într-o pozitie perpendiculara fata de obstacol. Verificati starea anvelopelor în mod regulat pentru a sesiza deteriorari exterioare cum ar fi taieturi, fisuri sau umflturi.

    Nu suprasolicitati anvelopele.

    Evitati suprasarcina vehiculului dumneavoastra. Daca intentionati sa sofati supraîncarcat sau la viteze foarte mari, ajustati presiunea în anvelope conform recomandarilor facute de producatorul vehiculului.

    4.Durata de viata
    Se recomanda ca la fiecare 10 ani sa înlocuiti cu anvelope noi toate anvelopele autoturismului (inclusiv cea aferenta rotii de rezerva).Mai devreme sau mai târziu, trebuie sa va înlocuiti anvelopele.

    Momentul când se înlocuieste o anvelopa este o decizie de care este responsabil proprietarul vehiculului. Acesta trebuie sa aibe în vedere factori precum conditiile în care a fost exploatata anvelopa, modul cum a fost întretinuta, inspectia vizuala si performantele dinamicii acesteia. Clientul trebuie sa consulte un service profesionist de anvelope atunci când are întrebari despre utilizarea anvelopei.

    Este important sa montati acelasi tip de anvelope(marca si profil) pe toate cele patru roti ale vehiculului ,pentru a putea beneficia de manevrabilitate si performante de franare foarte bune in orce conditii de trafic.

    Asigurativa ca toate anvelopele vehiculului provin de la acelasi producator si au acelasi profil al caii de rulare.

    5.Ventilele
    Înlocuirea ventilelor este recomandata mai ales atunci când înlocuiti anvelope tubeless (fara camera de aer).

    6.Anvelope de iarna
    Utilizati anvelope de iarna imediat ce temperatura scade sub 7* C. La aceasta temperatura compusii anvelopelor de vars devin rigizi si astfel aderenta anvelopei pe suprafata carosabila se diminueaza considerabil. Iarna, aderenaa este la fel de importanta atât pe axa spate cât si pe axa fata, deci autoturismul trebuie sa fie echipat cu 4 anvelope de iarna.

    7.Anvelopa rotii de rezerva
    Toate recomandarile de mai sus se aplica si asupra anvelopei rotii de rezerva.

    8.Anvelope Runflat
    Ramaneti mobil chiar si in cazul unei pene de cauciuc.

    Cu inovativele anvelope Runflat. Spre deosebire de anvelopele conventionale, anvelopele autoportante au flancuri ranforsate ce pot sustine autoturismul chiar daca presiunea în anvelope este zero, prevenind astfel ca peretii anvelopei sa fie comprimati între janta si sosea.
    Mobilitate continua datorita flancurilor ranforsate.
    În cazul unei pene de cauciuc, anvelopele autoportante permit continuarea sofatului, cu conditia ca autovehiculul sa fie condus de o maniera adecvata si cu o viteza diminuata.
    Avantajele anvelopei cu sistemul Runflat:
    -Nu este necesara înlocuirea imediata a anvelopei. Permite sofatul înca 80 km cu o viteza de maximum 80 km/h
    -Compatibile cu jante standard.
    -Roata de rezerva si crick-ul nu mai sunt necesare.

    9. Dimensiunile anvelopei

    10. Indicele de viteza
    Achizitionati numai anvelope ale caror indici de viteza corespund cu viteza maxima care poate fi atinsa cu acel autoturism. Indicele de viteza reprezinta viteza maxima la care o anvelopa poate transporta sarcina mentionata ca indice de sarcina. Indicii de sarcina si de viteza sunt marcati pe ambele flancuri ale anvelopelor.
    Indice de viteza Viteza km/h
    ...
    K 110
    L 120
    M 130
    N 140
    P 150
    Q 160
    R 170
    S 180
    T 190
    H 210
    V 240
    W 270
    Y 300
    ZR peste 240

    11.Indicele de sarcina
    Indicele de sarcina reprezinta sarcina maxima in Kilograme pe care o anvelopa o poate transporta la viteza maxima indicata de indicele de viteza.
    LI KG LI KG LI KG LI KG LI KG LI KG LI KG
    50 190 70 335 90 600 110 1060 130 1900 150 3350 170 6000
    51 195 71 345 91 615 111 1090 131 1950 151 3450 171 6150
    52 200 72 355 ....


    Tabel comparativ eficienta

    Sursa:anvelope1.com (28.10,2012) Marime:205/60R15 Pret inf.
    Marca tip Note Uscat Umed Zapada Gheata Zgomot Uzura Cu TVA

    Michelin Alpin A4 91T 6 10 8 6 8 6 482,00

    Alpin A4 91H 8 10 6 10 6 10 529,00

    Continental
    ContiWinterContact TS830 91T TL
    6 4 4 4 4 6 431,00
    ContiWinterContact TS850 91T TL
    8 8 8 10 6 10 431,00
    ContiWinterContact TS830 91H TL
    10 6 6 6 6 8 465,00
    ContiWinterContact TS850 91H TL
    8 6 6 10 10 6 465,00
    SEMPERIT
    SpeedGrip 2 91H 6 6 10 10 10 8 366,00
    BARUM Polaris 3 91T 8 6 8 8 8 8 298,00
    Polaris 3 91H 6 8 10 8 6 10 323,00
    GOODYEAR
    UG8 MS 91H TL 6 8 6 8 10 10 478,00
    UG8 MS 91T TL
    10 6 8 10 8 10 462,00
    DUNLOP Winter Sport M3 MS TL 91H SP
    8 10 8 6 10 10 442,00

    Normal, exista date despre multe tipuri de bume.
    Cred ca de aici pleaca o intrebare: sa cautam cat mai multe date comparative.
    Last edited by epurare_coco; 10-30-2012, 19:00 PM.

  • #2
    Un prim sfat:
    Dupa notele de la una din cele 6 pozitii, alegem anvelopa functie de care anume aspect ne intereseaza in principal.

    Comment


    • #3
      Rog un admin sa stearga acest subiect. Imi este rusine ca nu am citit TOATE postarile pe acest subiect. Multumesc.

      Comment


      • #4
        Zilele astea am avut de facut multe curse. Temperaturi in zona: - 3 dimineata, +3 la 11, + 7 la 14, -1 la 17.
        Pentru aceasta situatie, o anvelopa de iarna ESTE 0,00 BARAT. Cele all ar mai fi mers un pic. 60/h a fost un vis.
        Poti s-a lasi la 1,7 bar. Degeaba. Daca puteam folosi alea de vara-ploaie, 120 era sigur ceva normal.
        Asa cum am remarcat candva, chestia cu iarna-vara ESTE O MARE TAMPENIE.
        Cum sa-i spui unui organ ca, daca nu-i zapada, siguranta in circulatie depinde de gume?
        El stie ca de la ... la ... trebuie de iarna.

        I-am aratat ghioceii de pe laturi. Din marginea padurii. Doar intr-o pauza mi-a dat dreptate.
        Evident, nu a tinut de cald.
        Am folosit niste ALL. Nu am avut probleme decat la consum suplimentar.

        Poti spune ca Legea aia este aiurea?

        Comment

        Working...
        X
        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF