Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Scartait curea - curea alternator?

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scartait curea - curea alternator?

    Salutari,

    B180 CDI, ~55 000KM, oct 2005;


    De la o vreme, cand pornesc motorul si e rece, undeva in spatele rotii din dreapta fata se aude un scartait, precum o curea care patineaza. Dupa ce se incalzeste motorul, sunetul inceteaza si ramane doar sunetul normal al motorului. De asemenea tot cand e rece, nu poti auzi acel scartait decat din dreptul rotii dreapta fata, din partea motorului nu se aude.

    Ceea ce ma face sa cred ca e vorba de cureaua alternatorului este faptul ca exact in acea zona (respectiv sub picioarele pasagerului dreapta fata) se afla bateria deci in apropiere trebuie sa se afle si alternatorul sau.

    Care e situatia cu aceste curele? Scartaie cand sunt uzate sau din ce motiv? Care e pericolul? Se poate rupe incat sa nu mai incarce bateria si sa ajung sa nu mai pot porni motorul?

    Este cureaua singura sau si vreo alta componenta de la alternator?


    Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.

  • #2
    Daca se rupe cureaua, se vor aprinde martori de avertizare in bord.
    Trebuie sa mergi la un mecanic si sa iti verifice cureaua de accesorii.
    Scartaitul despre care vorbesti poate apare si dupa ce ai trecut printr-o balta mai mare.
    http://goo.gl/YDT4L

    Comment


    • #3
      Originally posted by StGermain View Post
      Salutari,

      B180 CDI, ~55 000KM, oct 2005;


      De la o vreme, cand pornesc motorul si e rece, undeva in spatele rotii din dreapta fata se aude un scartait, precum o curea care patineaza. Dupa ce se incalzeste motorul, sunetul inceteaza si ramane doar sunetul normal al motorului. De asemenea tot cand e rece, nu poti auzi acel scartait decat din dreptul rotii dreapta fata, din partea motorului nu se aude.

      Ceea ce ma face sa cred ca e vorba de cureaua alternatorului este faptul ca exact in acea zona (respectiv sub picioarele pasagerului dreapta fata) se afla bateria deci in apropiere trebuie sa se afle si alternatorul sau.

      Care e situatia cu aceste curele? Scartaie cand sunt uzate sau din ce motiv? Care e pericolul? Se poate rupe incat sa nu mai incarce bateria si sa ajung sa nu mai pot porni motorul?

      Este cureaua singura sau si vreo alta componenta de la alternator?


      Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.


      Incearca sa intinzi cureaua ,si daca nu dispare zgomotul ,demonteaza alternatorul si vezi ca ai un rulment care se cere schimbat.

      Steen

      Comment


      • #4
        Nu astepta sa se rupa cureua, daca poti si are intinzator mai intinde-o putin dar cel mai bine o schimbi si e foarte posibil ca si rulmentul de la alternator sa trebuiasca sa fie schimbat asa ca fuga la electrician.

        Comment


        • #5
          Inca o intrebare:
          Scartaitul se aude doar la relati sau si in timp ce accelerezi ?
          Mergi o data fara muzica si cu geamurile deschise si asculta.
          De asemenea verifica daca o turezi in gol mai scartaie sau nu.
          Conteaza si asta.
          Nu e de recomandat sa o intinda singur, deoarece exista riscul sa o intinda prea mult si sa scartaie tot timpul sau sa se "duca" alte piese.O data intinsa nu o mai faci la loc. Costa ~80-150 ron o curea noua.

          Comment


          • #6
            Originally posted by sebaa View Post
            Inca o intrebare:
            Scartaitul se aude doar la relati sau si in timp ce accelerezi ?
            Mergi o data fara muzica si cu geamurile deschise si asculta.
            De asemenea verifica daca o turezi in gol mai scartaie sau nu.
            Conteaza si asta.
            Nu e de recomandat sa o intinda singur, deoarece exista riscul sa o intinda prea mult si sa scartaie tot timpul sau sa se "duca" alte piese.O data intinsa nu o mai faci la loc. Costa ~80-150 ron o curea noua.
            Multumesc tuturor pentru interventii.

            @sebaa - am facut deja aceste teste:

            - Scartaitul se aude atat la relanti cat si atunci cand o accelerez, mai ascutit cand o accelerez - adica se accelereaza motorul si se simte ca si cureaua incepe sa se inverta mai repede si deci scartaie mai repede.

            - Acest lucru se intampla atat atunci cand sunt in parcare pe liber si o accelerez, cat si atunci cand plec de pe loc si motorul este in sarcina (am facut de nenumarate ori testul cu geamul lasat deschis ca sa aud).

            - Tot acest fenomen se intampla NUMAI pana cand acul de la apa se ridica putin, astfel dupa incalzirea motorului nu mai ramane nici urma de scartait al curelei.


            Problema la acest model este ca are motorul asezat cumva spre dedesubtul cabinei pasagerilor si nu vezi mare lucru aici la suprafata. Cureaua asta nici nu o vad sau aud de sus, este acoperita de zgomotul motorului. Trebuie sa merg la roata din dreapta ca sa o aud, nu stiu ce ar trebui dat jos ca sa ajung sa o vad si sa pot umbla la ea.
            Apoi, e si model nou aparut, putine cumparate, astfel incat nu cred ca sunt mecanici care sa ii stie particularitatile pentru ca sigur nu au mai umblat pe acest model.
            La dealer (Casa Auto) NU imi pun problema sa ma duc, cum nu isi pune problema nici un proprieatar de Benz sa faca asa ceva in Iasi, daca stie cat de cat de ce sunt in stare cei de la service (au schimbat turbine de pe masini si au pus in loc unele proaste, la revizii au lasat acelasi ulei, si alte asemenea detalii insignifiante).

            As vrea sa depistez problema si as inlocui ce e nevoie sau as regla (curea, intinzator, rulment, etc) dar inca sunt in cautare de persoana pentru manopera.

            Astept si alte comentarii, multumesc.
            Last edited by StGermain; 07-30-2008, 07:26 AM.

            Comment


            • #7
              e rulmentul de la alternator....
              eu am mers cu vito tot asa cu scartaitul ...desi stiam ce are am plecat in italia !!!
              pe drum dadea tot felul de semne saracul....numai mergeau farurile cateodata,bordul se stingea...etc
              cand am ajuns in galati mi-au cazut bilele si bucati de rulment pe strada !!!
              m-a adus acasa si dupa aia a crapat )

              Comment


              • #8
                Am mai facut demersuri.

                De exemplu am sunat la dealerul local asa, doar de curiozitate sa vad ce au ei de spus despre asta, sau poate ca imi vor face o surpriza. Spun doar de curiozitate, pentru ca nu voi merge la ei data fiind reclama pe care o au la nivel regional si local.

                DA, CU ADEVARAT MI-AU FACUT O MARE SURPRIZA!:

                Mi-au spus ca se rezolva fara probleme, ca problema consta in curea, care trebuie ori intinsa ori inlocuita. Oricum aceasta se cumpara la set cu tot cu intinzatoare si nu mai stiu ce, si acum surpriza:

                Eu: Cat ar ajunge atunci manopera, presupunand ca vin cu setul pentru inlocuire?
                El: Pai cam 10 ore de manopera...
                Eu: Atat de mult? Stiu ca e peste 100 lei ora...
                El: Da, 116 lei cu tot cu TVA mai exact.
                Eu: Ok, si atunci de ce trebuie 10 ore de manopera?
                (eram convins ca ma incarca inca de la telefon dupa cum au obiceiul, ca o schimba mult mai repede si imi pun 10 ore sa decartez suma).
                El: Pai pentru ca la acest model ca sa putem ajunge la alternator si la cureaua acestuia trebuie scos motorul cu tot cu cutie de pe masina ceea ce necesita lift si macara incat sa il scoatem, sa rezolvam problema si sa il atasam la loc. Accesul pe la capota este mic la aceste modele mai compacte.
                Eu:...........................................
                Eu:


                Nu are rost sa continui - ci doar intreb: este posibil sa trebuiasca sa scoti tot motorul de pe masina pentru o curea de alternator!?!??? In primul rand nu am incredere in niciun service din Romania ca vor asambla masina la loc asa cum a plecat din fabrica, si vor folosi aceleasi metode. Nu de alta, dar la noi se mai fac improvizatii cu carpe si sarme pe principiul "Merge si asa"

                Comment


                • #9
                  E cunoscuta problema la aceste motoare...insa prin schimbarea curelei nu se rezolva(in general) . Rola alternatorului nu este 100% pe aceeasi linie cu rolele de intindere iar din aceasta cauza cureaua nu merge drept. (este ceva de lucru insa nu trebuie scos motorul)

                  Comment


                  • #10
                    Eu am schimbat singur cureaua si cele 2 role, nu si intinzatorul , la un A classe 170 CDI.
                    Intradevar nu este usor sa lucrezi cu motorul pe masina, cei de la service au ales calea usoara propunandu-ti demontarea motorului, usoara pentru ei si cea mai proasta solutie pentru tine.
                    Iti dai seama ca nu vor mai veni toate ca inainte.
                    La mine nu scartia cureaua tot timpul, in schimb cand treceam prin balti sarea apa si patina(atunci scartia), iar directia se facea beton, ca la raba, deoarece alternatorul nu mai furniza voltajul necesar.Simultan se aprindea martorul baterie descarcata in bord.
                    Prima data m-am speriat, dar dupa aceea ma asteptam la asa ceva cand trebuia sa trec prin baltile de pe drum. Simptomul tinea 10 metrii pana incepea sa se usuce cureaua.
                    Dupa schimbarea curelei nu mai am nici o problema cu baltile.
                    Acum despre schimbatul curelei:
                    Lofty's Homepage, Mercedes 'A' Class, Components, Poly V belt tensioner , poly V belt , threading , crankshaft pulley wheel sheading outer coating, pulley wheel bearings replacement.


                    aici ai totul, dar cateva sfaturi de la unul care a facut-o:
                    -daca esti sigur pe cele 2 role lasa-le asa, schimba numai cureaua, dureaza maxim 1 ora cu tigare si cafea;
                    -daca schimbi si rolele (atentie par identice dar difera la dimensiuni cu cca 3 mm) cel mai greu va fi de schimbat rola de sus, catre partea de deasupra a motorului si nu atat ea cat iti ia cca 2-3 ore sa introduci surubul de strangere al ei si sa o strangi(la desfacut iti ia cam 2 ore dar este mai simplu).
                    -lucreaza incet cand montezi cureaua, montajul aparent corect dar decalat duce la sfasierea curelei noi de catre fulia de alternator.
                    -obligatoriu ca sa ai lumina si sa lucrezi mai usor desfaci roata dreapta si aparatorea de noroi, este simplu.
                    -scula care o vezi in este o inelara obisnuita cu un brat de lemn atasat care are rolul de a te ajuta sa faci parghie sa tii intinzatorul slabit, astfel incat sa eliberezi cureaua .
                    -intinzatorul se autoregleaza, la tine cureaua este de vina.
                    M-am intins cam mult, nu ezita sa ma intrebimai ales daca schimbi rolele .
                    Daca schimbi doar cureaua nu este greu.

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc foarte mult pentru interventie valyvis10!

                      Singur am s-o fac (cu un prieten de familie care este de specialitate - dexteritate, experienta, etc). Asa cum mi-am facut reviziile singur pe principiul ca sunt in stare s-o fac si nu am impresii sa nu pun perechea de manusi pe maini, asa am sa ma apuc si de asta. Eu zic ca este cureaua dupa ce mi-au spus cei care se pricep cat de cat si i-am rugat sa asculte, si din ce am mai citit pe aici.

                      DPMDV as schimba si cureaua, si rolele, si intinzatoarele, si rulemtul la alternator (spunea cineva mai sus ca asta e cel care scartaie, desi scartaitul e clar cauzat de o curea dupa sunet). Cred ca ar trebui sa desfac acolo dedesubt si s-o ascult, singura problema ar fi ca trebuie s-o las multe ore pana se raceste de tot (scartaitul se aude DOAR dimineata in primele minute).

                      Poti sa confirmi ca daca la A 170 alternatorul s-a aflat in acel loc si s-a ajuns la el in acel mod, asa e si la B 180? Sunt ambele Diesel, corect, sunt copiate unul dupa celalalt - corect din nou, dar daca cumva alternatorul s-au gasit sa-l fixeze altfel!? Zic si eu - incerc doar sa ma gandesc la toate.

                      In principiu trebuie sa scot roata dreapta, aparatoarea de noroi din aripa, cele 3-4 scuturi de sub motor si de mai in spate.... si apoi? Privesc cumva intre amortizor si partea din spate a aripii?

                      Multumesc.

                      P.S. - Care sunt cele doua role la care te referi? Sunt rolele numerotate 6 si si 7 respectiv intinzator si rola de ghidare din pozele Ghidului de pe link?? (Ma refer la poza cu tot cu compresor de A/C pentru ca am A/C.)

                      Ce imi recomanzi? Sa schimb doar cureaua si sa vad daca isi revine, sau daca tot desfac jumatate de masina sa schimb si rolele (sa imi spui care sunt) ca sa stiu ca am rezolvat-o si nu mai am probleme?

                      (Probleme oricum le numesc, totusi masina are sub 58 000KM si s-a mers cat de firav se poate merge cu o masina - fie ea si marca Lastun)
                      Last edited by StGermain; 08-17-2008, 01:42 AM.

                      Comment


                      • #12
                        P.S. - Care sunt cele doua role la care te referi? Sunt rolele numerotate 6 si si 7 respectiv intinzator si rola de ghidare din pozele Ghidului de pe link?? (Ma refer la poza cu tot cu compresor de A/C pentru ca am A/C.)

                        Ce imi recomanzi? Sa schimb doar cureaua si sa vad daca isi revine, sau daca tot desfac jumatate de masina sa schimb si rolele (sa imi spui care sunt) ca sa stiu ca am rezolvat-o si nu mai am probleme?

                        (Probleme oricum le numesc, totusi masina are sub 58 000KM si s-a mers cat de firav se poate merge cu o masina - fie ea si marca Lastun)
                        Scuze am fost plecat intr=o vajaiala, pe ruta Cv-Orsova-Cazane_herculane-Godeanu -Motru-Strehaia-Cv, bineinteles cu A classe, a fost bestial, mai ales pe Godeanu si clisura.
                        Acum, referitor la problema ta:
                        -daca numai atat are rulat masina, schimba doar cureaua;
                        -rolele de ghidare de care vorbeam sunt 7 si 3, cea numerotata cu 6 este pe intinzator, bineinteles figura de jos, masina cu Ac;
                        -la rola 3 este bagarea degetului in fund, nu atat la desfacut , cat la montat;
                        -se lucreaza, pe sub masina si in compartimentul rotii dreapta fata, mai exact intre contraaripa interioara dreapta si motor, spatiu la rola 3 fix cu 3mm mai mult decat lungimea surubului pe care il desfaci (desfa-l la 140000 km ca mine), rola 7 se desface si se monteaza usor.
                        -inelara te ajuta sa comprimi resortul intinzatorului, care este de fapt un brat oscilant, tensionat de un resort, cu o rola la capatul mobil, impingand de sus in jos inelara introdusa in prealabil pe surubul rolei intinzatoare aferente adica 6, misti bratul intinzatorului.El a lucrat singur si atunci si-a facut ca in manualul de reparatii cheia cu bratul reglabil, tu sau prietenul fortati intinzatorul pe strangere cu cheia iar celalalt scoate cureaua de pe rola.Este usor , cu specificatia,sa nu bagi mana intre rola intinzator 6 si curea, daca dai drumul la cheie cu mana bagata acolo risti sa taie degete
                        Iar m-am lungit.
                        Da-mi codul masinii tale, instalez DVD-urile cu Mercedes WIS si iti trimit exact cum se schimba cureaua, o sa dureze 1 zi 2 sau mai putin daca am timp sa salvez procedura .
                        Last edited by florineasca; 11-17-2008, 12:52 PM.

                        Comment


                        • #13
                          Salut,


                          Am fost intre timp la un service si am urcat-o pe lift, am lasat-o acolo de seara ca s-o pot porni rece sa o auda mecanicii cand scartaie si sa isi dea cu parerea.

                          Cum spuneam, am urcat-o pe lift si am pornit-o, si se pare ca problema este in role, si nu in curea. Cureaua arata normal, scartaitul provine de la una sau mai multe role. Ei mi-au recomandat sa le schimb pe toate trei, le-au cautat si vosta ~70 lei bucata. Crezi ca se descurca sa le schimbe fara sa desfaca toata masina? Ce sfaturi poti sa-mi mai dai? As scoate la imprimanta cateva instructiuni sa le dau sa citeasca, mai ales ca i-am intrebat si nu au mai facut o asemenea operatiune pana acum.

                          Multumesc.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by StGermain View Post
                            Salut,


                            Am fost intre timp la un service si am urcat-o pe lift, am lasat-o acolo de seara ca s-o pot porni rece sa o auda mecanicii cand scartaie si sa isi dea cu parerea.

                            Cum spuneam, am urcat-o pe lift si am pornit-o, si se pare ca problema este in role, si nu in curea. Cureaua arata normal, scartaitul provine de la una sau mai multe role. Ei mi-au recomandat sa le schimb pe toate trei, le-au cautat si vosta ~70 lei bucata. Crezi ca se descurca sa le schimbe fara sa desfaca toata masina? Ce sfaturi poti sa-mi mai dai? As scoate la imprimanta cateva instructiuni sa le dau sa citeasca, mai ales ca i-am intrebat si nu au mai facut o asemenea operatiune pana acum.

                            Multumesc.
                            Vreau sa te ajut, dar nu-mi permite Mercedes WIS-ul sa salvez instructiunile de reparatie , ci numai sa la tiparesc.
                            Nu stiu cum sa facem sa le tiparesc si apoi sa le scanez si sa ti-le trimit???
                            Asta inseamna ca o sa dureze ceva.

                            Originally posted by valyvis10 View Post
                            Vreau sa te ajut, dar nu-mi permite Mercedes WIS-ul sa salvez instructiunile de reparatie , ci numai sa la tiparesc.
                            Nu stiu cum sa facem sa le tiparesc si apoi sa le scanez si sa ti-le trimit???
                            Asta inseamna ca o sa dureze ceva.
                            Oricum, este pacat sa nu schimbi si cureaua, ca tot desfaci.
                            Last edited by florineasca; 09-07-2008, 16:01 PM.

                            Comment


                            • #15
                              Nu le tipari, avem alta solutie, iti scriu pe privat sau pe e-mail.

                              In lipsa e-mail-ului iti scriu pe privat cum putem face.

                              Ti-am scris mesaj privat. Multumesc si astept raspuns.
                              Last edited by StGermain; 09-07-2008, 16:08 PM.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF