Buna ziua , tuturor celor care doresc ,( si celor care au ajuns la capatul meseriei) sa mai afle cite ceva despre ce inseamna o cutie automata .
Zilele trecute am avut ocazia sa cunosc oameni care chiar nu au idee ce este si cum se intretine o cutie automata, de ce spun asta , pentru ca se fac in cotinuare grave confuzii legate de acest subiect, si anume:torque converter si cutia de viteze, sunt doua piese la prima vedere, dar foarte multi nu stiu cum lucreaza ele,bineiteles ca sunt voci care vor spune "cine EU ,stiu tot".
AICI AVEM UN TORQUE CONVERTER si nu o turumba sau convertizor, (convertizorul este un aparat de sudura care se foloseste la sudura liniilor de tramvai).
Acest model de torque converter se foloseste in majoritatea modelelor de cutii automate.
Acest model se foloseste in cazul masinilor tunate ,in adevaratul sens al cuvintului.
Acest model se foloseste in cazul cutiilor de ultima generatie , unde lock-up clutch-ul este controlat si adaptat in functie de cuplu motor.
Aici le avem impreuna ceea ce inseamna ,ca este una si aceeasi piesa ,adica cutia de viteze automata.
De ce am spus asta , pentru ca foarte multi cred ca torque converter este o piesa si cutia alta piesa, intradevar cind se achizitioneaza ca piese de schimb,dar cind vrei sa schimbi uleiul sau sa repari cutia , te referi la tot ansamblu"cutia de viteze+torque converter=cutie de viteze automata.
Foarte multi cred ca uleiul din cutie este separat de cel din torque converter, NU , cind spunem "schimb uleiul la cutie " ne referim la tot uleiul care se foloseste pentru functionarea cutiei inclusiv cel din torque converter, pentru ca acea cantitate de ulei circula prin toata cutia .
Au curs si vor mai curge riuri de cerneala despre cum se schimba si cit ulei intra in cutie , datorita faptului ca modelul 722.6 nu are joja sau creat tot felul de speculatii privind cantitatea de ulei care se pune intr-o cutie ,.
Cantitatea de ulei NU este fixa ci difera de la model la model de cutie , daca are buson torque converter , daca nu are , nu cred ca asta este problema esentiala, ci faptul ca trebuie schimbat uleiul si atit, mai este adevarat ca NU toata lumea se pricepe sa faca acest lucru, si de aici apar problemele si discutiile.
Aici avem o masina de flush pentru cutiile automate (adica un fel de spalare a cutiei ) a NU se comfunda cu cea care se schimba uleiul la 7-Gtronic, aceasta este cu totul altceva.
Se tot discuta numarul de kilometri la care se face schimbul de ulei, toata lumea vrea si spera sa se faca la cit mai multi KM dar numeni nu si-a pus problema ce se aduna in filtrul de ulei si ce repercursiuni are faptul ca se mareste intervalul schimbului de ulei in cutie


Banuiesc ca nimeni nu a fost curios sa afle ce se aduna intr-un filtru de ulei , ci pur si simplu il schimba si gata, NU intotdeauna schimbul uleiului si filtrului rezolva problemele care apar in cutie, si mai mult ca sigur in unele cazuri este prea tirziu .


Fiecare este liber sa decida cind se face un schimb de ulei la cutia lui.
Zilele trecute am avut ocazia sa cunosc oameni care chiar nu au idee ce este si cum se intretine o cutie automata, de ce spun asta , pentru ca se fac in cotinuare grave confuzii legate de acest subiect, si anume:torque converter si cutia de viteze, sunt doua piese la prima vedere, dar foarte multi nu stiu cum lucreaza ele,bineiteles ca sunt voci care vor spune "cine EU ,stiu tot".

Acest model de torque converter se foloseste in majoritatea modelelor de cutii automate.



De ce am spus asta , pentru ca foarte multi cred ca torque converter este o piesa si cutia alta piesa, intradevar cind se achizitioneaza ca piese de schimb,dar cind vrei sa schimbi uleiul sau sa repari cutia , te referi la tot ansamblu"cutia de viteze+torque converter=cutie de viteze automata.
Foarte multi cred ca uleiul din cutie este separat de cel din torque converter, NU , cind spunem "schimb uleiul la cutie " ne referim la tot uleiul care se foloseste pentru functionarea cutiei inclusiv cel din torque converter, pentru ca acea cantitate de ulei circula prin toata cutia .
Au curs si vor mai curge riuri de cerneala despre cum se schimba si cit ulei intra in cutie , datorita faptului ca modelul 722.6 nu are joja sau creat tot felul de speculatii privind cantitatea de ulei care se pune intr-o cutie ,.
Cantitatea de ulei NU este fixa ci difera de la model la model de cutie , daca are buson torque converter , daca nu are , nu cred ca asta este problema esentiala, ci faptul ca trebuie schimbat uleiul si atit, mai este adevarat ca NU toata lumea se pricepe sa faca acest lucru, si de aici apar problemele si discutiile.

Se tot discuta numarul de kilometri la care se face schimbul de ulei, toata lumea vrea si spera sa se faca la cit mai multi KM dar numeni nu si-a pus problema ce se aduna in filtrul de ulei si ce repercursiuni are faptul ca se mareste intervalul schimbului de ulei in cutie


Banuiesc ca nimeni nu a fost curios sa afle ce se aduna intr-un filtru de ulei , ci pur si simplu il schimba si gata, NU intotdeauna schimbul uleiului si filtrului rezolva problemele care apar in cutie, si mai mult ca sigur in unele cazuri este prea tirziu .


Fiecare este liber sa decida cind se face un schimb de ulei la cutia lui.
Comment