Salutare tuturor!
De câteva luni mă confrunt cu o problemă și nu știu cum să o apuc. Este vorba de un CLA 200, an 2013, 72.000 km, motorizare 1.6 benzină.
Problema apare după un start rece (mașina a stat mai multe ore bune, motorul răcindu-se complet). Pornește foarte curat, intră în rutina de încălzire a motorului, cu turații un pic mai ridicate. Pe măsură ce motorul se încălzește, turațiile încep să scadă. Nicio problemă până aici.
În momentul în care mașina decide că motorul s-a încălzit îndeajuns, încheie rutina respectivă (de încălzire - turații ridicate) și trece brusc la ralanti. În momentul acela începe să trepideze destul de deranjant și seamănă cu o „tuse”. Tot fenomenul durează maxim 10-15 secunde, uneori poate mai puțin, iar apoi își revine și rulează foarte curat.
Precizez că fenomenul se întâmplă atunci când mașina stă pe loc, la ralanti, după ce a fost pornită la rece. În mers, nu apare deloc problema, sau e mult prea puțin sesizabilă.
Dacă e să mă gândesc, „tusea” mă duce cu gândul că nu are destul aer, când trece brusc la ralanti, după ce a stat în rutina de încălzire. Este posibil ca după acele 10-15 secunde de trepidații să-și regleze singură amestecul aer-combustibil? O fi vreo problemă de senzori?
Orice părere/întrebare e binevenită. Mulțumesc anticipat.
De câteva luni mă confrunt cu o problemă și nu știu cum să o apuc. Este vorba de un CLA 200, an 2013, 72.000 km, motorizare 1.6 benzină.
Problema apare după un start rece (mașina a stat mai multe ore bune, motorul răcindu-se complet). Pornește foarte curat, intră în rutina de încălzire a motorului, cu turații un pic mai ridicate. Pe măsură ce motorul se încălzește, turațiile încep să scadă. Nicio problemă până aici.
În momentul în care mașina decide că motorul s-a încălzit îndeajuns, încheie rutina respectivă (de încălzire - turații ridicate) și trece brusc la ralanti. În momentul acela începe să trepideze destul de deranjant și seamănă cu o „tuse”. Tot fenomenul durează maxim 10-15 secunde, uneori poate mai puțin, iar apoi își revine și rulează foarte curat.
Precizez că fenomenul se întâmplă atunci când mașina stă pe loc, la ralanti, după ce a fost pornită la rece. În mers, nu apare deloc problema, sau e mult prea puțin sesizabilă.
Dacă e să mă gândesc, „tusea” mă duce cu gândul că nu are destul aer, când trece brusc la ralanti, după ce a stat în rutina de încălzire. Este posibil ca după acele 10-15 secunde de trepidații să-și regleze singură amestecul aer-combustibil? O fi vreo problemă de senzori?
Orice părere/întrebare e binevenită. Mulțumesc anticipat.
Comment