Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Noul cod rutier

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noul cod rutier

    Incepand cu data de 14 februarie, noul COR RUTIER intra in vigoare. Cresc amenzile, cresc contraventiile si pedepsele, iar legea s-a schimbat in unele cazuri destul de mult.

    Odata cu marirea salariului minim brut pe economie de la 975 la 1050 de lei, un punct amenda este 97,5 lei.
    Una dintre modificarile CODULUI RUTIER se refera la copii si pasageri, astfel incat Romania se aliniaza la reglementarile UE. Soferul este obligat sa le spuna pasagerilor sa-si cupleze centura de siguranta, iar daca acestia vor fi surprinsi fara centuri, soferul primeste o amenda in cuantum de 5 puncte amenda, adica in jur de 450 de lei. In plus, copiii mai inalti de 135 cm pot sta pe orice scaun din spate, numai cu centura montata, in timp ce copiii mai mici doar in scaune sau dispozitive speciale omologate. Cine isi transporta minorul in alte conditii va primi aceeasi amenda de 450 de lei.
    Sanctiunile prevazute in Codul Rutier din clasa 1 vor fi amendate cu 195-295,5 lei, cele din clasa 1 cu 390 - 487,5 lei, clasa 3 cu 585 - 780 de lei, clasa 4 cu amenzi cuprinse intre 877,5 si 1950 de lei iar cele din clasa a 5-a, cele mai grave, cu 21-100 de puncte amenda, adica 2047,5 lei pana la uriasa suma de 9750 de lei.

    Recomandare personala - cei care nu ai citit inca noul cod rutier, este recomandat sa o faca. Sunt multe aspecte modificate si adaugate fata de cel anterior.

    Acest continut informativ a fost sintetizat din urmatorul articol: http://www.4tuning.ro/legislatie-aut...lei-25122.html
    Last edited by calutzustudio; 02-06-2015, 11:16 AM. Reason: Rearanjarea textului
    LEDFOTON - import si distributie corpuri de iluminat cu led.

  • #2
    Salutare colegu, sunt deacord cu noile legi, dar am si eu o intrebare in ceea ce priveste scaunul pentru copil.
    De vre-o doi ani am luat asa ceva din supermarket, pentru ca mai transport si copii in masina, desi atunci nu era nici o lege sa aiba copilul scaun special, dar eu am zis ca merita pentru protectia lui.

    Acuma scaunul acela nu este valabil doar daca cumpar altul care are omolgare de la RAR?
    Nu inteleg.
    Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
    Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

    Comment


    • #3
      Scaunele de masina trebuie sa aiba omologare si cele mai multe au.
      Undeva pe scaun gasesti o eticheta cu ceva simboluri gen 'E10 etc.

      Exista demult reglementari europene clare pt scaunele de masina, gasesti pe Google.

      RAR, probabil s-a aliniat la normele actuale.
      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


      www.mbretrofit.ro

      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

      Comment


      • #4
        Mai simplu de rezolvat problema,ar fi interzicerea comercializarii celor care nu respecta standardele.

        Comment


        • #5
          Corect, sa ramana pe piata doar cei care se conformeaza cu legile in vigoare sau sa se reprofileze.

          Treaba asta e si cu instinctoarele si cu triunghiul reflectorizant, odata cand m-a oprit un echipaj de la rutiera prin zona Arad-ului, au cerut sa le arat trusa, instinctorul si ambele triunghiuri reflectorizante.
          Toate erau bune si frumoase cand am ajuns la triunghiurile, una era cel original al masinii, care nu era omologat RAR!, iar celalat desigur avea omologare caci asa l-am cumparat din magazin sa fie ok.
          Ce credeti ca au zis domnii? , vedeti domnule ca triunghiul original nu este omologat de RAR si putem sa va amendam!
          Nu am comentat absolut nimic, le-am spus daca chiar dorit asta atunci faceti-o.
          S-au uitat unul la celalat si au zis, de data asta va iertam, dar pe viitor sa cumparati inca un triunghi care este omologat RAR.

          Desigur la primul magazin auto am cumparat al treilea triunghi.

          Si asa este si cu trusa sanitara, degeaba iei masina noua de dincolo, cu trusa aferenta ca nu este valabil la noi in tarisoara noastra draga.
          Noi suntem mai cu coarne, cineva trebuie sa-si rotunjeasca veniturile si din traba asta.
          Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
          Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

          Comment


          • #6
            Jacob, trebuia sa ii spui ca triunghiul a fost omologat de producator.
            LEDFOTON - import si distributie corpuri de iluminat cu led.

            Comment


            • #7
              Degeaba daca nu are stanta de la RAR!
              Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

              W126 280SE
              W123 280CE
              W126 500SEC
              W220 500L

              'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

              Comment


              • #8
                Atentie.... Nu sunt INSTICToare... nu au nici instinct si nici nu instigheaza la nimic... Sunt EXTINCToare. Sau simplu, stingatoare.

                Faza cu vesta, trusa si triunghiul e deja antica, mereu se "reimprospateaza" cand apare un nou cod.
                W123 280E Blue Green Metallic

                W126 280SE Champagne Metallic
                W126 280SE Black Blue Metallic
                W126 300SE Anthracite Grey Metallic
                W126 500SE Nautical Blue Metallic
                W126 500SE Midnight Dark Blue

                W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                Comment


                • #9
                  Salutare,

                  Treaba cu stingătorul, trusa și triunghiul... Să fie omologate de RAR mi se pare o aberație!
                  De exemplu: Eu am cumpărat mașina din Germania, stau peste jumătate din an la nemți.
                  Când vin acasă tre să mai iau un set!?! LOL

                  P.S.: Din ce știu, la nemți nu-i obligatoriu să ai stingător la diesel!
                  Regulament general Club Mercedes.

                  Comment


                  • #10
                    Cele mentionate trebuie sa fie omologate RAR doar daca masina este inmatriculata in Romania.Altfel, ar trebui sa cumparam truse, triunghiuri si toate cele din fiecare tara pe care o strabatem cu autoturismul.

                    Comment


                    • #11
                      Corect, deci doar daca masina e inmatriculata in tara noastra, trebuie sa fie omologate de RAR.
                      Acuma ar fi culmea ca strainii care vin in tara sa cumpere la intrare toate accesoriile astea.

                      Pe ungaria pana anul trecut era obligatoriu sa ai si un set de becuri rezerva.
                      Dar au scos legea, ca li sa parut aberant, desi nu strica sa ai la tine un set, ca nu se stie niciodata cand ai nevoie de el.

                      Mare atentie catre colegi, se mai verifica si data de expirare la trusa si Extintor, deci nu e doar obligatoriu sa-l ai asupra ta ci sa fie si intermen de valabilitate!.
                      Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
                      Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Florin_WES View Post
                        ... Să fie omologate de RAR mi se pare o aberație!



                        Normal ca e o aberatie! Nu pot sa cred ca o pisa OEM atat triunghi cat si stingator sa nu se accepte in tarisoara noastra...
                        Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                        W126 280SE
                        W123 280CE
                        W126 500SEC
                        W220 500L

                        'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by dan500se View Post
                          Atentie.... Nu sunt INSTICToare... nu au nici instinct si nici nu instigheaza la nimic... Sunt EXTINCToare. Sau simplu, stingatoare.

                          Faza cu vesta, trusa si triunghiul e deja antica, mereu se "reimprospateaza" cand apare un nou cod.

                          Multumim pentru corectare, binevenit amendamentul. Daca imi permiti, te corectez si eu cu privire la cuvantul "instigheaza" ... forma coreca este "instiga"
                          LEDFOTON - import si distributie corpuri de iluminat cu led.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by mer_se280 View Post
                            Normal ca e o aberatie! Nu pot sa cred ca o pisa OEM atat triunghi cat si stingator sa nu se accepte in tarisoara noastra...
                            Chestie comerciala, cineva castiga niste bani pe chestia asta.
                            LEDFOTON - import si distributie corpuri de iluminat cu led.

                            Comment


                            • #15
                              Normal ca castiga, insa problema e ca tot omul de rand e la stramtoare...
                              Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                              W126 280SE
                              W123 280CE
                              W126 500SEC
                              W220 500L

                              'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF