Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Omologare gpl

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Omologare gpl

    Va deranjez cu o mica -MARE- problema. Marti, 3 februarie 2009, am programare la R.A.R. pentru autentificarea masinii (C 280 elgance an 1994, inmatriculata in Romania). Problema e ca in CIV-ul masinii nu e trecuta instalatia GPL. Asa am cumparat masina. Ce pot sa fac? Va multumesc

  • #2
    Primul lucru, să mergi la R.A.R. mai înainte , preferabil măine , să spui că ti-ai montat G.P.L, să întrebi ce trebuie să faci.Teoretic sunt sigur că ai nevoie de o hârtie de la un service autorizat R.A.R. de montare a G.P.L.Fără acea hărtie nu poţi decât să desfaci părţile componente ale instalaţiei , care se văd la motor, să le montezi apoi la loc şi să circuli pe riscul tău.
    La mine este specificat şi în talon la menţiuni speciale , instal. G.P.L....

    Comment


    • #3
      Mersi frumos, Mircea. Instalatia a fost montata in 1996 la un service autorizat, am toate actele, inclusiv factura de cumparare a instalatiei, problema e ca fostul proprietar nu a fost cu masina la omologare Oare odata cu autentificarea masinii, nu se poate face si omologarea G.P.L.-ului ?

      Comment


      • #4
        Nu ştiu , având în vedere că mai nou...domnii de la R.A.R. nu prea mai au de lucru...probabil mergi în Piatra Neamţ, încearcă cu un plic...de vreo 100 lei aş sugera eu , cănd vine afară să verifice seria caroseriei.Vezi reacţia inginerului....şi plusezi sau nu, dar aş sugera nu mai mult de 200 lei.Nu găseşti vreo recomandare, vin din partea lui Cutărescu?

        Comment


        • #5
          Da, Mircea, la Piatra-Neamt. M-am gandit si la varianta cu plicul... dar am zis sa intru in ,,legalitate'' cu G.P.L.-ul. Vad eu cum ma descurc... Mersi mult inca odata.
          P.S. stie cineva cat ar costa omologarea instalatiei de G.P.L.?
          Last edited by tic70; 01-27-2009, 14:15 PM.

          Comment


          • #6
            Azi am fost la RAR. Se poate omologa GPL-ul avand asupra ta actele instalatiei - certificatul de garantie al instalatiei si declaratia de conformitate a serviceului (autorizat) care a facut montajul - si costa in jur de un milion. Spun ,,in jur'' pentru ca eu nu am reusit sa fac lucrul asta, deoarece fostul proprietar a ,,uitat'' sa-mi spuna ca a schimbat motorul. Instalatia este montata pe vechiul motor si trebuie sa caut un service autorizat GPL sa-mi dea la mana o hartie ca a fost remontata (instalatia) pe noul motor. Zis si facut : cautat service autorizat, gasit, dar din pacate este in curs de reautorizare. Daca ma putea ajuta, costa in jur de 250 ron. Dar m-a invatat nenea de la service sa dau jos butelia si aspiratorul, sa fac RAR-ul si sa le montez inapoi dupa aia. Asa ca asta am sa fac si am sa ma duc la RAR doar pentru autentificare si schimbare de motor. Alta programare, alt drum la Piatra etc. etc. Va mai tin la curent. Drumuri bune !

            Comment


            • #7
              Originally posted by tic70 View Post
              Alta programare, alt drum la Piatra etc. etc.
              Asta-i farmecu vietii in Romania....Nu ti-ar lipsi daca ai emigra in Canada sau Elvetia ?
              Eu in locul tau as face omologarea sa dorm linistit. Cand aud de demontari si remontari mi se zbarleshte parul...

              Comment


              • #8
                Ai dreptate, Vlad, dar am ales varianta cea mai ieftina si mai rapida.

                Comment


                • #9
                  In procesul de omologare al GPL-ului verifica cumva si noxele sau restul masinii? Ii fac din nou ITP-ul? Sau doar se uita la acte, arunca un ochi la instalatie si gata treaba?

                  Comment


                  • #10
                    Parca asa l-am auzit pe inginerul de la RAR, dar nu stiu nimic sigur. Vineri am din nou programare si am sa intreb. Pana una-alta,am dus-o - masina - la un service si nu reusesc aia sa-i dea GPL-ul jos

                    Comment


                    • #11
                      Pai ce draq e asa complicat? In nici un caz sa nu incerce cu flexul =))
                      Diagnoza Star, reparatii mecanica si electrica pentru auto fabricate dupa 1995.

                      Comment


                      • #12
                        Tocmai am sunat la un service autorizat GPL si am aflat ca se da jos doar aspiratorul, butelia ramane la locul ei. Costa 60 ron demontarea si 60 ron remontarea. Problema e ca service-ul autorizat e la Piatra... deci, inca un drum suplimentar. Asta e...

                        Comment


                        • #13
                          Dacă acel service este autorizat R.A.R , până dai 120 lei sa demonteze şi apoi să monteze la loc...dă ceva mai mult să ai hârtia că a fost montat G.P.L. de ei...
                          Cu un drum la R.A.R. rezolvi omologare noul motor...identificare...şi omologare G.P.L.
                          Poate te costă mai mult...dar până te tot plimbi la Piatra Neamţ...programări , nervi, învoiri de la serviciu etc...
                          Şi cum spunea Popeye...de ce trebuie să dai jos la service...poţi singur...să ascunzi ce se vede la motor.

                          Comment


                          • #14
                            Ai dreptate, Mircea. Asa ar fi ideal. Dar, am scris mai sus, service-ul autorizat e in curs de reautorizare si abia peste doua saptamani ma pot ajuta cu acea hartie. Iar eu am RAR-ul maine... Asa ca fac omologarea motorului si identificarea, iar de GPL am sa ma ocup mai tarziu. Mersi oricum pentru sfaturi.

                            Comment


                            • #15
                              Azi am fost din nou la RAR. Schimbare proprietar si omologare motor. 130 ron taxe oficiale + 50 ron la un inginer... Atentie: la schimbarea de motor se iau din nou noxele ! Certificatul de autenticitate se elibereaza pe loc. Scuze ca am fost un pic off-topic

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF