Ce ne place atat de mult la Mercedes? E o intrebare cat se poate de simpla la care de obicei vin zeci, chiar sute de raspunsuri diferite, mai mult sau mai putin obiective, mai mult sau mai putin argumentate. Ceea ce este de netagaduit, insa, este faptul ca Mercedes-Benz a fost inca din 1886 pionierul lumii auto. Am auzit o vorba desteapta in Top Gear de curand: daca vrei sa vezi ce va avea masina ta in 10 ani, arunca un ochi la Mercedes S-Klasse. Si, intr-adevar, asa este. Pai... Ce legatura are asta cu titlul topicului? Pai... Michelin este pentru industria anvelopelor cam ce este Mercedes pentru industria auto. De la infiintare, in 1888 si pana astazi Michelin a adus in prim plan inovatii pe care le percepem intr-o masura mai mica sau mai mare. Nu o sa scriu acum despre inovatiile aduse de Mercedes-Benz in lumea auto. Sunt numeroase topicuri chiar la noi pe site. In schimb voi posta cateva dintre inovatiile Michelin. Incercati sa va imaginati lumea fara ele...
- La sfarsitul secolului 19, vehiculele erau echipate in mare parte cu anvelope Dunlop. Daca faceai pana, reparatia dura aproximativ 3 ore. Michelin a patentat si a introdus pe piata prima anvelopa detasabila ce putea fi reparata in 15 minute.
- Anvelopa pneumatica? Tot cei de la Michelin sunt responsabili. In 1895.
- Dupa ani in care compania s-a extins, inclusiv pe plan international, Michelin patenteaza si prezinta consumatorilor pneul "Confort", prima anvelopa de presiune joasa (2,5 bari) ce avea o durata de viata de 15000 de km, impresionant pentru perioada respectiva.
-1930 Michelin patenteaza stramosul anvelopei tubeless, un tip de anvelopa ce avea camera de aer lipita de interiorul anvelopei.
- In 1934 Michelin prezinta prima anvelopa cu suprafata de rulare antiderapanta in conditii de precipitatii.
- In 1946 compania patenteaza anvelopa cu structura radiala.
... si lista poate continua.
Pai... ce legatura au toate astea cu titlul topicului? Pai... au. Evolutia celor de la Michelin, ultimele tehnologii in materie de anvelope, teste comparative cu marcile concurente, prezenta lor in competitiile automobilistice internationale, toate au fost consemnate anul acesta pe circuitul de la Estoril, Portugalia, unde ClubMercedes.ro a avut onoarea sa fie prezent. Subsemnatul, Andrei Preoteasa alaturi de Dragos Voinea - VW Forum , Mihai Ivascu - Voom.ro, Claudiu David - pilot, Laurentiu Petrache - BMW Club Magazine, Teodor Stefan - Redactor Sef la AeroNews si , nu in ultimul rand, Marius Tudor, Secretar General al APIA - Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile am avut onoarea si placerea de a petrece o zi de neuitat pe Circuitul de la Estoril unde fiecare dintre noi a avut ocazia sa testeze avangarda anvelopelor Michelin pe avangarda automobilelor actuale.
In urmatoarele zile voi incerca sa acopar cat mai exhaustiv ce s-a intamplat acolo cu date tehnice, senzatii, impresii despre organizare, feedback de la "pilotul de serviciu" Claudiu David si, nu in ultimul rand poze!
- La sfarsitul secolului 19, vehiculele erau echipate in mare parte cu anvelope Dunlop. Daca faceai pana, reparatia dura aproximativ 3 ore. Michelin a patentat si a introdus pe piata prima anvelopa detasabila ce putea fi reparata in 15 minute.
- Anvelopa pneumatica? Tot cei de la Michelin sunt responsabili. In 1895.
- Dupa ani in care compania s-a extins, inclusiv pe plan international, Michelin patenteaza si prezinta consumatorilor pneul "Confort", prima anvelopa de presiune joasa (2,5 bari) ce avea o durata de viata de 15000 de km, impresionant pentru perioada respectiva.
-1930 Michelin patenteaza stramosul anvelopei tubeless, un tip de anvelopa ce avea camera de aer lipita de interiorul anvelopei.
- In 1934 Michelin prezinta prima anvelopa cu suprafata de rulare antiderapanta in conditii de precipitatii.
- In 1946 compania patenteaza anvelopa cu structura radiala.
... si lista poate continua.
Pai... ce legatura au toate astea cu titlul topicului? Pai... au. Evolutia celor de la Michelin, ultimele tehnologii in materie de anvelope, teste comparative cu marcile concurente, prezenta lor in competitiile automobilistice internationale, toate au fost consemnate anul acesta pe circuitul de la Estoril, Portugalia, unde ClubMercedes.ro a avut onoarea sa fie prezent. Subsemnatul, Andrei Preoteasa alaturi de Dragos Voinea - VW Forum , Mihai Ivascu - Voom.ro, Claudiu David - pilot, Laurentiu Petrache - BMW Club Magazine, Teodor Stefan - Redactor Sef la AeroNews si , nu in ultimul rand, Marius Tudor, Secretar General al APIA - Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile am avut onoarea si placerea de a petrece o zi de neuitat pe Circuitul de la Estoril unde fiecare dintre noi a avut ocazia sa testeze avangarda anvelopelor Michelin pe avangarda automobilelor actuale.
In urmatoarele zile voi incerca sa acopar cat mai exhaustiv ce s-a intamplat acolo cu date tehnice, senzatii, impresii despre organizare, feedback de la "pilotul de serviciu" Claudiu David si, nu in ultimul rand poze!
Comment