Dupa cum spune si titlul acesta este un tutorial cum sa iti schimbi singur uleiul si filtrul pompei de servodirectie.
Model masina :
- Mercedes Benz clasa C
- caroserie w202
- motor 1799 cm3 90 kw
- an fabricatie 1995
- masina in cauza : http://www.clubmercedes.ro/mercedes-...26705&langid=1
Aveti nevoie de :
- Filtru servodirectie
- Ulei servodirectie
- o sticla de plastic 1 sau 2 L
- cheie de 10
- 2 surubelinite drepte
- seringa de 20 ml sau orice alt instrument de extractie de ex pipeta..
- manusi si prosoape de bucatarie de hartie
Procesul:
- uleiul, filtrul ... si modelul pompei de servo (poza 1)
- inlaturati capacul rezervorului de lichid iar cu seringa incepeti sa trageti uleiul vechi si sa il puneti in sticla de plastic, repetati procesul pana ajungeti la filtru (poza 2)
- dupa ce ati ajuns la filtru cu cheia de 10 desfaceti piulita in acelasi timp presand pe indicatorul de nivel (Atentie! indicatorul are in interior un arc , aveti grija sa nu il
pierdeti)
- inlaturati indicatorul de nivel si arcul iar cu cele 2 surubelnite drepte scoteti filtrul de ulei vechi. Odata scos filtrul continuati sa scoateti uleiul vechi pana
ajungeti la fund (cum se vede si in sticla este aproape negru) (poza 3)
- completati cu uleiul nou cumparat cu aproximatie pana la nivelul min indicat , puneti capacul, strangeti bine apoi porniti motorul si invartiti volanul max stanga si max dreapta de 2 , 3 ori. (poza 4)
- opriti motorul, scoateti capacul rezervorului de servo si cu seringa scoateti tot lichidul pana ajungeti la fund.
- puneti filtrul nou (poza 5)
- montati inapoi arcul , indicatorul de volum si strangeti piulita cu cheia de 10 (poza 6)
- completati din nou cu ulei un pic peste nivelul maxim (poza 7)
- puneti capacul stangeti bine , porniti motorul si repetati din nou procesul cu volanul.
- opriti motorul , desfaceti capacul si scoateti din nou cu seringa ulei in functie de cat v-a mai ramas in bidonul nou cumparat , apoi completati din nou pana la limita maxima,
- in final uleiul din serigna avea o culoare acceptabila , metoda inlocuieste in proportie de 90 % uleiul vechi. (poza 8)
Este o metoda simpla , nu e nevoie sa desfaceti nici un furtun si sa riscati sa intre aer in sistem.
Acesta este primul tutorial din seria DIY W202 ce vreau sa fac pe viitor. Deoarece am invatat foarte multe de pe acest forum vreau sa ofer inapoi niste informatii ce pot fi de folos unor incepatori ce vor sa scuteasca niste bani si sa aiba grija singuri de propriul Mercedes.
Sper ca prezentarea si pozele sa fi fost pe intelesul tuturor.
Model masina :
- Mercedes Benz clasa C
- caroserie w202
- motor 1799 cm3 90 kw
- an fabricatie 1995
- masina in cauza : http://www.clubmercedes.ro/mercedes-...26705&langid=1
Aveti nevoie de :
- Filtru servodirectie
- Ulei servodirectie
- o sticla de plastic 1 sau 2 L
- cheie de 10
- 2 surubelinite drepte
- seringa de 20 ml sau orice alt instrument de extractie de ex pipeta..
- manusi si prosoape de bucatarie de hartie
Procesul:
- uleiul, filtrul ... si modelul pompei de servo (poza 1)
- inlaturati capacul rezervorului de lichid iar cu seringa incepeti sa trageti uleiul vechi si sa il puneti in sticla de plastic, repetati procesul pana ajungeti la filtru (poza 2)
- dupa ce ati ajuns la filtru cu cheia de 10 desfaceti piulita in acelasi timp presand pe indicatorul de nivel (Atentie! indicatorul are in interior un arc , aveti grija sa nu il
pierdeti)
- inlaturati indicatorul de nivel si arcul iar cu cele 2 surubelnite drepte scoteti filtrul de ulei vechi. Odata scos filtrul continuati sa scoateti uleiul vechi pana
ajungeti la fund (cum se vede si in sticla este aproape negru) (poza 3)
- completati cu uleiul nou cumparat cu aproximatie pana la nivelul min indicat , puneti capacul, strangeti bine apoi porniti motorul si invartiti volanul max stanga si max dreapta de 2 , 3 ori. (poza 4)
- opriti motorul, scoateti capacul rezervorului de servo si cu seringa scoateti tot lichidul pana ajungeti la fund.
- puneti filtrul nou (poza 5)
- montati inapoi arcul , indicatorul de volum si strangeti piulita cu cheia de 10 (poza 6)
- completati din nou cu ulei un pic peste nivelul maxim (poza 7)
- puneti capacul stangeti bine , porniti motorul si repetati din nou procesul cu volanul.
- opriti motorul , desfaceti capacul si scoateti din nou cu seringa ulei in functie de cat v-a mai ramas in bidonul nou cumparat , apoi completati din nou pana la limita maxima,
- in final uleiul din serigna avea o culoare acceptabila , metoda inlocuieste in proportie de 90 % uleiul vechi. (poza 8)
Este o metoda simpla , nu e nevoie sa desfaceti nici un furtun si sa riscati sa intre aer in sistem.
Acesta este primul tutorial din seria DIY W202 ce vreau sa fac pe viitor. Deoarece am invatat foarte multe de pe acest forum vreau sa ofer inapoi niste informatii ce pot fi de folos unor incepatori ce vor sa scuteasca niste bani si sa aiba grija singuri de propriul Mercedes.
Sper ca prezentarea si pozele sa fi fost pe intelesul tuturor.
Comment