Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

125 de ani de inovatii Mercedes Benz

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 125 de ani de inovatii Mercedes Benz

    Pe 29 ianuarie 2011, Mercedes-Benz aniversează 125 de ani de inovaţie, marcând astfel timpul scurs de la momentul în care s-a născut automobilul. Pe 29 ianuarie 1886, Carl Benz a schimbat lumea, atunci când prima pagină din istoria Mercedes-Benz a fost scrisă la Biroul de Patente din Berlin, unde a înregistrat patentul Benz, ceea ce este considerat a fi chiar primul automobil din lume.

    1.901 - Modelul Mercedes de 35 CP stabileşte standardul pentru autovehiculul modern din zilele noastre. Ampatamentul lung, ecartamentul mare şi centrul de greutate jos îi oferă caracteristici speciale de siguranţă la manevrare.


    1.921 - Pentru prima dată, frânele roţilor din faţă sunt incluse ca standard la Mercedes în vederea unei decelerări mult superioare - începand cu Sport 28/95 CP, modelul de putere mai mare. Înainte de acesta, numai roţile din spate şi arborele cardanic erau în mod obişnuit echipate cu frâne. Frânarea pe patru roţi devine disponibilă pentru toate modelele de autoturisme Mercedes începând cu vara anului 1924.


    1.931 - Odată cu modelul 170 (W 15), primul automobil de pasageri produs în serie, cu suspensie independentă pe toate cele patru roţi ("ax oscilant") şi sistem hidraulic de frânare, se pune o nouă piatră de hotar în domeniul siguranţei în conducere


    1.933 - Premiera suspensiei independente faţă cu braţ dublu la modelul Mercedes-Benz 380 (W 22), o construcţie revoluţionară, care realizează funcţiile de orientare a roţilor, suspensie şi amortizare separat una de alta, devine conceptul standard de suspensie faţă - şi nu doar la Mercedes-Benz, ci şi la numeroşi producători din întreaga lume.


    1.939 - Primul prototip al unui autoturism cu ansamblu podea foarte rigid, protecţie integrală la impact lateral şi o coloană de direcţie în trei părţi.


    1.947 - "Terra Cruiser", prototipul dezvoltat de inginerul Béla Barényi din cadrul companiei Mercedes-Benz este prima maşină cu o coloană de direcţie de siguranţă.


    1.949 - Pivotul conic de blocare de siguranţă împiedică deschiderea bruscă a uşilor în cazul unei coliziuni.


    1.951 - Mercedes-Benz înregistrează un brevet pentru prima caroserie de siguranţă din lume cu compartiment rigid pentru pasageri şi zone predefinite de deformare, care intră în producţia de serie în anul 1959.


    1.954 - Puntea oscilantă cu o singură îmbinare intră în producţia de serie odată cu modelul Mercedes-Benz 220 (W 180). Aceeaşi construcţie axială este folosită şi la noile maşini de curse de Formula 1 W 196.


    1.958 - Automobilele Mercedes-Benz oferă opţional centuri subabdominale pentru scaunele din faţă.


    1.959 - Intră în producţie zona de deformare: modelele Mercedes-Benz 220, S 220 şi 220 SE (seria111) sunt primele autovehicule de serie care aveau caroserie de siguranţă şi interior "anti-rănire".


    1.959 - Mercedes-Benz începe efectuarea sistematică de teste de impact la fabrica din Sindelfingen, care devin parte intrinsecă a procesului de dezvoltare de autovehicule şi care se desfăşoară în aer liber până în anul 1973. Cercetările legate de accidente sunt în măsură să optimizeze componente individuale precum sistemele de direcţie şi reţinere, cu mult mai rapid şi mai eficient din punct de vedere al costurilor prin utilizarea testelor sanie în locul celor complicate de impact. Sania este frânată cu ajutorul unor cutii mari de metal pentru murături luate de la cantina fabricii, care acţionează ca zonă de deformare. Colegii lui Rolf Maier, cel care a conceput această metodă eficientă şi economică, l-au poreclit "castravete murat Maier".


    1.961 - În locul centurilor subabdominale anterioare, se oferă ca supliment opţional centuri diagonale de umăr. Toate automobilele Mercedes-Benz sunt echipate ca dotare standard cu puncte de ancorare pentru centurile de siguranţă. Mercedes-Benz echipează ca standard modelul 300 SL Roadster (W 198) cu frâne pe disc pe toate roţile.


    1.963 - Modelul Mercedes-Benz 230 SL (W 113) devine primul automobil sport cu o caroserie de siguranţă. De asemenea, Mercedes-Benz introduce sistemul de frânare hidraulic cu dublu-circuit pentru toate modelele de autoturisme.


    1.967 - Sistemul de direcţie de siguranţă cu o coloană de direcţie şi volan telescopic cu absorbant de impact apare ca standard la toate modelele Mercedes-Benz. Se dă startul acţiunilor pentru dezvoltare airbag-ului.


    1.969 - Se inaugurează Unitatea Mercedes-Benz de Cercetare pentru Accidente, care analizează cele întâmplate în accidentele rutiere din viaţa reală şi se dă startul dezvoltării dispozitivului de tensionare a centurii.


    1.970 - Mercedes-Benz prezintă prima generaţie a sistemului de frânare anti-blocare (ABS), în versiune experimentală.


    1.971 - Se prezintă noul 350 SL Roadster - model de serie 107 cu numeroase inovaţii de siguranţă la bord: catarama centurilor opţionale cu rolă de inerţie în trei puncte montate pentru prima dată pe cadrul scaunului, rezervorul de combustibil este plasat într-o poziţie protejată de coliziune în faţa punţii spate, iar volanul de siguranţă cu patru spiţe cu partea centrală mărită oferă cea mai bună protecţie posibilă pentru şofer. Geamurile laterale şi luminile din spate cu construcţie specială de respingere a murdăriei optimizează vizibilitatea, iar noile mânere arcuite fără buton sunt uşor de deschis, chiar şi după un accident, fără ca uşile să se deschidă brusc singure.


    Cu ocazia Conferinţei ESV (Enhanced Safety Vehicle) de la Sindelfingen, Mercedes-Benz prezintă autovehicule experimentale echipate cu centuri cu rolă de inerţie în trei puncte, dispozitiv de tensionare a centurilor, limitatoare ale centurilor de siguranţă precum si airbag-uri atât pentru şofer cât şi pentru pasagerul din faţă. De asemenea, Mercedes-Benz brevetează airbag-ul
    1973 - Toate autoturismele Mercedes-Benz beneficiază ca dotare standard de centuri cu rolă de inerţie în trei puncte şi tetiere faţă.


    1.974 - La Sindelfingen au loc primele teste offset de coliziune.


    1.976 - În premieră mondială la modelul de serie 123 intră în producţie sistemul de direcţie de siguranţă.


    1.978 - Clasa S Seria 116 devine primul automobil din lume care oferă cea de a doua generaţie de sistem anti-blocare la frânare (ABS). Până în anul 1980, acesta este disponibil pentru toate autoturismele Mercedes-Benz.


    1.979 - Clasa S Seria 126 este primul automobil din lume cu structură caracteristică cu braţ special conceput pentru un impact offset frontal. Se poate regla înălţimea centurilor din faţă ale noii berline. Întreaga gamă de automobile Mercedes-Benz este echipată standard cu centuri de siguranţă la toate scaunele.


    1.981 - Pentru prima dată, la modelele berlină şi Coupé de clasă S (seria126) devin disponibile airbag-ul şoferului si dispozitivul de tensionare a centurii pasagerului din faţă.


    1.984 - Mercedes-Benz îşi echipează toate modelele de autoturisme în dotarea standard cu centuri de siguranţă faţă pretensionate.


    Mercedes-Benz introduce ca standard sistemul de frânare anti-blocare ABS la Clasa S (seria126) şi modelele SL (seria107). Începând cu anul 1988, acestea fac parte şi din specificaţiile standard ale modelului 124 de serie mijlocie.


    1.985 - Mercedes-Benz introduce trei sisteme de comandă controlată electronic: 4MATIC cu tracţiune integrală (seria124), blocajul automat ASD al diferenţialului (seriile 201, 124), precum şi controlul ASR al patinării la accelerare (seria 126).


    1.987 - La Salonul Auto IAA, Mercedes-Benz prezintă primul airbag pentru pasagerul din faţă, disponibil opţional pentru Clasa S (seria126) şi, începând din anul 1988, şi pentru modelul de serie mijlocie 124.


    1.991 - La autovehiculul de cercetare C 112, Mercedes-Benz prezintă pentru prima dată un sistem de suspensie controlat activ.


    1.992 - Începând cu luna octombrie, airbag-ul şoferului şi sistemul de frânare anti-blocare (ABS), devin dotare standard pentru toate autoturismele Mercedes-Benz.


    1.993 - Mercedes-Benz oferă pentru prima dată scaune integrate pentru copii la bancheta din spate.


    1.994 - Premiera Sistemului Electronic de Tracţiune (ETS) la modelele de Clasă S cu şase cilindri (seria 140) şi Clasă SL (R 129). Mercedes-Benz prezintă în premieră Programul Electronic ESP® de Stabilitate, care intră în producţia de serie în anul următor la modelele V12.

    1.995 - Premiera mondială a farului cu xenon cu control dinamic al distanţei la Clasa E (W 210) şi Clasa SL (R 129).
    Noul model de Clasă E (W 210) apare pentru prima dată cu centuri cu limitatoare integrale de forţă la scaunele din faţă. Opţional, se pot comanda suplimentar şi airbag-uri laterale la uşile din faţă.

    1.996 - O altă premieră o constituie lansarea Sistemului de frânare asistată Brake Assist (BAS), mai întâi la modelele de Clasă S (seria 140), Clasă CL (C 140) şi SL (R 129), urmate în 1997 de restul modelelor Mercedes-Benz de serie.

    1.997 - Noul SLK Roadster (R 170) apare cu funcţia de recunoaştere automată a scaunului pentru copii. Datorită conceptului de podea sandwich, modelul compact de Clasă A (W 168) realizează standarde Mercedes-Benz tipice pentru siguranţa pasagerilor. Airbag-uri laterale, dispozitivele de tensionare şi limitatoarele de forţă ale centurilor apar toate incluse ca dotări standard. Asocierea sistemului 4MATIC controlat electronic cu tracţiune integrală şi ESP® la modelele de Clasă E seria 210 marchează alt reper în domeniul de siguranţei la volan. Noul model de Clasă M (W 163) este lansat cu sistemul 4ETS de tracţiune controlată electronic.


    1.998 - Mercedes-Benz dotează modelul de Clasă A (W 168) cu Programul de Stabilitate Electronic (ESP®), control ASR al patinării la accelerare şi sistemul de frânare asistată Brake Assist ca echipare standard.
    Sistemul AIRMATIC de suspensie pneumatică intră în producţie în combinaţie cu Sistemul Adaptiv de Amortizare (Adaptive Damping System - ADS II), la noul model de Clasă S (seria 220).


    1.999 - Suspensia Active Body Control (ABC) sărbătoreşte premiera mondială la modelul de Clasă CL (C 215). Toate automobilele Mercedes-Benz (cu excepţia SLK) sunt echipate cu ESP® ca dotare standard. Modelul SLK (R 170) urmează şi el la începutul anului 2000.


    2.000 - Mercedes-Benz îşi echipează ca dotare standard noul model de Clasă C (seria 203) cu airbag-uri adaptabile pe partea şoferului şi pasagerului din faţă precum şi windowairbag-uri şi airbaguri laterale.
    Modelul de Clasă SL (R 230) îşi face debutul mondial cu un nou tip de airbag pentru cap/torace.


    2.002 - Se lansează sistemul pneumatic de suspensie AIRMATIC DC (Dual Control) odată cu noul model de Clasă E seria 211. Totodată, pentru modelele de Clasă C (seria 203) şi cele de Clasă S (seria 220) apare în premieră mondială tracţiunea integrală permanentă 4MATIC. Noul sistem revoluţionar de siguranţă PRE-SAFE® este prezentat în premieră la modelul de Clasă S seria 220. Pentru prima dată, ocupanţii autovehiculului pot fi pregătiţi ca măsură de precauţie pentru o posibilă coliziune. PRE-SAFE® marchează debutul la Mercedes-Benz a unei noi ere în dezvoltarea nivelului de siguranţă a pasagerilor.


    2.003 - Mercedes-Benz introduce funcţia de iluminare activă la modelul de Clasă E (seria 211), care îmbunătăţeşte cu pînă la 90 % iluminarea drumului la curbe, pentru faza de întâlnire.


    2.005 - Mercedes-Benz prezintă o serie de noi sisteme de siguranţă activă la noul model de Clasă S (seria 221), printre care noul sistem de frânare asistată BAS PLUS Assist, care depistează autovehiculele din faţă cu ajutorul radarului. În plus, Mercedes-Benz oferă modelul de Clasă S cu sistem de Vizibilitate Asistată pe timp de Noapte (Night View Assist), care oferă o imagine în infraroşu a zonei din faţa autovehiculului, pe ecranul panoului de instrumente. Între timp, luminile adaptabile de frână pentru avertizarea maşinilor din spate cu privire la frânarea de urgenţă, prin flash-uri rapide.
    Tetierele NECK-PRO reprezintă o altă contribuţie importantă a Mercedes-Benz la siguranţa pasagerilor. Tetierele active la impact sunt incluse ca dotare standard în modelele de Clasă C (seria 203), CLK (seria 209), CLS (C 219), precum şi de Clasă E (seria 211).


    2.006 - Modelul de Clasă seria 211 este prima maşină din lume oferită cu Sistem Inteligent de Luminare (Intelligent Light System), care include cinci funcţii diferite de iluminare proiectate special pentru situaţii tipice de drum şi condiţii meteorologice. Mercedes-Benz lansează sistemul PRE-SAFE® Brake cu frânare parţială autonomă la modelul de Clasă S (seria 221) şi noul model de Clasă CL (C 216). Acest sistem, singurul de acest fel din lume, frânează automat autovehiculul înaintea unei coliziuni iminente. Pentru monitorizarea situaţiei din faţa maşinii se utilizează tehnologie radar de ultimă generaţie.

    2.009 - Mercedes-Benz îşi extinde în continuare poziţia de lider în domeniul siguranţei cu noul model al Clasei E (seria 212). Pentru prevenirea accidentelor de circulaţie sau reducerea gravităţii impactului, şoferul dispune de o serie de sisteme noi şi de sisteme îmbunătăţite de asistenţă, printre care ATTENTION ASSIST, care analizează peste 70 de parametri diferiţi pe toată durata călătoriei pentru depistarea gradului de oboseală a şoferului. În plus, se pot adăuga ca opţiuni suplimentare sistemul DISTRONIC PLUS de control al proximităţii şi PRE-SAFE® Brake cu frânare autonomă de urgenţă.

    Cu modelul de cercetare ESF 2009, bazat pe modelul de Clasă S, Mercedes-Benz prezintă inovaţii de ultimă oră derivate din descoperirile sale cele mai recente în domeniul siguranţei şi ilustrează în mod clar potenţialul în acest sens. Printre punctele de atracţie de la bordul modelului ESF 2009 se regăsesc Structura PRE-SAFE® - profile metalice care se umflă aproape instantaneu pentru a conferi mai multă stabilitate componentelor structurale - precum şi "punga de frânare", denumirea sub care este cunoscută. Acest airbag adăpostit în podeaua autovehiculului este declanşat cu puţin timp înainte de coliziune (în momentul în care aceasta este considerată inevitabilă) şi acţionează ca frână suplimentară prin creşterea ariei de frecare dintre autovehicul şi suprafaţa drumului.


    Sistemul PRE-SAFE® Pulse are capacitatea de a reduce cu aproximativ o treime tensiunea exercitată asupra torsoului pasagerilor, prin deplasarea acestora cu până la 50 de milimetri spre centrul autovehiculului în caz de coliziune iminentă. Sistemul de Comunicare Interactivă la nivelul autovehiculului (Interactive Vehicle Communication) permite modelului ESF 2009 un schimb de atenţionări cu alte autovehicule referitor la vreme nefavorabilă sau obstacole aflate în drum, iar funcţia Spotlight poate identifica puncte de potenţial pericol aflate în faţă.


    2.010 - Premieră mondială pentru două noi sisteme active de asistenţă a şoferului la modelele de Clasă CL (C 216) şi S (seria 221). Sistemul Active Blind Spot Assist bazat pe radar avertizează şoferul la schimbarea benzii de rulare cu privire la existenţa vreunui alt autovehicul în unghiul mort al oglinzii retrovizoare din exterior. Dacă şoferul ignoră avertismentele, sistemul ESP® încearcă să evite o coliziune prin intermediul intervenţiei corective a sistemului de frânare.


    Sistemul de asistenţă activă pentru menţinerea pe banda de rulare (Active Lane Keeping Assist) foloseşte o cameră ataşată pe parbriz care detectează marcajele benzii de circulaţie, permiţând sistemului să avertizeze conducătorul auto când autovehiculul se apropie involuntar de una din marginile proprii benzi de rulare. În cazul în care conducătorul auto nu reacţionează, sistemul acţionează frânele la una sau mai multe roţi, astfel încât să preîntâmpine părăsirea benzii de rulare.

    Siguranţa şoferului: Un şofer relaxat este şi un şofer aflat în siguranţă


    La Mercedes-Benz, confortul maxim înseamnă mai mult decât comoditate, interior primitor şi funcţii de înaltă clasă. Bineînţeles, toate soluţiile pentru sporirea confortului au ca scop îmbunătăţirea performanţelor şoferului. O multitudine de măsuri îmbinate cu grijă sunt menite să elimine stresul şoferilor la volanul unui Mercedes-Benz. Acest lucru le permite să îşi concentreze întreaga atenţie asupra situaţiilor din trafic.
    Proprietăţile de manevrare, ergonomia, controlul climatic, confortul acustic, operarea facilă şi mulţi alţi factori afectează starea şoferului la volan şi totodată abilităţile de concentrare ale acestuia. Ca regulă generală, numai un şofer relaxat este un şi şofer aflat în siguranţă. Mercedes-Benz a investigat acest subiect com-plex, denumit "driver-fitness safety" şi a folosit rezultatele pentru a îmbunătăţi automobilele de serie. În consecinţă, a fost demonstrat faptul că şoferii automobilelor Mercedes-Benz sunt atenţi şi în formă mai mult timp.


    Exemplele principale ale progreselor realizate în acest domeniu sunt conceptele de control şi afişaj intuitive şi bine structurate şi sistemele inteligente de asistare, care transformă automobilul într-un partener al persoanei aflate la volan. De asemenea, conceptele interiorului inteligent şi compartimentului pentru bagaje împreună cu soluţiile inovatoare de infotainment joacă un rol important în filosofia Mercedes-Benz. Factorul final este un spectru amplu de opţiuni de personalizare, permiţând fiecărui client să redefinească nivelele de funcţionalitate şi confort ale automobilelor pentru a răspunde astfel cerinţelor personale.
    Motoare silenţioase şi transmisii adaptate armonios, controlul climatic eficient, nivelul redus de zgomot, interiorul stilat prevăzut cu materiale de top şi culori atent selectate - toate acestea fac un Mercedes-Benz să fie un refugiu plăcut, un fel de adăpost mobil care emană o senzaţie de securitate şi exprimă individualitate.

  • #2
    La Multi Ani ... http://www.125-years-of-automobiles.com/
    Cu S-ul nu te pui.

    Comment


    • #3
      Sunt multe chestii pe care Mercedes si le-a atribuit pe nedrept ,mincinoase din lista mai sus mentionata.

      Comment


      • #4
        Daca stie cineva ce chesti revolutionare au adus la motoare sa posteze aici ca eu nu am nici un habar.Tot ce am vazut mai sus sunt chesti de siguranta.
        Cu S-ul nu te pui.

        Comment


        • #5
          Originally posted by kriket View Post
          Daca stie cineva ce chesti revolutionare au adus la motoare sa posteze aici ca eu nu am nici un habar.Tot ce am vazut mai sus sunt chesti de siguranta.
          In foarte multe chestii, Mercedes si-a asumat unele inventii chiar in mod mincinos. Daca la siguranta a mai venit cu cateva brevete, la motoare e cam codas. Uita-te cate premii castiga concurenta si cate Mercedes.

          Comment


          • #6
            Originally posted by kriket View Post
            Daca stie cineva ce chesti revolutionare au adus la motoare sa posteze aici ca eu nu am nici un habar.Tot ce am vazut mai sus sunt chesti de siguranta.
            Dezvoltarea de tehnologii fundamentale pentru autovehicule deosebit de eficiente, compatibile cu mediul, a constituit o temă permanentă în istoria companiei şi brandului chiar din primii ani de existenţă. Mercedes-Benz a fost prima companie care a introdus şi dezvoltat pe deplin în producţie şi pe piaţă numeroase tehnologii relevante, pe care continuă să le îmbunătăţească: de la motorul rapid pe benzină - fundamentul primar pentru inventarea automobilului - la motorul diesel pentru automobile şi injecţia directă cu benzină, ajungând la tehnologii alternative cum sunt sistemul de acţionare pe bază de pile de combustibil.
            La începutul anilor 1920, Daimler-Motoren-Gesellschaft a adaptat supraalimentarea mecanică a motorului cu ardere internă, pe care îl adusese la stadiul de producţie matură pentru motoare de aviaţie, astfel încât să poată fi utilizat la autovehicule. Datorită supraalimentării, modelele Mercedes 6 / 25 CP şi 10 / 40 CP ofereau eficienţă sporită faţă de motoarele comparabile fără supraalimentare. Acest principiu rămâne valabil până în ziua de azi şi aduce şi mai multe avantaje sub forma supraalimentării cu turbocompresor, aşa cum demonstrează motoarele BlueDIRECT.


            Una dintre inovaţiile remarcabile în domeniul ingineriei sistemului de propulsie a apărut în anul 1936, odată cu introducerea lui D 260 ca primul automobil diesel din lume aflat în producţie de serie. În 1954, Mercedes-Benz prezenta legendarul 300 SL ca primul autoturism de serie echipat cu motor în patru timpi cu injecţie directă de benzină. Alte repere în dezvoltarea de motoare cu ardere internă mai eficiente şi mai compatibile cu mediul sunt: primul automobil de serie cu motor turbo diesel, apărut în 1977, sistemul de injecţie directă cu rampă comună (CDI), în 1997, şi sistemul BlueTEC de control al emisiilor în anul 2005 - iniţial la camioane şi apoi la automobile în anul 2006, tehnologie care transformă economicul motor diesel într-un motor la fel de curat ca şi cel Otto.
            De asemenea, la sfârşitul anilor '60, se relansează activitatea care presupune dezvoltarea sistemelor de propulsie electrică şi hibridă, acţiune însoţită de dezvoltarea şi testarea intensivă a motoarelor cu combustie internă alimentate cu gaze naturale sau folosind combustibili pe baza de alcool şi hidrogen.


            În 1994, Mercedes-Benz a făcut senzaţie cu NECAR 1, prima maşină cu sistem de propulsie bazat pe tehnologia cu pile de combustibil, iar de atunci dezvoltarea acestei tehnologii a făcut progrese enorme, autovehiculele fără emisii ce folosesc pile de carburant şi cele electrice impresionând în prezent prin cuplul lor ridicat şi agilitatea sporită. Anul 2010 marchează lansarea primelelor maşini electrice de serie construite cu tehnologii de cea mai recentă factură: modelul F-CELL de Clasă B alimentat cu pile de combustibil şi modelul E-CELL de Clasă A, cu propulsie electrică ce foloseşte o baterie.
            De asemenea, subiectul controlării emisiilor a fost de actualitate timp îndelungat. Nici în acest domeniu Mercedes-Benz nu acceptă compromisuri, începând deja din 1985, să ofere convertorul catalitic cu trei căi controlat în buclă închisă pentru toate motoarele pe benzină. În 1990 apare convertorul catalitic cu oxidare pentru modelele cu motor diesel. După debutul la camioane, în anul 2005, apare pe piaţă tehnologia BlueTEC pentru cele mai curate motoare diesel din lume, introdusă apoi pentru prima dată şi pe piaţa autoturismelor cu modelul E 300 BlueTEC - un an mai târziu.


            Cheia mobilităţii compatibile cu mediul reprezintă un amestec inteligent de tehnologii diferite de propulsie: pentru călătoriile pe distanţe lungi, motoarele optimizate cu ardere internă cu şi fără modul hibrid reprezintă cele mai eficiente soluţii pentru viitorul apropiat, în timp ce autovehiculele electrice sunt ideale pentru folosirea în zonele urbane.
            Aceste descoperiri constituie baza strategiei BlueEFFICIENCY adoptate de Mercedes-Benz, care are trei domenii de acţiune:


            • Optimizarea autovehiculelor cu motoare cu ardere internă prin utilizarea tehnologiilor de creştere a eficienţei, ca în cazul noilor motoare diesel cu patru cilindri sau a motoarelor BlueDIRECT cu injecţie directă de benzină


            • Îmbunătăţirea în continuare a eficienţei cu ajutorul sistemelor adaptate de propulsie hibridă, ca în cazul modelului S 400 Hybrid, primul autovehicul de serie cu baterie litiu-ion sau al modelului E 300 BlueTEC HYBRID cu diesel-hibrid sau al modelului S 500 Plug-in Hybrid.


            • Propulsia fără emisii de gaze poluante, la volanul autovehiculelor electrice cu pile de combustibil sau cu baterie electrică, tehnologie aflată iniţial la modelele F-CELL de Clasă B şi E-CELL de Clasă A.

            Povestea mărcii Mercedes-Benz: pasiunea pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate


            Dintotdeauna Mercedes-Benz a cultivat un set de valori prin care a dat dovadă de excelenţă pe parcursul timpului. Mai mult, povestea mărcii Mercedes-Benz este una despre pasiune. Pasiunea pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate.


            Iar cele trei valori reprezintă împreună promisiunea pe care Mercedes-Benz o face tuturor celor care şi-au manifestat pasiunea pentru excelenţa mărcii germane. Astfel, perfecţiunea este cea care garantează confortul, calitatea şi siguranţa autovehiculelor. Fascinaţia este cea prin intermediul căreia Mercedes-Benz vorbeşte despre sportivitate, stil şi design. De asemenea, Mercedes-Benz a cultivat pe parcursul istoriei sale responsabilitatea prin inovaţie, sustenabilitate şi grija pentru clienţii săi.

            Comment


            • #7
              Nimic deosebit aici. Cu ce a excelat pana acum la motoare? Cate premii a obtinut? La capitolul hibrid, e cu ani lumina in spatele japonezilor. Iar motorul diesel de ultima generatie e in urma motoarelor competitiei. Vw de exemplu ,ofera un motor si mai economic si mai putin poluant decat atat laudatul BlueEFFICIENCY si sa nu mai vorbim de performanta.

              Comment


              • #8
                La motoare cred ca lider este BMW, cel putin la titluri castigate.

                Comment


                • #9
                  La mulţi ani !

                  Aniversăm ziua de naştere a prietenului nostru. Cineva face un toast, şi îl laudă pe sărbătorit, că deh, e ziua lui, nu ? Nimic deosebit până aici. Dar atunci se aude o şoaptă din rândul "prietenilor", că : de fapt sărbătoritul nu ar avea anii care-i declară, că nu s-ar fi născut unde scrie în certificat, că nu ar fi teminat facultatea, doar şcoala profesională, că n-ar fi tatăl copiilor soţiei, că ............ Mai daţi-o dracului ..........O fi ele adevărate, dar nu aici e locul acestor discuţii. Dacă se aduce tortul, fiecare ar gusta, nu ?

                  P.S. scuze pt multele puncte de suspans

                  Respect, cele bune !
                  Lord W126 500SE -> 2.5D
                  Lady W123 230C -> 240D
                  W124 -> 200D
                  W208 CLK200 -> 2.0

                  W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                  Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                  Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Levi View Post
                    Dar atunci se aude o şoaptă din rândul "prietenilor", că : de fapt sărbătoritul nu ar avea anii care-i declară, că nu s-ar fi născut unde scrie în certificat, că nu ar fi teminat facultatea, doar şcoala profesională, că n-ar fi tatăl copiilor soţiei, că ............ Mai daţi-o dracului ..........O fi ele adevărate, dar nu aici e locul acestora !
                    Mai da-o dracului, mai e putin si scot astia ca au inventat si roata....Cum sa nu vii cu cate o soapta cand vezi niste lucruri aberante?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by 300zxtt View Post
                      Mai da-o dracului, mai e putin si scot astia ca au inventat si roata....Cum sa nu vii cu cate o soapta cand vezi niste lucruri aberante?
                      Depinde de unde sunt lua-te aceste informati.Pune tu o lista cu ce inovati au adus baietii in lumea automobilului.
                      Cu S-ul nu te pui.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kriket View Post
                        Depinde de unde sunt lua-te aceste informati.Pune tu o lista cu ce inovati au adus baietii in lumea automobilului.
                        Dupa ce au copiat unele sisteme, pe unele le-au eliminat ca nu au reusit sa le dezvolte, iar pe altele dupa ce le-au copiat de la diversi alti producatori , le-au imbunatatit. Din lunga lista prezentata mai sus, inovatori au fost pana in al doilea razboi mondial, apoi.....

                        Comment


                        • #13
                          Scrisoare primita ieri de la K.F.Benz.Cica ma invita la petrecere si ca vrea sa-mi ofere nu stiu ce cadou de ziua mea.
                          Nu cred ca am sa pot sa merg...seara asta e pentru "Le cinema"[scuze de off]
                          Attached Files

                          sigpic

                          "Sunt printre voi,dar nu sunt unul dintre voi"

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by 300zxtt View Post
                            Dupa ce au copiat unele sisteme, pe unele le-au eliminat ca nu au reusit sa le dezvolte, iar pe altele dupa ce le-au copiat de la diversi alti producatori , le-au imbunatatit. Din lunga lista prezentata mai sus, inovatori au fost pana in al doilea razboi mondial, apoi.....
                            Da .. De exemplu airbag-ul l-au inventat cei de la Volvo dar dupa ceva teste au renuntat la el si cei de la Mercedes au zis ca este o idee buna si l-au pus in practica.
                            Cu S-ul nu te pui.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kriket View Post
                              Pune tu o lista cu ce inovati au adus baietii in lumea automobilului.
                              For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.




                              Pasionat w124 : Mercedes w124 blog

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF