Acesta fiind primul meu post pe clubmercedes, in primul rand va salut pe toti.
Doresc sa-mi prezint serviciile pe care le ofer in zona de vest a tarii de peste 2 ani: chiptuning si remapare pentru majoritatea masinilor europene si cateva asiatice.
Am observat reticenta unora pe forum legat de eficienta si siguranta unor asemenea modificari. O sa va explic ce am mai spus si pe alt forum legat de chiptuning. De obicei motoarele masinilor sunt construite cu o rezerva de rezistenta mecanica de cca. 30% (unele chiar mai mult), pentru ca masina in cauza sa-si mentina ciclul normal de viata si in conditii vitrege (tzari cu clima foarte calda, sau foarte rece, praf mult in atmosfera, ulei si combustibil de calitate slaba etc). Alt considerent ar fi si cel de marketing - producatorii n-o sa arunce pe piata din prima un motor exploatat la capacitate maxima; sau de ce sa nu iti ceara cu 1000-2000 euro mai mult pe o masina care are aceeasi motorizare dar putere mai mare (vorbim de aceeasi generatie), de exemplu 1.9tdi de 90cp si 110cp, care se diferentiau doar prin soft si duzele injectoarelor. Si ar mai fi exemple.
De aici apare posibilitatea pe care o exploateaza chiptunerii si la care multa lume este reticenta. Am resoftat foarte multe masini in cariera mea, la fel si altii din bransa. Ca in orice domeniu, se mai intampla si erori (cineva amintea de un clio defectat in urma unui chiptuning) - nu asta e regula. As putea sa va amintesc de un anume Ferrari care a luat foc spontan pe autostrada - asta insemna ca Ferrari e varza?...
Probleme care pot sa apara in urma unui chiptuning BINE facut: se agraveaza defecte existente ale motorului sau apar la suprafata defecte ascunse.
De ce nu dau tunerii garantie pe motor/ambreiaj/tren de rulare in urma unui chiptuning? Pentru ca e dificil de demonstrat ca piesa respectiva nu s-ar fi defectat si fara modificari. Am vazut de ex multe turbine de pe 2.0tdi picand dupa o luna de functionare, masina noua, nemodificata.
Daca vreti sa va faceti chiptuning/reflash, sfatul meu este sa va alegeti bine firma/persoana care face interventia, sa va informati in prealabil de cat mai mult legat de subiect, sa puneti intrebari si sa discerneti raspunsurile. Eu va stau la dispozitie si cu sfaturi, nu numai cu serviciile anuntate
Alte detalii puteti afla si de pe site-ul www.flashtuning.ro unde aveti si o lista (incompleta deocamdata...) a masinilor ce pot sa le modific. Preturile variaza intre 200 si 350 euro, functie de motorizare (mai exista si exceptii)
Castigurile de putere se situeaza in gama 8-12% pentru motoarele aspirate si 20-30% pentru cele dotate cu compresor sau turbosuflanta. Facem si teste cu accelerometrul inainte si dupa modificare.
Cu stima,
Jeff Csergezan
0745316775
jeff@flashtuning.ro
Doresc sa-mi prezint serviciile pe care le ofer in zona de vest a tarii de peste 2 ani: chiptuning si remapare pentru majoritatea masinilor europene si cateva asiatice.
Am observat reticenta unora pe forum legat de eficienta si siguranta unor asemenea modificari. O sa va explic ce am mai spus si pe alt forum legat de chiptuning. De obicei motoarele masinilor sunt construite cu o rezerva de rezistenta mecanica de cca. 30% (unele chiar mai mult), pentru ca masina in cauza sa-si mentina ciclul normal de viata si in conditii vitrege (tzari cu clima foarte calda, sau foarte rece, praf mult in atmosfera, ulei si combustibil de calitate slaba etc). Alt considerent ar fi si cel de marketing - producatorii n-o sa arunce pe piata din prima un motor exploatat la capacitate maxima; sau de ce sa nu iti ceara cu 1000-2000 euro mai mult pe o masina care are aceeasi motorizare dar putere mai mare (vorbim de aceeasi generatie), de exemplu 1.9tdi de 90cp si 110cp, care se diferentiau doar prin soft si duzele injectoarelor. Si ar mai fi exemple.
De aici apare posibilitatea pe care o exploateaza chiptunerii si la care multa lume este reticenta. Am resoftat foarte multe masini in cariera mea, la fel si altii din bransa. Ca in orice domeniu, se mai intampla si erori (cineva amintea de un clio defectat in urma unui chiptuning) - nu asta e regula. As putea sa va amintesc de un anume Ferrari care a luat foc spontan pe autostrada - asta insemna ca Ferrari e varza?...
Probleme care pot sa apara in urma unui chiptuning BINE facut: se agraveaza defecte existente ale motorului sau apar la suprafata defecte ascunse.
De ce nu dau tunerii garantie pe motor/ambreiaj/tren de rulare in urma unui chiptuning? Pentru ca e dificil de demonstrat ca piesa respectiva nu s-ar fi defectat si fara modificari. Am vazut de ex multe turbine de pe 2.0tdi picand dupa o luna de functionare, masina noua, nemodificata.
Daca vreti sa va faceti chiptuning/reflash, sfatul meu este sa va alegeti bine firma/persoana care face interventia, sa va informati in prealabil de cat mai mult legat de subiect, sa puneti intrebari si sa discerneti raspunsurile. Eu va stau la dispozitie si cu sfaturi, nu numai cu serviciile anuntate

Alte detalii puteti afla si de pe site-ul www.flashtuning.ro unde aveti si o lista (incompleta deocamdata...) a masinilor ce pot sa le modific. Preturile variaza intre 200 si 350 euro, functie de motorizare (mai exista si exceptii)
Castigurile de putere se situeaza in gama 8-12% pentru motoarele aspirate si 20-30% pentru cele dotate cu compresor sau turbosuflanta. Facem si teste cu accelerometrul inainte si dupa modificare.
Cu stima,
Jeff Csergezan
0745316775
jeff@flashtuning.ro
Comment