Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Tutoriale

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    M102.980, M102.982, M102.983, M102.985, M102.987, M102.990, M102.991, M103.940, M103.941, M103.942, M103.943, M103.980 (300E), M103.981, M104.900, M104.942, M104.943, M104.944, M133.980, M100.980, M100.981, M100.985, M102.910, M102.919, M102.920, M102.921, M102.922, M102.923, M102.9..


    O lista cu motoarele Mercedes, si specificatiile lor.
    W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
    http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

    Comment


    • #17
      Un site cu tot ce trebuie sa stiti inainte de INSPECTIA TEHNICA!

      PS: Clipul e in germana dar o sa va da-ti seama despre ce este vorba

      Allways on the move...
      http://www.youtube.com/watch?v=Nwx_Bdgl2Bg

      Comment


      • #18
        Ceva interesant si util...


        Informatii utile jante si cauciucuri

        Ceva ce cred ca intereseaza pe toata lumea In speranta ca veti gasi acest post cel putin interesant...spor la citit


        JANTELE DE LA A LA Z

        Nu de putine ori ne-am lovit cu totii de cateva numere stantate pe jantele noastre fara sa stim ce reprezinta. Le-am trecut cu vederea si am uitat de ele, ca doar masina merge si asa. Jantele, nu "gentile" cum mai spune lumea, au ceva mai multe dimensiuni si parametrii decat un simplu diametru si distanta intre prezoane. La prima vedere totul pare simplu, dar nu e chiar asa.

        De obicei, jantele au inscrise pe ele cateva numere care spun totul despre ele, insa degeaba le citim daca nu intelegem ce reprezinta. Majoritatea au inscrise o suita de numere si litere de genul 6Jx15 H2-40 ET45. Pare un mesaj codat, insa e mult mai simplu decat pare. De aceea, le vom lua pe rand si vom explica ce inseamna fiecare mic detaliu si amanunt al jantelor, scris in acest cod sau nu.


        Diametrul total

        Multa lume stie ca diametrul jantelor se masoara in inci (toli), incepand cu 12" (pe Tico) pana la dimensiuni uriase, "american pimp style” pentru care inca nu exista nici anvelope - 30". Diametrul jantelor este usor de masurat cu o ruleta, trecand prin centrul jantei, masurand dintr-o parte in alta a suprafetei exterioare. Alegerea diametrului unui set de jante depinde numai de dimensiunile inscrise in talon referitoare la acestea sau de gusturi personale. Diametrul jantei il veti gasi totodata inscriptionat pe jante, de obicei fiind primul numar - 15x... , unde 15 este diametrul rotii. Bineinteles ca diametrul unei jante va influenta greutatea, stabilitatea, demarajul sau alti factori ai masinii.


        Latimea interioara a jantei

        Este urmatorul semn inscriptionat pe janta, dupa diametru - 6Jx15, unde 6 este latimea interioara a jantei, masurata in inci. In general ne dam seama care este diametrul jantei si care este latimea interioara a jantei, cea din urma fiind semnificativ mai mica. Aceasta se masoara intre marginile jantei, acolo unde intra anvelopa. Trebuie sa stim acest parametru al jantei pentru e putea determina diametrul anvelopei pe care o suporta. De exemplu, 7J inseamna 7 inci, mai exact, 170.78 mm, de unde rezulta ca putem folosi o anvelopa in jurul dimensiunii de 170 mm latime. Daca vom avea 9J, o sa putem pune anvelope ce au latimea de 225 mm. Aici mai intra si toleranta pe care o dau marginile jantei, astfel incat putem pune si anvelope putin mai mari, in general cu maximum 2 cm (grosimea marginii este in medie de 9 mm) sau dimensiunea imediat urmatoare. Astfel, pentru performante optime si pentru a respecta specificatiile jantei si cele ale anvelopei, la 7J putem pune anvelope de maximum 175 iar la 9J vom putea pune 235. De cele mai multe ori, nu se respecta aceste proportii, deoarece janta nu arata "incarcata" cu anvelope mai late, insa performanta optima este data de acest numar.


        Profilul jantei

        Mai sus am folosit drept exemplu "J"-ul care este prezent pe multe jante, insa putina lume stie si ce inseamna. J, JJ, K, JK, B, P sau D sunt litere care apar laolalta cu cifra care arata latimea interioara a jantei, cum ar fi 7J. Literele arata ce fel de profil are janta, mai exact, pe ce suprafata se asaza anvelopa. Majoritatea masinilor din ziua de azi au "J", un profil al jantei des intalnit si universal. Masinile 4x4 au de multe ori jante cu profil "JJ", in timp ce, de exemplu, masinile Jaguar mai vechi au profil "K". Putem spune ca profilul se alege in functie de producator dar si de scopul masinii.


        "Cocoasa" jantei

        H, H2, FH, CH. EH sau EH2 sunt inscriptionari pe care le putem intalni pe jante. Este vorba de codul specific fiecarei jante, in functie de numarul si aspectul cocoaselor de pe profilul jantei. Acestea sunt denumirile si descrierea pentru fiecare cod ce apare pe jante.


        Latimea totala a jantei

        Aceasta este latimea reala a jantei, masurata de la un capat la altul a suprafetei de rulare, din exteriorul marginilor (sau peretilor jantei cum se mai numesc). Dimensiunea aceasta nu apare nicaieri inscriptionata pe janta, fiind usor dedusa din latimea interioara a jantei la care se mai adauga in general 8-9 mm x2, adica latimea celor doua margini ale jantei pe care sta anvelopa. Latimea totala a jantei ne ajuta destul de mult in calcularea spatiului pe care il avem pentru a pune o janta fara a atinge diferite elemente ale caroseriei.


        Diametrul gaurii centrale

        Este vorba de gaura din centrul lateral al jantei, in mijlocul gaurilor pentru prezoane, acoperita de cele mai multe ori de un capacel de plastic. Aceasta dimensiune nu apare inscriptionata pe janta, insa in specificatiile jantei ar trebui sa fie. Ne ajuta sa determinam daca roata se potriveste cu fuzeta masinii, acolo unde este capatul planetarei. De obicei, diametrul acestei gauri centrale este universal, insa cazuri speciale nu permit pozitionarea unei jante uniform pe fuzeta din pricina acestei gauri ce se dovedeste a fi prea mica. in acest caz, se folosesc flansele de distantare. Pentru a evita acest fenomen, e bine de stiut diametrul gaurii interioare. Se masoara in milimetri.


        PCD

        "Pitch circle diameter" este diametrul cercului imaginar facut de centrul: prezoanelor. Acesta se masoara in milimetri. Cand schimbam jantele este esential si cunoastem acest PCD care reprezinta de fapt distanta intre prezoane.


        Distanta intre prezoane

        In general, fiecare stie ce distanta intre prezoane are masina lui. Fie ca este 4x100, 5x120 sau 5x100, orice masina are o anumita departare intre prezoane. Daca nu cunoastem exact aceasta dimensiune, putem alege jante gresite pentru masina noastra. Distanta intre prezoane este de obicei stantata si pe janta, sub o forma de genul - 4x100, unde 4 reprezinta numarul de gauri (prezoane) si 100 reprezinta distanta in milimetri intre prezoane. De exemplu, 5x120 este dimensiunea standard pentru BMW, adica - 5 prezoane cu o distanta intre ele de 120 mm. Multa lume stie aceste dimensiuni, insa nu stie cum se masoara exact.
        - ia masinile cu 4, 6 sau 8 prezoane – se masoara din centrul imaginar ai celor doua gauri opuse,
        - la masinile cu 5 prezoane - se masoara din marginea indepartata a unei gauri pana in centrul celei de-a doua gauri.


        Factorul de echilibru - OS

        Se mai numeste si "offset", o dimensiune si specificatie foarte importanta si mereu imprimata pe orice janta. Spre deosebire de alti parametri, cum ar fi distanta intre prezoane sau diametrul jantei, factorul de echilibru este mai putin cunoscut si luat in considerare. insa este poate cel mai important in alegerea unui nou set de roti. Factorul de echilibru influenteaza faptul cum arata o roata montata pe masina, cat patrunde in spatiul rotii si daca anvelopa va atinge sau nu elementele caroseriei, contraaripi sau suspensie. Factorul de echilibru se masoara intre linia centrala imaginara ce strabate janta lateral pe mijloc si suprafata de montare a jantei, acolo unde face contactul cu fuzeta. Aceasta distanta se masoara in milimetri si este intotdeauna inscriptionata pe janta, alaturi de "ET" ceea ce inseamna "Einpress Tieffe1”, factor de echilibru in germana.
        Nu de putine ori se intampla ca atunci cand franam la viteza mare volanul sa vibreze (ET nepotrivit pentru suspensia masinii), rotile sa atinga in contraaripi sau spoliere, volanul sa mearga foarte greu sau foarte usor si instabil sau suspensia sa reactioneze gresit, toate acestea putand fi cauzate de alegerea unei jante cu un factor de echilibru eronat.


        Centrarea unei jante

        Jantele au doua feluri de centrare pe fuzeta. Fie centrate de catre gaura centrala (hubcentric), fie de catre prezoane (lugcentric).


        Linia centrala

        Este linia imaginara pe mijlocul unei jante vazute din profil. Linia centrala este doar un factor de masurare, in functie de care se determina diferite dimensiuni ale jantei.


        Gaura valvei

        Un orificiu prin care se pune valva de umflare a anvelopei. De obicei, jantele vin impreuna cu un set de valve, specifice jantei. Exista si valve ascunse, ce nu ies in evidenta, pentru a nu strica designul rotii. Pentru acestea, impreuna cu jantele, vine si un ventil special ce permite umflarea anvelopelor.


        Diametrul de montare

        Este diametrul suprafetei ce intra in contact cu fuzeta, la montaj. Se masoara pe partea interioara a jantei, in milimetri. Este important de stiut acest diametru mentionat in specificatiile jantei pentru a nu avea o fuzeta prea mare sau prea mica, rezultand astfel lipsa stabilitatii si echilibrului. 0 alternativa la aceasta problema este montarea unor flanse adaptoare, solutie pe care fabricantii de jante o combat.


        Alti parametri de clasificare

        Greutatea jantelor este de cele mai multe ori specificata in manualul de utilizare si intretinere. Sunt jante din mai multe feluri de aliaje, de la cele mai usoare folosite in mediul raliurilor si al competitiilor oficiale, pana la ceie mai grele si mai mari, preferate in general de americanii amatori de "bling-bling".

        Jantele in sine pot fi de mai multe feluri, in functie de materiale sau componente. Majoritatea jantelor sunt turnate, monobloc. Adica sunt din aliaje turnate in matrite, dintr-o singura bucata. Exista si jante forjate sau/si din doua sau mai multe bucati. Unele jante sunt facute din mai multe bucati pentru a permite schimbarea spitelor sau a "florii" interioare, lasand numai suprafata de contact cu anvelopa. Tot din mai multe elemente sunt si jantele de tip spinnere.
        Finisajul jantelor este si el de mai multe feluri - lucios, mat, in diferite culori, aluminiu polisat, crom, auriu, multicolore sau in culorile aliajului. Mai nou, exista si jante transparente, ce au "floarea" prin care trec prezoanele din plexiglas, sau cu efecte de holograma cu diferite imagini. Scopul acestora este pur estetic.

        SURSA :



        Sursa tabelului:


        Toate cele bune !
        Attached Files
        W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
        http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

        Comment


        • #19
          Dimensiuni gaura centrare:

          Established in April 2003, SRB Power provides a wide range of alloy wheels and performance parts. Shop now and get free delivery for orders over £300.
          W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
          http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

          Comment


          • #20
            Uite aici catalogul de pe site-ul ala pe care acum nu-l mai gasesc :

            4shared is a perfect place to store your pictures, documents, videos and files, so you can share them with friends, family, and the world. Claim your free 15GB now!


            Este un .xls , uploadat de mine pe 4shared.

            Bafta.
            Pasionat w124 : Mercedes w124 blog

            Comment


            • #21



              DICTIONAR EXPLICATIV AUTO




              ABC Actioneza impotriva inclinarii caroseriei la curbe si imbunatateste, cu ajutorul ESP, stabilitatea la drum.

              ABS Antilock Braking System - Evitarea blocarii la franare, acest sistem elimina blocarea rotilor la franare si pierderea controlului volanului pe suprafete alunecoase. Sensorii de viteza monitorizeaza fiecarea roata in parte si reduc presiunea de franare pe fiecare roata care se invarte mult mai incet decat celelalte. Sistemele ABS pot avea 2, 3 sau 4 canale. Sistemele cu 2 canale au cate un canal pentru fiecare set de roti, cum ar fi roata din fata si cea din spate, de pe partea stanga a masinii. O eventuala blocare a rotilor face ca presiunea de franare sa se reduca la ambele roti ale fiecarui canal.

              ASR Reglarea patinarii tractiunii. Impiedica rotirea rotilor de tractiune si sporeste astfel stabilitatea la drum. Exista doua metode de baza: ori e micsorata electronic puterea motorului, ori se actioneaza frana rotii ce tinde sa se rasuceasca. ASR foloseste senzorii pentru turatia rotii ai ABS, pentru determinarea rotii care se rasuceste. Multi producatori numesc reglarea patinarii tractiunii in limba engleza: Traction Control: ETC, TC ori TCS.

              AWD Tractiune pe toate rotile.Termen folosit in special la masinile japoneze.

              BAS Asistenta la franare.Sistemul recunoaste intentia soferului de a pune o frana totala calculand viteza de deplasare si puterea actionarii pedalei de frana. Sistemul activeaza automat intreaga putere de franare, obtinandu-se astfel un spatiu de franare foarte scurt.


              CDI Denumire a firmei Mercedes pentru Common-Rail-Diesel-Injektion-Direkteinspritzer (injector diesel comun)

              Common -Rail Instalatia comuna de injectie si inseamna ca toate duzele de injectie sunt alimentate de o singura instalatie aflata sub presiune. Momentul injectiei se declanseaza in mod electronic

              Controlul tractiunii Termen generic folosit pentru limitarea devierii rotilor la accelerare. Sistemele de control ale tractiunii actioneaza franele si reduc acceleratia atunci cand devierea rotilor este detectata

              DOHC Denumirea englezeasca a motoarelor cu doi arbori cu came in chiulasa (Double Overhead Camshaft)

              EBD (Electronic Brake Distribution) - Distributia electronica a fortei de franare pe fiecare roata in parte

              ECU Este responsabil de intregul management al motorului si controleaza, verifica si ajusteaza toate functiile importante ale masinii (motorului). Toate acestea se intampla cu luarea in considerare a conditiilor de lucru a motorului cumulate cu turatia si variabilele de mediu (temperatura exterioara, densitatea aerului, temperatura motorului, etc).

              ESP Electronic Stability Program - Program electronic de asigurare a stabilităţii. Cu ajutorul ESP-ului se poate creşte capacitatea de control asupra autovehiculului în situaţiile limită ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid, ESP-ul extinde funcţia ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condiţii ale carosabilului. Prin intervenţia punctuală asupra managementului motorului şi asupra frânelor, ESP-ul împiedică o posibilă derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza în întreg domeniul de viteze şi se cuplează automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat şi decuplat în caz de necesitate, prin apăsarea tastei ESP. Dacă ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsă în permanenţă. Acest lucru este însă recomandt numai în cazul rularii cu lanţuri de zăpadă şi în cazul suprafeţelor de rulare afanate, necompacte de exemplu zăpadă, nisip, pietris.

              ETC Electronic Traction Control - Controlul electronic al tractiuni

              MPI Multipoint Injection - injectie multipunct - fiecare cilindru are propriul sau injector, putand astfel sa fie aprovizionat optim cu combustibil.

              OBD Prescurtarea de la On Board Diagnose, tradus prin "autocontrol al tuturor componentelor constructive necesare pentru reducerea substantelor nocive".

              Pompa-duza Denumeste, la motorul Diesel, unirea dintre pompa de injectie si duza intr-o singura grupa constructiva. Ea se afla pe acelasi loc unde se afla, inainte, duza de injectie. Forta necesara pentru obtinerea presiunii vine de la arborele cu came. Sistemul PD obtine, in momentul de fata, cea mai inalta presiune de injectie, aceasta ajungand pana la valoarea de 2000 bar

              SBC Mercedes Sensotronic brake-by-wire SBC system. Mercedes Benz a fost primul constructor care a propus un sistem de franare electronic pentru un automobil. Numit sensotronic (SBC), sistemul nu se mai bazeaza pe sofer pentru a obtine presiunea hidraulica. Pedala de frana este conectata la unitatea centrala a masinii (ECU) printr-un cablu. Senzorii vor informa ECU asupra modului in care este apasata pedala (viteza, adancime). Computerul va disipa apoi forta necesara pentru fiecare roata cu ajutorul unor modulatoare. Sistemul este montat pe modelele de top de la Mercedes (E-Class, SL si CL, CLS, etc). Pot aparea probleme la functionarea ECU.

              SDI Este sigla automobilelor cu motor diesel cu absortie si cu injectie directa.

              Sonda lambda Este un senzor pentru detectarea oxigenului din gazele de esapament. Acest senzor este foarte important pentru lucrul catalizatorului, care nu-si poate efectua activitatea sa optima de curatare decat in cadrul unei mici ferestre lambda.

              SRS Prescurtare a termenului Supplemental Restraint System (sistem suplimentar de limitare a miscarii) (airbag).

              TCS Prescurtare de la Traction Control System, o reglare a patinarii tractiunii.

              TDI Turbo Diesel Injection - Injecţia directă Turbodiesel este denumirea solutiei constructive adoptate la motoarelor diesel construite de concernul Volkswagen. Solutia constructiva este de fapt combinatia dintre injectia directa si supraalimentarea motorelor, obtinandu-se astfel performante sporite, atat la putere cat si la consum.

              Tempomat Un simbol al firmei Mannesmann VDO ce denumeste o instalatie de reglare a vitezei care mentine viteza constanta, fara ca soferul sa mai atinga acceleratia (pilot automat).

              Turbina cu gaze Motor cu combustie interna, care are o parte mobila numita rotor care are o paleta cu zimti. Aerul este comprimat de primul set de zimti si trimis camerelor de combustie din care gazele de esapament sunt trimise catre ceilalti zimti, generand astfel putere. Procesul este cat se poate de silentios datorita absentei exploziilor interne si al pistoanelor.

              Turbocompresor Este un tip de compresor a carui roata de compresie este actionata de o turbina care se roteste in gazele de esapament. Avantajul e reprezentat de faptul ca energia e gratuita. Dezavantajul este ca trebuie sa existe o cantitate de gaze de esapament pentru a antrena turbocompresorul, caci altfel apare turbo-gaura, iar motorul capata cu greu putere. Din aceasta cauza sistemul turbo s-a impus doar la motorul diesel, care dispune de o cantitate mai mare de gaze de esapament (deoarece si aerul care nu mai este necesar paraseste motorul prin teava de esapament).

              Xenon Lumina cu descarcare in gaz intre 2 electrozi. Fluxul luminos al unei lampi cu xenon este de 3 ori mai mare dacat al unei lampi cu halogen.
              Last edited by marele_alb; 07-21-2010, 13:33 PM.
              W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
              http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

              Comment


              • #22
                Despre anvelope&jante ce se pot pune pe MB si nu numai. Un link interesant:
                Comprehensive wheel fitting chart and guide for Mercedes. Information on tyre and wheel sizes, offsets and PCDs. Find out which wheels will fit your vehicle
                Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

                Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

                Comment


                • #23
                  Mai jos aveti 3 link-uri cu informatii utile de genul DIY (Do It Yourself) cu poze si descrierea exacta a operatiilor si a pasilor de urmat. Sunt multe referinte pentru modelul W123 dar sunt si multe valabile pentru alte modele (mai ales diesel). Numai in limba engleza, dar sunt suficient de sugestive si usor de tradus.

                  1. Mercedes diesel maintenance tips:


                  2. Do It Yourself Articles - Mercedes Vehicles
                  PeachParts Wiki contains Do-It-Yourself DIY articles relating to the service, repair and maintenance of Mercedes Automobiles


                  3. Boostnbenz - DIY


                  Daca considerati util acest gen de tutoriale mai caut si altele.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by vigus View Post
                    Mai jos aveti 3 link-uri cu informatii utile de genul DIY (Do It Yourself) cu poze si descrierea exacta a operatiilor si a pasilor de urmat. Sunt multe referinte pentru modelul W123 dar sunt si multe valabile pentru alte modele (mai ales diesel). Numai in limba engleza, dar sunt suficient de sugestive si usor de tradus.

                    1. Mercedes diesel maintenance tips:


                    2. Do It Yourself Articles - Mercedes Vehicles
                    PeachParts Wiki contains Do-It-Yourself DIY articles relating to the service, repair and maintenance of Mercedes Automobiles


                    3. Boostnbenz - DIY


                    Daca considerati util acest gen de tutoriale mai caut si altele.
                    Foarte utile link-urile. Multumim! Ai mai gasit si altele?
                    "Speed Matters"

                    Comment


                    • #25
                      Salut ! As dori sa ajut topicul daca nu deranjez.
                      Canalul Mercedessource de pe youtube :



                      Tipul e destul de documentat si merita sa il urmariti saptamanal.E "specializat"
                      pe motoarele Diesel.

                      Si inca un canal (Benzwerks) cu o gramada de tutoriale super utile pentru generatiile noi si foarte detaliate.



                      De obicei tutorialele sunt saptamanale cu unele intarzieri la Benzwerks.

                      Comment


                      • #26
                        Tutorial benzworld - 91 pag .

                        Merceds Benz W 123 E , CE , D , CD , TD , TE Class .

                        Avantaj cine are notiuni de tehnica auto in limba engleza .

                        1976-1985 200, 200T, 230, 230T, 230C, 230E, 230TE, 230CE, 250, 250 Long, 250T, 280, 280E, 280TE, 280C, 280CE, 200D, 220D, 240D, 240D Long, 240TD, 300D, 300CD, 300TD, 300D Long, 300D TURBODIESEL, 300CD TURBODIESEL, 300TD TURBODIESEL Moderator - jonwhite99 | ianrandom | Nutz-4-Benz

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by nstoe View Post
                          Merceds Benz W 123 E , CE , D , CD , TD , TE Class .

                          Avantaj cine are notiuni de tehnica auto in limba engleza .

                          http://www.benzworld.org/forums/archive//f-16.html
                          Multumim, nstoe! Nu le-am studiat acum, dar par interesante!
                          Mercedes CL 200 Kompressor
                          Mercedes C 180 Kompressor

                          Diamonds are forever. Mercedes-Benz is working on it.

                          Comment


                          • #28
                            Oricand cu placere , daca pot fi de ajutor .

                            Diesel Injection System OM 617

                            Comment


                            • #29
                              Scuze pentru dubla ! .

                              Mercedes Benz W124 OM602 - OM603

                              Comment


                              • #30
                                Scheme W201

                                Circuitele Mitchell - Air Conditioning Circuits + multe altele .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF