Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Mercedes Benz... mai vechi > Restaurari Mercedes Benz

Mercedes G300 Gd

Restaurari Mercedes Benz


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-20-2017, 22:25 PM   #121
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Salut Dragos

Mersi de sfaturi.

La drum intins merg doar cu spatele cuplat si asa apare problema.Asa se si simte vibratia, in jumatatea din spate a masinii. La cardanul spate mi-au schimbat crucile, iar partea culisanta nu a avut joc. Din cate tin minte, nu am un rulment intermediar, e doar cardanul care e prins in suruburi fata spate. Se poate sa fie uzata bucsa dintre diferential spate si cardan?

Cardanul mic nu a avut joc si la el nu s-a umblat defel.

Daca era de la cauciucuri, nu trebuia sa se manifeste si la viteze mai mici vibratia?
Gumele sunt BFG AT, nu e un profil agresiv sa apara chiar asa vibratii mari.

Tare mi-e teama ca au facut treaba de mantuiala cu cardanul spate si trebuie sa il duc inapoi. Problema e, ca l-am facut acum ceva vreme si nu mai am nici o chitanta/act de la ei.

Mi-e teama sa pun masina pe butuci si sa ii dau pe coaja pana la 70 kmh Exista riscul sa zboare de pe butuci si sa pice pe omul de e sub masina. Mai bine o duc la cineva, sa pice pe el :P

Cat despre motor, e bai cu itp-ul, ca e deja alt tip+alta serie. Nu as vrea sa il dau iarasi jos in 2 ani.

Ca si o paranteza: In seara asta voiam sa ma duc in sat sa iau lapte si fiind in concediu la munte, e strada in panta. Am parcat masina cu botul la deal. Cand sa pornesc, pleaca motorul, vibreaza in draci, scoate un fum neegruuuu si crapa dupa 2 secunde. Dau de mai multe ori la cheie, acelasi comportament. Dupa alte cateva incercari esuate, am lasat masina sa mearga la vale si am intors-o cu botul in jos. Am oprit,am mai dat de doua ori la cheie si a pornit intr-un final, dupa ce am afumat toti vecinii.

Intrebarea e: nu ar trebui sa aiba pompa de injectie o supapa de sens? Fiind parcat cu botul in sus,cred ca mi s-a scurs motorina din motor si de asta comportamentul asta. Pe drept nu mi-a facut niciodata figuri.

Last edited by grizzlee; 04-20-2017 at 22:29 PM.
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 04-20-2017, 23:09 PM   #122
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,206
:
[Senior Member]
Default

Salutari !




Da jos cardanul spate, cupleaza fata si da-te cu masina asa o zi-doua, cat sa tragi o concluzie. Nu stiu despre ce bucsa e vorba, cardanul se prinde in suruburi flansa/flansa cu diferentialul.


Odata cardanul demontat, verifica daca este "in faza" a.k.a. cu crucile aliniate corect, si dupa aia vedem. O pompa de injectie nu se dezamorseaza de capul ei, nu e nevoie de o supapa de sens, motorul ar trebui sa porneasca si daca masina sta atarnata pe perete. Doar e masina de teren, si terenul este cand in sus, cand in jos. Probleme este altundeva, trebuie doar gasita.





Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 04-21-2017, 11:50 AM   #123
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Am sa dau jos cardanul, cand ajung acasa. Aici e zapada deocamdata si e frig tare. Nu stiu cum e cand am cuplat 4x4 si nu e cardanul spate, sper sa plece de pe loc.

Cat despre problema pornitului, cred ca am gasit buba. E un furtun sarit, dar e totul plin de gheata pe sub masina si sunt -2 grade afara. Asteptam sa se mai incalzeasca un pic si ne bagam cu foen-ul sub cotetz.
Attached Images
File Type: jpg tanc1.jpg (114.2 KB, 211 views)
File Type: jpg tanc2.jpg (103.6 KB, 213 views)
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 04-21-2017, 13:58 PM   #124
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,206
:
[Senior Member]
Default

Buna ziua !





Daca masina nu pleaca de pe loc cu fata cuplata si cardanul spate demontat, sunt posibile mai multe cauze:


1. Cutie de transfer defecta sau doar timoneria de comanda sa nu cupleze corect una din pozitiile de 4x4.

2. Probleme in puntea fata. Adica ori o planetara rupta si nu ai blocant, ori de-ale grupului (dantura rasa coroana/pinion, coroana lipsa, etc.)

3. Cardan fata lipsa. Da' ala se vede, deci excludem asta...






Dragos

Last edited by Heavy D.; 04-21-2017 at 14:00 PM.
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 04-22-2017, 07:12 AM   #125
bogus75RO
Junior Member
 
Join Date: Mar 2017
Location: Cluj Napoca
Motorizare : 3.0 td
Age: 42
Posts: 24
:
[Junior Member]
Default

Eu pe Nissan am BFG MT 31x10.5 de 3 ani de zile si umblu atat in teren cat si drumuri lungi pana la teren pe sosea, daca nu au noroi pe ele si sunt echilibrate atunci merg exact ca si gumele de strada. Nici o bataie, nici o vibratie, evident sunt putin mai zgomotoase dar nu ceva deranjant.

Last edited by bogus75RO; 04-22-2017 at 07:15 AM.
bogus75RO is offline   Reply With Quote
Old 04-26-2017, 16:07 PM   #126
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Dupa cativa km parcursi au mai aparut cateva probleme minore. Toate in principiu pe partea electrica. Cand calcam frana, se oprea tot bordul sau la apasarea avariilor bazaia saracul releu de am crezut ca ia foc.
Problema era de la sigurante, care erau coclite/uzate si nu au mai facut contact bun.Cu niste schmirghel/spray de contact si sigurante noi s-a rezolvat problema. Acum mai e problema cu iluminatul interior, nu se aprinde tot timpul cand pornesc farurile. Cand nu o mai merge defel am sa ma uit mai indeaproape.

Intre timp am dat jos si cardanul spate si vibratia nu a disparut. Fiindca vine din partea spate cred ca doar rotile mai pot sa fie de vina. O ducem la o echilibrare si vedem dupa aceea.

Dupa vreo 2-3 iesiri pe camp, pot sa zic ca se descurca bine dar ii lipseste complet puterea. La o urcare mai abrupta nici nu s-a ridicat macar indicatorul kilometrajului, cred ca am urcat cu 5kmh si acceleratia era la podea.
In schimb am urcat un drum inzapezit cu aprox jumatate de metru de zapada si s-a comportat foarte bine. Incet dar sigur

Partea mai funny e cand mergi prin zapada si freci toba de esapament prin ea. Nefiind mai defel izolat in zona schimbatoarelor, apareau nori de aburi in masina
Attached Images
File Type: jpg c1.jpg (57.0 KB, 173 views)
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 04-26-2017, 20:23 PM   #127
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6
Age: 44
Posts: 3,727
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by grizzlee View Post
mai funny e cand mergi prin zapada
Ca noroc că anul ăsta mai este zăpadă și acum...
P.S. Văd că ai pus înapoi gumele de tractor
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
Levi is offline   Reply With Quote
Old 04-27-2017, 11:26 AM   #128
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Zapada cu minus grade au fost din belsug. Ocazia perfecta sa stau 1.5 ore sub masina cu foen-ul sa dezghet toata zapada si murdaria de sub ea si sa montez inapoi un belit de furtun.
Celelalte gume erau ranforsate si erau foarte rigide iar una are o galma laterala. BFG actuale sunt all season si vad ca se descurca cat de cat ok si pe zapada.
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2017, 22:17 PM   #129
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Ma uitam zilele astea la un motor OM617A, care e versiunea turbo a motorului meu. E un motor relativ rar pe la noi si destul de scump.

In schimb am gasit un kit turbo, de la STT, care se vindea in anii 80 pentru a transforma motorul 617 in turbo:

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-G-Kl...kAAOSwKfVXGKRO

e un pic cam piperat pretul, insa din poze vad ca vine doar cu o alta admisie/evacuare , un turbo, un mini intercooler si inca o cutie care nu imi dau seama ce face. Probabil e ceva racire ptr ulei? Vad ca totul functioneaza cu pompa de injectie standard, probabil cu debit marit?

Din review-urile de pe net am citit ca oamenii au mers si 300k km cu acest kit fara probleme. Asta ma duce cu gandul la prostii.

Daca iau admisia/evacuarea de pe un 617A, adaptam un turbo de la garret sau ceva mai accesibil de pe o motorizare de 3l , adaugam un intercooler si un racitor ulei? Nu stiu cum ar fi cu temperatura in motor si cum s-ar comporta pe termen lung pistoanele. Ma gandesc ca turbo e fara geometrie variabila. Ma gandesc ca pot sa apara probleme de overboost daca nu iau un turbo identic cu cel din kit. Nu stiu cata presiune baga turbo la un 617A in full throttle.

Ce ma mira e faptul ca pompa/injectoare si motorul raman nemodificate.

Avantajul ar fi ca nu as avea probleme la RAR. Motorul ramane nemodificat, turbo e doar un accesoriu
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2017, 07:16 AM   #130
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6
Age: 44
Posts: 3,727
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by grizzlee View Post
Ce ma mira e faptul ca pompa/injectoare si motorul raman nemodificate.
Avantajul ar fi ca nu as avea probleme la RAR. Motorul ramane nemodificat, turbo e doar un accesoriu
Asta mă miră și pe mine! La așa ceva visez și eu pt. Lord, dar din informațiile adunate, nu e așa de simplu, nu vine montat doar turbo pe motorul existent, ci mai vin o căruță de modificări (printre ele și blocul motor, ceea ce - așa cum ai menționat - implică vizite la RAR).
Dacă însă în cazul tău, figura ține fără alte modificări, în locul tău m-aș băga! Acuma rămâne de văzut, câți căluți îți mai furnizează în plus minunea asta, dar oricum ieși pe plus...
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
Levi is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2017, 10:07 AM   #131
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

In tarile nordice sunt destul de multe masini cu kitul respectiv si nu au avut probleme notabile. Puterea ar sari de la 88 la aprox 120-125 ps in prima faza,ceea ce ar fi un plus evident.

Oricum primul pas e sa aflu daca am ungerea suplimentara in blocul motor. Din ce am citit pe un forum extern, motorul de pe G, fiind mai "exploatat" ar trebui sa aiba ungerea suplimentara si racirea pistoanelor cu ulei(piston cooling nozzles). Inca nu stiu exact cum ar trebui sa arate blocul cu ungerea suplimentara si unde exact sunt pozitionate "nozzles"-urile respective.

Atasez o poza cu ele, poate aveti idee unde exact sunt montate(ma gandesc ca daca dau jos baia, ar trebui sa le vad, sau? ) Daca le am montate, ar fi cazul ideal, pentru ca pot sa montez direct turbo de pe 617A.

Am gasit in Timisoara un 617A la aprox 600 eur si cred ca am sa cumpar totul(cu toate anexele) si pot sa iau admisia/turbo si injectoarele.

Ce am mai citit e ca s-ar putea sa difere pompele de injectie. Sunt 2 modele de pompe pe 617 si 617A, dar nu am gasit vreo regula generala: modelul M si MW. Diferenta ar fi in principal in partea de alimentare atasata pompei si ungerea externa suplimentara pentru MW. Daca retin bine, am pompa M instalata pe al meu motoras, pentru ca ungerea se face prin corpul pompei direct din motor. Nu am vazut vreun furtun extern in afara de cele de alimentare.

Imi cam bat capul cu toti termenii astia tehnici si nu prea inteleg chiar toate explicatiile si prescurtarile in limba engleza. Din cauza asta apelez la voi, poate imi puteti da vreo idee.

Mersi
Seba
Attached Images
File Type: jpg nozzles.jpg (88.5 KB, 135 views)
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2017, 13:11 PM   #132
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6
Age: 44
Posts: 3,727
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by grizzlee View Post
primul pas e sa aflu daca am ungerea suplimentara in blocul motor. Din ce am citit pe un forum extern, motorul de pe G, fiind mai "exploatat" ar trebui sa aiba ungerea suplimentara si racirea pistoanelor cu ulei(piston cooling nozzles). Inca nu stiu exact cum ar trebui sa arate blocul cu ungerea suplimentara si unde exact sunt pozitionate "nozzles"-urile respective.
Noroc că am avut un pic de timp liber (la lucru ) să-ți caut date:
Nu știu dacă 617 aspirat are acele ”nozzles”, dar versiunea turbo le are în mod sigur! Te edifici din pozele atașate (poziția 44 din prima poză, cu secțiunea motorului), apoi dai jos capacul motorului la al tău și vezi dacă are sau nu (dau cu presupusul: poate nu are, dar blocul e ”pregătit” să se poată monta... nu știu).
Attached Images
File Type: jpg EngineOM617A.jpg (139.2 KB, 129 views)
File Type: jpg 11.JPG (132.6 KB, 57 views)
File Type: jpg 12.JPG (123.7 KB, 53 views)
File Type: jpg 13.JPG (70.6 KB, 43 views)
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
Levi is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 11:03 AM   #133
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Informatia e putere
Multam tare mult Levi pentru poze.
Am sa desfac cu urmatoarea ocazie baia de uloi, sa vedem daca avem ungerea suplimentara. Chiar am citit despre un coleg care a pus un turbo de pe bmw 330d e46 si merge foarte bine masina.
Revin cu update dupa ce ne uitam la motor.
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 12:11 PM   #134
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6
Age: 44
Posts: 3,727
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by Levi View Post
dai jos capacul motorului

Quote:
Originally Posted by grizzlee View Post
desfac cu urmatoarea ocazie baia de uloi
Mda, facem erată: baia de ulei, că doar piesele de care suntem curioși ”ie” în partea de jos a motorului...
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
Levi is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 12:56 PM   #135
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Am inteles din poze despre care capac e vorba, nu e bai. Multumesc fain de informatie. Am sa ma duc la MB cu seria de sasiu si motor, poate imi pot spune ei direct, fara sa mai desfac nimic
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 14:45 PM   #136
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6
Age: 44
Posts: 3,727
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by grizzlee View Post
fara sa mai desfac nimic
Da` ce, nu-ți place să dai jos tot uleiul și să-l torni înapoi?
Mai ales că, bănuiesc că e ulei pus recent...
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
Levi is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2017, 11:17 AM   #137
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Am vreo 200km cu el :P Merge sa pun inapoi aceeasi garnitura sau ar trebui sa consider iau alta?
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2017, 11:31 AM   #138
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6
Age: 44
Posts: 3,727
:
[V.I.P]
Default

În principiu merge garnitura veche, dar asta ai să vezi după ce dai jos baia... Dacă a fost strânsă tare sau pișcată sau se deteriorează la demontarea băii, nu e indicat s-o pui înapoi.
Quote:
Originally Posted by grizzlee View Post
Am sa ma duc la MB
De la ei nicio veste?
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
Levi is offline   Reply With Quote
Old 05-16-2017, 11:15 AM   #139
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Cum m-a lasat cutia de viteze la celalalt cotetz, am ramas in Cluj pana se repara.
Intre timp a fost tata la echilibrat roti si acuma a disparut vibratia la viteze de peste 70-80 kmh, dar huruie tare urat gumele astea la viteza "mare". Inca o problema rezolvata

Trebuie sa ajung sa iau niste ulei pentru cutia de viteze de la MB mic si am sa intreb atunci si de ungere la reprezentanta.
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-25-2017, 11:48 AM   #140
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 339
:
[Senior Member]
Default

Azi am reusit sa ajung si pe la MB. Din pacate motorul meu nu are ungerea suplimentara si nici injectoarele respective pentru racirea pistoanelor. Oricum ar fi, vreau sa ii montez un turbo, ramane sa vad daca gasesc o galerie originala de pe OM617A sau preparam una undeva.
grizzlee is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
g300, mercedes


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 06:35 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF