Update: ultimele doua saptamani au fost cu peripetii, adica nervi, bani si iar nervi.
Buun, schimb a doua galerie, de data aceasta iau originala MB, cu o diferenta platita firmei care mi-a schimbat-o pe garantie pe prima. Daca tot platesc iar mecanicul pentru montaj, iau si saibele de foc (inele etansare injectoare, ELRING) pentru injectoare si-l rog sa-mi spele furtune, intercooler si EGR.
Toate bune, iau masina, plec, a doua zi sesizez mult fum negru si lipsa grava de putere. Imediat hop la reprezentanta, sa-i dea de cap, cu gandul ca n-o fi ceva bine montat.
Dupa vreo doua zile in care oamenii nu prea-i dadeau de cap, solicit o intalnire cu sefii reprezentantei, sa ma lamureasca ce si cum. Raspunsul, simplu: va trebuie senzor de acceleratie si, posibil, lipsa de putere sa fie de la turbo si catalizator (doar vreo 2500 euro ambele). Ma lamuresc ca-s pilaf oamenii, iau masina si incep sa sap singurel, cu un amic, in garaj.
Primul pas: constat ca tija galeriei nu functioneaza la turatul in gol; o fortez putin cu surubelnita, incepe sa miste foarte frumos la accelerat. Test drive, masina merge foarte bine. A doua zi, inainte sa plec spre gradinita cu kinderul, arunc o privire iar la tija: saracia nu mai misca! Hmm, hai la MB, la tester: aia actioneaza M55-ul din STAR, uite, domne, merge! Pai si de ce nu merge si la accelerat in gol? Ei - doar in sarcina! Bun, atunci mie de ce mi-a mers si pe loc? Dat din humerus, reactia lor.
Sters erori, test drive 20 minute, revenit, zero erori. Taci, c-am pacalit-o, ma bucuram.
De unde, seara iar lipsa acuta de putere si fumalau de fugeau tzantzarii!
O luam de la capat: desfacut senzor acceleratie, decapsat, sa vedem ce si cum e acolo, re-lipit, test, pauza. Cumparat senzor acceleratie, rezultatul acelasi.
Firele de par alb incep sa se inmulteasca, intre timp. Nevasta intelege ca e ceva grav si evita sa mai intrebe cat mai cheltui cu masina.
Ma intorc la mecanic, ala iarasi fara idei, ma trimite la un service de reparat/diagnosticat turbo. Decid ca inca nu e cazul, bazat fiind pe presiunea de-o simt in furtun.
Trec la etapa urmatoare: demontat motoras galerie (apropo, merge si fara sa fie desfacut electromotorul, insa e chinul dracu', mai ales la remontat). Il desfac si p-ala, sa vad ce-i inauntru; punem si 12V pe el, il ardem pe baiat (are +, - si PWD adica puls). Hai la magazin, alta suta de iepuro pentru un alt motoras. Montam, test drive, iar puseu de tensiune.
Ce mai ramane? Trecem la eliminarea unei alte posibile cauze (suport tehnic mastermario71) si cumparam senzori de presiune si temperatura aer.
Hai, sa n-o mai lungesc, azi scot senzorul de presiune, ala cam ud (de frica sau de la benzina/chestiile cu care mecanicul a spalat furtunul), il pun pe pretenul Robert Bosch nou, test drive. Masina merge, tensiunea scade, nevasta revine la sentimente mai bune.
In incheiere, sper ca maine-poimaine, dupa ce ies la drum, sa nu mai revin cu vreun nou episod...
PS: se pare ca tija galeriei fiunctioneaza doar in sarcina.
Buun, schimb a doua galerie, de data aceasta iau originala MB, cu o diferenta platita firmei care mi-a schimbat-o pe garantie pe prima. Daca tot platesc iar mecanicul pentru montaj, iau si saibele de foc (inele etansare injectoare, ELRING) pentru injectoare si-l rog sa-mi spele furtune, intercooler si EGR.
Toate bune, iau masina, plec, a doua zi sesizez mult fum negru si lipsa grava de putere. Imediat hop la reprezentanta, sa-i dea de cap, cu gandul ca n-o fi ceva bine montat.
Dupa vreo doua zile in care oamenii nu prea-i dadeau de cap, solicit o intalnire cu sefii reprezentantei, sa ma lamureasca ce si cum. Raspunsul, simplu: va trebuie senzor de acceleratie si, posibil, lipsa de putere sa fie de la turbo si catalizator (doar vreo 2500 euro ambele). Ma lamuresc ca-s pilaf oamenii, iau masina si incep sa sap singurel, cu un amic, in garaj.
Primul pas: constat ca tija galeriei nu functioneaza la turatul in gol; o fortez putin cu surubelnita, incepe sa miste foarte frumos la accelerat. Test drive, masina merge foarte bine. A doua zi, inainte sa plec spre gradinita cu kinderul, arunc o privire iar la tija: saracia nu mai misca! Hmm, hai la MB, la tester: aia actioneaza M55-ul din STAR, uite, domne, merge! Pai si de ce nu merge si la accelerat in gol? Ei - doar in sarcina! Bun, atunci mie de ce mi-a mers si pe loc? Dat din humerus, reactia lor.
Sters erori, test drive 20 minute, revenit, zero erori. Taci, c-am pacalit-o, ma bucuram.
De unde, seara iar lipsa acuta de putere si fumalau de fugeau tzantzarii!
O luam de la capat: desfacut senzor acceleratie, decapsat, sa vedem ce si cum e acolo, re-lipit, test, pauza. Cumparat senzor acceleratie, rezultatul acelasi.
Firele de par alb incep sa se inmulteasca, intre timp. Nevasta intelege ca e ceva grav si evita sa mai intrebe cat mai cheltui cu masina.
Ma intorc la mecanic, ala iarasi fara idei, ma trimite la un service de reparat/diagnosticat turbo. Decid ca inca nu e cazul, bazat fiind pe presiunea de-o simt in furtun.
Trec la etapa urmatoare: demontat motoras galerie (apropo, merge si fara sa fie desfacut electromotorul, insa e chinul dracu', mai ales la remontat). Il desfac si p-ala, sa vad ce-i inauntru; punem si 12V pe el, il ardem pe baiat (are +, - si PWD adica puls). Hai la magazin, alta suta de iepuro pentru un alt motoras. Montam, test drive, iar puseu de tensiune.
Ce mai ramane? Trecem la eliminarea unei alte posibile cauze (suport tehnic mastermario71) si cumparam senzori de presiune si temperatura aer.
Hai, sa n-o mai lungesc, azi scot senzorul de presiune, ala cam ud (de frica sau de la benzina/chestiile cu care mecanicul a spalat furtunul), il pun pe pretenul Robert Bosch nou, test drive. Masina merge, tensiunea scade, nevasta revine la sentimente mai bune.
In incheiere, sper ca maine-poimaine, dupa ce ies la drum, sa nu mai revin cu vreun nou episod...
PS: se pare ca tija galeriei fiunctioneaza doar in sarcina.
Comment