Salut tuturor,
Am un Mercedes CLK 200 kompressor, an 2004 (C209).
Am tot auzit si citit ca uleiul de la compresor (turbo compresor) se schimba si el.
Daca tot a venit momentul sa ii fac revizia, m-am incumetat sa ii schimb si acest ulei din compresor (pe langa revizia clasica - filtre, inclusiv filtru de benzina, uleiul de la motor), moment in care au inceput problemele.
Am fost la un service - au dat jos compresorul, l-au desfacut sa curga tot uleiul vechi din el (avea un miros neplacut) si am pus un flacon de 118ml de ulei ACDelco Supercharger Oil 10-4041.
La scurt timp dupa ce am plecat cu masina, mi s-a aprins check engine in bord iar compresorul a inceput sa scoata un sunet, un fel de troncanit (la fel ca cel din acest video CLK 200 k M271 p0171 and p0172 faults (youtube.com)
Totodata, uneori cand o pornesc tremura de cateva ori dupa care motorul merge normal.
Am pus testerul pe ea si imi da eroarea "P0172 - Adaptare automata a formarii amestecului de carburant. Amestecul este prea bogat in domeniul de sarcini partiale" dar si alta eroare "Adaptare formare amestec la limita de concentratie maxima (Tendinta motorului spre 'sarac').
Nu stiu daca aceste erori sunt din cauza uleiului de la compresor sau din cauza ca pentru a da jos compresorul trebuie desfacut jumatate din motor si ceva nu a fost facut cum trebuie:
Asadar, a urmat o serie de investigatii pentru a elimina din posibile cauze:
- deoarece am schimbat si filtru de benzina, am zis ca poate de acolo sa vina eroarea si check engine aprins; am schimbat din nou filtru de benzina
- am schimbat din nou uleiul la compresor - am pus ulei Mercedes - Supercharger Fluid A000989620110 - in jur de 80 ml. Cand am desfacut compresorul a 2-a oara, uleiul pe care l-am pus prima oara ACDelco avea pilitura in el
- am schimbat bujiile
- am schimbat niste furtunase pe acolo - de vacuum
- am schimbat garniturile de la galeria de admisie
- debitmetrul este curat si furnizeaza valori in parametrii, la fel si sonda lambda
Ce sfaturi aveti pentru a ma ajuta sa rezolv aceasta problema?
Daca compresorul este compromis si iau altul SH, nu stiu daca sa ii mai schimb uleiul sau sa il las asa....
Credeti ca eroarea P0172 este tot de la compresor sau ce as putea sa mai verific?
Desi are check engine aprins si sunetul acela la compresor, motorul merge rotund si masina trage bine, doar uneori (mai rar) la pornire tremura cateva secunde.
Multumesc pentru ajutor, orice sugestie imi este de folos.
Daca aveti vreo recomandare de service / mecanic in Bucuresti unde pot sa merg cu ea, m-ar ajuta.
Va salut!
Am un Mercedes CLK 200 kompressor, an 2004 (C209).
Am tot auzit si citit ca uleiul de la compresor (turbo compresor) se schimba si el.
Daca tot a venit momentul sa ii fac revizia, m-am incumetat sa ii schimb si acest ulei din compresor (pe langa revizia clasica - filtre, inclusiv filtru de benzina, uleiul de la motor), moment in care au inceput problemele.
Am fost la un service - au dat jos compresorul, l-au desfacut sa curga tot uleiul vechi din el (avea un miros neplacut) si am pus un flacon de 118ml de ulei ACDelco Supercharger Oil 10-4041.
La scurt timp dupa ce am plecat cu masina, mi s-a aprins check engine in bord iar compresorul a inceput sa scoata un sunet, un fel de troncanit (la fel ca cel din acest video CLK 200 k M271 p0171 and p0172 faults (youtube.com)
Totodata, uneori cand o pornesc tremura de cateva ori dupa care motorul merge normal.
Am pus testerul pe ea si imi da eroarea "P0172 - Adaptare automata a formarii amestecului de carburant. Amestecul este prea bogat in domeniul de sarcini partiale" dar si alta eroare "Adaptare formare amestec la limita de concentratie maxima (Tendinta motorului spre 'sarac').
Nu stiu daca aceste erori sunt din cauza uleiului de la compresor sau din cauza ca pentru a da jos compresorul trebuie desfacut jumatate din motor si ceva nu a fost facut cum trebuie:
Asadar, a urmat o serie de investigatii pentru a elimina din posibile cauze:
- deoarece am schimbat si filtru de benzina, am zis ca poate de acolo sa vina eroarea si check engine aprins; am schimbat din nou filtru de benzina
- am schimbat din nou uleiul la compresor - am pus ulei Mercedes - Supercharger Fluid A000989620110 - in jur de 80 ml. Cand am desfacut compresorul a 2-a oara, uleiul pe care l-am pus prima oara ACDelco avea pilitura in el
- am schimbat bujiile
- am schimbat niste furtunase pe acolo - de vacuum
- am schimbat garniturile de la galeria de admisie
- debitmetrul este curat si furnizeaza valori in parametrii, la fel si sonda lambda
Ce sfaturi aveti pentru a ma ajuta sa rezolv aceasta problema?
Daca compresorul este compromis si iau altul SH, nu stiu daca sa ii mai schimb uleiul sau sa il las asa....
Credeti ca eroarea P0172 este tot de la compresor sau ce as putea sa mai verific?
Desi are check engine aprins si sunetul acela la compresor, motorul merge rotund si masina trage bine, doar uneori (mai rar) la pornire tremura cateva secunde.
Multumesc pentru ajutor, orice sugestie imi este de folos.
Daca aveti vreo recomandare de service / mecanic in Bucuresti unde pot sa merg cu ea, m-ar ajuta.
Va salut!