Salut,
Vazand cateva discutii pe tema debimetre/aprinderi/senzori, mi-au sarit in ochi cateva afirmatii gen "la maf/debimetru defect(sau defectuos) se aprinde in bord becul de eroare motor. Nu stiu daca este doar o problema a masinii mele sau comportamentul ei este normal.
Voi detalia acum ce mi se pare subred...sau ce ma duce cu gandul ca unul din primii propietari ai masinii ar fi masluit ceva la ea.
In primul rand, coasca este un clk 200 elegance, motor 2000cmc clasic(model 111945 12 081441), cutie automata, fabricatie '99.
1. Daca anulez MAF (debimetru), creste turatia de la 500-600 rpm la aproape 800-900 rpm, in rest...acum cu el proaspat schimbat nu simt nici o diferenta (doar electroventilatorul porneste la maxim). Aici apare dilema mea: nu ar fi trebuit sa-mi indice in bord (bec martor motor)?
Efectuand o diagnoza cu star la reprezentanta mb in galati (sftex) eroarea legata de intrerupere MAF este corect inregistrata, dar nu au stiut...(sau poate nu au vrut) sa-mi spuna cum este posibil sa nu-mi arate in bord aceasta "anomalie".
2. cu aceiasi ocazie, am descoperit o alta eroare legata de sonda nivel lichid racire + sonda nivel lichid spalare parbriz. Din star reiese ca nu este cuplata cea de nivel lichid racire motor...dar ironia sortii, este ca taman cea de nivel lichid spalare parbriz nu este cuplata (nici macar nu reusesc sa gasesc mufa/cablul ei). Intrebarea mea a fost iar: cum este posibil ca o sonda sa nu fie cuplata si totusi sa nu am indicat in bord o eroare legata de ea?...raspunsul fu identic ca cel de mai sus plus precizarea ...daca doriti veniti intr-o alta zi cu masina pentru o diagnoza detaliata pe partea electrica a masinii.
Acum nici nu stiu daca mai merita sau nu efortul a mai duce coasca la ei ,mai ales dupa ce le-am dat deja 400 ron pentru diagnoza...si probabil vor cere inca 400 pentru o reverificare electrica ulterioara.
De functionat pare sa functioneze normal, dar imi sta pe creier intrebarea daca nu cumva unul din proprietarii de dinainte (2 la nr) i-ar fi facut ceva modificari.
Acum...am doua intrebari la care poate ma puteti ajuta macar cu pareri sau sfaturi: -- unde sa ma uit sau ce sa verific legat de sondele nivel lichid motor/spalator? (din schema gasita in wis, par a fi inseriati, dar vasele fiind in pozitii opozante fata de motor, nu stiu care ar fi traseul normal pentru sonda din vasul de lichid spalare parbriz.
- becurile din bord banuiesc ca sunt comandate din can-ul masinii...asta rezulta ca este posibil sa fie suprimate prin resoftare calculator?!?!?!? sau este o varianta mai lejera si simplu de verificat?
Tin sa precizez ca la pornire motor, cheia in pozitia 2, toti indicatorii/martorii de bord se aprind normal...si se sting imediat dupa ce pornesc motorul (m-am gandit initial sa nu fi anulat becurile din bord...sau pur si simplu arse).
multumesc anticipat pentru eventualele opinii/raspunsuri legate de aceaste "dileme"
Vazand cateva discutii pe tema debimetre/aprinderi/senzori, mi-au sarit in ochi cateva afirmatii gen "la maf/debimetru defect(sau defectuos) se aprinde in bord becul de eroare motor. Nu stiu daca este doar o problema a masinii mele sau comportamentul ei este normal.
Voi detalia acum ce mi se pare subred...sau ce ma duce cu gandul ca unul din primii propietari ai masinii ar fi masluit ceva la ea.
In primul rand, coasca este un clk 200 elegance, motor 2000cmc clasic(model 111945 12 081441), cutie automata, fabricatie '99.
1. Daca anulez MAF (debimetru), creste turatia de la 500-600 rpm la aproape 800-900 rpm, in rest...acum cu el proaspat schimbat nu simt nici o diferenta (doar electroventilatorul porneste la maxim). Aici apare dilema mea: nu ar fi trebuit sa-mi indice in bord (bec martor motor)?
Efectuand o diagnoza cu star la reprezentanta mb in galati (sftex) eroarea legata de intrerupere MAF este corect inregistrata, dar nu au stiut...(sau poate nu au vrut) sa-mi spuna cum este posibil sa nu-mi arate in bord aceasta "anomalie".
2. cu aceiasi ocazie, am descoperit o alta eroare legata de sonda nivel lichid racire + sonda nivel lichid spalare parbriz. Din star reiese ca nu este cuplata cea de nivel lichid racire motor...dar ironia sortii, este ca taman cea de nivel lichid spalare parbriz nu este cuplata (nici macar nu reusesc sa gasesc mufa/cablul ei). Intrebarea mea a fost iar: cum este posibil ca o sonda sa nu fie cuplata si totusi sa nu am indicat in bord o eroare legata de ea?...raspunsul fu identic ca cel de mai sus plus precizarea ...daca doriti veniti intr-o alta zi cu masina pentru o diagnoza detaliata pe partea electrica a masinii.
Acum nici nu stiu daca mai merita sau nu efortul a mai duce coasca la ei ,mai ales dupa ce le-am dat deja 400 ron pentru diagnoza...si probabil vor cere inca 400 pentru o reverificare electrica ulterioara.
De functionat pare sa functioneze normal, dar imi sta pe creier intrebarea daca nu cumva unul din proprietarii de dinainte (2 la nr) i-ar fi facut ceva modificari.
Acum...am doua intrebari la care poate ma puteti ajuta macar cu pareri sau sfaturi: -- unde sa ma uit sau ce sa verific legat de sondele nivel lichid motor/spalator? (din schema gasita in wis, par a fi inseriati, dar vasele fiind in pozitii opozante fata de motor, nu stiu care ar fi traseul normal pentru sonda din vasul de lichid spalare parbriz.
- becurile din bord banuiesc ca sunt comandate din can-ul masinii...asta rezulta ca este posibil sa fie suprimate prin resoftare calculator?!?!?!? sau este o varianta mai lejera si simplu de verificat?
Tin sa precizez ca la pornire motor, cheia in pozitia 2, toti indicatorii/martorii de bord se aprind normal...si se sting imediat dupa ce pornesc motorul (m-am gandit initial sa nu fi anulat becurile din bord...sau pur si simplu arse).
multumesc anticipat pentru eventualele opinii/raspunsuri legate de aceaste "dileme"