Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

BAS ESP ABS aprinse ML 270 Cdi an fabricatie 2000

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BAS ESP ABS aprinse ML 270 Cdi an fabricatie 2000

    Va salut,
    Acum aproximativ un an in urma, dupa ce am mers cateva zile pe ploaie abundenta prin EU, ajuns in Ro opresc la un moment dat masina impreuna cu remorca. Uit toate luminile aprinse( inclusiv faza scurta) si toti consumatorii de pozitie ai remorcii si semnalizarea de avarie , cu motorul oprit pret de vreo 20 min.Baterie veche de 8 ani originala MB. Repornesc apoi fara probleme dar la plecarea de pe loc la prima frana mica imi apare un barait/bazait scurt (in zona stanga fata unde se afla acel modul sau cum ii zice de ABS) si totodata se aprinde grupul de 3 becuri in bord, primele din stanga spre dreapta BAS, ESP, ABS. Si aprinse au ramas. Reopresc in prima parcare, scot cheia din contact pentru cateva minute, apoi repornesc si totul in regula. Ajuns acasa pun Starul la treaba, si imi spune el ca erori: tensiune insuficienta la un moment dat in baterie, si senzor ABS stanga spate. Schimb batrana baterie, bag masina pe rampa si desfac mufa senzorului. Bineinteles coclita vai mama ei. Mai lucrase cineva cam nepriceput pe acolo si o cam lasase neprotejata la umezeala. Fac ce trebuie, le verific si pe celelalte 3 totul ok. Problema rezolvata. Totul bine pana la ultima cursa departe de casa . Eram pe la Arad si dau intro frezare transversala in asfalt aparuta ca din senin tipic romaneste de mi-au sarit toate de prin masina in sus. Moment in care apare din nou ,,pomul de Craciun'' BAS ESP ABS dar de data asta mai grav, impreuna cu acel barait/bazait continuu la blocul ABS care se accentua cand puneam piciorul pe frana. Opresc masina in parcare si scot cheia. Bazaitul a ramas continuu in stanga fata chiar cu cheia scoasa din contact. Sun si intreb. Concluzia a fost ca a trebuit sa scot o borna pentru minim 15 minute ca sa reseteaz calculatorul. Apoi toate bune. Nu a mai facut figura vreo 3000 km, mers pe ploaie, etc. Apoi la o repornire acelasi fenomen. A trebuit sa scot iar borna, minim 15 min asteptare, apoi totul bine cand am reajuns pe gropile patriei. Iar resetat, si ajuns in final acasa. Pun Starul sa vorbim, si imi spune: cateodata comunicare defectuoasa cu ABS.Ma gandesc sa fie mufa aia mare de la modulul ABS? Ati avut vreodata probleme cu asa ceva vreodata? A mea pare curata la prima vedere. Ma refer daca ati gasit vreodata pe acolo vreo lipitu falsa( sertizare intre papuci di fire). Ideea este ca de ce dupa ce ii resetez calculatorul merge bine o perioada? Asta imi este dilema. Poate fi vorba de o incarcare electrostatica sau ceva asemanator care poate da cu virgula calculatorului dpdv ABS. Olandezii specialisti au suspectat o rozeta( soarele acela de ABS) din aceea de pe una din roti pe care o vede senzorul de ABS. Orice opinie imi este de folos.
    Stima tuturor. Multumiri anticipate.

  • #2
    Inca o tin sub observatie, pana sa ma apuc sa o ,,eviscerez''. Starul spunea comunicare defectuasa cateodata cu ABS. Un rus mi-a spus sa o las cateva zile in stationare intodeauna cu rotile macar putin cotite si sa vad daca mai face apoi. Nu a mai facut, nu a mai dat eroarea pe bord! Hmmm...ciudata treaba. Mai fac ,,sapaturi'' si va voi spune si voua ce a avut. O prind eu pana la urma

    Comment


    • #3
      Salutare Oameni Buni, Problema s-a rezolvat. Poate puteam sa o rezolv mai repede dar lipsa timpului si-a spus si de data asta cuvantul.Ma cam saturasem sa vad becurile cele trei din stanga bordului aprinse cand iti era lumea mai draga. Plus ca toti care se urcau la mine in masina , in afara de cei de-ai casei care cunosteau problema, ma intrebau primul lucru,, ce reprezinta becurile alea aprinse acolo?'' Sfaturile de pe internet erau foarte contradictorii , iar logica lucrurilor spunea dupa efectuarea diagnozei cu Starul ( comunicare defectuasa UNEORI cu ABS), ca este ceva legat de un contact imperfect, senzor imbatranit, sau ceva de genul asta. Sa nu va spun ca multe sfaturi ma faceau practic sa desfac toata masina si sa schimb componente scumpe. Dar anumite skills uri dobandite in timp pana la o varsta destul de inaintata te fac sa nu mai pui urechea la tot ce auzi in jur. Intotdeauna , asa cum se stie, pentru diagnosticarea unei defectiuni, trebuie sa stapanesti foarte bine, sa cunosti si sa intelegi principiul de functionare al mecanismului / device-ului diagnosticat. Iar limitarea doar la schimbarea piesei/modulului care a creeat defectiunea trebuie insotita intotdeauna de indepartarea cauzei care a creeat damage-ul.
      Asadar, am studiat si invatat sistemul nostru de BAS ESP ABS samd al masinilor noastre( cazul meu ML270 cdi). Dupa aceea nu a mai fost decat un pas sa folosesc ajutorul Google si sa studiez cu mare atentie si discernamant site -urile colegilor nostri posesori de M Benz din toata lumea( USA, UK, Australia,etc), care trebuie sa recunoastem ca au foarte multe experiente anterioare care mai de care mai neplacute.A fost foarte usor apoi sa ajung la o singura si finala concluzie, si anume:
      Am schimbat intre ele releele K25 si K21 din cutia de sigurante care se afla in compartimentul motor in fata soferului (desscrierea functiilor tuturor releelor se gaseste pe net pentru cei ce nu o au lipita de producator pe interiorul capacului cutiei cu sigurante). Releul k25 este cel ce administreaza modulul ABS, are mai multe functii, iar k21 este cel care administreaza motorul aerotermei/ventilatorului din bord. Sunt la fel, cu acelasi cod. Spun ca in prima faza le-am inversat pentru ca aeroterma functiona perfect, cel putin la prima vedere.Bineinteles ca dupa inversare a innebunit aeroterma , care mergea numai cand vroia ea, sau mai grav nu se mai oprea nici dupa ce scoteam cheia din contact. Deci platine in releu coclite, carbonizate care ramaneau lipite uneori.Abia dupa aceea am apelat la achizitia releelor, pentru ca nu imi place sa deranjez dealerii de piese auto cu bajbaieli de genul,, adu-mi piesa si daca nu e asta o dam retur.''
      Asadar problema s-a rezolvat cu costuri minime ( 3 x relee Hella 42 lei total). De ce 3 bucati? Pentru ca dupa ce aveam montat releul de la aeroterma la Abs am observat ca la oprirea motorului imi dadea un mic flash in bord in becul de ABS. Deci era si asta aproape obosit. Deci le-am schimbat pe amandoua, iar cel de-al treilea a ajuns in ,,cutiuta cu maimute'' in portbagaj.Codul original al releului este A 002 542 26 19. Ii sfatuiesc pe cei cu aceste tipuri de auto sa aiba in portbagaj macar unul de rezerva.
      Concluzia este ca dupa aceasta experienta m-am ales cu vreo trei lucruri esentiale. Cel mai important este faptul ca mi-am reparat masina cu niste costuri nesemnificative scutind bajbaieli amatoricesti, manopera, nervi,etc pe scurt, timp pierdut degeaba. Al doilea lucru important desemenea este acela ca am mai invatat ceva, functionarea sistemului Abs al masinii mele pe care o conduc cu mare respect. Si nu in ultimul rand, al treilea lucru, acela ca v-am putut impartasi voua colegilor posesori de M Benz si prin asta sper ca am putut fi util comunitatii noastre.
      Morala: incercati pe cat posibil de fiecare data cand aveti o defectiune greu de gasit, sa nu va lasati intimidati de cei care pot da sfaturi neargumentate. Nu oricine vrea sa ajute cu un sfat nevenit din practici anterioare si cunostinte aprofundate va poate sfatui de bine. Tocmai de aceea , ii rog pe cei care isi mai rezolva singuri din problemele tehnice, sa posteze si CUM s-a rezolvat. Spun SINGURI deoarece pot exista anumite aspecte legate de confidentialitate in managementul reparatorilor autorizati( service/ dealer/etc) care nu agreeaza postarea publica in aceste cazuri, conform practicilor comerciale.
      Stima tuturor.

      Comment


      • #4
        Stima si respect!!! Dacă ar fi mai mulți colegi ca dvs prin zona....am fi mult mai relaxați în multe probleme lipsite de soluții.....Asa da!
        Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
        Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
        Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
        SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
        https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

        Comment


        • #5
          Salutare tuturor!

          Dau un refresh acestui topic cu povestea mea: la Ml-ul w163 2.7 din 2002 facelift mi se aprindea BAS/ESP aleatoriu - uneori la o saptamana,uneori la 2-3 saptamani, uneori la mai putin de o saptamana...mai grav era cand Nu se aprindea deoarece avea momente cand frana/bloca roata stanga fata singura - prima data a patit sotia mea , eu spunandu-i ca nu stie ea sa conduca etc. pana am patit-o si eu si nu a fost placut deloc! Au urmat : multe diagnoze, calibrari de senzori - cel din volan si cel de inclinatii laterale aflat in consola centrala , pe cel de inclinatii laterale chiar l-am si inlocuit deoarece pe unele testere il vedea ca functioneaza defectuos...fara nici un rezultat. Toate acestea au durat cam 3 luni in care pur si simplu nu mai intelegeam nimic...am verificat mufa pompei de ABS si cablajul acesteia deoarece este cunoscut ca si defect la ML W163 faptul ca se roade cablajul pompei de ABS si face scurt cu caroseria - la mine aratau perfect in ciuda kilometrajului ( juma de milion)...

          Rezolvarea a venit odata cu depistarea altei probleme - nefunctionarea lampilor mers inapoi - care m-a facut pur si simplu sa demontez aproape toata partea electrica a masinii...cand am ajuns la calculatorul de ESP aflat in compartimentul motor , langa ECU, - mare surpriza - in el intra 2 mufe cu multe fire fiecare - la una din mufe era oxidat destul de tare - dupa scoaterea/curatarea si reconectarea mufei nu am mai avut probleme de nici un fel...mentionez ca au trecut 3 luni de atunci si totul e perfect!
          Last edited by ciuciumingu; 11-30-2022, 09:24 AM.

          Comment

          Working...
          X
          Logan | Dacia Logan |Anulare DPF