Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Discutii generale > Mercedes Benz totul despre ...

Mercedes Benz totul despre ... Discutii generale.

Cutiile de viteze automate

Mercedes Benz totul despre ...


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-20-2010, 23:04 PM   #21
automaticul
V.I.P
 
automaticul's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bucuresti
Motorizare : 3,0 l
Age: 44
Posts: 792
:
[V.I.P]
Default

Daca maine vii la itilnirea clubului vei afla mai multe lucruri interesante despre cutiile de viteze automate si nu numai.
automaticul is offline   Reply With Quote
Old 02-21-2010, 21:28 PM   #22
automaticul
V.I.P
 
automaticul's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bucuresti
Motorizare : 3,0 l
Age: 44
Posts: 792
:
[V.I.P]
Default

/www.youtube.com/watch?v=wZQqWRF2MOE&feature=player_embedded#
/www.autoshop101.com/forms/AT23.pdf
Buna seara, as vrea sa vedeti primul clip sa intelegeti ce se baga in interiorul unei cutii automate.
In cazul celui de al doilea link as vre sa rasfoiti acele pagini si sa vedeti cateva circuite hidraulice din interiorul unei cutii, si poate cel mai important lucru ar fi sa va imaginati , DACA ,ceva dintr-un circuit s-ar bloca sau nu ar functiona corect, cum a-ti reusi sa va dati seama de defectiune chiar si cu un tester pe masina.
automaticul is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2010, 17:21 PM   #23
sovieticool
Organizator de intalniri
 
sovieticool's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Iasi
Motorizare : 2500
Age: 32
Posts: 1,381
:
[Organizator de intalniri]
Default

Automaticul daca merg asa in contiunare cu ulei peste nivel nu are ea singura un semering sa dea afara uleiul. Asa cu nivelul peste maxim ..se poate strica ceva la ea ? Mentionez ca in sfarsit am vazut doar ca a mea cutie e de w201, cred ca am vazut pe carcasa ei ca scria un cod care incepea cu 201. Motorul e de w201 ca e modeul 602911.
__________________
`87 W126 EX 420 SE - NOW 250D + WEBASTO - GENERALUL - sold

now - bicicleta !

0744 239 949

WEB
http://garajautodiag.blogspot.com
sovieticool is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2010, 21:01 PM   #24
automaticul
V.I.P
 
automaticul's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bucuresti
Motorizare : 3,0 l
Age: 44
Posts: 792
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by sovieticool View Post
Automaticul daca merg asa in contiunare cu ulei peste nivel nu are ea singura un semering sa dea afara uleiul. Asa cu nivelul peste maxim ..se poate strica ceva la ea ? Mentionez ca in sfarsit am vazut doar ca a mea cutie e de w201, cred ca am vazut pe carcasa ei ca scria un cod care incepea cu 201. Motorul e de w201 ca e modeul 602911.
Buna seara ,in primul rand sa clarificam un lucru, nivelul maxim la orice cutie automata , se regleaza sau ar trebui sa fie la maxim ,cand uleiul din cutie ajunge la temperatura de 80 de grade celsius.
La tine peste maxim este cand motorul are 80 de grade ?, deoarece uleiul din cutie nu se incalzeste chiar atit de repede cum se incalzeste motorul.
Se poate merge cu ulei peste maxim , DAR SA NU DEPASEASCA 5MM PE JOJA DE ULEI CAND ULEIUL DIN CUTIE ARE 80 DE GRADE adica ce inseamna lucrul acesta , de la semnul de maxim nu trebuie sa ai mai mult ulei pe joja , max 5mm, daca ai mai mult , in unele cazuri ,da ceva anomali in mers sau il arunca pe la supraplin, adica este un orificiu de ventilare a cutiei.
OK, o sa intrebati de unde aflati temperatura uleiului din cutie, in cazul cutiilor eletronice il puteti vedea cu testerul, in cazul celor hidraulice temperatura uleiului ajunge la 80 de grade dupa 15-30 de minute dupa ce motorul a ajuns la temperatura de 80 de grade.
In ceea ce priveste modelul de cutie , nu este cutie pentru 201 si cutie pentru 124 sau 202, cutiile sunt clasificate dupa modelul de cutie , adica 722.3 este un model de cutie care s-a pus pe mai multe modele de masini si camionete, 722.4 este alt model de cutie care s-a pus pe alte modele de masini si camionete, 722.6 este un model care s-a pus pe turisme , sprintere jeepuri , sang yong este o masina care are cutie de mercedes,
Va voi pune la dispozitie cataloage cu modele de cutii de viteze automate , in care ve-ti vedea modelul de masina ,anul fabricatiei si ce model de cutie are fiecare masina.www.transtec.com/selector_guide/Mercedes.htm
www.transtec.com/selector_guide/Volkswagen.htm
/www.transtec.com/selector_guide/Chrysler.htm
www.transtec.com/selector_guide/Jeep.htm
/www.transtec.com/selector_guide/Ford.htm
www.transtec.com/selector_guide/Lexus.htm
automaticul is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2010, 22:43 PM   #25
evnosia
Senior Member
 
Join Date: Dec 2008
Location: ploiesti
Motorizare : diesel
Posts: 113
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by automaticul View Post
Te duci la cineva care are pompa de scos uleiul de motor (ati vazut ca la unele statii peco sau ateliere mecanice au o jucarie care scoate uleiul din motor pe joja de ulei a motorului) , bagati teava flexibila pe joja de cutie si scoti ulei din cutie la fel ca pe cel din motor,ATENTIE SA NU SCOATETI TOT ULEIUL DIN CUTIE, se baga cate un pic teava de scos ulei nu se tine mult in interior, deoarece scoate tot uleiul din cutie.
Cel mai simplu este sa ii dati drumul pe la busonul de la baie, dar nu la tot uleiul din baie , ci numai 1 litru , dupa care stringe-ti busonul , porniti masina si faceti nivelul din nou.
ATENTIE daca uleiul este fierbinte sa nu va ardeti la maini.
Salutare!Din tot ce am citit am observat ca esti doctor in cutii automate si fara a fi lingusitor as vrea sa te rog sa iti dai o parere vizavi de ce mi s-a intamplat astazi si anume ,mergand spre reprezentanta mb ptr o problema am observat ca motorul s-a turat pana pe la vreo 4000de ture fara a schimba viteza ,de obicei shimba lin pe la vreo 2300 2500 de ture ce ar putea fi?
evnosia is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2010, 23:10 PM   #26
bassfreak
Senior Member
 
bassfreak's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Bucuresti
Motorizare : 55 AMG, 320 CDI, 200K
Age: 35
Posts: 119
:
[Senior Member]
Thumbs up Multumesc!

Un topic extraordinar de util, multumim automaticul.
Astazi am reusit sa scot un consum cu aproape 3L/100 mai mic in oras dupa ce am citit acest topic.
__________________
W208 CLK200Kompressor 722.6 Avantgarde Designo
W163 ML 55 AMG 2001
W163 ML 55 AMG 2002
W164 ML 320 CDI
W251 R350
bassfreak is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2010, 23:19 PM   #27
sovieticool
Organizator de intalniri
 
sovieticool's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Iasi
Motorizare : 2500
Age: 32
Posts: 1,381
:
[Organizator de intalniri]
Default

bassfreak spune si noua secretul
__________________
`87 W126 EX 420 SE - NOW 250D + WEBASTO - GENERALUL - sold

now - bicicleta !

0744 239 949

WEB
http://garajautodiag.blogspot.com
sovieticool is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2010, 23:29 PM   #28
mezzo
V.I.P
 
mezzo's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Location: Bucuresti
Motorizare : 2000 benzina
Posts: 2,009
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by evnosia View Post
Salutare!Din tot ce am citit am observat ca esti doctor in cutii automate si fara a fi lingusitor as vrea sa te rog sa iti dai o parere vizavi de ce mi s-a intamplat astazi si anume ,mergand spre reprezentanta mb ptr o problema am observat ca motorul s-a turat pana pe la vreo 4000de ture fara a schimba viteza ,de obicei shimba lin pe la vreo 2300 2500 de ture ce ar putea fi?
Banuiesc ca ai apasat mai mult acceleratia...
__________________
1995 Mercedes C200 w202 - IL 26WGD
2001 Bmw e46 coupe - IL 25WGD
Si o panarama de scuter
mezzo is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2010, 23:58 PM   #29
bassfreak
Senior Member
 
bassfreak's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Bucuresti
Motorizare : 55 AMG, 320 CDI, 200K
Age: 35
Posts: 119
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by sovieticool View Post
bassfreak spune si noua secretul
Secretul este ca pana acum tineam tot timpul pedala de acceleratie calcata si motorul statea permanent in minim 2000 ture. Dupa ce am citit aici ce zice colegul automaticul despre mersul in peste 2000 ture si dupa ce am vazut in filmulete ca sunt facute in treptele mici sa ruleze liber ("coast") si in treptele mai mari sa infraneze usor motorul, mi-am dat seama ca masina merge foarte bine si fara sa tin calcata acceleratia, nu se infraneaza, iar turatia motorului coboara astfel in zona 1500 ture. Plus scos levierul pe N la semafoare mai lungi, am reusit azi sa scot o economie de ordinul a cativa litrii la suta in aglomeratia de dimineata in Bucuresti.
__________________
W208 CLK200Kompressor 722.6 Avantgarde Designo
W163 ML 55 AMG 2001
W163 ML 55 AMG 2002
W164 ML 320 CDI
W251 R350
bassfreak is offline   Reply With Quote
Old 02-23-2010, 10:53 AM   #30
evnosia
Senior Member
 
Join Date: Dec 2008
Location: ploiesti
Motorizare : diesel
Posts: 113
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by mezzo View Post
Banuiesc ca ai apasat mai mult acceleratia...
Daca nu te superi cum adica am apasat mai mult acceleratia?Si ar mai fi o problema incercand sa schimb manual nu-mi mai aparea la bord cand schimbam 1 2 3 4 .Dar curios sau nu cand a luat-o in primire mecanicul aparea m-am speriat degeaba?Te rog daca ai putea sa-mi dai un raspuns si eventual sa le spun sa faca si o diagnoza ptr. a vedea daca apare ceva.
evnosia is offline   Reply With Quote
Old 02-23-2010, 21:07 PM   #31
automaticul
V.I.P
 
automaticul's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bucuresti
Motorizare : 3,0 l
Age: 44
Posts: 792
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by evnosia View Post
Daca nu te superi cum adica am apasat mai mult acceleratia?Si ar mai fi o problema incercand sa schimb manual nu-mi mai aparea la bord cand schimbam 1 2 3 4 .Dar curios sau nu cand a luat-o in primire mecanicul aparea m-am speriat degeaba?Te rog daca ai putea sa-mi dai un raspuns si eventual sa le spun sa faca si o diagnoza ptr. a vedea daca apare ceva.
Buna seara, in cazul tau se pare ca ar fi o problema electrica , este bine sa se puna un star pe masina si sa verifice in calculatorul de cutie ce coduri are memorate, .
Un lucru valabil pentru toate cutiile de viteze automate electronice in momentul in care apare o problema de natura electrica sau hidraulica ,acestea intra intr-o stare de protectie (limp-in mode) comandata de calculatorul cutiei, adica cutia nu va mai schimba nici o treapta de viteza si nici nu veti mai putea schimba pe manual, in astfel de cazuri cutia functioneaza numai in trepta a doua, deci cand cand ve-ti cupla in D sau R ve-ti simti un soc puternic la cuplare si masina se va deplasa numai cu treapta a doua , adica la 3000rot/min ve-ti avea 60km/h.


Atentie la modul de diagnosticare a codurilor de eroare care apar in momentul cand se face diagnoza pentru ca NU mereu ce spun testerul este adevarat in unele cazuri acele coduri sunt efecte ale altor probleme ascunse .
As dori ca cei care au probleme la cutii, sa inceapa povestioarele cu seria de caroserie pentru a fi mai usor de aflat modelul cutiei de viteze, pentru a scurta durata diagnosticarii.
automaticul is offline   Reply With Quote
Old 02-24-2010, 00:50 AM   #32
STEFAN V8
V.I.P
 
STEFAN V8's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Location: CLUJ
Motorizare : 3,5 V8 K-JETRONIC. 250 carb cvadruplu
Age: 35
Posts: 510
:
[V.I.P]
Default

Nu aflu nicaieri o schema pt 722.0 automata in 3
__________________
BENZ G, altceva ce ?
STEFAN V8 is offline   Reply With Quote
Old 02-24-2010, 22:42 PM   #33
automaticul
V.I.P
 
automaticul's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bucuresti
Motorizare : 3,0 l
Age: 44
Posts: 792
:
[V.I.P]
Default

Buna seara , tuturor celor interesati de cutiile automate, voi incerca in zilele urmatoare sa dezvolt un subiect care se pare ca nu prea este la moda , adica vom discuta despre cutiile automate cu care a inceput Mercedesul.
Vom discuta despre modelele mai vechi de cutii automate 722.0 ,722.1 ,722.2.
Dupa parerea mea, aceste cutii ca de altfel si alte modele din aceeasi perioada si aici ma refer la cele americane, care in prima faza par a fi destul de simple, trei viteze nu cine stie ce piese in interior, iarasi blocul hidraulic pentru cine il vede va spune ,5-6 valve nu este ceva deosebit .
Sunt foarte multi ,cei care privesc cutiile automate cu scepticism, deoarece acest ansamblu, care este cutia, inglobeaza foarte multe cunostinte; de fizica, matematica , chimie chiar si muzica.
Pentru inceput voi posta un link in care ve-ti vedea ce piese cuprinde acest model de cutie, iar in zilele urmatoare vom discuta de problemele lor si cum le putem rezolva.//www.ganzeboom.net/images1/ganzeboom/parts/Mercedes/722.0, 722.1, 722.2.pdf.
automaticul is offline   Reply With Quote
Old 02-24-2010, 22:51 PM   #34
Carmine
Galante
 
Carmine's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Buftea-Ilfov
Motorizare : 2800
Age: 37
Posts: 3,636
:
[Galante]
Default

Quote:
Originally Posted by automaticul View Post
Buna seara , tuturor celor interesati de cutiile automate, voi incerca in zilele urmatoare sa dezvolt un subiect care se pare ca nu prea este la moda , adica vom discuta despre cutiile automate cu care a inceput Mercedesul.
Vom discuta despre modelele mai vechi de cutii automate 722.0 ,722.1 ,722.2.
Maestre, in limita timpului dumneavoastra, poate ne luminati mai in profunzime despre cutiile pe care le avem pe cazanele astea vechi, gen 126, 123, 124 etc.

Asta e un topic si Automaticul e un user pentru care regret ca s-a scos sistemul de reputatie.

P.S.
Nu merge linkul.
__________________
Vedeti dumneavoastra, noi educatorii, pedagogii suntem ca niste doctori .....
http://www.youtube.com/watch?v=f_-XE9GP4mc
http://www.youtube.com/watch?v=56a7YHK-i0c
Carmine is offline   Reply With Quote
Old 02-24-2010, 23:27 PM   #35
STEFAN V8
V.I.P
 
STEFAN V8's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Location: CLUJ
Motorizare : 3,5 V8 K-JETRONIC. 250 carb cvadruplu
Age: 35
Posts: 510
:
[V.I.P]
Default

Eu m-am lafait de cateva ori prin softul de la reprezentanta Mercedes si am gasit niste date foarte exacte despre automate, mai exact jocul axial cu niste tolerante de sutimi de mm. La fel rulmentul din fata are niste saibe de reglaj de corelare cu prelucrarea carcasei, de inalta precizie, cea mai subtire avand o zecime de mm.
__________________
BENZ G, altceva ce ?
STEFAN V8 is offline   Reply With Quote
Old 02-24-2010, 23:53 PM   #36
automaticul
V.I.P
 
automaticul's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bucuresti
Motorizare : 3,0 l
Age: 44
Posts: 792
:
[V.I.P]
Default

OK , pentru inceput voi pune niste link-uri in care sa puteti vedea ce piese sunt in cutie/usparts.ru/pdf/car/akpp/Mercedes.pdf
/www.automaticchoice.com/Catalogue/722-300-400.pdf.
www.ganzeboom.net/images1/ganzeboom/parts/Mercedes/722.3, 722.4.pdf.
/avtopedia.ru/akpp/722-3 722-4.pdf.
www.freddiestransmissions.com/html/auge_mb_sl.html acest link cred ca il ajuta pe STEFAN V 8.
//www.freddiestransmissions.com/html/llea_15_082.html
/www.freddiestransmissions.com/html/mercedes.html#damages IAR AICI VETI GASI FOARTE MULTE LUCRURI DESPRE CUTIILE DE VITEZE AUTOMATE.
In cazul cutiilor 722.3 , 722.4 , 722.5 , datorita faptului ca au ceva km in spate , apar tot felul de probleme, dar cele mai frecvente sunt cele legate de schimbarile treptelor, adica intarzieri , socuri , si chiar efecte de patinare .
Nu in toate cazurile rezolvarea este aceeasi ,foarte multi se pling de faptul ca au socuri de la 1-2 si o intirziere la schimbarea 2-3, in toate cazurile este bine sa se inceapa cu lucrurile simple , adica sa se verifice uleiul din cutie (in P CU MOTORUL PORNIT) , DUPA CARE SE VERIFICA CABLUL DE KICKDOWN daca este reglat corect , in unele cazuri se poate scapa numai cu un reglaj al acestui cablu, nu trebuie sa uitati de modulatorul vacumatic care are si el un rol important in acest ciclu ,reglarea presiunii acestui modulator difera de la model la model NU se regleaza toate la fel.
Daca sa trecut peste aceste etape si nu sa inbunatatit nimic atunci va trebui sa intram in cutie, in unele cazuri si simptome se poate rezolva daca umblam in valve body (blocul hidraulic), adica se demonteaza creerul cutiei, si se face o operatie destul de complexa care necesita multa atentie , exista kituri de reparatie pentru a rezolva unele probleme, dar nu intotdeauna este cum vrem noi .
Atunci v-a trebui sa demontam cutia de viteze, in foarte multe cazuri este necesar sa schimbam setul de garnituri si pachetele de discuri , DAR NU TREBUIE SA UITAM DE JOCURILE PACHETELOR DE DISCURI SI JOCUL AXIAL AL CUTIEI, este o procedura destul de migaloasa in a reusi acest lucru , fapt ce le face pe aceste cutii sa fie destul de greu de reparat .
Pot spune din proprie experienta , ca , cutiile automate de la momentul inventarii lor pana acum au fost si vor ramane niste lucruri extraordinare care necesita multa pasiune si rabdare , sunt multi cei care au impresia ca au ajuns la capatul meseriei , ei bine se inseala , mai au multe de invatat
automaticul is offline   Reply With Quote
Old 02-25-2010, 00:03 AM   #37
seby_77
Senior Member
 
seby_77's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: iasi
Motorizare : 2200 benzina
Age: 40
Posts: 272
:
[Senior Member]
Default

Cablul de KICKDOWN la un w202 de ex.cand desfiletam sau infiletam se vad sub clapeta 2 limbi de plastic cred negre care se departeaza in moment ce infiletam sau desfiletam.Pentru a fi reglate corect ele trebuie sa fie exact la nivel?buza in buza cum s-ar spune?
seby_77 is offline   Reply With Quote
Old 02-25-2010, 00:27 AM   #38
automaticul
V.I.P
 
automaticul's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bucuresti
Motorizare : 3,0 l
Age: 44
Posts: 792
:
[V.I.P]
Default

Acele buze de plastic sunt pentru a se clipsa cablul pe suportul metalic, este nevoie sa insurubezi sau sa desurubezi cat este nevoie pentru a regla cablul , nu este o limita ,.
automaticul is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 23:56 PM   #39
prince
Junior Member
 
Join Date: Mar 2010
Location: Rosiori de Vede
Motorizare : V8 3200 CMC
Age: 51
Posts: 2
:
[Junior Member]
Default

Salut , ma numesc Eugen, sunt din Rosiori de Vede, Teleorman, am un MB E 320 CDI .
Super incantat de masina ........mai putin de impozit !
Anyway , am o problema la cutia de viteza : ramane blocata in P , cateodata iese dar de cele mai multe ori nu . Nu imi da nici o eroare , nu are zgomote deosebite , doar uneori in mers mi s-a oprit motorul la kickdown sau la accelerari bruste,am repornit si nu s-a mai intamplat nimic .
Acum o am blocata si nu pot sa o folosesc !!!
Multumesc !!
prince is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2010, 20:04 PM   #40
automaticul
V.I.P
 
automaticul's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bucuresti
Motorizare : 3,0 l
Age: 44
Posts: 792
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by prince View Post
Salut , ma numesc Eugen, sunt din Rosiori de Vede, Teleorman, am un MB E 320 CDI .
Super incantat de masina ........mai putin de impozit !
Anyway , am o problema la cutia de viteza : ramane blocata in P , cateodata iese dar de cele mai multe ori nu . Nu imi da nici o eroare , nu are zgomote deosebite , doar uneori in mers mi s-a oprit motorul la kickdown sau la accelerari bruste,am repornit si nu s-a mai intamplat nimic .
Acum o am blocata si nu pot sa o folosesc !!!
Multumesc !!
Buna seara, in prima faza scrie o serie de caroserie pentru a sti ce fel de cutie ai pe masina, dupa care vom stabili ce trebuie facut.
automaticul is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
220cdi, automata, automate, cutie, cutie viteza automata, cutiile, e200, glk, limp, mercedes, mode, probleme, salut, viteze, w124


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 11:21 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF