Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Discutii despre model - A Klasse

Experimente

Discutii despre model - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-25-2016, 22:17 PM   #21
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,712
:
[V.I.P]
Default

Salut!
Eheee, tu crezi ca cel de la piese e vr'un inginer specialist in motoare? E unu' care sta in fata unui monitor si se uita cum te uiti tu pe "ilcats.ru". Daca programul nu-i da piesa in functie de seria de sasiu, nu stie de unde sa o ia, poate doar sa-i dai codul original.
Asa ca, crede-l, iarta-i nestiinta, chiar daca ar trebui sa aiba habar...
Nici eu n-am habar (dar am o scuza ), de ce in EPC nu e data ca valida pentru serii de sasiu w169(diesel sau benzina). Posibil sa fie adaugata ulterior de fostul proprietar. Vezi daca are un cod ceva pe ea.
Nu cred ca are vreo legatura intre cutia manuala si vacuumul de la motor. Proba cu calcatul pedalei de frana ti-am sugerat-o in legatura cu discutia anterioara legata de frana de mana.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2016, 22:46 PM   #22
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 257
:
[Senior Member]
Default

I-am dat si codul original. Eu cred ca nu vrea sa spuna. Oare de ce sa fi adaugat fostul proprietar al masinii aceasta piesa? Astazi am fost in targul de masini si era un nene cu un MB clasa B, diesel. M-am uitat la el si nu avea aceasta supapa dar avea piesa in forma de Y. Am observat ca intra intr-o piesa din spatele motorului. Fiindca avea cutie manuala, l-am rugat sa porneasca motorul si sa ma lase sa ma joc putin cu maneta de viteza. Nu intra nici maneta lui in viteza intai. Am experimentat si pe masina aceasta faza cu calcatul mai tare al franei de picior ca sa vad daca intra si, ce sa vezi, a intrat. Poate nu exista legatura vacuum intre cutia manuala si motor dar fenomenul acesta cu frana e foarte interesant.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2016, 23:02 PM   #23
ogo
Senior Member
 
Join Date: Jan 2015
Location: Constanta
Motorizare : W169 180 CDI
Posts: 191
:
[Senior Member]
Default

Salut. Piesa 100 (Y) e doar pt diesel.
ogo is offline   Reply With Quote
Old 09-26-2016, 02:31 AM   #24
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 257
:
[Senior Member]
Default

Salut ogo. M-am prins ca e pentru diesel. Multumesc. Am cautat pe net poze cutii manuale MB A class si am descoperit ca, deasupra, au un capacel negru. Atasez poza, am facut sageata rosie. Oare pe acolo se completeaza cutia cu ulei? Vazand aceste poze, m-am dus repede la masina mea, sa vad daca am si eu asa ceva. Am dat jos rezervorul cu lichid de curatare parbriz (m-am chinuit un pic, fiindca la mine trece si antigelul prin rezervor) si, din pacate, e imposibil de vazut cu ochiul liber. Am bagat mana ca sa pipai si sa vad daca exista. Am simtit gura cu filet exterior si gaura, deci surpriza neplacuta: imi lipseste capacul. Acum, nu stiu daca o fi de plastic sau de metal dar sper sa se gaseasca de cumparat la service MB...avand in vedere dispretul cu care m-au tratat de fiecare data, ma astept sa-mi spuna ca nu se gaseste separat ci trebuie cumparat cu tot cu cutie de viteza. In plus, mai trebuie sa verific daca ii am pe cei 1.8 litri de ulei, ca la cum schimba vitezele cand e rece, ma indoiesc ca am cantitatea care trebuie.
Attached Images
File Type: jpg Immagine2.jpg (118.3 KB, 101 views)
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 09-26-2016, 08:42 AM   #25
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 322
:
[Senior Member]
Default

Piesa ce o arați in poza e depresurizarea cutiei de viteze,nu are legătura cu nici o completare de ulei.Tehnic vorbind,e o supapa de sens -lasă presiunea sa iasă si nu da voie apei sau prafului sa intre..
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 09-26-2016, 15:06 PM   #26
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

Zic și io să nu tac.... Frâna și ambreiajul e cam același circuit (până la un punct bineînțeles). Faptul că se calcă frâna nu face cumva o creștere a presiunii și să-i mai "dea o bucată de cursă" ambreiajului? Nu știu exact ce supape îs pe sub dar oricum în bidonul de sus comunică. O sa încerc și eu faza cu frâna să văd la mine cum intră Mersi de idee.

Despre faptul ca nu știa ăla de piesă, eu l-aș crede pe cuvânt. Adică dacă lucrează la MB crezi că știe mai mult decât să bată un cod și să-ți zică dacă-i în sistem sau nu? Trebuie să aibe ceva îndemânare cât să nu dea cu pumnul în taste și cam atât.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 09-27-2016, 12:32 PM   #27
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

Am încercat și eu, merge șnur. Plus dacă țin ambreiajul călcat la pornire o ia la sfert fără bâlbe. Nu mai pricep nimic. Atâta rezistență să pună cutia, chit că-i pe liber?
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 09-27-2016, 15:20 PM   #28
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 257
:
[Senior Member]
Default

Ai dreptate DETHAVE. Am fost la service MB si mi-au spus acelasi lucru. Au zis ca, daca vrei neaparat, poti sa pui ulei in cutie si pe acolo. Daca la mine lipseste acest depresurizor, inseamna ca mie mi-a intrat praf, probabil si apa. Am comandat piesa si abia astept sa o pun pe masina. Cred ca o sa iau si ulei.
Gruiarew, trebuie sa aflam odata adevarul despre A-class-ul asta, ce naiba doar nu e naveta spatiala de la NASA. Cum, tu nu apasai ambreiajul la pornire? Eu il apas mereu, chiar daca maneta de viteze e pe neutru.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 09-27-2016, 15:59 PM   #29
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

Nu, nu apăsam. O lăsam pe neutru și pace. Cârâiam la ea până pornea. Dar acuma și cu ambreiajul apăsat după ce pornește dacă-l las brusc chit că-i pe neutru moare instant. Nu mai pricep nimic.

Azi nepornită de o săptămână am făcut așa: Pus contact stat o idee. Călcat ambreiaj, frână până jos (cât merge). Întors de cheie, pornită la sfert. Frâna își mai dă drumul + intră în viteză din prima extrem de ușor. Înainte fără frână mestecam de mămăligă ca să intre omenește în prima. Azi dumineață numai ce i-am făcut vânt.

Mulțam mult de faza cu frâna până la fund, nu mai trag ca ghiolbanul de manetă. Nu face sens dar e benefic . Știam faza că nu intră cum trebuie în a I-a dacă se mișcă măcar puțin (sincroane sau cum le zice). Dar dacă e pe loc nemișcată de ce nu intră bine în a I-a? Hai să-mi fie ambreiajul muci și să nu debraieze cum trebuie... dar ce dacă-i calc frâna debraiază??

Cum ziceam mai sus, pentru pornire și plecare ușoară de pe loc ambreiaj și frână până la fund. Merge brici

Mulțumesc încă o dată.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 09-27-2016, 18:00 PM   #30
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 257
:
[Senior Member]
Default

Tu spui ca n-are sens dar eu ce sa mai zic, ca la mine face la fel si cu frana de mana. De exemplu, daca sunt la semafor oprit, cu frana de mana trasa, maneta de viteze pe neutru fara sa tin piciorul pe frana, motorul la relanti, vreau sa plec de pe loc, incerc sa bag viteza intai si nu intra, calc frana de picior(dar nu prea tare), tot nu intra, apoi las frana de mana in jos si, ce sa vezi, intra foarte usor. Misterioasa masina asta, nu-i asa? Ma mai deranjeaza faptul ca, in timpul mersului, daca scot pe neutru, turajul motorului vine la relani...ceea ce nu e normal. Bine, stiu ca nu e normal sa scoti din viteza si sa mergi pe liber. Am fost la reprezentanta sa-mi puna tester-ul pe ea si cica nu are nici o eroare. I-am intrebat daca pot vedea daca switch-ul de la pedala ambreiajului este operational si mi-au spus ca nu. Eu nu inteleg ce fel de tester e ala care nu arata daca ai calcat sau nu pedala de ambreiaj. In concluzie, ramane sa ne descurcam singuri. Astia nu vor sa ne ajute, ii intereseaza doar sa ne incaseze bani multi pe multe ore de manopera. Probabil ca in aceasta era, a capitalismului, e ceva normal.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 09-27-2016, 21:01 PM   #31
flavyus1987
V.I.P
 
flavyus1987's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Location: constanta
Motorizare : 1.4
Age: 29
Posts: 1,694
:
[V.I.P]
Default

Dubioase mai sunt ale voastre. A mea ma lasa sa bag treapta I cat in ma mai deplasez putin.pe când diselache espace si ix35 nu vrea pana nu sunt aproape oprit.
__________________
Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html
flavyus1987 is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2016, 11:09 AM   #32
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

Flavius și a mea intră. Dar se "simte". Adică tragi de ea. Dacă am pedala de frănă călcată intră la fel de ușor ca în a III-a a IV-a când trag de ea cu două degete, asa ușor merge. Fără frănă apăsată până jos trebuie să apuci bine de făcăleț și simți cum opune rezistență.

Georgealinel sunt foarte puțini oameni pe care-i interesează "cum" și "de ce" merge. Majoritatea când se strică ceva apar, pun două trei întrebări de te chinui 5 minute să înțelegi ce vor și dispar.

Capitaliști sau nu sunt foarte puțini mecanici care "dau din casă". Eu personal am întâlnit doar un mecanic care stă si-mi explică ce și cum. Dar nu-l întreb nici eu aiureli. Nu înțeleg de ce au toți impresia că pierd clienți sau le furi meseria. Ăsta m-a învățat să reglez distribuția pe A-Class fără semne. Mă gândesc că și acuma stă cu frica-n sân că-mi deschid service peste drum de el să-i fur clienții
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2016, 22:19 PM   #33
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 257
:
[Senior Member]
Default

Dubioasa sau bantuita de fantome, nu conteaza...e masina vietii mele. Nu as da-o nici pentru Ferrari sau Lamborghini.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2016, 01:02 AM   #34
cezarkage
Senior Member
 
cezarkage's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Suceava
Motorizare : 1.4 W168 Benzina
Age: 28
Posts: 381
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by georgealinel View Post
Dubioasa sau bantuita de fantome, nu conteaza...e masina vietii mele. Nu as da-o nici pentru Ferrari sau Lamborghini.
Subscriu!!
__________________
W168 or nothing!
cezarkage is offline   Reply With Quote
Old 10-29-2016, 11:53 AM   #35
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 257
:
[Senior Member]
Default

Am costatat ca la a mea nu se regleaza volanul in adancime. Stie cineva daca reglarea in adancime e optionala sau toate A-class-urile au coloana volanului telescopica?
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 10-29-2016, 12:47 PM   #36
ogo
Senior Member
 
Join Date: Jan 2015
Location: Constanta
Motorizare : W169 180 CDI
Posts: 191
:
[Senior Member]
Default Experimente

Salut.
E optional (reglarea se poate face sus/jos si adancime).

Last edited by ogo; 10-29-2016 at 12:51 PM.
ogo is offline   Reply With Quote
Old 10-29-2016, 15:15 PM   #37
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 257
:
[Senior Member]
Default

La mine merge numai sus/jos. Multumesc ogo.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 10-29-2016, 15:16 PM   #38
ogo
Senior Member
 
Join Date: Jan 2015
Location: Constanta
Motorizare : W169 180 CDI
Posts: 191
:
[Senior Member]
Default

Ar trebui si in adancime. Trage/impinge putin de el cand e deblocat.
ogo is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2016, 16:46 PM   #39
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 257
:
[Senior Member]
Default

Pe site-ul asta: http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/231.0_en.html am gasit ceva interesant pentru mine:
”2.3. Fully synthetic transmission oils, sheet 235.4

For the Unimog manual transmissions UG3/40, UG3/65, UG100 and the front PTO transmission – as of vehicle ident. end number ... 179909 – the fully synthetic transmission oils are mandatory. Older vehicles can have their oils changed from gear oils according to Sheet 235.1 to gear oils according to Sheet 235.4 when an oil change is due.

The transmission oils correspond to the ZF lubricant specifications TE-ML01 and TE-ML02 and are consequently alternatives to the transmission oils according to sheet 235.1 in all synchronized ZF manual transmissions installed in MB vehicles, with and without intarders. Furthermore, the approval extends to the MB transfer case VG 2400 without oil cooler.

Due to the favorable viscosity/temperature characteristics, a good cold-shifting response and, due to the composition of the transmission oil, a good thermal/oxidative stability of the oil at high transmission oil temperatures can be expected.”

Au fost doua lucruri care m-au facut sa schimb uleiul din cutie: treaba cu ”older vehicle” si treaba cu ”a good cold-shifting response”. Sunt si lucruri care nu le-am inteles cum ar fi:”Unimog manual transmissions” sau ”front PTO transmission”.
Asadar m-am hotarat sa schimb uleiul din cutie care era MB 235.10 (A0019898403) cu ulei MB 235.4 (A0019891403). Este adevarat ca mi-a luat ceva timp sa fac operatiunea fiindca nu am avut la dispozitie decat o seringa de 60ml, ceea ce inseamna ca a trebuit sa bag 30 de seringi cu ulei. Pentru scoaterea busoanelor de umplere si golire este necesar cheie imbus de 14 si mi-a luat ceva timp sa caut. Am constatat ca cele doua busoane sunt identice. Ma asteptam ca unul dintre ele sa aiba magnet dar nu are. Uleiul 235.4, l-am cumparat de la o reprezentanta Mercedes unde aveau la bidon de 20 de litri si i-am rugat sa-mi dea si mie doi litri. Culoarea uleiului este maroniu spre rosiatic. Pretul a fost 215 lei pentru doi litri. Am pastrat si uleiul vechi, in caz ca acesta nu ar fi fost bun. Am facut proba la rece...si aseara, si astazi dimineata. Nu mai am probleme cu schimbatul la rece, nu mai agata, este extraordinar ce se intampla. Simt ca am masina noua, simt ca am Mecedes-Benz. Am schimbat in zadar pompa de ambreiaj, lichidul de frana, lichidul din cutie (am pus MB 235.10 care e recomandat de baietii veseli). La reprezentanta voiau sa-mi bage pe gat un kit de ambreiaj, o timonerie noua si, la un moment dat, consilierul de service imi spune:” sa nu va mai spun ca s-ar putea sa aveti nevoie de o cutie noua”.
Acum, daca cineva ma suspecteaza ca eu lucrez in domeniul auto si am interesul sa bagati in cutia manuala un ulei nerecomandat pentru ca voi sa va stricati cutiile de viteze, pot sa va spun un singur lucru: nu va obliga nimeni sa puneti in cutie ulei 235.4. Eu am hotarat sa fac experimente pe masina mea...tocmai fiindca nu am incredere in ce imi recomanda consilierii de service. Eu cred ca ambreiajul la masina aceasta este indestructibil. Sfatul meu, nu schimbati kit-ul de ambreiaj.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2016, 21:11 PM   #40
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,712
:
[V.I.P]
Default

Salut!
Din cate vad eu uleiul pus de tine este full sintetic dar de vascozitate nu zici nimic?
Inca nu sunt dumirit cum acum putin timp in urma sustineai ca uleiul nu se schimba niciodata... Uite cum "niciodata se face "azi" in trei zile.
Quote:
Eu cred ca ambreiajul la masina aceasta este indestructibil. Sfatul meu, nu schimbati kit-ul de ambreiaj.
Iti doresc sa fie al tau "indestructibil" . Dar mi-as mai dori sa ne gasim pe aici peste cativa ani, sa schimbam impresii.
Eu cred ca nu ai vazut un disc de ambreiaj uzat dupa 100k km, nu iti imaginezi ce se intampla cand incep sa frece niturile pe volanta sau cum se arde discul cand, uzat fiind, incepe sa patineze.
E adevarat ca nu putem preciza exact durata de viata a ambreiajului, pentru ca e influentata in foarte mare proportie de stilul de condus, dar indestructibil NU este.
Sunt cuvinte "marete" spuse intr-un moment de euforie! .
Toate cele bune!
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
experimente, interesant


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 18:16 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF