Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Probleme tehnice - A Klasse

Mb w169 a150

Probleme tehnice - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-10-2013, 12:23 PM   #1
_mircea_
Member
 
Join Date: Dec 2009
Location: cluj napoca
Motorizare : 1,6 ts 16v 105 ps / 1500cmc 96 ps
Posts: 43
:
[Member]
Default Mb w169 a150

Buna ziua tuturor . Acum 6 luni s-a intrat in posesia unui Merc W169 A150 83.000 km . Automobilul este din 2004/2005- prima inmatriculare , iar in romania este de un an , iar la mine de 6 luni . Toate bune si frumoase , comportament ireprosabil , pana cand a dat caldura , cand au aparut si problemele , si anume fiert motor, deoarece sora nu a sesizat la timp . ( vorba lunga , saracia omului). Concluzia , momentan motorul este dat jos , piesele in mare parte cumparate , si asteptam sa fie desfacut bucati , pentru a fi reparat . Doresc sa atasaz in viitorul apropiat imagini cu fiecare pas facut .

Cauza supraincalzirii , termocupla , are un modul de comanda ( o cutie mare ce functioneaza pe sistem CAN) ce ia informatie de pe senzorul din termostat , si porneste electroventilatorul . Acest modul , la comanda din tester pornea termocupla cam cand vroia el . In bord aparea rar informatia cu Check service , in perioada respectiva , dupa care disparea si nu mai aparea o perioada de multi km , iar pe tester dadea lipsa lichid de racire , ceea ce era gresit , deoarece era la nivel de fiecare data , asta ducandu-ma in eroare , mai ales faptul ca termocupla am si vazut-o functionand.

Distractia a inceput , motorul se da foarte usor jos la acest model , in maxim 30 min. era pe stand , iar masina data jos de pe elevator . Am sa revin cu info. si imagini .
_mircea_ is offline   Reply With Quote
Old 05-14-2013, 11:39 AM   #2
_mircea_
Member
 
Join Date: Dec 2009
Location: cluj napoca
Motorizare : 1,6 ts 16v 105 ps / 1500cmc 96 ps
Posts: 43
:
[Member]
Default

news ... daca tot s-a desfacut inima , s-a dat jos si cutia de viteze ieri , iar dupa o mica verificare trebuie schimbati 2 rulmenti din aceasta , astfel se va scapa de " micul vajait" ce il avea la viteze mici , eu suspectam kitul de ambreiaj si mai ales rulmentul de presiune , deoarece la rece cand calcam ambreiajul se auzea un mic sunet ( altii mi-au spus ca sunt pretentios) , defapt s-ar zice ca e o mica boala a cutiilor de viteze de w 169 acei rulmenti ce creaza sunetul respectiv , ei fiind situati in "partea mobila" a cutiei de viteze , de aceea auzeam si sunetul respectiv .


P.S. Cum pun poze , deoarece nu imi iese nicicum...
_mircea_ is offline   Reply With Quote
Old 05-25-2013, 12:19 PM   #3
_mircea_
Member
 
Join Date: Dec 2009
Location: cluj napoca
Motorizare : 1,6 ts 16v 105 ps / 1500cmc 96 ps
Posts: 43
:
[Member]
Default

Salutare tuturor , me happy , deoarece automobilul functioneaza impecabil ( deocamdata) , ar mai trebui sa schimb o supapa de recirculare ( asa mi s-a spus) deoarece face un zgomot din cand in cand , ea functioneaza in parametrii , dar a devenit galagioasa , acest aspect s-a observat dupa interventie , cu alte cuvinte e pe duca .


Am sa atasez o multime de poze .
_mircea_ is offline   Reply With Quote
Old 05-28-2013, 19:41 PM   #4
_mircea_
Member
 
Join Date: Dec 2009
Location: cluj napoca
Motorizare : 1,6 ts 16v 105 ps / 1500cmc 96 ps
Posts: 43
:
[Member]
Default

Poze... cu operatiunea

Pe la motor s-a mai umblat , deoarece am descoperit urmatoarele: fisa 2 ( asa sunt numerotate ) era numerotata ca fiind fisa 4 , ca lungime sunt identice doar ca sunt in oglinda , clapeta de acceleratie era megamurdara ( s-a curatat luna si bec ulterior) , o tona de depuneri prin chiuloasa si pe supape atat cat si pe capul pistonului ,iar lantul de distributie era destul de intins si anume la limita maxima acceptata dupa spusele " mecanicului" , astfel ca am cumparat unul nou . Motorul se pare ca ar mai fi fost desfacut deoarece , capacul de la chiuloara se prinde pe chiuloasa cu suruburile aferente , dar nu exista garnitura intre cele 2 piese , se da un strat de silicon , ei bine cei ce au siliconat povestea la desfacere au avut grija sa manjeasca si un tachet hidraulic , fix pe " biluta" ce face asazisa " descarcare "( sau cum se numeste )

Cutia de viteze are absolut toti rulmentii , iar impreuna cu uleiul proaspat e...
2 poze si cu motorul asamblat inainte sa fie bagat in cazan
Attached Images
File Type: jpg Imagine0117.jpg (65.5 KB, 360 views)
File Type: jpg Imagine0118.jpg (78.6 KB, 357 views)
File Type: jpg Imagine0120.jpg (82.2 KB, 353 views)
File Type: jpg Imagine0119.jpg (80.1 KB, 352 views)
File Type: jpg Imagine0122.jpg (91.6 KB, 352 views)
File Type: jpg Imagine0121.jpg (78.2 KB, 181 views)
File Type: jpg Fotografie0228.jpg (88.9 KB, 187 views)
File Type: jpg Fotografie0230.jpg (79.2 KB, 186 views)
File Type: jpg Fotografie0229.jpg (101.1 KB, 190 views)
File Type: jpg Fotografie0226.jpg (84.7 KB, 191 views)
File Type: jpg Fotografie0227.jpg (96.1 KB, 180 views)
File Type: jpg Fotografie0233.jpg (89.7 KB, 166 views)
File Type: jpg Fotografie0232.jpg (83.2 KB, 177 views)

Last edited by mircea600sel; 05-28-2013 at 21:07 PM.
_mircea_ is offline   Reply With Quote
Old 05-29-2013, 16:57 PM   #5
Alin Puma
Senior Member
 
Alin Puma's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Arad
Motorizare : 1500 cmc
Age: 46
Posts: 133
:
[Senior Member]
Default

Si eu am avut probleme cu rulmentii de la cutie si am rezolvat problema dar la mine a durat foarte mult doarece mecanicul a hotarat sa demonteze puntea fata si sa ramana motorul pe masina
Alin Puma is offline   Reply With Quote
Old 05-29-2013, 19:35 PM   #6
_mircea_
Member
 
Join Date: Dec 2009
Location: cluj napoca
Motorizare : 1,6 ts 16v 105 ps / 1500cmc 96 ps
Posts: 43
:
[Member]
Default

ideea este ca se lucreaza mult mai usor cu motorul dat jos , plus ca dureaza mult mai putin operatiunea daca se da cu totol jos , e foarte interesant acest motor si caroserie , deoarece din punct de vedere mecanic e ca un lego , totul e modular . Acum informatii legate de costuri dupa cum urmeaza:
1. piese : garnitura de chiuloasa ( victor reinz), lant distributie ( original mercedes) , termostat cu senzor ( behr), bujii ( NGK), ulei ( castrol magnatec 10W40) , filtru de ulei ( mann) , antigel ( ceva ieftin roz) , ulei de cutie ( de origine) si ansamblu termocupla ( cu totul) au costat in jur de 2200lei.
2. cutia de viteze rulmenti plus manopera ( a fost dusa la un individ in cluj ce este foarte bun pe acest domeniu ) 1200 lei
3 la toate acestea s-a mai adaugat manopera de montare a motorului in care a fost inclusa planarea si verificarea sub presiune a chiuloasei si supapelor , si evident curatarea lor ( ca oglinda) si reconditionarea discului de ambreiaj ( deoarece mi s-a spus ca nu se justifica sa iau un kit nou deoarece toate sunt in regula mai putin discul de ambreiaj ce avea o mica uzura ) ,in valoare de 1700 lei

total: frumoasa suma de 51000 iar ca timp de executie o luna fix , deoarece eu am plasat masina defecta cu specificatia ca nu o mai mut de acolo pana are timp pt. mine , luna in care a stat pe tusa cam o saptamana jumate .
_mircea_ is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2013, 20:22 PM   #7
_mircea_
Member
 
Join Date: Dec 2009
Location: cluj napoca
Motorizare : 1,6 ts 16v 105 ps / 1500cmc 96 ps
Posts: 43
:
[Member]
Default

Salutare tuturor , la 3000 km (aprox) parcursi de la interventie mai mult prin oras , masinuta se comporta imaculat . Mici obiectii am raportat la o anumita " supapa de recirculare" care face un zgomot ( mic tacanit) intr-un anumit ritm , l-am ascultat , analizat si concluzia asta este . Acea piesa mai are viata , dar la un moment dat va tacani tare detot si se va schimba . Azi , socializand la o cafea pe o terasa , vad in fata mea la aprox. 6 m distanta un w169 A150 . Curios am asteptat oarecum pana proprietarul s-a urcat si a pornit-o sa ii aud motorul . Identic suna , si a aparut si la el acel tacanit mic . O alta mica problema ar fi la pornire dimineata , o fractiune de secunda are un zgomot insesizabil ( eu il aud, altii nu) , o fi din cauza faptului ca e lantul de distributie nou si inca nu si-a facut uzura ? Nu stiu cert este ca, in primele zile era mai galagios motorul , iar acum a scazut sunetul considerabil . Acum "lumea" , (plebea ) mi-a spus ca sunt pretentios si paranoic , apoi dupa o asa interventie cum sa nu fiu.. ? Altfel masina este o bijuterie .
_mircea_ is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2013, 21:36 PM   #8
flavyus1987
V.I.P
 
flavyus1987's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Location: constanta
Motorizare : 1.4
Age: 30
Posts: 1,702
:
[V.I.P]
Default

Lumea are dreptate, iti spun sigur, ...din experienta.
__________________
Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html
flavyus1987 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2013, 22:21 PM   #9
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,924
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Acum "lumea" , (plebea ) mi-a spus ca sunt pretentios si paranoic , apoi dupa o asa interventie cum sa nu fiu.. ?
De acord cu Flaviu.... si cu "lumea". Dupa aproape noua ani vrei sa o vezi "fata mare"?
Un lucru l-am invatat si eu destul de bine: Masina nu trebuie cautata in @^$, ca-i mai rea decat o femeie simandicoasa
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

Last edited by LauLaur; 07-11-2013 at 22:24 PM.
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 07-13-2013, 13:27 PM   #10
_mircea_
Member
 
Join Date: Dec 2009
Location: cluj napoca
Motorizare : 1,6 ts 16v 105 ps / 1500cmc 96 ps
Posts: 43
:
[Member]
Default

Pai nu am cautat-o asa ca fiind cea mai ieftina, dar am mers sa o vad si s-a intamplat sa fie , nu merg pe acest principiu , cealalta masina Alfa Romeo 147 , am dat o caruta de bani la vremea respectiva , iar pe piata erau si mai ieftine , doar ca aceasta era fosta masina de reprezentanta si avea km acceptabili . Mercedesul in schimb , chiar asa a fost sa fie "cumva" , dar ma repet am luat in calcul cel mai groaznic scenariu si tot ieseam bine ca bani per total , ceea ce s-a si intamplat . Difera de la cer la pamant masinile ca si concept , obisnuit cu Alfa , Ieri toata ziua am umblat cu Merc-ul si nu l-am menajat , sta pe curbe incredibil de bine ( pentru ce este) , am lasat pe niste serpentine din jurul Clujului in spate o octavia 1.9 tdi ce s-a luat de viata mea la deal apoi era clar ca putere in superioritate , dar cu putine skiluri , l-am lasat in spate tare tare . I love it .
_mircea_ is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 00:42 AM   #11
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 39
Posts: 308
:
[Senior Member]
Exclamation Doar 30 minute?

Quote:
Originally Posted by _mircea_ View Post
Buna ziua tuturor . Acum 6 luni s-a intrat in posesia unui Merc W169 A150 83.000 km . Automobilul este din 2004/2005- prima inmatriculare , iar in romania este de un an , iar la mine de 6 luni . Toate bune si frumoase , comportament ireprosabil , pana cand a dat caldura , cand au aparut si problemele , si anume fiert motor, deoarece sora nu a sesizat la timp . ( vorba lunga , saracia omului). Concluzia , momentan motorul este dat jos , piesele in mare parte cumparate , si asteptam sa fie desfacut bucati , pentru a fi reparat . Doresc sa atasaz in viitorul apropiat imagini cu fiecare pas facut .

Cauza supraincalzirii , termocupla , are un modul de comanda ( o cutie mare ce functioneaza pe sistem CAN) ce ia informatie de pe senzorul din termostat , si porneste electroventilatorul . Acest modul , la comanda din tester pornea termocupla cam cand vroia el . In bord aparea rar informatia cu Check service , in perioada respectiva , dupa care disparea si nu mai aparea o perioada de multi km , iar pe tester dadea lipsa lichid de racire , ceea ce era gresit , deoarece era la nivel de fiecare data , asta ducandu-ma in eroare , mai ales faptul ca termocupla am si vazut-o functionand.

Distractia a inceput , motorul se da foarte usor jos la acest model , in maxim 30 min. era pe stand , iar masina data jos de pe elevator . Am sa revin cu info. si imagini .
Eu mi-am dus masina (w169 A 170) la reprezentanta pentru o constatare. Am probleme cu schimbatul vitezelor, respectiv, cand motorul (sau ambreajul) este rece si cu motorul pornit, la primul semafor nu mai intra in viteza fiind necesar sa opresc motorul. Am lasat masina la service pana in urmatoarea zi pentru a vedea si cei de la service cum se comporta la rece. Raspunsul a fost urmatorul: in principiu, trebuie schimbat kit-ul de ambreiaj dar, pentru o constatare exacta , trebuie dat jos motorul iar aceasta operatiune presupune 16 ore de manopera. Sunt foarte mirat sa aud ca a durat doar 30 de minute. Oare sa fie asa mare diferenta intre A150 si A170? Ar mai putea fi o explicatie: poate ca la motorul dumneavoastra au lucrat 32 de mecanici odata in timp ce la service-ul reprezentanta lucreaza doar unul pentru a da jos motorul. Astfel s-ar putea explica diferenta de timp.
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-24-2015, 17:23 PM   #12
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 39
Posts: 308
:
[Senior Member]
Default

Iata ca problema ar putea fi de la "clutch slave cylinder" sau de la "master cylinder", locuri pe unde ar putea instalatia sa ia aer: http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.58.htm ..am uitat sa precizez cum si-a inceput consilierul discursul: "vestea buna este ca cutia de viteze este buna". Am o ciuda pe cei care vor sa-mi ia banii degeaba. Problema este ca nu pot sa demonstrez.

Last edited by georgealinel; 11-24-2015 at 17:27 PM.
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2016, 18:45 PM   #13
predator169
Junior Member
 
Join Date: Mar 2016
Location: Sibiu
Motorizare : 1500 ccm
Posts: 3
:
[Junior Member]
Default

Salut,
Poti te rog sa imi spui la ce serviz ai fost in Cluj. Eu sunt din Sibiu si am aprox aceleasi probleme. In afara ca eu am schimbat lantul dar motorul toarce foarte rau. Am o postare cu data de 08.03.2015. Multumesc. Zs.
predator169 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 23:56 PM   #14
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 39
Posts: 308
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by _mircea_ View Post
Poze... cu operatiunea

Pe la motor s-a mai umblat , deoarece am descoperit urmatoarele: fisa 2 ( asa sunt numerotate ) era numerotata ca fiind fisa 4 , ca lungime sunt identice doar ca sunt in oglinda
Cum adica fisa 2 era numerotata ca fiind fisa 4? Sa inteleg ca ordinea de aprindere nu era corecta? Se pot inversa doua fise intre ele?
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 17:56 PM   #15
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 755
:
[Senior Member]
Default

Întreb aici că ai avut-o desfăcută şi poate-ţi aduci aminte.

Am dat şi eu drumul azi la ulei dintr-al meu W169. Dar mi-am cam prins urechile la filtru. Faţă de W168 care are ţâmburuşul din interiorul filtrului prins de capac, la W169 rămâne în bloc. Ceva în genul ăsta:

Click the image to open in full size.

Am văzut că are ceva buton în cap dar n-am tras de el ca să-l scot mi-o fost frică să nu-l rup. Nenea ăsta zice că garnitura mică vine în capul cu hexagonul de la capacul de filtru. Mi-i tare greu să cred că pentru aia e http://www.aclassinfo.co.uk/page.17.169.htm. Ca să nu scape cheia.

Mi-am băgat degetele în compartimentul unde vine cartuşul prins şi parcă simt ceva şanţ acolo. Dimensiunea cam aia ar fi pentru cât să intre garnitura cea mică. Dar m-am învârtit 30 minute şi nu m-am dat seama cum aş putea băga acolo garnitura, fără să scot alea afară.

Întrebarea e, se scoate ţâmburuşul ăla sau nu? Şi dacă da, cum?

Exemplu la W168: https://www.ilcats.ru/mercedes/?func...45&language=en

Pe capac vedeţi chestia aia ce "atârnă" Se pune Garnitura 20 în vârf. Pentru W169 zice file not found. Nu ştiu altundeva unde să mă uit. Mă puteţi ajuta care aveţi access în Autodata / WIS?

Mulţumesc.
__________________
Fosta: W168 A160 '99 Benzină
Actuala: W169 A200 '04 Benzină
Urmează: Dacia 1300 '74

Last edited by gruiarew; 12-01-2017 at 18:02 PM.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 20:25 PM   #16
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,924
:
[V.I.P]
Default

Salut!
Garnitura aia chiar se pune pe capac. Si pentru w168 teoretic exista, dar n-am vazut-o in componenta nici unui filtru. Pt w169 nu exista inelul ala mic ce se pune pe motz, pentru simplul fapt ca motz-ul nu e detasabil.
In link vezi cum se schimba filtrul. Nu te speria, sunt aceleasi motoare pentru w169 si w245. La CDI e alta situatie.
Spor!
Si... poate te indupleci sa-i faci prezentarea . Ai uitat....
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 21:15 PM   #17
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 755
:
[Senior Member]
Default

Asta mi-o zis și mecanicul. L-am sunat, poate-i era dor de mine. Dar eu știu ce-am simțit la deget când am gâdilat moțul �� Crede-mă că am rupt netul azi. Totuși trebuie să fie ceva cu drăcia aia ce intră central în cartușul de filtrare. Mai ales că are ceva arc în vârf.

N-am uitat de prezentare, dar n-am ce să prezint. Mașina e la țară în curte abia luni merg să scot roșii. M-am chinuit azi toată ziua să scot părul din mochetă. Interiorul e super jegos. Abia aștept să vină vara să-i fac tratament ca la ailalta. Și trebuie să merg măcar 100km cu ea să mă prind ce și cum.

Până acum un mare plus față de ailaltă: filtrul de aer și de polen se schimbă infinit mai simplu. Mai ales cel de polen. La cel de aer tot mai ai de desfăcut 2 șuruburi. O să urmeze povești stai liniștit. Poate mai conving și pe alții să treacă.
__________________
Fosta: W168 A160 '99 Benzină
Actuala: W169 A200 '04 Benzină
Urmează: Dacia 1300 '74
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 21:43 PM   #18
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,924
:
[V.I.P]
Default

Pai poate arcul ce l-ai simtit indica prezenta unei mici supape, dotata cu tot ce trebuie.
Nu se mai deschide WIS-ul, ca-ti relatam exact ce si cum...
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2017, 13:01 PM   #19
Moldoo
Junior Member
 
Join Date: Nov 2017
Location: Movilita, Vrancea
Motorizare : 1.5 benzina w169
Age: 34
Posts: 16
:
[Junior Member]
Default

Am o problema destul de grava la mercedes-ul meu(a 150 - w169). Cand il pornesc scoate foarte mult fum alb, abl-albastrui. Am schimbat filtrul de aer si in capacul de la filtru am gasit circa 400ml de ulei. Filtril de ulei plin de mizerie. Nu are forta, merge de parca ar fi innecata. Ce poate sa aiba ?
Moldoo is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
a150, w169


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 07:39 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF