Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

activare lumini de avarii la franare violenta

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by LauLaur View Post
    Personal vad luminile de avarii necesar aprinse doar pentru a semnala o avarie, un blocaj in trafic.
    Multe mașini mai noi au această funcție în cazul frânării violente. Nu se aprind așa ușor. Trebuie să-ți cam bați joc de mașină ca să se aprindă, însă cred eu că sunt utile.

    Originally posted by LauLaur View Post
    (...) nu suport luminile de avarii aprinse atunci cand vre-un "Jmeker" parcheaza la intamplare.
    Atunci se numesc lumini de parcare universală
    ...

    Comment


    • #17
      Originally posted by cutaresku View Post
      Orvo, te contrazic, avariile se aprind la mai toate masinile noi, la frana tare (probabil are legatura si cu viteza de deplasare, am obs cu predilectie pe autostrazi).
      Te contrazic inapoi: Sunt flash-uri ale stopurilor de frana, pentru atentionare sporita a celui din spate, si te intalnesti destul de rar cu aceasta treaba pe drumuri.

      Avariile pe care le vezi tu pe autostrada sunt intr-adevar avarii (din semnalizari), dar nu se activeaza automat la franare ci soferul le activeaza "automat" cu degetul cand franeaza violent sau apare un blocaj in fata ! E un obicei intrat in reflexele majoritatii soferilor care circula pe autostrazile de afara. Si eu personal fac tot asa daca ma apropii de un ambuteiaj de pe autostrada, bag si avariile in timp ce franez, sa vada si aia din spate ca e blocaj in fata si sa nu vina lansat. Dar asa face cam toate lumea, asa ca sistemul care tu-l crezi automat nu e chiar asa de automat ....

      Toate cele bune !

      Comment


      • #18
        Originally posted by Orvo View Post
        Te contrazic inapoi: Sunt flash-uri ale stopurilor de frana, pentru atentionare sporita a celui din spate, si te intalnesti destul de rar cu aceasta treaba pe drumuri.

        Avariile pe care le vezi tu pe autostrada sunt intr-adevar avarii (din semnalizari), dar nu se activeaza automat la franare ci soferul le activeaza "automat" cu degetul cand franeaza violent sau apare un blocaj in fata ! E un obicei intrat in reflexele majoritatii soferilor care circula pe autostrazile de afara. Si eu personal fac tot asa daca ma apropii de un ambuteiaj de pe autostrada, bag si avariile in timp ce franez, sa vada si aia din spate ca e blocaj in fata si sa nu vina lansat. Dar asa face cam toate lumea, asa ca sistemul care tu-l crezi automat nu e chiar asa de automat ....

        Toate cele bune !
        Sunt masini care au aceasta optiune ca dotare standard, asa cum sunt si masini la care apar doar flash-uri ale stopurilor de frana. Am observat asta la o Octavia din 2009. Daca se depaseste viteza de 80-90 km /h, la o franare brusca odata cu abs-ul se activeaza pentru 10-15 secunde si luminile de avarie.
        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

        Comment


        • #19
          Eu spun ce-am vazut si am banuit (inca banui) ca e legat automat de franarea brusca. Adica avariile intrau instantaneu. O secunda tot iti ia sa duci bratul la buton, dupa ce franezi (ca doar nu franezi intai cu mana si apoi cu piciorul).
          In fine, si eu procedez identic, cand vad ca sta vreunul in curul meu, la viteza maricica, pun manutza pe botonul de avarii. Asta si datorita faptului ca fac exces de frana de motor...
          https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

          Comment


          • #20
            Pai ce sa zic, n-am pretentia sa fiu la zi cu toate inovatiile din domeniul auto ... asa o fi cum ziceti voi in unele cazuri ...

            Comment


            • #21
              Originally posted by flavyus1987 View Post
              Bai, tartaguta! citeste topicul cap-coada si apoi trage concluziile.
              Eu, unul, ma simt jignit direct.

              Daca vrei sa realizezi acest sistem de avertizare ai nevoie de cunostinte despre mecatronica.

              Spre exemplu, transforma impulsurile motorasului de ABS in impulsuri pentru semnalizari si ai rezolva problema.
              Cand patinezi ca ursu pe gheata sa stie ala din spate ca ai o problema ca nu poti sa te urnesti din loc.
              Cand incepi sa dansezi pe sosea, sa te vada toti de la o posta ca ai calcat in strachini si esti cu morcovul in anus in momentul in care cauti traiectoria corecta.... si cand intra ABS la fel..........

              SAU: ia-ti alta masina, (tu de bani putini vrei si cu sufletul in rai si cu _|_ in anus. nu te mai scarpina la osu sacrum si pune-te pe studiat)
              Bail limba romana ia vezi-ti tu de borsu tau ca habar nu ai sa strangi un surub si te bagi si tu in seama !
              diagnoza reparatii mb dezmembrari auto

              Comment


              • #22
                Ok, am să vă rog să continuați discuția într-un mod mai constructiv, cred că e un subiect destul de interesant, dacă reușim să venim cu o idee simplă de rezolvare.

                Am șters o parte din mesaje.
                ...

                Comment


                • #23
                  Ar mai fi o idee, e complicata dar dupa parerea mea cea mai precisa.
                  Un traductor, care sa citeasca turatia la roata(viteza de rotatie), asemeni senzorului de ABS, cu o unitate programata care sa actioneze avariile daca viteza de rotatie scade cu o anumita valoare aleasa intr-un interval de timp.
                  Sper sa fi fost destul de explicit.
                  Ar fi nevoie de un electronist care sa ne faca o unitate cu un PIC.
                  Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
                  https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by flavyus1987 View Post
                    Ar mai fi o idee, e complicata dar dupa parerea mea cea mai precisa.
                    Un traductor, care sa citeasca turatia la roata(viteza de rotatie), asemeni senzorului de ABS, cu o unitate programata care sa actioneze avariile daca viteza de rotatie scade cu o anumita valoare aleasa intr-un interval de timp.
                    Sper sa fi fost destul de explicit.
                    Ar fi nevoie de un electronist care sa ne faca o unitate cu un PIC.
                    Dar atunci nu exista riscul de a se aprinde luminile de avarie in cazul unei frane de motor? Ma gandesc ca ar fi mai bun un traductor de presiune(presostat) pe circuitul de franare, dar si in stransa relatie cu viteza de deplasare, iar atunci cand vehiculul se opreste ca urmare a unei franari violente sa activeze luminile. Oricum e necesar si un modul de control pentru ca sunt mai factori ce trebuie luati in calcul. Ideea in general, eu cam asa o vad.
                    Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by flavyus1987 View Post
                      Ar mai fi o idee, e complicata dar dupa parerea mea cea mai precisa.
                      Un traductor, care sa citeasca turatia la roata(viteza de rotatie), asemeni senzorului de ABS, cu o unitate programata care sa actioneze avariile daca viteza de rotatie scade cu o anumita valoare aleasa intr-un interval de timp.
                      Sper sa fi fost destul de explicit.
                      Ar fi nevoie de un electronist care sa ne faca o unitate cu un PIC.
                      Toți electroniștii care îi știu eu lucrează 12 ore pe zi, nu știu dacă mai are vreunul timp. Plus de alta, softul cred că ar fi destul de stufos și probabil ar trebui calculat în funcție de fiecare mașină (dimensiuni roți diferite).

                      Originally posted by LauLaur View Post
                      Dar atunci nu exista riscul de a se aprinde luminile de avarie in cazul unei frane de motor? Ma gandesc ca ar fi mai bun un traductor de presiune(presostat) pe circuitul de franare, dar si in stransa relatie cu viteza de deplasare, iar atunci cand vehiculul se opreste ca urmare a unei franari violente sa activeze luminile. Oricum e necesar si un modul de control pentru ca sunt mai factori ce trebuie luati in calcul. Ideea in general, eu cam asa o vad.
                      Și în frână de motor ar trebui să se aprindă, dacă frâna e bruscă (ceea ce mă indoiesc).

                      Eu unul aș merge pe ceva mai simplu, ori senzor de presiune pe coloana de frânare. Însă există riscul să nu faci bine legăturile și să sară totul la prima frână bruscă - rămânând astfel fără frâne. Cred că nici RAR-ul n-ar fi de acord cu astfel de modificări.

                      Ar mai fi variante gen:
                      - senzor pedală de frână (când apeși mai mult de un anumit nivel)
                      - accelerometru + controller (dezavantaj ca și la propunerea lui flavyus1987)

                      La toate astea putem să ne legăm și de luminile de la stopuri (sistemul respectiv să funcționeze doar cu frâna apăsată).

                      Alte idei?
                      ...

                      Comment


                      • #26
                        Nici nu stiu cum sa ma exprim mai bine fara sa bat campii.
                        Dar ideea e ca ce masuram la roata poate fi interpretat foarte usor, si puse "n" conditii de functionare.
                        Ideea ar fi cam urmatoarea:
                        -sa se tina cont de timpul de reducere a vitezei de la 90km/h la 30km/h.
                        -daca reducerea de viteza se face in 2secunde (ca exemplu), inseamna ca s-a franat brusc, automat scade viteza de rotatie la capul planetarei unde se citeste turatia, si va fi activata semnalizarea de avarie.
                        -daca reducerea de la 90 la 30km/h se realizeaza lin si constant in timp pe o perioada de 15secunde, inseamna ca nu exista panica.

                        Asta ar fi ideea, citind viteza de rotatie la roata putem interpreta si pune multe conditii programate intr-o unitate de comanda made-home.

                        Nu spun ca ideea unui presostat montat pe sistemul de franare nu ar fi buna, este chiar mai simpla si nu implica atata munca, dar daca se ia in calcul si viteza de deplasare dupa parerea mea e munca facuta de 2 ori; deoarece viteza de deplasarea reprezinta turatia in cutia de viteze sau turatia la roata, depinde cum le citim.

                        Parca mai simpla e montarea unui altsenzor ABS pe o roata, fara a umbla la nici un sistem deja existent, cu toate ca e scump un senzor.Dar astfel cream un sistem stand-alone ce poate fi montat pe orice masina, fara prea multe impovizatii, chiar daca masina nu are sisteme de asistare a conducatorului.
                        Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
                        https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

                        Comment


                        • #27
                          Bun, să stabilm ce vrem:
                          - să se aprindă avariile când frânezi brusc / violent
                          - să nu aprindă cât stai pe loc

                          Trebuie neapărat să nu se aprindă cât stai pe loc, pentru că unii dintre noi stau cu piciorul pe frână la semafor, și ar fi penibil să se aprindă în astfel de situații. Asta introduce necesitatea aflării vitezei sau ceva semnal care să ne zică dacă mașina se miscă.

                          Senzorul de ABS nu cred că e neapărat necesar. Cred că există pe undeva un fir la care ne putem lega, de exemplu senzori în cutie, pe cardan, planetare, abs sau pe unde mai sunt. Trebuie doar să găsim unul din ăștia.

                          Cum vi se pare combinația cu senzorul de pedală (când e pedala apăsată mai mult de X cm de exemplu) + semnal că mașina se mișcă (unul din senzorii de mai sus legat la senzorul de de pe cutie, roată etc) => alimentăm un releu pentru acționarea avariilor. Nu e complicat de făcut, un senzor, un releu și un tranzistor.

                          Faza cu viteza nu trebuie neapărat calculată zic eu, e deajuns semnal merge / staționează. La viteze mici, când parcă, nu apăsăm frâna așa tare, plus de alta, și la 20km/h, dacă frânezi brusc, ar fi bine să-l avertizezi pe cel din spate.

                          PS: De stins cum se sting? Ar trebui să rămână aprinse până eliberezi frâna?
                          ...

                          Comment


                          • #28
                            La majoritatea MB-urilor, toate informatiile necesare sunt deja aproape in timp real in reteaua CAN, viteza, mod de franare, conditii meteo, etc.

                            La modele noi si am sa dau exemplu S-Klasse W221, in cadrul sistemului PreSafe lampile de frana si de avarie sunt setate sa se aprinda cam asa:

                            La franare violenta peste 50Km/h se aprind lampile de frana in modul 'flash'
                            La franare violenta peste 70Km/h se aprind si luminile de avarie

                            Pe Mercedes-Benz Romania in sectiunea Tehnica, gasiti filmulete subtitrate in romana foarte motivante.

                            Intră pe site-ul oficial Mercedes-Benz România. Descoperă cele mai noi modele din universul Mercedes Benz, cu sisteme de tehnologie avansate, și o gamă întreagă de produse 100% electrice sau plug-in hybrid. Programează un test-drive, configurează-ți modelul preferat și solicită o ofertă.



                            Dupa cum am scris si mai sus, la unele modele care nu au deja activata aceasta functie, se poate activa undeva in Signal Aquisition Module Rear (SAMR)
                            Last edited by cl600; 01-20-2012, 15:32 PM.
                            http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                            www.mbretrofit.ro

                            Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                            Comment


                            • #29
                              Ideea principala este sa se porneasca avariile cand se franeaza violent, dar sa nu palpaie si dupa franare, deci automat sa se opreasca dupa eliberarea pedalei de frana, sau cand se ajunge la stionare.
                              Spun sa se opreasca dupa eliberarea pedalei de frana si nu dupa un anumit interval de la eliberarea acesteia, deoarece poate se doreste o manevra de depasire/schimbare a benzii imediat, iar din spate poate veni un altul lansat sau sa iasa din coloana/ori cel din spatele nostru ce trebuie atentionat prin semnalizare.
                              Poate alcineva e de parere ca avariile sa palpaie putin dupa eliberarea pedalei/staionare, pentru a fi vizibil pentru cei aflati la distanta, dar situatia e cu dus intors.

                              Eu zic sa facem ceva stand-alone fara sa ne legam la nici unul din sistemele masinii pentru a nu intampina probleme in transformarea si transmiterea informatiilor; sau macar cel mult sa ne legam de senzorul ABS(la masoritatea masinilor e mai la indemana pe puntea fata, alte modele avand butuci pe spate)
                              Cel mai usor de lucrat este cu subunitatile de masura si anume: rpm la capul planetarei=rpm roata si diametrul rotii.
                              De aici putem calcula vitezele de deplasare si rotatie in functie de care sa se stabileasca parametrii in soft pentru modul de lucru al sistemului nostru.

                              Nu vad util prin a masura adancimea de apasare a pedalei, deoarece putem apasa lent si progresiv pana la oprire.
                              Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
                              https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

                              Comment


                              • #30
                                Salutare!
                                Citind cu interes post-urile noi, realizez ca totul se poate realiza foarte usor cu doua sau trei componente:
                                -Switch pe pedala de frana( fara a utiliza cel deja existent, la vehiculele care nu sunt dotate cu Bas/Esp se poate folosi cel existent),
                                -Accelerometru,
                                -Releu cu 4 contacte.
                                Stiind pe ce principiu functioneaza un accelerometru ( masoara acceleratia pe baza inertiei unui corp) il putem folosi. Astfel am rezolvat si problema vitezei de deplasare a masinii( la o viteza de deplasare mare si inertia la franare va fi mai mare) folosind un senzor calibrat corespunzator.
                                Switch-ul de frana, inseriat, devine o conditie necesara pentru ca luminile de avarie sa se aprinda doar atunci cand apasam pedala de frana, iar releul ca si piesa finala va transmite comanda de aprindere becurilor.
                                Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF