Buna ziua.
Nu imi asum nici un credit pentru conceperea urmatoarei scheme electronice, doar doresc s-o fac cunoscuta persoanelor care au intampinat aceeasi problema ca si mine.
Pentru cei cu probleme cu EGR-ul electronic de pe W203, W211, motoare OM646, OM 648 ( posibil sa mearga pe mai multe modele CDI 3, urmeaza sa ma mai documentez), si care nu doresc schimbarea lui pe 1000 RON, exista urmatoarele solutii :
Un EGR defectuos introduce masina in limp mode si aprinde in bord CEL (check engine light) ; decuplarea mufei EGR poate scoate masina din limp mode, dar CEL va ramane aprins tot timpul.
Exista 2 metode de anulare CEL , una este resoftarea ECU si mentinerea lui la minimul de 5% deschis, dar eu va voi prezenta a2a metoda, cea pe care am adoptat-o si eu, citind alte forumuri pentru Mercedes din afara.
Metoda a fost prezentata pe un forum din Anglia, pentru cei interesati de diversele opinii ale userilor care si-au facut acest mod pot sa caute pe google " CDI 3 bypass mod".
Metoda prezentata reprezinta o schema electronica menita sa pacaleasca ECU in ideea ca EGR-ul, ca si consumator de curent, ar fi conectat, dar si ca semnalul comandat pentru vana EGR este transmis in functie de datele primite de la senzorul de debitmetru.
Schema este aceasta :
, unde :
- 12 V : alimentare;
- PWM : semnal catre EGR;
- MAf : semnal pinul 5 al debitmetrului;
- 0 V : masa.
Asa arata placuta electronica construita, ea se mai poate stiliza cu o cutiuta, dar eu am ales direct s-o termoizolez.


Pentru o proba initiala am legat firele la mufa EGR si pinul 5 al senzorului MAF (debitmetru), eroarea CEL s-a stins , asa ca am trecut la montarea modului in interiorul soclului ECU. De mentionat ca pinul 1 al mufei EGR este PWM (gri/galben), pinul 2 reprezinta 12 V (rosu/galben), pinul 3 este masa O V (maron/galben).


In manunchiul de fire care pleaca spre ECU trebuie cautate cele 4 fire dupa codul de culoare si continuitate cu un multi-metru ( pentru siguranta alegerii corecte a firului) - firele sunt usor de gasit. Pentru cei mai pretentiosi firele se pot lega direct la pinii mufei care intra in soclu ECU, eu am ales sa suntez firele si sa le izolez corespunzator.




Pentru cei interesati va stau la dispozitie pe forum cu orice detalii suplimentare, iar pentru cei care nu se descurca cu partea electronica, nu ezitati sa-mi trimiteti PM, va voi indruma catre persoana care m-a ajutat si pe mine sa realizez acest mod, eu insumi neavand baze temeinice intr-ale electronicii. Sper sa va fie de folos.
Va doresc o zi buna !
Nu imi asum nici un credit pentru conceperea urmatoarei scheme electronice, doar doresc s-o fac cunoscuta persoanelor care au intampinat aceeasi problema ca si mine.
Pentru cei cu probleme cu EGR-ul electronic de pe W203, W211, motoare OM646, OM 648 ( posibil sa mearga pe mai multe modele CDI 3, urmeaza sa ma mai documentez), si care nu doresc schimbarea lui pe 1000 RON, exista urmatoarele solutii :
Un EGR defectuos introduce masina in limp mode si aprinde in bord CEL (check engine light) ; decuplarea mufei EGR poate scoate masina din limp mode, dar CEL va ramane aprins tot timpul.
Exista 2 metode de anulare CEL , una este resoftarea ECU si mentinerea lui la minimul de 5% deschis, dar eu va voi prezenta a2a metoda, cea pe care am adoptat-o si eu, citind alte forumuri pentru Mercedes din afara.
Metoda a fost prezentata pe un forum din Anglia, pentru cei interesati de diversele opinii ale userilor care si-au facut acest mod pot sa caute pe google " CDI 3 bypass mod".
Metoda prezentata reprezinta o schema electronica menita sa pacaleasca ECU in ideea ca EGR-ul, ca si consumator de curent, ar fi conectat, dar si ca semnalul comandat pentru vana EGR este transmis in functie de datele primite de la senzorul de debitmetru.
Schema este aceasta :

- 12 V : alimentare;
- PWM : semnal catre EGR;
- MAf : semnal pinul 5 al debitmetrului;
- 0 V : masa.
Asa arata placuta electronica construita, ea se mai poate stiliza cu o cutiuta, dar eu am ales direct s-o termoizolez.


Pentru o proba initiala am legat firele la mufa EGR si pinul 5 al senzorului MAF (debitmetru), eroarea CEL s-a stins , asa ca am trecut la montarea modului in interiorul soclului ECU. De mentionat ca pinul 1 al mufei EGR este PWM (gri/galben), pinul 2 reprezinta 12 V (rosu/galben), pinul 3 este masa O V (maron/galben).


In manunchiul de fire care pleaca spre ECU trebuie cautate cele 4 fire dupa codul de culoare si continuitate cu un multi-metru ( pentru siguranta alegerii corecte a firului) - firele sunt usor de gasit. Pentru cei mai pretentiosi firele se pot lega direct la pinii mufei care intra in soclu ECU, eu am ales sa suntez firele si sa le izolez corespunzator.




Pentru cei interesati va stau la dispozitie pe forum cu orice detalii suplimentare, iar pentru cei care nu se descurca cu partea electronica, nu ezitati sa-mi trimiteti PM, va voi indruma catre persoana care m-a ajutat si pe mine sa realizez acest mod, eu insumi neavand baze temeinice intr-ale electronicii. Sper sa va fie de folos.
Va doresc o zi buna !
Comment