Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Mercedes Benz... mai vechi > Mercedes Benz W124 > Probleme tehnice - W124

W124, aventura continua...

Probleme tehnice - W124


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-12-2012, 19:43 PM   #1
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default W124, aventura continua...

Buna seara !


Ieri, impreuna cu un coleg, dupa un drum scurt de vreo 20 de kilometri, am oprit in parcarea unui centru comercial din Saarbrücken, unde am pierdut vreo doua ore.

La intoarcere, pun contactul, bordul palid, dau la automat, canci pornire. Aveam curent cat sa aprind slab pozitiile. Electromotorul nu avea putere sa dea bendix-ul afară, si doar țăcănea.

In paralel, dupa a patra-cincea incercare, releul de bujii a inceput sa țăcăne și el, și asta cu contactul tăiat.

Ma duc inauntru sa cumpar un set de cabluri de pornire, toate vandute... Noroc cu colegul care trebuia sa-și cumpere o baterie nouă la un Passat. O luam, ceva no-name de 70A cu 650A pornire, o pun sus pe Benz, pun contact, se aprinde bordul corect, bujii la fel, dau cheie, pornește la sfert.

Intrebarea intai: de ce a ramas releul de bujii lipit fara contact si mi-a topit bateria (OPTIMA Yellow Top, 55A cu 850A pornire, veche de sase luni) ?

Mai departe... Ne facem treaba, shopping-ul de weekend, ajungem la baza in Franta. Imi trece prin cap sa masor incarcarea pe bornele bateriei. Pauza, adica 12.1V, cat stie bateria, si la relanti, si la 4000rpm. Iar in bord becul de baterie era stins, la fel ca si in mers. Si acum nu se apinde nici cand pun contactul...

Intrebarea a doua: alternator nou cu totul sau doar releul de incarcare ? Ca daca puntea de diode e separata de releu, degeaba iau releu nou, ca tot degeaba...

Si a treia: evenimentele pot avea oare legatura unul cu celalalt ?


Stima,


Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 22:05 PM   #2
Tudor_88
Senior Member
 
Tudor_88's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Iasi
Motorizare : 3.0 diesel OM617
Posts: 156
:
[Senior Member]
Default

Da, evenimentul patit de tine este legat unul de celalalt, ti s-a stricat platoul cu perii de pe Alternator, care are inclus in el si releul de incarcare. Din momentul in care nu ai mai avut incarcare, nu ti s-a mai incarcat bateria si de asta ai ramas fara curent in parcare.Dar curios faptul de ce nu ti s-a aprins becul martor de la Bord.. ar fi trebuit. Eu as proceda totusi sa scot cureaua de la accesori.. si apoi sa invart rola de la alternator sa ii aud sunetul...daca se aude corect nu ar trebui sa huruie, sau sa se invarte greu alternatorul... in caz ca merge greu atunci e dus mai totu in el... si rulmentii si rotorul. si ar trebui altul. Succes in rezolvarea problemei si da-ne un raspuns cum ai rezolvat-o.
__________________
Bond....James Bond !!! => Benz... Mercedes-Benz !!!
Tudor_88 is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 22:17 PM   #3
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default

Buna seara !

Maine dimineata am timp vreo trei ore sa ma ocup de masina. Intentionam deja sa dau jos cureaua veche, ca nu era chiar in stare buna, mai ales ca am alta noua in portbagaj de vreo trei luni, dar asteptam ocazia, ca sa zic asa. Nu c-as fi tinut neaparat sa se intample asta acum, cand sunt -14 grade. Sau erau azi-dimineata, cel putin.

Intre timp am cautat si gasit si alternator nou, si releu nou de bujii incandescente, ca daca cel vechi a lipit contactele, poate nu mai e chiar ce ar trebui. O sa vad ce si cum si cu el.

Postez pe masura ce am vesti, de care vor fi ele.

Stima,


Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 02-14-2012, 01:54 AM   #4
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default

Buna seara !


Am dat jos cureaua si alternatorul. Cureaua semi-coapta, asa cum de fapt stiam. Alternatorul se invarte foarte usor, deci din punct de vedere mecanic ar fi OK, periile in schimb sunt ca si cand n-ar fi.

Urmeaza sa comand saptamana asta un alternator nou, iar cand ajung acasa, peste vreo trei saptamani bune, ansamblul perii/releu este deja in asteptare, ca as vrea sa refac si alternatorul vechi.

Pentru cei interesati, am ceva coduri intermediate de pe piesele cu care am avut azi de-a face:

- alternator Bosch 70A, cod Bosch 0 120 489 325
- ansamblu perii/releu Bosch, cod Bosch 1 197 311 010
- condensator deparazitare Beru, 2.2 microfarazi la 110V, cod Beru 0 310 000 062

Atentie, sunt codurile producatorilor, nu coduri Mercedes, si se aplica pentru un W124 200D din 1995 !


Stima,


Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 03-18-2012, 01:48 AM   #5
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default De trei zile-ncoace...

Buna seara !


De circa o saptamana am rezolvat cu incarcarea bateriei. Vechiul alternator a primit un set de perii noi (spre surprinderea mea, made in England, piesa a costat 31RON). Si de ciuda, ca rulmentii sigur nu mai sunt ca pe vremuri, am luat si un alternator nou (din Germania, no name, circa 70 Euro, plug and drive).

Am demontat si electromotorul de vreo trei zile, si l-am trimis, impreuna cu vechiul alternator, la un atelier specializat din Alba Iulia, spre verificare si eventual, reparare (rulmenti, bucsi si perii electromotor, etc.). Cu rezultat socant, sunt in stare foarte buna.

Apoi, am schimbat arcurile fata, ca masina era cam cazuta de bot, si mai jos de dreapta. Acum sta mai sus, asa cum e corect, dar tot de dreapta mai jos. De remediat...

Ieri am demontat tancul, am aruncat ochiul inauntru dupa golire, si, constatand prezenta unui biotop deosebit, gen ragalii mixate cu matasea broastei, l-am curatat la interior. Adica am luat un lant cu zale rotunde, lung de vreo patru metri, la un capat l-am infasurat dupa gatul de umplere, si restul a intrat inauntru via gaurii sorbului.

Apoi am turnat doi litri juma' de motorina, si, impreuna cu un prieten, am agitat tancul timp de unul-doua minute, dupa care am eliminat mizeria din el. Si am repetat chestia de vreo sase-sapte ori, pana a iesit motorina de culoare in care am incredere ca am facut treaba buna.

Astazi, in schimb, mai precis incepand de ieri, am avut planuri mari. Ideea era sa schimb becurile in consola centrala si in cea a selectorul de trepte al automatei, dar totul a deviat catre chestii hardcore...

Rand pe rand, pentru ca mi-au venit idei, am demontat urmatoarele,:

- cotiera
- insertia de lemn din jurul selectorului de viteze.
- partea orizontal-verticala din consola.
- patefonul.
- panoul cu comenzile de caldura si ventilatie.
- panoul cu switch-urile de incalzire luneta, avarii, tetiere spate, etc.
- plasticele de sub bord.
- ceasurile din bord.
- bordul in sine (comutator lumini, maner eliberare frana de parcare, maner deschidere capota)

Am facut asta pentru ca am dorit sa ma scap de partea electrica tipica taxiurilor, ca ma incurca prin bord degeaba. Plus treaba cu becurile, cu ceasul de ulei, cu reglajul caldurii, etc...

Si a durat de pe la 10.00 pana la 23.45, ca am facut si vreo doua ore de pauza...

Fazele cu bordul 1.jpg Fazele cu bordul 2.jpgFazele cu bordul 3.jpg Fazele cu bordul 4.jpg
Fazele cu bordul 5.jpg Dorin @ work 1.jpgDorin @ work 2.jpg Dorin @ work 3.jpg
Resturi.jpg

Amanunte despre rezolvarea problemelor aparute (au fost destule) mai tarziu, ca-s obosit si dupa dus sigur o sa vreau sa fac nani...


Stima,


Dragos

Last edited by Heavy D.; 03-18-2012 at 01:49 AM. Reason: Aranjament poze.
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 03-18-2012, 01:58 AM   #6
nstoe
V.I.P
 
nstoe's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Romania .
Motorizare : 4 cilindrii.
Posts: 2,231
:
[V.I.P]
Default

Daca ai filtru atasat la rezervorul de motorina , o treaba desteapta era daca-l schimbai . Nu ai idee ce "guma" se lipeste de el .
nstoe is offline   Reply With Quote
Old 03-18-2012, 09:17 AM   #7
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default Reimprospatare Benz

Bună ziua !


Nu am filtrul atașat la care te referi, dar am mai facut și altceva la faza cu tancul. Inainte de a-l monta inapoi in poziție, am desfăcut conductele de tur și retur de pe corpul filtrului clasic de motorină, și le-am suflat cu aer comprimat, ca să fiu eu sigur că inauntrul lor este curat.

Cu care ocazie, am observat că, la presiunea celor opt bari pe care-i genera compresorul utilizat, unul din furtunele de retur de motorină, cel dintre injectoarele cilindrilor patru și trei, este fisurat. Am tăiat circa 15mm din acest furtun, adică partea cu fisura plus incă ceva, noroc că era lung si am avut de unde, fisura fiind la un capăt.

In cealaltă activitate, cea cu becurile din bord, am avut mult stres. In bord becurile sunt OK, functioneaza si dimmer-ul, dar in consola centrală și a selectorului de viteze, pe langă faptul că vreo trei becuri nu ardeau, cele care totuși ardeau păreau alimentate la doi volți, adică filamentul se aprindea foarte slab. Am innoit toate becurile, și cu toate in poziție, ele ardeau și mai slab, deci tensiunea aia amarată care venea cumva, acum se imparțea la mai multe becuri.

Am tras concluzia că ar lipsi parțial ori o masă, ori plusul. Cu masă luată de la caroserie nu s-a schimbat nimic, deci plusul venea foarte slab. De pe cupla aia rotundă din spatele ceasurilor de combustibil/apa/presiune ulei am identificat un plus conditionat de luminile de poziții/fază scură, si l-am folosit pe acesta. Si brusc, s-a făcut lumină...

Pe spatele ceasurilor aveam de unde lua si plus permanent, parcă conditionat de contact, si plus dimm-abil, de pe spatele potențiometrului de intensitate. Primul nu m-ar fi ajutat la nimic, iar al doilea iarasi nu prea, ca eu merg in bord cu becuri standard, nu cu leduri and stuff, si oricum lucrez cu intensitatea la maxim, ceasurile fiind luminate foarte uniform și deloc tare, pe o tentă gălbuie.

Am facut probele de funcționare, si totul părea OK. La remontarea bordului, am observat ceva improvizații făcute de proprietarii anteriori, legate de firele care vin de la senzorii de ABS ai roților din față, adica fire schimbate, innădituri la fiecare 25-30 de centimetri, etc. Am desfăcut innăditurile, nu erau nici macar cositorite...

Am schimbat firele complet, incepand din mufe, cositorind firele pe pinii mufelor, si apoi la locul lor, in mănunchiul de sub bord. Si la trecerea firelor prin gaura din peretele de foc, nemaiavand dopul ăla de gumă original prin care treceau firele la un moment dat, proprietarii anteriori au folosit spumă poliuretanică... Am generat un dop pe măsura de prin cutia cu miracole a atelierului unde s-a efectuat operatia, si s-a folosit in loc de spumă. Plus ceva silicon pe margini, că dopul ăla era de la cine știe ce masină, nefiind chiar cat ar fi trebuit de mare.

Lucrand sub bord, pe partea stangă, adică acolo unde este mai inghesuială, am observat urme de fire incălzite/topite parțial, si am desfăcut banda textila din jurul mănunchiului, ca să văd de unde pană unde se intinde problema. Din mănunchiul cel gros, cateva fire subtiri, maro, verzi cu roșu și roșu cu alb, erau topite, cu izolatia arsă si lipite unul de altul. Din fericire, topitura nu era decat pe distanța de vreo 20 de centimetri, dar și așa, a fost un chin separarea firelor și inlocuirea porțiunilor afectate. Deci, mașina ar fi putut avea un cu totul alt final, la un moment dat.

Nu știu dacă topeala in cauză a aparut la proprietarii anteriori sau de cand mașina este la mine, dar in mod cert, faptul că la un moment dat am atins cablurile principale invers pe bornele bateriei (din motive de baterie mai specială și neatenție...) sigur ar fi putut "ajuta"...

Deci, considerand situația remediată, am inceput sa fac teste. Totul era OK, cu exceptia faptului ca martorul din bord al bujiilor incandescente nu-si făcea treaba. Bujiile in schimb, functionau perfect. Becul martor al bujiilor are un singur fir, este unicul din becurile mici care-și ia masă de pe partea metalică a carcasei ceasurilor din bord, toate celelalte becuri de jos din dreapta, (martor lumini, ABS, si ce mai e pe acolo) au cate două fire direct pe soclul lor, cu plus si minus...

Am constatat ca nici unul din pinii mufelor de pe spatele ansamblului cu ceasurile nu vrea să comunice cu carcasa metalică a acestuia. Deci, lipsă masă in interiorul carcasei, pe folia cablajului, bănuiesc. Cu masă luată de pe caroserie, martorul de bujii functiona perfect... Si așa a rămas treaba, cu masă luată extra de pe ceva șurub al caroseriei, către peretele de foc.

Ca efect secundar neașteptat, ceasul de ulei a inceput să-și facă treaba oarecum. Zic oarecum, pentru că pană zilele trecute, acul sărea la maxim odata ce puneam contactul. Acum, odata contactul pus, acul urcă incet (asemanator acului de combustibil) pană pe la 1.2 Bar, iar cu motorul la relanti, arată 3 Bar, deci tot nu e o situație normală. Persoana cu care am lucrat la mașină zice că știe pe cineva care și-a manipulat odata acul de pe ceasul de ulei al unui W201 cu 200D astfel incat să arate mai mult, ca mașina in cauză era spre vanzare, iar manifestarea ulterioară modificarii a fost identică cu a mea. Adică in pozitie de referință, cu contactul pus, acul de ulei stătea in zona de 1Bar.

Rămane de văzut, o sa fac rost de alt ansamblu cu ceasuri, si o să mă antrenez pe acela. Bottom line este că acum sunt happy, cu rezervor curat, filtru nou de motorină, scurturi si fire topite scoase din schemă, cu cu lumini funcționand perfect in bord și la console. Si a inceput să functioneze și claxonul...

De reținut că orice punere de contact cand toate sunt desfacute prin bord, implică prezența in poziție a airbag-urilor (adica cu firele conectate), in caz contrar martorul de airbaguri ramanand aprins in bord, situație pe care eu am reușit s-o evit.

Mă duc să bag doua-trei perechi de virșli pe sub nas. Dacă sunt intrebări, ne auzim mai tarziu.


Stimă,


Dragoș

Last edited by Heavy D.; 03-18-2012 at 09:22 AM.
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2012, 22:31 PM   #8
panzerwagen
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Bucuresti
Motorizare : W126, 280SE/1981;W124, E250D/1993
Age: 52
Posts: 188
:
[Senior Member]
Default

Intr-adevar, de horror chestia cu firele. Nu cumva firele de la ABS - taiate, relipite si tot asa - sa fi fost un martor tacut al incercarilor proprietarilor anteriori de a ascunde faptul ca ABS-ul statea aprins in bord, de ex. Cat despre indicatia de la ceasul de ulei, zic eu ca manometrul respectiv ar trebui sa aiba clasicul tub BOURDON in spate, tub care transmite modificarea/curbarea sa mai lunga sau mai scurta unui ansamblu roata dintata + angrenaj cu ax pe care sta montat, la capat, acul ceasului indicator la care te referi ca s-ar fi umblat in sens de samsareala. E posibil ca prin incercari succesive si cu deosebita atentie sa repozitionezi actuala calcatura daca ma pot exprima asa, de la capatul tubului Bourdon, pentru ca, in final, pe acolo se transmite catre acul din bord. Deci, cauta si aloca alte pozitii in zona aceea cu pinion/roata dintata, pana cand reusesti de repui acul in mintile lui. Personal eu asa as vedea solutia.
Toate cele bune!
panzerwagen is offline   Reply With Quote
Old 03-22-2012, 00:57 AM   #9
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default Ace, brice & Co.

Buna seara !


Presupunand ca acul a fost miscat via angrenajul in cauza, va trebui sa desfac ceasul in sine. Daca, in schimb, are in spate un mic vierme pe post de potentiometru semireglabil, asa cum aveau unele VU-metre de pe magnetofoanele cu care am avut eu de-a face, sunt sanse sa-l rezolv cu una-doua mici manipulari acolo.

Si daca tot nu vrea, organizez alt bord, sau doar partea din stanga, care include acul de ulei. Adica partea asta:

Ceasurile din stanga la W124.JPG


Stima,


Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 03-23-2012, 22:03 PM   #10
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default Cand nu mai vrea, nu mai vrea, si pace...

Buna seara !


Zilele trecute, am avut un drum de facut de la Cugir la Cluj. La intoarcere, pe intuneric, binenteles, motorul Benz-ului nu mai vroia sa traga, si dupa o scurta revenire, a murit de tot.

Dupa cateva incercari de pornire, a luat-o, dar in prima faza abia statea la relanti cu pedala de gaz calcata la maxim, dupa care a inceput sa merga normal. Putin mai tarziu, aceeasi manifestare, inca de vreo trei patru ori, din nou incercari de pornire, etc...

Tancul si conductele de tur/retur fiind curatate de o saptamana, filtrul fiind extrem de proaspat si el, ieri am desfacut partea de admisie, ca sa am acces la pompa de injectie si anexele ei, banuind ca din oarece motive nu ajunge destula motorina in rampa. Am constatat ca filtrul de plastic dinainte de pompa de alimentare era relativ murdar si cu urme de rugina pe sita din interior, asadar am desfacut pompa de alimentare de pe corpul pompei de injectie pentru a schimba cele doua supape din interior.

Am comandat filtrul de plastic nou si cele doua supape (identice, de altfel), cu mentiunea ca una din cele vechi era complet sertizata intr-un alt corp si n-a putut fi schimbata. Deasemenea, pe partea de catre motor a pompei de injectie se afla o supapa care regularizeaza presiunea pe circuitul de retur, si am demontat-o si pe aceea, pentru verificari. Supapa e tip "surub cu arc si bila inauntru", compet sertizate, bila din capul ei era deformata (mancata, roasa, non-sferica), iar arcul care ar fi trebuit sa genereze o oarece forta asupra ei parea extrem de moale.

Fapt pentru care am cautat si supapa de retur noua OEM, dar nu am gasit. In schimb, am gasit alta noua de la ceva pompa de injectie de camion mic (DAF sau Mercedes 814, nu mai stiu precis), care avea aceleasi cote si tip de filet, nesertizata, demontabila pe elemente si reglabila prin cresterea/scaderea numarul de de saibe din capul ei. Si pe care, dupa ce am coborat-o de la 1.5Bar la circa 0.8 - 1Bar presiune de deschidere, am montat-o in pompa de injectie.

Apoi montat totul inapoi si teste. Nici urma de pornire sau macar ceva fum, nu venea motorina nici pana la filtru, deci pompa de alimentare (respectiv supapa aia care nu s-a putut schimba), era defecta. Am luat pompa de pe un OM603, am pus-o sus, aerisire la filtru, si iar teste. Tot nimic, fara fum sau dorinta de pornire. Pana mi-am amintit ca motoarele cu injectie indirecta (cu antecamera) se cer aerisite si la rampa, fiecare injector in parte. Ceea ce am si facut, cu rezultate pozitive.

Motorul a pornit fara stres, presiune peste tot unde se cere, nu fumega, dovada ca nu are prea multa motorina in rampa, si pe care n-ar putea s-o arda, etc.

De retinut anumite aspecte:

- la demontarea galeriei de admisie sunt sanse sa nu puteti recupera garnitura dintre ea si chiulasa. Am comandat-o din timp, odata cu supapele, ca ma asteptam la asta.

- la demontarea pompei de alimentare (sau de joasa presiune, cum se mai numeste), se poate distruge garnitura dintre aceasta si corpul pompei de injectie, Si aceasta o comandasem odata cu supapele pompei, si se pare ca am fost inspirat, ca cea veche s-a rupt in vreo trei parti.

- atentie la furtunele de vacuum care intermediaza oprirea, relantiul, socul automat, atentie la timoneria cablului de acceleratie.

Cel mai dificil lucru din toata istoria de mai sus, in afara de diagnosticarea problemei in sine, a fost demontarea si montarea colierului cu umar care strange tubulatura metalica aducatoare de aer cald din zona colectorului de evacuare pana in carcasa filtrului de aer, prin spatele motorului. Acest colier este situat la baza carcasei filtrului de aer, in partea sa din spate, jos, catre peretele de foc, intr-un loc extrem de unfriendly...

Binenteles ca am stricat patru sau cinci spray-uri de brake cleaner sau de carb cleaner ca sa curat toata zona de lucru, dupa care am gresat toate articulatiile timoneriei cablului de acceleratie, inclusiv "nucile" care se baga peste parghiile de acolo.

Deasemenea, tot intr-o astfel de faza este ideal sa scoti jocul din caseta de directie, pentru ca ai acces fara probleme la surbul tip "inbus" si contrapiulita de peste el...


Stima,


Dragos

Last edited by Heavy D.; 03-23-2012 at 22:06 PM.
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 05-29-2012, 10:49 AM   #11
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default Incalzire habitaclu fara limite...

Buna ziua !


Tot ca urmare a evenimentului cu bornele de baterie atinse in regim de polaritate inversata, reglajul de temperatura pentru habitaclu nu se mai poate regla. In cazul meu, e tot timpul la maxim.

Acum, c-a dat caldura si n-am chef sa-mi ia foc picioarele sau alte organe importante, am facut o verificare de tensiune pe cupla cu trei pini a duoventil-ului (robinetii de caldura). Gram de volt, ca sa zic asa, cu rotitele de reglaj din interior in orice pozitie.

Banuiesc ca duoventilul are nevoie de ceva tensiune ca sa lucreze, iar faptul ca nu primeste nimic este datorat comenzilor de caldura din interior, adica rotitele in cauza.

Mentionez ca ventilatorul functioneaza perfect pe orice treapta, iar dirijarea sus/jos/parbriz la fel, fara probleme. Si toate sigurantele sunt bune, binenteles.

Clar ca si duoventilul poate fi dus, dar pana nu fac sa ajunga curent la el, nu ma pot pronunta in privinta lui. Am deja alta comanda cu rotite, inca n-am apucat s-o montez.

Intrebarile sunt urmatoarele:

- ce altceva poate sa mai cauzeze lipsa de tensiune pe duoventil ?
- ce tensiune trebuie sa fie pe bornele cuplei cu trei pini a duoventilului, eventual in functie de pozitia rotitelor de reglaj de caldura ?


Stima,


Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2012, 22:47 PM   #12
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default Viata grea si solutii de imbunatatire...

Buna seara !


Pentru că nimeni n-a scos un cuvânt despre duoventil & Co., și pentru că nici după schimbarea părții de comandă a caldurii (aia cu rotițe) din habitaclu n-a ajuns tensiune la duoventil, am apelat la o soluție extrem de "din topor", dar "very effective", ca să zic asa, ca să tai căldura. Și anume asta:

Click the image to open in full size.

Apoi, pen' că arcurile față le-am schimbat acum vreo trei luni, a venit rândul celor din spate, dar de data asta cu sculele aferente, dedicate pe W124:

Click the image to open in full size.

Din aceeasi mișcare de încheietura a mâinii, pentru că vreau să mă înteleg foarte bine cu 722.4 și pe viitor, am montat asta, ca să am controlul asupra situației:

Click the image to open in full size. Click the image to open in full size.

Iar zilele viitoare, miercuri sau joi, o să mai vin cu ceva info pe partea de afișaj in bord. Plus poze cu locația sondei de temperatura din baia cutiei automate.

Ca idee, astăzi, la un drum de circa 60km, temperatura ATF-ului din cutie a ajuns cel mai sus la 170șF, adică vreo 77șC.


Stimă,


Dragoș
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 06-14-2012, 23:22 PM   #13
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default God says: Let there be light ! I replied: It's plasma I want, actually...

Bună seara !


Între timp, am mai făcut progrese:

Click the image to open in full size. Click the image to open in full size. Click the image to open in full size.

Click the image to open in full size. Click the image to open in full size.

Sonda pentru temperatura cutiei automate este în partea stânga a băii, pe la mijloc:

Click the image to open in full size. Click the image to open in full size.


Am mai schimbat și burdufele planetarelor, toate patru. N-am poze, că e treabă de grădiniță. Odată ce ai planetara în mâna, ambele burdufe se schimbă pe la capătul dinspre grup, care se demonteaza lejer. Deasemenea, de pe mașina nu este necesar să se demonteze decât roțile, și nici un alt element.

Pozele sunt facute cu telefonul, poate mâine reușesc să combin ceva megapixeli mai serioși.


Stimă,


Dragoș
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2012, 23:41 PM   #14
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default Megapicselu' corect...

Buna seara !


Treaba cu bordul e mai clara acum:

Click the image to open in full size. Click the image to open in full size.

Ceasul de temperatura ulei cutie, cu lumina aprinsa:

Click the image to open in full size.

Si o intrebare:

Unde e locat switch-ul care comanda lumina din portbagaj ? Ca e noapte acolo, nu vine tensiune acolo, si poate e vreun fir intrerupt sau desprins de undeva.


Stima,


Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 06-16-2012, 00:04 AM   #15
Sorin Priboi
Senior Member
 
Sorin Priboi's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Craiova
Motorizare : 2000
Age: 40
Posts: 142
:
[Senior Member]
Default

Imi place cum arata ceasurile.Cat te-a costat modificarea?
__________________
Sorin Priboi, aproape pieton ....
Tel 0766/24 83 24
__________________________________________________ __________________________________________________ __
Daca stii sa vezi ceva bun in fiecare om, aproape toti vor sfarsi prin a vedea ceva bun si in tine. -Ben Carson
Sorin Priboi is offline   Reply With Quote
Old 06-16-2012, 00:37 AM   #16
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default Let's talk numbers...

Buna seara !


Kit-ul cu trei folii custom cu plasma a fost 65 Euro. S-au mai adaugat inelele de aluminiu din jurul cadranelor vreo 25 de Euro, plus un kit de vopsea UV-reflective pentru ace si doua leduri UV tot vreo 25 Euro. Transportul a mai fost vreo 20 de Euro pentru toata marfa.

Montajul implica talent la dezmembrarea completa a bordului, inclusiv a acelor mici ale ceasurilor (apa/ulei/tanc din stanga, precum si ambele indicatoare de timp, orarul si minutarul).

Lumina generata este plasma, care se "scoala" la 120V si 600Hz, dintr-un invertor inclus in kit. Eu am mers pe sursa variabila de tensiune, direct de pe dimmer, dar merge si luat de la unul din becurile mari de sus, care oricum dispar de acolo. Ledurile UV sunt legate direct la cei 12V ai masinii.

Ceasul de temperatura ulei al cutiei nu face parte din chestiile cu bordul, el vine ca si kit complet (sonda inclusive) de la AutoMeter, seria SportComp, si are 2"1/16 in diametru, cu posibilitatea de a alege intre lumina rosie sau verde. Trebuie doar comandata extra bucsa filetata 3/8" - 24 care se va suda in baia cutiei, conform pozelor de mai sus. Si a fost vreo 70 de Euro, il am de vreo cinci ani, dar l-am montat abia acum, ca ere dedicat initial pentru alta masina, care nu este inca gata.


Stima,


Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2012, 22:25 PM   #17
Take88
Member
 
Join Date: Dec 2010
Location: in bucuresti
Motorizare : 2000
Posts: 61
:
[Member]
Default

Vreau si eu din alea, cat m-ar costa cu tot cu montaj ?
Ceasurile le dau eu jos ?
Stima si respect.

Postul asta l-am corectat eu, urmatorul sa nu arate la fel. Nu mai da QUOTE unui post anterior. Scrie romaneste ce ai de scris.

Last edited by mircea600sel; 10-05-2012 at 22:36 PM. Reason: Scrie te rog romaneste.
Take88 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2012, 00:00 AM   #18
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default Ceasuri plasma and stuff...

Buna seara !


Daca e vorba de folii cu plasma pentru ceasuri, preturile le ai in postul meu anterior, iar montajul il estimez undeva pe la 100 - 150RON, depinde cine ti-l face, ca e migaleala la treaba cu scos acele de pe ceasuri si de pus inapoi corect, sa indice ce trebuie si sa nu frece pe nimic.

Ai aici variante de procurare:

www.blauertacho4u.de

Ebay-shop-ul celor de mai sus, daca ai cont acolo:

http://stores.ebay.de/BlauerTacho4u/...=p4634.c0.m322


www.moman.pl

Ebay-shop-ul polonezului este urmatorul:

http://stores.ebay.de/MoMan-Plasma-T...id=p4340.l2563

Ansamblul (bordul) cu ceasurile poti sa-l dai jos singur, arta abia de acolo incepe...


Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 10-30-2012, 22:51 PM   #19
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default Next step...

Buna seara !


Acum doua luni, cand am plecat din nou la munca cu Benz-ul in Franta, circa 1600km, am simtit ca la viteze peste 100km/h si trecerea unor denivelari mici, spatele tinde sa oscileze lateral. Senzatia era ca si cand puntea spate are chef si ea sa vireze un pic...

Cum eu nu sunt de acord ca masina sa faca ceva fara sa am eu controlul, la intoarcerea de la job, acum trei zile, am vibrat masina pe standuri si am constatat ceea ce banuiam de fapt, si anume:

- jocuri marunte in cele opt brate subtirele.
- jocuri marunte in bratele mari de jos.
- ceva jocuri in bucsile semisasiului/jugului care tine puntea de caroserie.

Care jocuri, cumulate, dadeau efectul de dans descris mai sus. Cum de treaba cu bratele subtirele mi-era cam clara, comandasem deja in Germania (internet) un set nou de opt brate plus suruburile aferente, precum si bucsile bratelor late de jos, partea de catre roata.

Bucsile interioare ale bratelor late de jos nu le gasisem pe net, iar cele ale jugului am vrut sa le comand acasa, ca aflasem ca ar putea fi diferite de cele stock la modelele de W124 care au fost taxiuri din nastere, ca al meu. La fel si cele doua care tin grupul in jug, de altfel...

Iar astazi, la un moment dat, pe la jumatatea zilei de munca, situatia arata asa:

2.1.jpg 4.1.jpg

Catre sfarsit, cu exceptia bucsilor interioare ale bratelor late de jos, care sosesc doar maine, totul este acolo unde ar trebui sa fie. Adica bratele subtiri sunt montate, jugul a primit bucsile noi cu mare placere, etc.

Maine dimineata jugul si puntea vor urca la locul lor, se monteaza apoi tobele noi, care vin tot maine, dupa care se vor schimba bucsile bratelor fata (si pivotii, daca e cazul). Apoi ulei si filtre noi, ca a trecut anul si vreo 10000km, apoi refacute unghiurile directiei si cel al spatelui, si gata treaba.

Printre bucsi, brate si suruburi in pozitii unfriendly, in momentele mai relaxate, am montat si rola noua la intinzatorului curelei agregatelor, precum si un electromotor nou.

Un scurt rezumat cu cele necesare a fi facute daca vreodata se doreste a separa jugul de caroserie, odata masina pe elevator:

- demontat roti.
- demontat etrierele de pe fuzeta, fara a umbla la furtune, conducte, etc.
- demontat bieletele stabi doar de la un capat. Bara stabi ramane pe masina, neatinsa.
- demontat telescoape doar din partea de jos, ele raman ancorate pe caroserie.
- scoasa mufa senzorului de ABS, mufa aflata sub bancheta spate, exact sub centrala care gestioneaza inchiderea centralizata, dupa care se trage cablul afara cu tot cu dopul de cauciuc care trece prin podea. Nu se umbla la senzor in sine, acolo, pe carcasa grupului, acesta este de obicei gripat in carcasa si se sparge usor la eventuala tentativa de extragere...
- comprimat arcurile cu presa de arcuri, presa am prezentat-o cu alta ocazie.
- demontat bratele late de jos doar de la un capat.
- demontat planetarele din fuzeta sau doar fuzeta.
- scos arcurile afara.
- sprijinit grupul pe chestia aia telescopica hidraulica, ca sa poti sa jonglezi cu inaltimea, plus ca va trebui sa te lupti cu jugul...
- demontat suruburile celor patru bucsi ale jugului, vezi care-s bucsile alea mai jos, de doua ori pozitia 38 si de doua ori pozitia 47:

Ansamblu spate W124, desen tehnic.JPG

- demontat toba finala si teava ei pana la toba intermediara.
- lupta cu jugul, ca fiecare bucsa are ghidaj metalic pe caroserie, pereche cu gaura din ea. Ghidajele in cauza sunt 100% gripate, mai ales la bucsile din spatele jugului, cele mari...


Va urma...


Dragos

Last edited by Heavy D.; 10-30-2012 at 22:55 PM.
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 10-31-2012, 21:38 PM   #20
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,389
:
[Senior Member]
Default The sequel...

Buna seara !


Dupa cum anuntam ieri, astazi jugul si puntea spate au ajuns la locul lor, s-au pus in pozitie toate cele necesare, inclusiv rotile de iarna. Am montat si tobele intermediara si finala (marca ASSO ambele, inclusiv un colier, inelul de etansare, other small parts, made in Italy toate, s-au potrivit perfect). Totul a decurs fara probleme, si am trecut la puntea fata.

Acolo aveam in plan sa schimb bucsile bratelor, si eventual pivotii. Bucsile au iesit rezonabil de usor, dar au lasat bucati din invelisul exterior metalic aproape sudate de interiorul alezajului. Astfel, a trebuit exersat privitul pe gaura, apoi actiuni cu dalta si pila pentru a desprinde resturile de la locul lor si alezajul sa ramana curat, vezi mai jos:

2.1.jpg

In continuare, ajutate cu ceva vaselina, noile bucsi au intrat la locul lor fara probleme. Iar pivotii sunt in stare buna, deci acolo nu am umblat. Am reusit sa ma incadrez in timp si am schimbat uleiul si filtrul de ulei, maine cel de aer si de motorina, plus refacerea unghiurilor directiei si spatelui, ca azi n-am mai apucat.

Un mic rezumat a ceea ce presupune demontarea bratelor fata, odata masina pe elevator:

- demontat roti.
- care ai scut, demontezi scutul.
- demontat bara stabilizatoare fata.
- comprimat arcurile cu presa aia de care vorbeam mai sus, ca e una si aceeasi pentru toate patru arcurile.
- desfacute prinderile pivotilor in fuzete.
- desfacute suruburile bucsilor bratelor.
- extragerea bratelor de la locul lor.

Banuiesc ca e clara ordinea montarii, deci nu mai insist la acest capitol.


Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
aventura, continua, w124


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 13:29 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF