Va salut,
Acum aproximativ un an in urma, dupa ce am mers cateva zile pe ploaie abundenta prin EU, ajuns in Ro opresc la un moment dat masina impreuna cu remorca. Uit toate luminile aprinse( inclusiv faza scurta) si toti consumatorii de pozitie ai remorcii si semnalizarea de avarie , cu motorul oprit pret de vreo 20 min.Baterie veche de 8 ani originala MB. Repornesc apoi fara probleme dar la plecarea de pe loc la prima frana mica imi apare un barait/bazait scurt (in zona stanga fata unde se afla acel modul sau cum ii zice de ABS) si totodata se aprinde grupul de 3 becuri in bord, primele din stanga spre dreapta BAS, ESP, ABS. Si aprinse au ramas. Reopresc in prima parcare, scot cheia din contact pentru cateva minute, apoi repornesc si totul in regula. Ajuns acasa pun Starul la treaba, si imi spune el ca erori: tensiune insuficienta la un moment dat in baterie, si senzor ABS stanga spate. Schimb batrana baterie, bag masina pe rampa si desfac mufa senzorului. Bineinteles coclita vai mama ei. Mai lucrase cineva cam nepriceput pe acolo si o cam lasase neprotejata la umezeala. Fac ce trebuie, le verific si pe celelalte 3 totul ok. Problema rezolvata. Totul bine pana la ultima cursa departe de casa . Eram pe la Arad si dau intro frezare transversala in asfalt aparuta ca din senin tipic romaneste de mi-au sarit toate de prin masina in sus. Moment in care apare din nou ,,pomul de Craciun'' BAS ESP ABS dar de data asta mai grav, impreuna cu acel barait/bazait continuu la blocul ABS care se accentua cand puneam piciorul pe frana. Opresc masina in parcare si scot cheia. Bazaitul a ramas continuu in stanga fata chiar cu cheia scoasa din contact. Sun si intreb. Concluzia a fost ca a trebuit sa scot o borna pentru minim 15 minute ca sa reseteaz calculatorul. Apoi toate bune. Nu a mai facut figura vreo 3000 km, mers pe ploaie, etc. Apoi la o repornire acelasi fenomen. A trebuit sa scot iar borna, minim 15 min asteptare, apoi totul bine cand am reajuns pe gropile patriei. Iar resetat, si ajuns in final acasa. Pun Starul sa vorbim, si imi spune: cateodata comunicare defectuoasa cu ABS.Ma gandesc sa fie mufa aia mare de la modulul ABS? Ati avut vreodata probleme cu asa ceva vreodata? A mea pare curata la prima vedere. Ma refer daca ati gasit vreodata pe acolo vreo lipitu falsa( sertizare intre papuci di fire). Ideea este ca de ce dupa ce ii resetez calculatorul merge bine o perioada? Asta imi este dilema. Poate fi vorba de o incarcare electrostatica sau ceva asemanator care poate da cu virgula calculatorului dpdv ABS. Olandezii specialisti au suspectat o rozeta( soarele acela de ABS) din aceea de pe una din roti pe care o vede senzorul de ABS. Orice opinie imi este de folos.
Stima tuturor. Multumiri anticipate.
Acum aproximativ un an in urma, dupa ce am mers cateva zile pe ploaie abundenta prin EU, ajuns in Ro opresc la un moment dat masina impreuna cu remorca. Uit toate luminile aprinse( inclusiv faza scurta) si toti consumatorii de pozitie ai remorcii si semnalizarea de avarie , cu motorul oprit pret de vreo 20 min.Baterie veche de 8 ani originala MB. Repornesc apoi fara probleme dar la plecarea de pe loc la prima frana mica imi apare un barait/bazait scurt (in zona stanga fata unde se afla acel modul sau cum ii zice de ABS) si totodata se aprinde grupul de 3 becuri in bord, primele din stanga spre dreapta BAS, ESP, ABS. Si aprinse au ramas. Reopresc in prima parcare, scot cheia din contact pentru cateva minute, apoi repornesc si totul in regula. Ajuns acasa pun Starul la treaba, si imi spune el ca erori: tensiune insuficienta la un moment dat in baterie, si senzor ABS stanga spate. Schimb batrana baterie, bag masina pe rampa si desfac mufa senzorului. Bineinteles coclita vai mama ei. Mai lucrase cineva cam nepriceput pe acolo si o cam lasase neprotejata la umezeala. Fac ce trebuie, le verific si pe celelalte 3 totul ok. Problema rezolvata. Totul bine pana la ultima cursa departe de casa . Eram pe la Arad si dau intro frezare transversala in asfalt aparuta ca din senin tipic romaneste de mi-au sarit toate de prin masina in sus. Moment in care apare din nou ,,pomul de Craciun'' BAS ESP ABS dar de data asta mai grav, impreuna cu acel barait/bazait continuu la blocul ABS care se accentua cand puneam piciorul pe frana. Opresc masina in parcare si scot cheia. Bazaitul a ramas continuu in stanga fata chiar cu cheia scoasa din contact. Sun si intreb. Concluzia a fost ca a trebuit sa scot o borna pentru minim 15 minute ca sa reseteaz calculatorul. Apoi toate bune. Nu a mai facut figura vreo 3000 km, mers pe ploaie, etc. Apoi la o repornire acelasi fenomen. A trebuit sa scot iar borna, minim 15 min asteptare, apoi totul bine cand am reajuns pe gropile patriei. Iar resetat, si ajuns in final acasa. Pun Starul sa vorbim, si imi spune: cateodata comunicare defectuoasa cu ABS.Ma gandesc sa fie mufa aia mare de la modulul ABS? Ati avut vreodata probleme cu asa ceva vreodata? A mea pare curata la prima vedere. Ma refer daca ati gasit vreodata pe acolo vreo lipitu falsa( sertizare intre papuci di fire). Ideea este ca de ce dupa ce ii resetez calculatorul merge bine o perioada? Asta imi este dilema. Poate fi vorba de o incarcare electrostatica sau ceva asemanator care poate da cu virgula calculatorului dpdv ABS. Olandezii specialisti au suspectat o rozeta( soarele acela de ABS) din aceea de pe una din roti pe care o vede senzorul de ABS. Orice opinie imi este de folos.
Stima tuturor. Multumiri anticipate.
Comment