Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Ce ulei motor imi recomandati?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by vladmarcu View Post
    Stie cineva care diferena dintre 229.51 si 229.52?

    Salut!

    Diferente in favoarea .52:
    CONFORM CERINTE
    - punct curgere min -36 (se va trece "fortat", intr-un viitor mai apropiat de timp, gen 5-7 ani, spre full sintetic in adevaratul sens al cuvantului nu doar marketing) - ceea ce, dpmv, nu este un lucru rau.
    - stabilitate la oxidare mai stricta (interval revizie crescut ca nr de km, mai putine depuneri piston/cilindrii/segmenti => conductibilitate termica mai buna si fara "mizerie" prea mare in baia de ulei);
    - economie de combustibil mai mare (+3-7%)
    INDUSE
    - teoretic un TBN mai "slab" dar nu obligatoriu (+8 este mai mult decat suficient deocamdata chiar si pt un ulei PAO) - cu toate ca am vazut full syntetic cu TBN 12 ceea ce este EXTRAORDINAR (din pacate nu e certificat .52), dar CDI-urile nu sunt motoare de turatii mari + revizia la 1 an face sa nu afecteaze cu nimic scaderea TBN-ului pt diesel, si oricum pentru "raceri" exista REDLINE, AMSOIL, etc.
    - un indice de vascositate mai bun (min 170 indica un ulei BUN BUN)
    - HTHS mai bun impreuna cu avantajele si dezavantajele "imbunatatirii": environment friendly, consum redus si pelicula ultra fina de ulei intre componente (ai uitat sa schimbi uleiul, schimbi motorul).
    - tendinta evaporare mai mica
    - DPF friendly (US a cam impus 150K mile ca durata de viata minima pt filtrul de particule)
    - doar 0w30 sau 5w30 (si nu cred ca va fi vreun Winter mai mare de 30)
    - o pierdere mai mica a LM (due to HTHS mai bun - inertie mai mica, pierderi mai mici)

    + €€€€€ pt MB pt noi certificari .52 din partea "doritorilor".

    Si parca cam atat.

    Astept si eu full MSDS pt uleiuri .52 (vad ca sunt ceva certificari si oferte pe piata de uleiuri .52 dar nimeni nu a pus TOATE caracteristicile online, inca, sau nu le-am gasit eu).

    Oricum, la sfarsitul toamnei intentionez sa schimb uleiul cu noua norma .52, acum ramane sa ma decid daca continui OEM sau trec pe un producator "certificat" specializat in uleiuri PAO.

    Si sa fiu ontopic: ulei OEM conform specificatie sau certificat dar nu "monstrii sacrii" gen Elf/Shell/Total/Exxon ci un oil boutique gen Ravenol, Addinol, Divinol etc Made in Germany.

    Comment


    • Corectie: "doar 0w30 sau 5w30 (si nu cred ca ca fi vreun SUMMER mai mare de 30) - al doilea nr indica vasco la cald (era totusi 3 dimineata cand am postat, mai greu cu coordonarea creier mana )

      Comment


      • @ ogo
        Toata stima pentru explicatii . Ma bucur sa vad ca ca mai sunt si alti colegi pe forum care cunosc si alte uleiuri bune din Europa si nu numai .


        Sent from my iPad using Tapatalk

        Comment


        • Ce înseamnä "HTHS mai bun"? Mai mare sau mai mic? Cum variazä el cu coeficientul de vâscozitate? Dar NOACK-ul(" coeficientul de evaporare") cu același coeficient(de vâscozitate)?"-36 de gr." este un Pour Point care reclamă necesitatea folosirii unei baze "full sintetice"? Dacă da, ce înțelegi prin aceasta? Ș.a.m.d. ...

          Comment


          • Salut.
            Referinta pentru temperatura uleiului "de lucru" (vasco) este stabilita de standard la 100 grade C. Totusi, noile motoare ruleaza la temperaturi mult mai mari si 100 grade C se ating in 30 de min de la pornire mai ales intr-un trafic aglomerat.
            Valoarea HTHS (High Temperature/High Shear) "masoara" vascozitatea uleiului la 150 grade C (temperatura ridicata) la o forfecare indusa (se incearca reproducerea conditiilor de trafic).
            Majoritatea producatorilor auto impun ca uleiurile folosite sa respecte minim standardele conform ACEA :
            C1/C2 HTHS min. 2.9mPas (mic)
            C3/C4 HTHS min. 3.5mPas (mare)
            un HTHS mic (vasco mica la temp inalte) care este impus datorita normelor de POLUARE din ce in ce mai stricte introduse pe plan mondial, aduce un consum redus de combustibil implicit un nivel al gazelor de sera mai mic (green world) DAR in detrimentul uzurii (protectiei la uzura mai mica mai bine zis).
            HTHS mare, o protectie mai buna DAR datorita consumului mai mare (vasco mai mare la temp inalta, LM se "pierde" ) un consum mai mare.
            Diferenta la consum dintre cele doua standarde este undeva de 3-7% (pe hartie cel putin) la valorile impuse de ACEA, dar tinand cont ca intreaga politica mondiala este condusa in mare parte de curentul eco, HTHS va tinde sa scada.
            Cand ziceam mai bun, ma refeream la HTHS mai mic.
            -36 grade punct curgere nu inseamna automat ulei full sintetic (in acceptiunea mea, full sintetic inseamna un ulei grupa 4 conform API, ulei PAO, compus in intregime din polialfaolefinele sau de grupa 5 esteri - fff putini producatori si sunt uleiuri de racing sau pt utilaje speciale), dar, .52 impune -36 grade (cea mai proasta valoare sa-i zicem asa), iar din uleiurile de grupa 3 API, hidrocracate, 90% saturate, putine ating sau exced aceasta valoare (vezi Petro Canada).
            Coeficientul de evaporare, NOACK (calculat conform ASTM D5800 si de max 15%), cu cat este mai mic cu atat este mai bun: la 150 grade (asta ca referire directa la HTHS), moleculele usoare din ulei tind sa se evapore (intr-o proportie f mare la uleiurile de grupa 1,2,3) crescand uzura, consumul si emisiile precum si vascozitatea (raman moleculele grele, neuniforme, care opun o mai mare "rezistenta", iar deobicei, aceastea sunt si instabile chimic producand depuneri pe componentele motorului si impiedicand astfel racirea). Cu cat NOACK e mai mare (procentual se calculeaza in functie de greutate/evaporare la 150 grade) cu atat uleiul respectiv are mai mult o baza "naturala", grupa 2,3, decat sintetica. Cu cat un motor ruleaza la temperaturi mai inalte (turbo/turatii mari) cu atat un NOACK cat mai mic este esential.
            Un parametru care indica oarecum fara dubiu cat de bun este un ulei, este indicele de vascositate: cu cat mai mare, cu atat mai bine: diferenta de vascositate la temperaturi diferite trebuie sa fie cat mai mica iar partea buna pentru cumparator este ca se poate calcula stiind vasco la 2 temperaturi diferite (majoritatea producatorilor specifica la 40 si 100 grade).
            Dpmdv, un ulei se alege conform specificatiilor: sa indeplineasca minim valorile specificate de producatorul echipamentului (motor, cutie, etc). (in cazul MB, este mai simplu pt ca isi produc singur cutiile, dar in cazul altor producatori, care folosesc cutii de la ZF de exemplu, apar mari diferente intre recomandarile producatorului de cutie si a producatorului auto: ca exemplu ZF recomanda schimbarea uleiului la 60K km dar producatorul zice ca e long life si nu se schimba).
            Mai departe, fiecare poate cauta fisele tehnice si poate compara fiecare tip de ulei in parte, astfel incat sa satisfaca atat conditiile tehnice minime precum si raportul calitate/pret, subiectiv fiecaruia, DAR si sa-l schimbe la maxim 1 an sau 10-15K km (pt traficul din RO).
            Iarasi, parerea mea, long life oil engines nu sunt decat un artificiu de marketing, cu uleiuri testate in conditii optime de functionare a motorului (fara porniri si opriri dese, fara trafic bara la bara, fara diferente mari de temperatura in utilizare) inducand astfel o falsa siguranta utilizatorului, iar in cazul de fata, Romania, majoritatea cumparatorilor tind sa creada aceste "prezentari" frumoase de gen: da, 25K km fara nicio prlb. dar masina circula in Bucuresti sau alt oras mare 90% din timp cu porniri dese la rece , drumuri de cativa km dar ca timp min 50% la semafor iar dupa 5-7000 km toti sunt nemultumiti de "cum se aude", posibile depuneri sau prlb cu presiunea iar cand se face schimbul la 25k (ca asa scrie pe bidon) isi pune mainile in cap.
            Ca si in alte cazuri, ieftin si bun nu exista dar indiferent de pozitionarea de marketing a uleiului pe piata, atata timp cat multe din caracterisitici sunt la un click distanta, si astfel se pot compara parametrii definitorii ale unui ulei, un cumparator cu capul pe umeri poate razbate fara prea multe greutati prin jungla marketingului.

            Comment


            • Ca si completare multi importatori dar si cativa producatori de uleiuri, spun ca viata uleiului de motor este de 220 de ore de functionare. La Mercedes, este destul de simplu deoarece arata in bord totalul orelor conduse.


              Sent from my iPad using Tapatalk

              Comment


              • E destul de bine. Cam "de 8, așa".:-) Cu Pour Point-ul n-ai prea nimerit-o si nici cu legatura între NOACK și coeficientul de vâscozitate. Mă rog, ai " aproximat-o" direct legând-o de calitatea bazei. Asta este doar o consecință. Cât despre esterice...

                Comment


                • E forum nu curs de chimie dar lumineaza-ne cu privire la esteri, asa pe intelesul lui average Joe. Restul e mai mult decat cuprinzator, specialisti d-astia care dau note pe forum, fara sa nu zica nimic, sunt peste tot.

                  Comment


                  • Nu se vor duplica pe acest forum discutiile interminabile "cine e mai dashtept pa ulei" de pe softpedia sau alte locuri.
                    https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                    Comment


                    • Nici nu e de mirare. Acesta este un forum serios pentru oameni serioși nu porcăria aia de Softpedia.

                      Comment


                      • Cred ca este recomandat pentru Mercedes Benz care este un brand premium, uleiul sintetic. Full synthetic. El va asigura un tribofilm ferm, stabil si hotărât. Aprobările trebuie sa fie oficiale. In acest fel satisfacția oferită va fi maximă si intensă.

                        Comment


                        • Pe de alta parte motoarele mercedes, in special cele mai vechi par a fi motoare serioase.
                          Adica fara sute de cai scoase din motoare de sub 2L supra alimentate pana la loc comanda care se invart la peste 7mii ture.
                          Asadar ar trebui sa se impace si cu uleiuri mai putin performante.

                          Eu pun pariu ca de ai utiliza un 10w40 care sa il tii 10mii km, tot te tine motorul mult si bine, dar e pacat sa iti bati joc pt o economie de 50lei/an.
                          Din moment ce exista lista de uleiuri aprobate, nu vad rostul altor discutii.
                          Alegi de acolo o firma mai serioasa care iti place tie si ala e.

                          Comment


                          • Da. Așa este. Lista aceea este sfântă. Trebuie să alegi din acea listă și ești apărat de orice eveniment neplăcut. Dacă ai lista în față îți poți alege si cel mai ieftin ulei din ea. In felul acesta vei avea o lubrifiere constantă cu un film excelent, rezistent si regulamentar la un preț foarte bun si îți vor rămâne si bani pentru restul de cheltuieli gospodărești. In felul acesta vor fi satisfăcute atât motorul cât și familia Dumneavoastră. Mult succes!

                            Comment


                            • Am facut astazi schimbul de ulei la masina din semnatura (W210 E220 cdi) si mecanicul era tare nedumerit de solutia aleasa Mobil 1 0W40. Masina merge de ceva timp cu acest ulei (din-nainte sa fie la mine) si eu am utilizat acelasi tip.
                              Omul zicea ca la peste 200 de mii ar fi mai recomandat 5w40. Ce parere aveti?
                              E220 cdi W210, 2001

                              E320 W210, 1997
                              C180 W202, 1994
                              W123 200D, 1978 cu inima de W124


                              Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                              Comment


                              • E prea tarziu sa il mai schimbi.
                                Il tii schimbul asta si vezi cum se comporta.
                                Si eu sunt de parere 5w40 e mai potrivit nu pt performante, ci pt ca e mai ieftin!
                                Nu e chiar asa de frig la noi in tara sa se justifice 0w40 in opinia mea.

                                Uleiul e la fel de gros la cald, cat timp nu e obosit. La rece 0w e mai subtire, dar aia e de dorit.
                                Daca era 0w30 sau 5w30 as fi inteles ingrijorarea mecanicului.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF