Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > SUV-uri/monovolume/camioane/altele > Mercedes Benz V Klasse > Probleme tehnice - V Klasse

Vito 110 webasto? Masini "noi"probleme noi? i

Probleme tehnice - V Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-26-2009, 00:29 AM   #1
Vmatic
Member
 
Vmatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: cluj
Motorizare : diesel
Posts: 47
:
[Member]
Default Vito 110 webasto? Masini "noi"probleme noi? i

Salutare tuturor,
acum 2 luni am cumparat acest vito 110 cdi automatic (fabricat in 2002)care pe langa alte optiuni, mai are si acea faimoasa incalzire suplimentara(sirocou? marca webasto?).va puteti imagina ca acum cu venirea frigului nu functioneaza!!!
rugamintea mea ar fi, daca cineva ma poate pune pe cararea justa, de a depista sau a sti unde sa imi bag mainile.Va mai dau cateva detalii:
uitandu-ma sub masina am observat ca sunt 2 aparate(am dedus dupa cele doua tuburi de evacuare a gazelor)sa inteleg ca unul incalzeste apa si celalalt aerul?am verificat sigurantele si se pare ca sunt bune,cesuletul programator functioneaza,butonasul rosu de langa clima si el e ok.pe sprinter am un webasto si dupa 2 ani de functionare a fost nevoie sa imi inlocuiesc filtrul si bujia incadescenta,dar la vito nu as vrea sa desfac pana nu stiu ceva mai multe.Ma gandesc sa nu fie vreo banalitate si sa desfac totul pt.nimic

multumesc anticipat,sper ca nu am repetat vreun topic deja existent.
Vmatic is offline   Reply With Quote
Old 11-26-2009, 18:44 PM   #2
grigorean
Banned
 
Join Date: Dec 2008
Location: botosani/iasi
Motorizare : OM611 2148cmc ,OM616 2398cmc
Age: 26
Posts: 1,411
:
[Banned]
Default

Din moment ce zici ca ai doua aparate , inseamna ca ai 1)incalzirea stationara-care merge cu motorul oprit fara cheie in contact ; si 2) incalzire suplimentara care merge numai cu motorul pornit , aceasta din urma iti incalzeste apa din motor mai repede in timpul mersului , ajutand in acest mod si la atingerea temperaturii optime de functionare pentru motor si la incalzirea spatiului interior..Amandoua aparatele incalzesc apa din motor.Dar atunci cand vrei sa pornesti una din cele 2 incalziri auzi cum se cupleaza ceva in interiorul celor doua aparate?vreun releu ceva..
Incalzirea suplimentara se porneste de acolo de langa butoanele REST si A/C , iar cea stationara din aparatul acela separat care are un ceas si o telecomanda din cate stiu eu.

Totodata trebuie sa tii cont ca aceste doua aparate lucreaza si pot fi pornite numai cu conditia ca in rezervor sa ai minim 15l combustibil , iar bateria sa aiba tensiunea minim 12V.In momentul in care nivelul combustibilului sau al tensiunii din baterie scade sub aceste valori , aparatele se opresc de la sine.
grigorean is offline   Reply With Quote
Old 11-26-2009, 18:56 PM   #3
Vmatic
Member
 
Vmatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: cluj
Motorizare : diesel
Posts: 47
:
[Member]
Default

Quote:
Originally Posted by grigorean View Post
Din moment ce zici ca ai doua aparate , inseamna ca ai 1)incalzirea stationara-care merge cu motorul oprit fara cheie in contact ; si 2) incalzire suplimentara care merge numai cu motorul pornit , aceasta din urma iti incalzeste apa din motor mai repede in timpul mersului , ajutand in acest mod si la atingerea temperaturii optime de functionare pentru motor si la incalzirea spatiului interior..Amandoua aparatele incalzesc apa din motor.Dar atunci cand vrei sa pornesti una din cele 2 incalziri auzi cum se cupleaza ceva in interiorul celor doua aparate?vreun releu ceva..
Incalzirea suplimentara se porneste de acolo de langa butoanele REST si A/C , iar cea stationara din aparatul acela separat care are un ceas si o telecomanda din cate stiu eu.

Totodata trebuie sa tii cont ca aceste doua aparate lucreaza si pot fi pornite numai cu conditia ca in rezervor sa ai minim 15l combustibil , iar bateria sa aiba tensiunea minim 12V.In momentul in care nivelul combustibilului sau al tensiunii din baterie scade sub aceste valori , aparatele se opresc de la sine.
Baterie noua(100A),plinul,stiu de la cealalta masina care este zgomotul facut de webasto iar asta nu face nimic dedesuptul masinii.Ce am remarcat la asta, este un mic zgomot in bord (zona a/c)in momentul in care deschid programatorul pentru inc. stationara.
merci
Vmatic is offline   Reply With Quote
Old 11-26-2009, 19:04 PM   #4
grigorean
Banned
 
Join Date: Dec 2008
Location: botosani/iasi
Motorizare : OM611 2148cmc ,OM616 2398cmc
Age: 26
Posts: 1,411
:
[Banned]
Default

Ceea ce auzi in bord este releul care transmite comanda inspre aparat.
grigorean is offline   Reply With Quote
Old 11-26-2009, 20:32 PM   #5
Vmatic
Member
 
Vmatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: cluj
Motorizare : diesel
Posts: 47
:
[Member]
Default

Quote:
Originally Posted by grigorean View Post
Ceea ce auzi in bord este releul care transmite comanda inspre aparat.
Sar deduce ca problema vine chiar de la aparat?stiu ca are o bujie incadescenta si poate e dusa.A mai desfacut careva acest gen de aparat?
Vmatic is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2009, 11:59 AM   #6
ionatan
Member
 
Join Date: Nov 2007
Location: p. neamt
Motorizare : 108 cdi
Posts: 80
:
[Member]
Default

Webasto are inauntru o bujie incandescenta e posibil sa fie arsa sau blocat ventilatorul de evacuare. Si eu am o problema asemanatoare sper sa o rezolv zilele astea.

Am editat mici greseli, mai multa atentie pe viitor te rog !

Last edited by VLADD; 12-19-2009 at 12:16 PM.
ionatan is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 12:13 PM   #7
m3seriasu
Senior Member
 
Join Date: Nov 2008
Location: Aiud
Motorizare : 112cdi]
Age: 31
Posts: 353
:
[Senior Member]
Default

Am si eu incalzire suplimentara si de o luna nu-mi mai functioneaza.Ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi si sa-mi spuna ce sa verific si cum.Va multumesc.
m3seriasu is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 22:12 PM   #8
vizyboss
Senior Member
 
vizyboss's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Ilfov
Motorizare : 220 D (OM 604.910) with Bosch IP
Age: 27
Posts: 220
:
[Senior Member]
Default

Uitati aici niste documentatie despre Webasto:http://www.equipment.ath.cx/menus/webasto.html
http://www.equipment.ath.cx/menus/webasto.html

Poate va ajuta.Bafta!
vizyboss is offline   Reply With Quote
Old 12-28-2009, 23:20 PM   #9
Greceanu-Eduard
Senior Member
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ploiesti
Motorizare : Diesel
Age: 46
Posts: 197
:
[Senior Member]
Default

Daca webasto are trei incercari de pornire, nefinalizate din diferite cauze, atunci incalzitorul intra in stand by, iar pentru a fi pornit, mai intai se inlatura cauzele, iar dupa aceea se scoate siguranta lui generala (cred ca are 20A), pentru minim 20 sec-este un fel de reinitiere. Cauzele pentru care nu porneste pot fi multiple, asa ca atunci cand incercati sa il porniti, observati cum se manifesta, si detaliati putin ca sa va putem ajuta. Ordinea operatiilor, atunci cand se comanda pornirea incalzitorului, este urmatoarea: mai intai porneste pompa de recirculare antigel, concomitent cu ventilatorul ce asigura aerul necesar arderii si evacuarii mai tarziu a gazelor arse (sunet asemenator cu mersul motorului de elicopter), dupa aceea pompa dosing (dozare combustibil), incepe sa impinga combustibilul in arzatorul incalzitorului (este o pompita impulsorie, gen electro-magnet, ce pompeaza picatura dupa picatura, consumul acestor incalzitoare fiind de 200ml/ora), se aprinde combustibilul cu ajutorul bujiei incandescente, iar dupa aprindere bujia nu mai este alimentata cu curent, arderea facandu-se prin injectarea combustibilului, iar controlul se face de catre un senzor de temperatura, care, atunci cand temperatura incalzitorului creste peste o anumita limita maxima, taie alimentarea cu combustibil. Dintre cauzele care fac imposibila pornirea incalzitorului webasto, enumaram: lipsa alimentarii cu curent (siguranta arsa, conexiuni imperfecte), lipsa comenzii de pornire (de la ceasul programator, de la buton sau telecomanda), bujia incandescenta arsa sau nu ajunge la incandescenta necesara aprinderii combustibilului, sita catalitica prin care trece combustibilul infundata sau ancrasata cu zgura, teava prin care se evacueaza gazele arse din webasto obturata cu pamant sau orice altceva. In functie de simtomele pe care le observati, si detaliati, veti primi si sfaturile de rigoare. Toate cele bune.
Greceanu-Eduard is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2010, 21:41 PM   #10
Vmatic
Member
 
Vmatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: cluj
Motorizare : diesel
Posts: 47
:
[Member]
Default

Quote:
Originally Posted by Greceanu-Eduard View Post
Daca webasto are trei incercari de pornire, nefinalizate din diferite cauze, atunci incalzitorul intra in stand by, iar pentru a fi pornit, mai intai se inlatura cauzele, iar dupa aceea se scoate siguranta lui generala (cred ca are 20A), pentru minim 20 sec-este un fel de reinitiere. Cauzele pentru care nu porneste pot fi multiple, asa ca atunci cand incercati sa il porniti, observati cum se manifesta, si detaliati putin ca sa va putem ajuta. Ordinea operatiilor, atunci cand se comanda pornirea incalzitorului, este urmatoarea: mai intai porneste pompa de recirculare antigel, concomitent cu ventilatorul ce asigura aerul necesar arderii si evacuarii mai tarziu a gazelor arse (sunet asemenator cu mersul motorului de elicopter), dupa aceea pompa dosing (dozare combustibil), incepe sa impinga combustibilul in arzatorul incalzitorului (este o pompita impulsorie, gen electro-magnet, ce pompeaza picatura dupa picatura, consumul acestor incalzitoare fiind de 200ml/ora), se aprinde combustibilul cu ajutorul bujiei incandescente, iar dupa aprindere bujia nu mai este alimentata cu curent, arderea facandu-se prin injectarea combustibilului, iar controlul se face de catre un senzor de temperatura, care, atunci cand temperatura incalzitorului creste peste o anumita limita maxima, taie alimentarea cu combustibil. Dintre cauzele care fac imposibila pornirea incalzitorului webasto, enumaram: lipsa alimentarii cu curent (siguranta arsa, conexiuni imperfecte), lipsa comenzii de pornire (de la ceasul programator, de la buton sau telecomanda), bujia incandescenta arsa sau nu ajunge la incandescenta necesara aprinderii combustibilului, sita catalitica prin care trece combustibilul infundata sau ancrasata cu zgura, teava prin care se evacueaza gazele arse din webasto obturata cu pamant sau orice altceva. In functie de simtomele pe care le observati, si detaliati, veti primi si sfaturile de rigoare. Toate cele bune.
Multumesc mult pentru raspunsul mai mult decat suficient!Am reusit sa rezolv o parte a problemei:
dupa cum banuiam (prin eliminare)am ajuns la bujii(repet am 2 aparate)si erau arse.le-am cumparat ,schimbat si a pornit dar...
alta problemaompa de recirculare!!!ba merge ba nu merge
deci acum caut pompa!(ajutor)
ATENTIE!
aparatele nu sunt webasto(pe masina mea)ci eberspacher!
La mercedes mi-au cerut 140 de euro bujia!!!binenteles ca am cautat si am gasit originala la mai putin de jumatate de pret.
Drumuri bune!
p.s.aparatul meu nu are sita!e doar bujia(ciudat)

Last edited by Vmatic; 01-08-2010 at 21:44 PM.
Vmatic is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2010, 00:09 AM   #11
Alph0nse
Senior Member
 
Join Date: Jun 2008
Location: south
Motorizare : 2200 cdi
Age: 44
Posts: 129
:
[Senior Member]
Default

Si eu am tot eberspacher (mb vito 2003), furgon. Daca vrea cineva documentatia lui, o am in format pdf si o trimit pe mail.
Alph0nse is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2010, 23:28 PM   #12
Vmatic
Member
 
Vmatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: cluj
Motorizare : diesel
Posts: 47
:
[Member]
Default

Quote:
Originally Posted by m3seriasu View Post
Am si eu incalzire suplimentara si de o luna nu-mi mai functioneaza.Ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi si sa-mi spuna ce sa verific si cum.Va multumesc.
pai mai scrie niste detalii,masina,tip,an etc.
Vmatic is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2010, 23:30 PM   #13
Vmatic
Member
 
Vmatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: cluj
Motorizare : diesel
Posts: 47
:
[Member]
Default

Quote:
Originally Posted by Alph0nse View Post
Si eu am tot eberspacher (mb vito 2003), furgon. Daca vrea cineva documentatia lui, o am in format pdf si o trimit pe mail.
poti sa mi-o trimiti te rog si mie la stelbiro@yahoo.it merci
Vmatic is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2010, 23:37 PM   #14
m3seriasu
Senior Member
 
Join Date: Nov 2008
Location: Aiud
Motorizare : 112cdi]
Age: 31
Posts: 353
:
[Senior Member]
Default

Si eu o vreau te rog. horeatetcu@yahoo.com Multumesc.
m3seriasu is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2010, 00:21 AM   #15
grigorean
Banned
 
Join Date: Dec 2008
Location: botosani/iasi
Motorizare : OM611 2148cmc ,OM616 2398cmc
Age: 26
Posts: 1,411
:
[Banned]
Default

Vreau si eu documentatia daca se poate. Adresa de email este grigorean_stefan@yahoo.com.Va multumesc anticipat.
grigorean is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2010, 02:26 AM   #16
Alph0nse
Senior Member
 
Join Date: Jun 2008
Location: south
Motorizare : 2200 cdi
Age: 44
Posts: 129
:
[Senior Member]
Default

Am trimis la toti cei care au solicitat. Documentatia e in germana, dar are toate detaliile si in fotografii. Sper sa va foloseasca.
Alph0nse is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2010, 18:53 PM   #17
Coxi
Junior Member
 
Join Date: Jul 2009
Location: Oradea
Motorizare : 2200 cdi
Posts: 10
:
[Junior Member]
Default

Te rog sa imi trimiti si mie pe adresa valentinchecicheis@yahoo.com daca se poate. Mersi
Coxi is offline   Reply With Quote
Old 01-13-2010, 15:15 PM   #18
Vmatic
Member
 
Vmatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: cluj
Motorizare : diesel
Posts: 47
:
[Member]
Default

Salutare din nou,se pare ca problema inca nu s-a rezolvat!Asa ca va rog lamuriti-ma va rog cum naiba functioneaza corect?
Deci il deschid(cel cu programator deci fara motor pornit)porneste ventilatorul din habitaclu,ventilatorul de sub masina,pompita de alimentare.Dupa 2 minute furtunul care vine de sub masina se incalzeste dar in masina continua sa vina aer dezmortit nicidecum cald.
La voi cum merge?baga aer cald in stationare?

p.s.dupa ce pornesc motorul intra imediat aer cald!mentionez ca am pus pompa de recirculare buna(folosita dar merge)
Vmatic is offline   Reply With Quote
Old 01-16-2010, 00:15 AM   #19
Vmatic
Member
 
Vmatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: cluj
Motorizare : diesel
Posts: 47
:
[Member]
Default

Iata-ma ajuns doctor in domeniu!Nu m-am lasat,ca prea ma rodea problema asta si am luat-o de la capat pana i-am venit de hac.Deci concluzia:
-al doilea aparat (cel dinspre motor)este doar suplimentar deci compenseaza sau ajuta la incalzirea foarte rapida a apei.Acesta functioneaza doar la activare din bord concomitent cu ceasul.
-primul aparat este cel de baza,acesta functioneaza si cu motorul pornit dar si separat din ceasul programator.

problema mea era pompa de recirculare(cumparata de la dezmembrari si care a mers doar cand vanzatorul mi-a probat-o)
Vmatic is offline   Reply With Quote
Old 01-16-2010, 13:20 PM   #20
costi
Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Sighisoara
Motorizare : 220CDI
Posts: 94
:
[Member]
Default

daca se poate as vrea si eu documentatia la cris_costel@yahoo.com multumesc
costi is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
110, noi, noiprobleme, vito, webastomasini


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 21:49 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF