In Marele Premiu al Italiei, in calificari au obtinut startul din primele 8 locuri 6 masini echipate cu motoare Mercedes. Astfel, Lewis Hamilton de la McLaren Mercedes pole-position, locul 2 Adrian Sutil de la Force India-Mercedes, locul 3 Kimi Raikkonen - Ferrari, locul 4 Heikki Kovalainen - McLaren Mercedes, locul 5 Rubens Barrichello - Brawn-Mercedes, locul 6 Jenson Button - Brawn-Mercedes, locul 7 Vitantonio Liuzzi - Force India-Mercedes.
In cursa, Hamilton a pierdut conducerea plutonului, din cauza strategiei adoptate de cei de la Brawn-Mercedes, care s-a dovedit a fi mai buna decat cea adoptata de pilotul britanic, cu 2 opriri. Spre sfarsitul cursei, Hamilton se afla in spatele celor 2 piloti de la Brawn (Barrichello si Button in aceasta ordine), si se apropia de ei de la tur la tur. Cu un tur inainte de finish, avansul intre Hamilton si Button era de 1,2 secunde, iar pilotul de la McLaren a fortat in curba, sau a iesit foarte putin cu partea stanga de pe pista, suficient ca acesta sa piarda controlul monopostului, si sa se izbeasca de zid. Nu a fost grav, insa a fost nevoit sa abandoneze pierzand si acest loc 3. Cursa s-a incheiat sub drapel galben. Brawn-Mercedes au facut o cursa exceptionala, si au reusit o dubla (primul loc - Barrichello, locul 2 - Button), dupa cateva curse in care nu prea s-au mai vazut. Pe locul 3 a terminat Raikkonen, iar pe 4 surpriza ultimelor 2 curse un Force India (Adrian Sutil).
Se aude un nou zvon, cum ca de la anul Mercedes ar vrea sa cumpere o parte din echipa Brawn, sa devina majoritari, fiind nemultumiti de rezultatele obtinute la McLaren, unde au investit foarte mult si nu se vede. Alt zvon: de la anul se pare ca Lotus revine in F1 dupa 16 ani.
Un alt scandal a izbucnit in F1, la Renault, unde Piquet a dezvaluit cum in cursa de anul trecut de la Singapore i s-a solicitat sa intre in mod voluntar in parapet, ca sa provoace intrarea Safety Car-ului favorizandu-i victoria coechipierului Alonso. Se pare ca a facut aceste dezvaluiri inainte de demiterea sa de la echipa. In prezent acest incident se afla sub investigatie.
Urmatoarea etapa, in nocturna la Singapore peste 2 saptamani.
In cursa, Hamilton a pierdut conducerea plutonului, din cauza strategiei adoptate de cei de la Brawn-Mercedes, care s-a dovedit a fi mai buna decat cea adoptata de pilotul britanic, cu 2 opriri. Spre sfarsitul cursei, Hamilton se afla in spatele celor 2 piloti de la Brawn (Barrichello si Button in aceasta ordine), si se apropia de ei de la tur la tur. Cu un tur inainte de finish, avansul intre Hamilton si Button era de 1,2 secunde, iar pilotul de la McLaren a fortat in curba, sau a iesit foarte putin cu partea stanga de pe pista, suficient ca acesta sa piarda controlul monopostului, si sa se izbeasca de zid. Nu a fost grav, insa a fost nevoit sa abandoneze pierzand si acest loc 3. Cursa s-a incheiat sub drapel galben. Brawn-Mercedes au facut o cursa exceptionala, si au reusit o dubla (primul loc - Barrichello, locul 2 - Button), dupa cateva curse in care nu prea s-au mai vazut. Pe locul 3 a terminat Raikkonen, iar pe 4 surpriza ultimelor 2 curse un Force India (Adrian Sutil).
Se aude un nou zvon, cum ca de la anul Mercedes ar vrea sa cumpere o parte din echipa Brawn, sa devina majoritari, fiind nemultumiti de rezultatele obtinute la McLaren, unde au investit foarte mult si nu se vede. Alt zvon: de la anul se pare ca Lotus revine in F1 dupa 16 ani.
Un alt scandal a izbucnit in F1, la Renault, unde Piquet a dezvaluit cum in cursa de anul trecut de la Singapore i s-a solicitat sa intre in mod voluntar in parapet, ca sa provoace intrarea Safety Car-ului favorizandu-i victoria coechipierului Alonso. Se pare ca a facut aceste dezvaluiri inainte de demiterea sa de la echipa. In prezent acest incident se afla sub investigatie.
Urmatoarea etapa, in nocturna la Singapore peste 2 saptamani.
Comment