In urma unui destul de amplu research, mi-am luat inima in dinti si am facut upgrade-ul de la Audio20 la COMAND APS NTG4, pe al meu W204 C220 CDI.
Avand in vedere cat efort am depus pentru a afla informatiile cu pricina, cred ca ar fi util sa le impartasesc si cu membrii acestei comunitati, in ideea ca poate sunt si altii interesati de acest upgrade.
Piese necesare:
- unitate COMAND APS
- monitor 7"
- cablu de conectare a celor doua componente de mai sus
- antena GPS (orice antena, nu neaparat originala) cu conector "FAKRA". Cea originala are codul A001 820 76 75 dar este destul de scumpa (peste 400 RON). Eu am folosit o antena din comert si functioneaza perfect (pret 45 RON + transport = undeva la 70 RON)
- adaptor dual-fakra - cod original A022 545 74 26 (pret 20 RON)
- grila ventilatie centrala - cod original A204 830 41 54 (pret 300 RON)
- buton inchidere/deschidere display - cod original A204 870 28 51 (pret 175 RON)
Preturile de mai sus sunt cu scop orientativ, fiind cele platite de mine.
Ce e de facut:
1. Se scoate grila centrala de ventilatie, introducand ceva plat si lat in partea dreapta, intre ea si bord. Cu putina grija si fermitate
iese. Se deconecteaza mufele butonului de avarii si a iluminarii rotitelor grilei si se pune la o parte.
2. Se desurubeaza suruburile (2) din partea superioara a unitatii audio si se scoate unitatea, deconectand toate cablurile din spate. Se arunca la gunoi
3. Se desurubeaza suruburile (2) de la baza monitorului, care se scoate, impreuna cu cablul (nu stiu daca poate fi refolosit, eu l-am folosit pe cel primit odata cu COMAND-ul).
4. Se modifica cablul de alimentare a monitorului, ca in imaginea de mai jos (multumiri http://www.benzworld.org):

Daca nu se face asta, nu va functiona noul monitor. Daca nu vreti sa taiati fire, se poate comanda acest adaptor:
http://www.kabeldaviko.de/w204_da_com.html, costa undeva la 25 euro. Eu n-am avut rabdare sa mai astept dupa el.
5. Se monteaza monitorul, conectand mufele (alimentarea si cablul catre unitatea COMAND), avand grija sa se ruteze cablul astfel incat sa nu incurce nimic. E bine sa fim atenti la demontarea celui original, pentru a retine pe unde avea traseul.
6. Se introduc cele doua antene FAKRA (bluetooth si GPS) in conectorul dual-FAKRA.
7. Se instaleaza antena GPS intr-un loc cat mai sus si cat mai putin obstructionat de metale. Locul dedicat este in spatele instrument cluster-ului, insa eu n-am mai vrut sa il scot si pe acela si am pus-o undeva langa el si functioneaza perfect. Atentie, trebuie securizata cu banda dublu-adeziva sau ceva similar, pentru a nu se plimba prin bord si a genera troncaneli.
8. Se conecteaza toate cablurile la unitatea COMAND
9. Se introduce unitatea COMAND si se fixeaza cu cele doua suruburi
10. Se scoate butonul de avarii din vechea grila de ventilatie si se monteaza in cea noua, impreuna cu butonul pentru inchiderea/deschiderea display-ului
11. Se conecteaza cablurile aferente grilei de ventilatie si se introduce grila la locul ei.
GATA! In acest moment totul ar trebui sa functioneze.
Mai este nevoie de "imperecherea" COMAND-ului cu instrument cluster-ul, pentru ca acesta din urma sa contina si meniul "Navi" (pe langa "Audio", "Trip" etc) si sa afiseze pe ecranul din vitezometru, indicatiile grafice ale sistemului de navigatie. Acest lucru se face cu Star Diagnosis. Tot cu Star Diagnosis se poate activa si Video In Motion.
Ce ar mai fi de stiut:
- Este optionala schimbarea grilei de ventilatie, eu am facut-o ca sa fie sistemul complet. In plus, are un buton ce modifica orientarea display-ului, util cand bate soarele in el, pentru eliminarea reflexiilor nedorite.
- Din fabrica, sistemul mai vine cu un ventilator auxiliar, a carui montare insa necesita demontarea unei mari parti din bord si instalarea unui cablu suplimentar. Din ce am citit, aproape nimeni nu l-a pus si nu au fost probleme. Daca voi observa supraincalzirea sistemului, o sa il montez.
Important:
Acest mini-articol are scopul de a ajuta pe altii. Trebuie asadar sa fie luat cu caracter informativ si folosit PE PROPRIUL RISC, NU raspund pentru nicio defectiune ce ar putea aparea in urma folosirii lui. Pot doar sa zic ca eu am facut asa si a mers.
De asemenea, imi pare rau ca nu am facut poze, insa ma revansez prin a va da link-urile de unde m-am inspirat:
- http://www.benzworld.org/forums/audi...4-c-class.html
- http://www.benzworld.org/forums/w204...my-non-mm.html
- http://www.motor-talk.de/forum/audio...-t2120681.html (GERMANA)
Succes!
Avand in vedere cat efort am depus pentru a afla informatiile cu pricina, cred ca ar fi util sa le impartasesc si cu membrii acestei comunitati, in ideea ca poate sunt si altii interesati de acest upgrade.
Piese necesare:
- unitate COMAND APS
- monitor 7"
- cablu de conectare a celor doua componente de mai sus
- antena GPS (orice antena, nu neaparat originala) cu conector "FAKRA". Cea originala are codul A001 820 76 75 dar este destul de scumpa (peste 400 RON). Eu am folosit o antena din comert si functioneaza perfect (pret 45 RON + transport = undeva la 70 RON)
- adaptor dual-fakra - cod original A022 545 74 26 (pret 20 RON)
- grila ventilatie centrala - cod original A204 830 41 54 (pret 300 RON)
- buton inchidere/deschidere display - cod original A204 870 28 51 (pret 175 RON)
Preturile de mai sus sunt cu scop orientativ, fiind cele platite de mine.
Ce e de facut:
1. Se scoate grila centrala de ventilatie, introducand ceva plat si lat in partea dreapta, intre ea si bord. Cu putina grija si fermitate

2. Se desurubeaza suruburile (2) din partea superioara a unitatii audio si se scoate unitatea, deconectand toate cablurile din spate. Se arunca la gunoi

3. Se desurubeaza suruburile (2) de la baza monitorului, care se scoate, impreuna cu cablul (nu stiu daca poate fi refolosit, eu l-am folosit pe cel primit odata cu COMAND-ul).
4. Se modifica cablul de alimentare a monitorului, ca in imaginea de mai jos (multumiri http://www.benzworld.org):

Daca nu se face asta, nu va functiona noul monitor. Daca nu vreti sa taiati fire, se poate comanda acest adaptor:
http://www.kabeldaviko.de/w204_da_com.html, costa undeva la 25 euro. Eu n-am avut rabdare sa mai astept dupa el.
5. Se monteaza monitorul, conectand mufele (alimentarea si cablul catre unitatea COMAND), avand grija sa se ruteze cablul astfel incat sa nu incurce nimic. E bine sa fim atenti la demontarea celui original, pentru a retine pe unde avea traseul.
6. Se introduc cele doua antene FAKRA (bluetooth si GPS) in conectorul dual-FAKRA.
7. Se instaleaza antena GPS intr-un loc cat mai sus si cat mai putin obstructionat de metale. Locul dedicat este in spatele instrument cluster-ului, insa eu n-am mai vrut sa il scot si pe acela si am pus-o undeva langa el si functioneaza perfect. Atentie, trebuie securizata cu banda dublu-adeziva sau ceva similar, pentru a nu se plimba prin bord si a genera troncaneli.
8. Se conecteaza toate cablurile la unitatea COMAND
9. Se introduce unitatea COMAND si se fixeaza cu cele doua suruburi
10. Se scoate butonul de avarii din vechea grila de ventilatie si se monteaza in cea noua, impreuna cu butonul pentru inchiderea/deschiderea display-ului
11. Se conecteaza cablurile aferente grilei de ventilatie si se introduce grila la locul ei.
GATA! In acest moment totul ar trebui sa functioneze.
Mai este nevoie de "imperecherea" COMAND-ului cu instrument cluster-ul, pentru ca acesta din urma sa contina si meniul "Navi" (pe langa "Audio", "Trip" etc) si sa afiseze pe ecranul din vitezometru, indicatiile grafice ale sistemului de navigatie. Acest lucru se face cu Star Diagnosis. Tot cu Star Diagnosis se poate activa si Video In Motion.
Ce ar mai fi de stiut:
- Este optionala schimbarea grilei de ventilatie, eu am facut-o ca sa fie sistemul complet. In plus, are un buton ce modifica orientarea display-ului, util cand bate soarele in el, pentru eliminarea reflexiilor nedorite.
- Din fabrica, sistemul mai vine cu un ventilator auxiliar, a carui montare insa necesita demontarea unei mari parti din bord si instalarea unui cablu suplimentar. Din ce am citit, aproape nimeni nu l-a pus si nu au fost probleme. Daca voi observa supraincalzirea sistemului, o sa il montez.
Important:
Acest mini-articol are scopul de a ajuta pe altii. Trebuie asadar sa fie luat cu caracter informativ si folosit PE PROPRIUL RISC, NU raspund pentru nicio defectiune ce ar putea aparea in urma folosirii lui. Pot doar sa zic ca eu am facut asa si a mers.
De asemenea, imi pare rau ca nu am facut poze, insa ma revansez prin a va da link-urile de unde m-am inspirat:
- http://www.benzworld.org/forums/audi...4-c-class.html
- http://www.benzworld.org/forums/w204...my-non-mm.html
- http://www.motor-talk.de/forum/audio...-t2120681.html (GERMANA)
Succes!
Comment