Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Ulei-cutie de viteze

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ulei-cutie de viteze

    Ca sa fiu sincer cu voi si spre rusinea mea nu am schimbat niciodata uleiul din cutia de viteze si ma cam apropii de 215000 de km. Cam la ce nr de km ar trebui schimbat, ce tip de ulei indica producatorul si cam ce cantitate de ulei ar intra in a mea cutie manuala cu 5+1 trepte de pe al meu C250 turbodiesel? E necesar acest schimb de ulei din cutie sau uleiul ala e pus pe viata acolo si mai bine il las pe ala de la mama lui de neamtz decat sa bag eu cine stie ce panarama de ulei???
    Last edited by florineasca; 10-11-2007, 20:03 PM.

  • #2
    Rusinicaaaaaa! Uleiul se schimba la 20-30.000km
    In cutie intra 1,2litri-1,3
    In diferential 0,33l-0,37l ulei.
    Uleiul de cutie, e diferit de cel al diferentialului.

    Tu faci ca batranica aia din Germania, care a ramas cu un 124 pe autostrada si nu stia ce are masina de nu mai mergea. Cand au dus-o la service, au vazut ca era motorul terminat si n-avea decat 200 si ceva e mii de km! Cand au intrebat-o cand a schimbat uleiul si ce ulei a pus, ea a raspuns uimita: "Da, ce uleiul se schimba vreodata?"
    A mers cu uleiul de fabrica in tot acest timp
    Last edited by doktor4carz; 10-17-2007, 10:03 AM.
    Still Loving MB

    Comment


    • #3
      Astea sint si niste chestii putzin romantzate... Dal dracu de 124, ca navea cum sa mearga 200 de mii fara sa consume gram de ulei. Nu am vazut motor de 124, fie benzina sau diesel, sa nu consume ceva dupa 10 mii de kilometri. Tot ia 200 de grame, dal in ma-sa... Ori daca lashi uleiul neschimbat, ishi pierde proprietatzile, iar motorul il arde, chiar daca acel motor nu consuma ulei de felul lui. O fi mers baba o suta si ceva de mii, pina l-a calat. Cind eram si eu mult mai timpit decit sint acum, anume in urma cu vro 9 ani, mai exact , am cam uitat intr-un Renault 10 uleiul in motor vro 15 mii de kilometri. Noroc ca saracu Renault avea motorul original, la 110 mii de kilometri, si am mai gasit in baie un litru si ceva, dar ala numai ulei nu se numea. Bine ca n-a fost romanesc, ca se alegea praful...
      La cutiile de viteza automata, am gasit foarte des uleiul ATF original de fabrica in ele. Dupa treij de ani si sute bune de mii. Si la ora actuala sint multzi care au masini automate si n-au aflat inca de chestia asta cu schimbatul uleiului la automatic. Inca au impresia ca au cutii capsulate...
      La cutia manuala, uleiul nu este atit de solicitat ca cel de motor. De tzinut tzine, daca e bun. Iar de schimbat l-o mai fi schimbat careva inaintea ta. Ca doar n-o ai de noua...
      Am recomandat tuturor, la momentul achizitziei unei mashini, sa-i schimbe consumabilele. Toate. Chiar daca ala dinainte se da de jurat pe ma-sa, tac-su si Gheorghe fra-su ca le-a schimbat.
      Ma voi interesa exact ce tip de ulei se recomanda pentru tine, pina atunci nu-mi ramine decit sa recomand folosirea unui ulei de calitate, avind in vedere ca uleiul de cutie nu il schimbi in fiecare an.

      Comment


      • #4
        Adevar graiesti. Masina nu o am de noua si tocmai de aia nu m-am agitat cu schimbatul uleiului in cutie si in grup. M-am gandit ca cineva inaintea mea o fi facut acest lucru, mai ales ca masina e inmatriculata de noua in tara, adica din 1999 si o fi avut si ea ceva revizii la activ pana a cazut pe mana mea. La motor am schimbat uleiul imediat dupa ce am luat masina dar in cutie si in grup inca nu. De cand o am pupa Castrol 5-W 40 in motor.
        Azi m-am interesat la un magazin si m-am orientat catre un Castrol la vreo 25 ron litrul, ulei de transmisie. Faza e ca mi s-a zis ca si in grup ar intra tot ulei ca si cel din cutie lucru care m-a pus pe ganduri si inca nu am cumparat nimic pt ca si eu stiam ca in grup ar trebui alt tip de ulei. Din cate am vazut cu ochii mei pe calculatorul celui de la magazin, in cutie ar intra cam 1,5 l in cutie iar in grup cam 1,10 l.
        Ideea e ca stiu mecanici care spun ca multi nu prea se obosesc cu schimbatul uleiului in cutie. Bbenz zicea de 2-30000 de km. Unii mecanici spun chiar de 100000-300000 de km pana ar trebui schimbat uleiul din cutie.
        Last edited by florineasca; 10-17-2007, 19:26 PM.

        Comment


        • #5
          Daca tu bagi in grup mai mult decat am scris, iti dau adresa si beau eu diferenta!
          De Castrol, de bine nu prea am auzit. Ma refer la cel autohton. Nici mobil 1 nu e stralucit, dar in mod sigur e mai bun. Aral iarasi face uleiuri bune.
          Toti zic ca e bine sa-i bagi acelasi tip de ulei, sa nu schimbi marca.
          Acum, ce sa zic, la Mercedes daca te duci , au doua tipuri de uleiuri: fac reclama la Mobil 1, care e 48 ron, iar daca vrei original e 90ron litrul. Ca banuiesc ca ala a fost prima marca de ulei folosit. Dar, stii cum e romanul "laso-ba ca merge asa!''
          De aceea cred ca faza cu acelasi tip de ulei cade.

          Parerile cu numarul de km la care trebuie schimbat uleiul, de unde credeti ca au pornit: de la uleiurile proaste.
          Last edited by doktor4carz; 10-17-2007, 16:27 PM.
          Still Loving MB

          Comment


          • #6
            Din ce am mai auzit, la modelele mai noi la cutia manuala se foloseshte ATF. Dar nu sint sigur de treaba asta. Miine aflu sigur ce shi cum.
            De regula, am folosit la cutiile de viteza uleiuri bune, pe care le dai afara la 80-100 de mii. Cind bagi un ulei mai prost, ca astea de-s facute pentru Romania, il zborsheshti mai devreme (zborshit la propriu, ca iese din cutie cu spume... pe el)

            Comment


            • #7
              1: eu am schimbat uleiul la cutie..acu cativa ani
              2: am vrut sa`l schimb acu cateva luni..asa ca sa fie..am fost la mercedes benz si aia mi`au spus ca uleiul din cutia de viteze..(automata)...e pe viata..si ca nu ar trebui sa umblu la el..voi ce ziceti..masina mea nu prea a pupat ulei si chestii d`astea...doar la motor....ii schimb la fix 10.000 ..bag aral...si aral bag de atatia ani....
              1995 Mercedes C200 w202 - IL 26WGD
              2001 Bmw e46 coupe - IL 25WGD
              Si o panarama de scuter

              Comment


              • #8
                LA cutiile automate, si Doc poate sa ma aprobe (sau nu), exista un filtru, care are si el o durata de viata. La Autoklass, am vazut multe masini cu CV automata, la care se efectua aceasta operatie de schimbare a filtrului.
                Still Loving MB

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bbenz View Post
                  Daca tu bagi in grup mai mult decat am scris, iti dau adresa si beau eu diferenta!
                  De Castrol, de bine nu prea am auzit. Ma refer la cel autohton. Nici mobil 1 nu e stralucit, dar in mod sigur e mai bun. Aral iarasi face uleiuri bune.
                  Toti zic ca e bine sa-i bagi acelasi tip de ulei, sa nu schimbi marca.
                  Acum, ce sa zic, la Mercedes daca te duci , au doua tipuri de uleiuri: fac reclama la Mobil 1, care e 48 ron, iar daca vrei original e 90ron litrul. Ca banuiesc ca ala a fost prima marca de ulei folosit. Dar, stii cum e romanul "laso-ba ca merge asa!''
                  De aceea cred ca faza cu acelasi tip de ulei cade.

                  Parerile cu numarul de km la care trebuie schimbat uleiul, de unde credeti ca au pornit: de la uleiurile proaste.
                  Cred ca nu-i cazul de pariuri aici ce, cat ulei intra. Eu am spus doar ce am vazut in momentul in care vanzatorul a cautat ce tip de ulei ar trebui exact pt tipul meu de masina. Ca va intra mai mult sau mai putin o sa va spun in momentul in care o sa-l si schimb. Daca o sa-l mai schimb.
                  In privinta marcii de ulei folosita parerile e clar ca sunt impartite. Fiecare foloseste ce crede ca ar fi mai bun in functie si de vechimea masinii si de buget. Eu personal despre Castrol am auzit numai lucruri bune. Si Esso am auzit ca ar fi un ulei f bun si rezonabil la pret.

                  Comment


                  • #10
                    Dok aproba. La automatic trebuie sa-i mai schimbi, din cind in cind, ca sa nu zic din an in pashti, filtrul...

                    Comment


                    • #11
                      pai cand am schimbat uleiul la cutie..automat am schimbat si filtrul..dar asta acum cativa ani...deci..concluzia..ar cam trebui filtrul schimbat ??
                      1995 Mercedes C200 w202 - IL 26WGD
                      2001 Bmw e46 coupe - IL 25WGD
                      Si o panarama de scuter

                      Comment


                      • #12
                        Decat sa plangi pe urma...
                        Singura chestie cu filtrul asta de ulei la CV e ca daca nu stii sa-l schimbi, nu te baga ca mai rau faci!
                        Daca vrei sa-l schimbi tu, te sfatuiesc sa iei un "explodat" (schita cu piesele care compun cutia de viteze) la transmisie=> filtru CV si apoi sa te apuci de treaba! "Explodatul" il poti cere la reprezentanta, la comenzi piese.
                        Still Loving MB

                        Comment


                        • #13
                          Va spun cateva lucruri despre ulei.
                          La cutie manuala 1,5 litri ulei cu norma MB 235.10. Atentie, nu umpleti pana la buson. Mercedes a emis un buletin de informatii in anul 2003. Adica nivelul uleiului la cutia manuala trebuie sa fie la 10mm sub gaura de umplere. S-a redus nivelul uleiului pentru ca intra greu in viteza I si II cand este rece.
                          La grup diferential aprox. 1,1 litrii ulei Hypoid cu norma 235.7. Se poate pune si 235.0 mai usor da gasit.
                          Problema mare este ca o sa gasiti mai greu uleiurile recomandate de MB deoarece se imbuteliaza la bidoane de 20l (varianta service)
                          Ulei motor. Daca motorul este cu DPF -(filtru de particule) atunci numai ulei norma MB 229.31 !!!
                          Daca nu atunci 229.1 siu 3
                          Last edited by Ionut; 10-19-2007, 07:42 AM.

                          Comment


                          • #14
                            @bbenz - nu sunt genul de om caruia ii place sa se umple de ulei....tot ce am facut...si voi face...va fi in service`uri..nu in fata blocului..sau curtii..(dupa caz)...
                            1995 Mercedes C200 w202 - IL 26WGD
                            2001 Bmw e46 coupe - IL 25WGD
                            Si o panarama de scuter

                            Comment


                            • #15
                              E treaba grea si cu cutia asta de viteze. Vad ca parerile sunt impartite. Mi se parea o simpla banalitate. Ziceam ca iau vreo 3 l de ulei, goleam, umpleam ca pompa am si gata. Dar sincer va spun ca mai bine nu-mi bag nasul...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF