.
Am un Mercedes C-Klasse (W202) C200, fabricat 10.1997, adica este fabricat dupa 06.1997 (FaceLift), fac aceasta precizare deoarece mare parte din electronica la care voi face referire este identica cel putin cu C-Klasse_W203.
Am descoperit ca sub toata mocheta mashinii este apa.
Am scos toate mochetele din mashina (fata/spate) lasand podeaua mashinii la "pielea goala" (tabla), pentru a se usca.
Am pus furtunul pe tavanul mashinii, am intrat in mashina si am ashteptat sa vad pe unde intra apa in interior. Imediat a inceput sa curga apa de sub bord din partea dreapta pe la ventilatorul de climatizare.
Am desfacut tot capacul de plastic ce se afla la habitaclul motor sub parbriz unde sant stergatoarele, si am descoperit ca cele doua gauri de scurgere/evacuarere a apei, ce se prelinge de pe parbriz sant infundate cu mizerie, iar in acest fel nivelul din acel "jghiab" de plastic crestea ajungand ka apa acumulata sa se reverse in tunelul pe unde ventilatorul de la climatizarea interioara trage aer, si pe unde mai apoi apa curgea in interiorul mashinii.
Am curatat cele doua orifici "jghiaburi" prin care se elimina apa, si am scapat de problema, refacan testul cu furtunul totul a fost OK.
Dupa aproximativ 8 ore din senin a inceput ka in decurs de cateva ore pe rand si aleeatoriu sa inebuneasca, si sa nu mai raspunda urmatoarele comenzi :
1 - Inchiderea centralizata din telecomanda usi si portbagaj, inclusiv inchiderea/deschiderea centralizata a ushilor din interior de la butonul de pe consola centrala, precum si deschidere portbagaj din telecomanda si din interior din butonul de langa maneta schimbatorului de viteze.
2 - Aprinsul (lumini) plafonierei cand deschid ushile, in rest (mecanic) plafonierele se aprindeau (mergeau).
3 - Culcatul tetierelor spate din butonul de pe consola centrala.
4 - Deschiderea/Inchiderea geamurilor electrice din butoane, precum si din telecomanda.
5 - Reglajul oglinzilor exterioare retrovizoare stinga/dreapta.
6 - Stergatoarele de parbriz.
7 - Semnalizarea.
Am dus mashina la un baiat tare priceput (si care mai citeshte aici pe forum si ce "prostii" scriem unii dintre noi
).
La diagnoza compiuterizata "Star-ul Compact3" nu vedea ca am ushi, geamuri, sau zicea ca nu poate comunica cu partile ce raspundeau de respectivele probleme. A trebuit sa o ia "babeshte". I-am relatat poveste cu inundatia si a descoperit :
- Apa si contacte oxidate cu acid de la umezeala in mufa de la reteaua CAN ce se afla la baza stalpului fata (pe peretelui lateral de la picioarele pasagerului fata dreapta), apa ce provenea de la problema descrisa mai sus.
Dupa ce a curatat toata mufa de la reteaua CAN, totul a revenit la normal, si a mers ca unsa. Parea logic.
Dupa 10 zile a inceput din nou distractia :
- Nu mai puteam sa reglez oglinzile retrovizoare exterioare.
- A doua zi nu mai sdeschide geamul fata/dreapta.
- In ziua urmatoare geamul fata/stanga nu se mai deschidea.
- Dupa inca o zi nu mai raspundea inchiderea centralizata, culcat tetiere spate, inchidere/deschidere ushi si portbagaj din interior, lumini plafonier fata la deschidere ushi.
Am apelat din nou la "doctor".
La mufa retelei CAN nu parea sa mai fie probleme, si totusi comenzile inebunisera iarashi.
In timp ce examina mashina, din senin au inceput sa functioneze geamurile electrice, pentru cateva minute, dupa care tot din senin au murit din nou, dupa care a murit iarashi si semnalizarea si stergatoarele.
Diagnoza, nu indica mai mult decat prima data.
A reluat cautarile babeshte, si a descoperit ca:
- 1 - Problema de la semnalizare si stergatoare era un contact de la o mufa ce intra in panoul de relee ce se afla in habitaclul motor partea stanga in caseta unde sant si sigurantzele.
- 2 - Problema de la inchidere/deschidere geamuri electrice, si la reglajul oglinzilor retrovizoare era : Pe spatele aceluiashi panou cu relee (unde este si unitatea centrala), acel panou, pe spate avea multe dintre circuite oxidate cu acid de la umezeala.
- 3 - Problema de la inchiderea centralizata (din telecomanda si din interior de la butoane), aprinsul luminii in plafoniera la deschiderea ushilor, si culcatul tetierelor spate era ; in portbagaj sub tapiterie pe peretele lateral dreapta unde se afla pompa centrala de vacum, si unitatea centrala raspunzatoare electronic de inchiderea centralizata, etc,, aceasta din urma (unitatea centrala) in interiorul ei, pe placa circuitului avea praf de carbune care producea probleme.
In concluzie toate problemele mashinii au avut ca sursa 4 (patru) deranjamente ale unor componente electrice si electronice diferite, a reltelei de CAM, deranjamente ce erau aflate ca localizare in locuri diferite. Din acest motiv se explica ivirea si revenirea problemelor respective aleeatoriu si la perioade neregulate de timp.
Poate pentru unii acum la final explicatia pare simpla, dar va asigur ca au fost multe ore de munca pentru gasirea si remedierea acestor probleme, de care sper sa nu aiba nimeni parte, iar daca totusi..., explicatia rezolvariilor sper sa fie de folos.
Am un Mercedes C-Klasse (W202) C200, fabricat 10.1997, adica este fabricat dupa 06.1997 (FaceLift), fac aceasta precizare deoarece mare parte din electronica la care voi face referire este identica cel putin cu C-Klasse_W203.
Am descoperit ca sub toata mocheta mashinii este apa.
Am scos toate mochetele din mashina (fata/spate) lasand podeaua mashinii la "pielea goala" (tabla), pentru a se usca.
Am pus furtunul pe tavanul mashinii, am intrat in mashina si am ashteptat sa vad pe unde intra apa in interior. Imediat a inceput sa curga apa de sub bord din partea dreapta pe la ventilatorul de climatizare.
Am desfacut tot capacul de plastic ce se afla la habitaclul motor sub parbriz unde sant stergatoarele, si am descoperit ca cele doua gauri de scurgere/evacuarere a apei, ce se prelinge de pe parbriz sant infundate cu mizerie, iar in acest fel nivelul din acel "jghiab" de plastic crestea ajungand ka apa acumulata sa se reverse in tunelul pe unde ventilatorul de la climatizarea interioara trage aer, si pe unde mai apoi apa curgea in interiorul mashinii.
Am curatat cele doua orifici "jghiaburi" prin care se elimina apa, si am scapat de problema, refacan testul cu furtunul totul a fost OK.
Dupa aproximativ 8 ore din senin a inceput ka in decurs de cateva ore pe rand si aleeatoriu sa inebuneasca, si sa nu mai raspunda urmatoarele comenzi :
1 - Inchiderea centralizata din telecomanda usi si portbagaj, inclusiv inchiderea/deschiderea centralizata a ushilor din interior de la butonul de pe consola centrala, precum si deschidere portbagaj din telecomanda si din interior din butonul de langa maneta schimbatorului de viteze.
2 - Aprinsul (lumini) plafonierei cand deschid ushile, in rest (mecanic) plafonierele se aprindeau (mergeau).
3 - Culcatul tetierelor spate din butonul de pe consola centrala.
4 - Deschiderea/Inchiderea geamurilor electrice din butoane, precum si din telecomanda.
5 - Reglajul oglinzilor exterioare retrovizoare stinga/dreapta.
6 - Stergatoarele de parbriz.
7 - Semnalizarea.
Am dus mashina la un baiat tare priceput (si care mai citeshte aici pe forum si ce "prostii" scriem unii dintre noi

La diagnoza compiuterizata "Star-ul Compact3" nu vedea ca am ushi, geamuri, sau zicea ca nu poate comunica cu partile ce raspundeau de respectivele probleme. A trebuit sa o ia "babeshte". I-am relatat poveste cu inundatia si a descoperit :
- Apa si contacte oxidate cu acid de la umezeala in mufa de la reteaua CAN ce se afla la baza stalpului fata (pe peretelui lateral de la picioarele pasagerului fata dreapta), apa ce provenea de la problema descrisa mai sus.
Dupa ce a curatat toata mufa de la reteaua CAN, totul a revenit la normal, si a mers ca unsa. Parea logic.
Dupa 10 zile a inceput din nou distractia :
- Nu mai puteam sa reglez oglinzile retrovizoare exterioare.
- A doua zi nu mai sdeschide geamul fata/dreapta.
- In ziua urmatoare geamul fata/stanga nu se mai deschidea.
- Dupa inca o zi nu mai raspundea inchiderea centralizata, culcat tetiere spate, inchidere/deschidere ushi si portbagaj din interior, lumini plafonier fata la deschidere ushi.
Am apelat din nou la "doctor".
La mufa retelei CAN nu parea sa mai fie probleme, si totusi comenzile inebunisera iarashi.
In timp ce examina mashina, din senin au inceput sa functioneze geamurile electrice, pentru cateva minute, dupa care tot din senin au murit din nou, dupa care a murit iarashi si semnalizarea si stergatoarele.
Diagnoza, nu indica mai mult decat prima data.
A reluat cautarile babeshte, si a descoperit ca:
- 1 - Problema de la semnalizare si stergatoare era un contact de la o mufa ce intra in panoul de relee ce se afla in habitaclul motor partea stanga in caseta unde sant si sigurantzele.
- 2 - Problema de la inchidere/deschidere geamuri electrice, si la reglajul oglinzilor retrovizoare era : Pe spatele aceluiashi panou cu relee (unde este si unitatea centrala), acel panou, pe spate avea multe dintre circuite oxidate cu acid de la umezeala.
- 3 - Problema de la inchiderea centralizata (din telecomanda si din interior de la butoane), aprinsul luminii in plafoniera la deschiderea ushilor, si culcatul tetierelor spate era ; in portbagaj sub tapiterie pe peretele lateral dreapta unde se afla pompa centrala de vacum, si unitatea centrala raspunzatoare electronic de inchiderea centralizata, etc,, aceasta din urma (unitatea centrala) in interiorul ei, pe placa circuitului avea praf de carbune care producea probleme.
In concluzie toate problemele mashinii au avut ca sursa 4 (patru) deranjamente ale unor componente electrice si electronice diferite, a reltelei de CAM, deranjamente ce erau aflate ca localizare in locuri diferite. Din acest motiv se explica ivirea si revenirea problemelor respective aleeatoriu si la perioade neregulate de timp.
Poate pentru unii acum la final explicatia pare simpla, dar va asigur ca au fost multe ore de munca pentru gasirea si remedierea acestor probleme, de care sper sa nu aiba nimeni parte, iar daca totusi..., explicatia rezolvariilor sper sa fie de folos.
Comment