Am postat thread-ul aici, dar ar trebui mutat la limuzine.
Maybach 57 sau Maybach 62?
In ciuda dimensiunilor impunatoare, Maybach nu are un aer de parvenit, asa cum inspira limuzinele americane. La aceasta contribuie atat vopseaua in 2 nuante, care atenueaza din punct de vedere vizual imensa caroserie a masinii, cat si proportiile sale clasice (capota a motorului lunga si un spate mai scurt). In plus, Maybach 62 nu este doar un 57 prelungit, ci are si o linie a acoperisului diferita. De aceea, se poate afirma ca fiecare dintre cele doua versiuni are personalitatea sa proprie.
Lista de optiuni este atat de lunga, incat sa calculat ca se pot realiza pana la 2.000.000 de combinatii interioare. Fiecare client poate sa isi personalizeze masina asa cum doreste, exact cum ar face interiorul unei case noi. De la cele mai ciudate culori pentru tapiteria din piele pana la furnirul vorpsit cu lac negru pentru piane, aproape totul este posibil. Au ramas clasice, fiind preluate in mare parte de la S-Klasse, aproape toate butoanele si manetele de comanda. Dupa spusele designerilor, nu a fost vorba de economie, ci doar de dorinta de a utiliza elemente care au fost deja intens studiate ca fiabilitate. Un alt avantaj ar fi ca masina iti devine familiara inca din prima clipa. Totusi, in ambianta nou creata nu se prea potrivesc instrumentele preluate practic nemodificate de la Mercedes S-Klasse.
Greu de ales: Maybach 57 sau Maybach 62? Chiar si modelul scurt se departajeaza clar de cel mai scump reprezentant al clasei S, modelul S 600, impresia profana de mare serie fiins inlocuita de aura exemplarului individual, executat manual. Dar, in principiu, Maybach 57 ramane o limuzina de lux cu caracter conventional, spatioasa, silentioasa, puternica si mai lunga ca S-Klasse cu aproape 70 cm. In schimb, in Maybach 62 luxul este omniprezent, astfel incat nu mai vrei sa conduci singur, ci doresti sa gusti facilitatile exceptionale oferite de locurile din spate.
Scaunele sezlong ofera un confort put si simplu unic. Suplimentar, in compartimentul frigorific din spatar sta la dispozitie pentru ocazii deosebite, sampania. Ea poate fi servita in cupe argintii ce stau foarte bine fixate chiar atunci cand soferul este nevoit sa franeze brusc, La un astfel de nivel de pret si de pretentii, climatizarea nu trebuie sa fie o problema nici pentru locurile din fata, dar nici pentru cele din spate. Asa se face ca Maybach a fost echipat standard cu doua instalatii de climatizare independente extrem de puternice, care asigura temperatura dorita. Ele sunt in stare, de exemplu, sa raceasca in decurs de cateva minute interiorul incins de soare de la 70 grade C la o temperatura agreabila de numai 2 grade C.
Rularea intrun Maybach este un vis. Peisajele se perinda prin fata pasagerilor, iar in interior domneste linistea. Curentul de aer abia se aude, motorul scoate un usor mormait numai la acceleratia maxima, iar suspensiile si anvelopele sunt parca inexistente. De viteza cu care ruleaza masina e greu sa iti dai seama daca stai pe locurile din spate si poate de aceea, fabricantii sai au montat un viteziometru in plafon.
Desi stau unul langa celalalt, cei doi pasageri din spate nu se pot deranja reciproc. Ei pot, fiecare separat, sa telefoneze, sa se uite la diferite programe TV, sau sa asculte muzica preferata. Toate acesetea sunt posibile datorita castilor fara fir si a celor doua monitoare fixate pe spatarele scaunelor din fata.
Propulsarea celor 2.8 tone este asigurata de un V12 foarte puternic, dotat cu doua turbo-compresoare. Spre deosebire de alt gel de automobile, care ating si ele 100Km/h in numai 5 secunde, La Maybach, datorita greutatii, nu se simte forta de acceleratie, senzatia fiind mai degraba asemanatoare cu decolarea unui avion, decat cu demararea unui automobil. Totusi, greutatea sa devine sesizabila mai ales in virajele rapide.In acest caz, uriasul se inclina maiestuos intro parte. Suspensia Active Body Control (montata pe Mercedes S600) ar fi putut compensa acesta miscare, dar specialistii lui Maybach au optat pentru un nou tip de suspensie pneumatica, mai moale, pentru ca limuzina lor a fost gandita sa alunece pe asfalt nu sa taie virajele in ritm rapid.
Portbagajul are o capacitate de 605 l, iar ambele versiuni au aceeasi motorizare V12 biturbo care confera un cuplu de 900 Nm.
Model Maybach 57 Maybach 62
Motor/cilindri V12 V12
Cilindree (cmc) 5.513 5.513
Putere max./turatie 550/5.250 550/5.250
Cuplu max/turatie (CP/rpm) 900/2.300 900/2.300
Ampatament 3.390 3.827
Volum portbagaj 605 605
Masa proprie (Kg) 2.735 2.855
Acceleratie 0-100 Km/h 5.2 5.4
Viteza maxima 250 250
Consum mediu 15.9 15.9
Maybach 57 sau Maybach 62?
In ciuda dimensiunilor impunatoare, Maybach nu are un aer de parvenit, asa cum inspira limuzinele americane. La aceasta contribuie atat vopseaua in 2 nuante, care atenueaza din punct de vedere vizual imensa caroserie a masinii, cat si proportiile sale clasice (capota a motorului lunga si un spate mai scurt). In plus, Maybach 62 nu este doar un 57 prelungit, ci are si o linie a acoperisului diferita. De aceea, se poate afirma ca fiecare dintre cele doua versiuni are personalitatea sa proprie.
Lista de optiuni este atat de lunga, incat sa calculat ca se pot realiza pana la 2.000.000 de combinatii interioare. Fiecare client poate sa isi personalizeze masina asa cum doreste, exact cum ar face interiorul unei case noi. De la cele mai ciudate culori pentru tapiteria din piele pana la furnirul vorpsit cu lac negru pentru piane, aproape totul este posibil. Au ramas clasice, fiind preluate in mare parte de la S-Klasse, aproape toate butoanele si manetele de comanda. Dupa spusele designerilor, nu a fost vorba de economie, ci doar de dorinta de a utiliza elemente care au fost deja intens studiate ca fiabilitate. Un alt avantaj ar fi ca masina iti devine familiara inca din prima clipa. Totusi, in ambianta nou creata nu se prea potrivesc instrumentele preluate practic nemodificate de la Mercedes S-Klasse.
Greu de ales: Maybach 57 sau Maybach 62? Chiar si modelul scurt se departajeaza clar de cel mai scump reprezentant al clasei S, modelul S 600, impresia profana de mare serie fiins inlocuita de aura exemplarului individual, executat manual. Dar, in principiu, Maybach 57 ramane o limuzina de lux cu caracter conventional, spatioasa, silentioasa, puternica si mai lunga ca S-Klasse cu aproape 70 cm. In schimb, in Maybach 62 luxul este omniprezent, astfel incat nu mai vrei sa conduci singur, ci doresti sa gusti facilitatile exceptionale oferite de locurile din spate.
Scaunele sezlong ofera un confort put si simplu unic. Suplimentar, in compartimentul frigorific din spatar sta la dispozitie pentru ocazii deosebite, sampania. Ea poate fi servita in cupe argintii ce stau foarte bine fixate chiar atunci cand soferul este nevoit sa franeze brusc, La un astfel de nivel de pret si de pretentii, climatizarea nu trebuie sa fie o problema nici pentru locurile din fata, dar nici pentru cele din spate. Asa se face ca Maybach a fost echipat standard cu doua instalatii de climatizare independente extrem de puternice, care asigura temperatura dorita. Ele sunt in stare, de exemplu, sa raceasca in decurs de cateva minute interiorul incins de soare de la 70 grade C la o temperatura agreabila de numai 2 grade C.
Rularea intrun Maybach este un vis. Peisajele se perinda prin fata pasagerilor, iar in interior domneste linistea. Curentul de aer abia se aude, motorul scoate un usor mormait numai la acceleratia maxima, iar suspensiile si anvelopele sunt parca inexistente. De viteza cu care ruleaza masina e greu sa iti dai seama daca stai pe locurile din spate si poate de aceea, fabricantii sai au montat un viteziometru in plafon.
Desi stau unul langa celalalt, cei doi pasageri din spate nu se pot deranja reciproc. Ei pot, fiecare separat, sa telefoneze, sa se uite la diferite programe TV, sau sa asculte muzica preferata. Toate acesetea sunt posibile datorita castilor fara fir si a celor doua monitoare fixate pe spatarele scaunelor din fata.
Propulsarea celor 2.8 tone este asigurata de un V12 foarte puternic, dotat cu doua turbo-compresoare. Spre deosebire de alt gel de automobile, care ating si ele 100Km/h in numai 5 secunde, La Maybach, datorita greutatii, nu se simte forta de acceleratie, senzatia fiind mai degraba asemanatoare cu decolarea unui avion, decat cu demararea unui automobil. Totusi, greutatea sa devine sesizabila mai ales in virajele rapide.In acest caz, uriasul se inclina maiestuos intro parte. Suspensia Active Body Control (montata pe Mercedes S600) ar fi putut compensa acesta miscare, dar specialistii lui Maybach au optat pentru un nou tip de suspensie pneumatica, mai moale, pentru ca limuzina lor a fost gandita sa alunece pe asfalt nu sa taie virajele in ritm rapid.
Portbagajul are o capacitate de 605 l, iar ambele versiuni au aceeasi motorizare V12 biturbo care confera un cuplu de 900 Nm.
Model Maybach 57 Maybach 62
Motor/cilindri V12 V12
Cilindree (cmc) 5.513 5.513
Putere max./turatie 550/5.250 550/5.250
Cuplu max/turatie (CP/rpm) 900/2.300 900/2.300
Ampatament 3.390 3.827
Volum portbagaj 605 605
Masa proprie (Kg) 2.735 2.855
Acceleratie 0-100 Km/h 5.2 5.4
Viteza maxima 250 250
Consum mediu 15.9 15.9
Comment