Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W211 - Roata rămâne ușor înfrânată

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • W211 - Roata rămâne ușor înfrânată

    Bună seara,

    Am cumpărat W211 meu acum 3 luni de zile. Este vorba de un model 2003, așadar avem în vedere existența pompei SBC. Încă de la început, am realizat că discul stânga-spate prezintă o uzură exagerat de mare spre deosebire de celelalte discuri. Întors în țară, am decis să schimb toate discurile (față-spate) și toate plăcuțele. O zi mai târziu, roata stânga spate, fierbinte ca din porțile iadului, și mirosind puternic a ars. Mă întorc la mecanic. Schimbăm etrierul, cu unul BOSCH (am luat varianta cea mai scumpă ce o aveau atunci pe stoc). Totul normal...3 săptămâni mai târziu observ că discul are o ușoara decolorație (era, după cum am și bănuit, urma unei plăcuțe ce calcă mai puternic într-o anumită zonă)...și surpriză, iar fierbinte! De data aceasta se putea ține mâna pe disc, dar toate celelalte erau complet reci! Înapoi la mecanic: frâna de mână aproape nouă, fără probleme; flexibilul ca de frabrică, se poate sufla în el, fără depuneri; alte componente mecanice precum rulmentul, fără probleme. La control cu SBC-ul, fără erori, aerisim instalația...facem pedală frână. Aceiași problemă....lichid de frâne ATE nou...plăcuțele și discurile pe spate tot ATE... Nu mai știu ce să fac. Uneori se încălzește, uneori nu. Am verificat și etrierul din nou, dar pistonașul merge foarte ușor. Am încercat să detaliez problema, s-a mai întâlnit cineva cu ceva asemănător?

    Mulțumesc anticipat, Sebastian
    Last edited by SuciuSebastian; 01-23-2019, 23:20 PM.

  • #2
    Salut! Lichidul trebuie sa fie Dot4 Plus! Verifica conducta si traseul ei sa nu fie cumva strangulata sau infundata. Doar o parere. Spor!

    Comment


    • #3
      Mulțumesc frumos. Trebuie să verific traseul conductei, dar nu e așa simplu. majoritatea sunt metalice...acolo nu prea am cum să văd. Am folosit lichid ATE și pe W210le meu anterior, și nu am avut probleme...e un lichid simplu, dar ok. Dot4 Plus am văzut că se folosește la Mercedes original, parcă.

      Comment


      • #4
        Dot4+ e o normă, ATE e o marcă. Poți folosi ATE DOT4 Plus. Doar trebuie sa gasesti un atelier care are experiență pentru SBC.
        http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


        www.mbretrofit.ro

        Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

        Comment


        • #5
          Daca pinii de culisare nu sunt blocati si pistonul sunt ok, atunci eu n-am ce idee sa dau.
          Conductele doar daca desfaci de la SBC si din etrieri si le sufli cu aer comprimat si apoi cu ceva lichid.
          Dar ma indoiesc sa fie de aici, as face asta ca ultima solutie.

          Arcul de la etrier e ok, nu cumva e stramb?
          Pe placute ce uzura ai avut?
          Simetrica placuta stanga cu dreapta? Simetric sus-jos pe aceeasi placuta?

          Pana la urma cat de infranata e roata? De o ridici pe cric si dai cateva pedale, se invarte usor fata de cea de pe cealalta parte?
          Nu compara cu fata ca aia e normal sa se invarta usor ca nu e legata de cutie.

          E aiurea rau problema ta.

          Lichidul ATE dot4+ e compatibil sbc?
          Adica l-a incercat cineva? E sensibil mai ieftin ca originalul, in special cand faci un flush de 4L.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Sharky View Post
            Daca pinii de culisare nu sunt blocati si pistonul sunt ok, atunci eu n-am ce idee sa dau.
            Conductele doar daca desfaci de la SBC si din etrieri si le sufli cu aer comprimat si apoi cu ceva lichid.
            Dar ma indoiesc sa fie de aici, as face asta ca ultima solutie.

            Arcul de la etrier e ok, nu cumva e stramb?
            Pe placute ce uzura ai avut?
            Simetrica placuta stanga cu dreapta? Simetric sus-jos pe aceeasi placuta?

            Pana la urma cat de infranata e roata? De o ridici pe cric si dai cateva pedale, se invarte usor fata de cea de pe cealalta parte?
            Nu compara cu fata ca aia e normal sa se invarta usor ca nu e legata de cutie.

            E aiurea rau problema ta.

            Lichidul ATE dot4+ e compatibil sbc?
            Adica l-a incercat cineva? E sensibil mai ieftin ca originalul, in special cand faci un flush de 4L.
            În primul rând, mulțumesc pentru răspuns! Am ridicat mașina pe cric, am învârtit roata stânga spate (mergea relativ ușor), apoi roata dreapta spate, merge o idee, doar numai puțin de tot mai ușor...să zic un 10%, dar ar fi mult acest procentaj. Aproape insesizabil. Am dat aseara personal iar etrierul jos, totul merge foarte ușor...etrierul fiind și nou, curat ca lacrima, împingeam pistonașul cu degetul. Când am fost la mecanic, referitor la arc...eu nu știu unde are arc, cu excepția siguranței, dar el a zis ca totul e ok. În privința simetriei, plăcuțele erau uniform uzate! Am doar 1.000 km cu ele (dacă am atâta, nu cred...)pe față nici nu am încercat, nici nu ar avea sens. Merg cu mașina să zicem 10-12 km fără să frânez, o opresc ușor, din frână de motor doar, și pun mâna pe discuri. Complet reci, toate! Ajung în oraș și folosesc frâna puțin, atunci începe acesta să se încăleazcă (mai puternic ca restul, chiar și decât cele de pe față!). Desigur, nu este o problemă în așa manieră să încălzească janta, dar totuși nu o consider în regulă! Am sunat inclusiv la cineva ce se ocupă cu programare de SBC, și a zis că așa problemă nu a întâlnit. Ori merge, ori nu merge SBC. Eu am presupus că poate fi o problemă la ceva valvă de vacuum (presupun că sbc are ceva cu care trage înapoi lichidul?) Din păcate mă simt depășit.
            Last edited by SuciuSebastian; 01-25-2019, 14:39 PM.

            Comment


            • #7
              Ma refeream la arcul care tine etrierul pe pozitie, distantat de suport. Nu cred ca e problematic, dar, cine stie.
              Probabil la ala te referi prin siguranta, eu nu am idee cum se cheama.

              Ce temperatura crezi ca are?
              Daca e sa uzi discul cu niste stropi de apa, sfaraie?

              Presupun ca acei km care i-ai facut la drum lung au fost precedati de ceva km de oras, deci pedala a fost folosita si inainte.
              O treaba e clara, la drum lung nu se incinge, deci nu ai ceva blocat, nu e vreun pericol.
              Daca e sa pui o franare de urgenta, simti ca directia o ia razna, te trage de volan?



              Poate ceilalti etrieri nu raspund suficient de bine la franari usoare.
              Posibil cand apesi usor etrierul nou sa fie mai zelos decat ceilalti care sunt mai vechi si obositi.
              Eu am facut RK la ambii etrieri de pe fata. La unul era nevoie, la celalalt nu.
              Dar dupa ce am facut RK cel care era ok a mers mult mai usor.

              Cum ai putea detecta asta:
              Da-i cateva frane in regim de oras, nu menaja frana. Orice frana care o pui, apesi serios pedala.
              Apoi accelereaza si pune iar o frana.
              Grija mare, sa nu intre careva in tine din spate, deci fa asta cand strada e libera.
              Vezi la final daca rotile au temperaturi egale.

              Apoi, dupa ce se racesc franele repeta experimentul dar cu franari usoare, mangaie frana pana te opresti.
              Vezi daca aici apare dezechilibrul.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Sharky View Post
                Ma refeream la arcul care tine etrierul pe pozitie, distantat de suport. Nu cred ca e problematic, dar, cine stie.
                Probabil la ala te referi prin siguranta, eu nu am idee cum se cheama.

                Ce temperatura crezi ca are?
                Daca e sa uzi discul cu niste stropi de apa, sfaraie?

                Presupun ca acei km care i-ai facut la drum lung au fost precedati de ceva km de oras, deci pedala a fost folosita si inainte.
                O treaba e clara, la drum lung nu se incinge, deci nu ai ceva blocat, nu e vreun pericol.
                Daca e sa pui o franare de urgenta, simti ca directia o ia razna, te trage de volan?



                Poate ceilalti etrieri nu raspund suficient de bine la franari usoare.
                Posibil cand apesi usor etrierul nou sa fie mai zelos decat ceilalti care sunt mai vechi si obositi.
                Eu am facut RK la ambii etrieri de pe fata. La unul era nevoie, la celalalt nu.
                Dar dupa ce am facut RK cel care era ok a mers mult mai usor.

                Cum ai putea detecta asta:
                Da-i cateva frane in regim de oras, nu menaja frana. Orice frana care o pui, apesi serios pedala.
                Apoi accelereaza si pune iar o frana.
                Grija mare, sa nu intre careva in tine din spate, deci fa asta cand strada e libera.
                Vezi la final daca rotile au temperaturi egale.

                Apoi, dupa ce se racesc franele repeta experimentul dar cu franari usoare, mangaie frana pana te opresti.
                Vezi daca aici apare dezechilibrul.
                Frâna de urgență am încercat-o, de la aprox 160-170 km/h am frânat jumătate de pedală, și apoi tot mai agresiv. Am putut face asta deoarece am fost pe un drum drept, mult în afara orașului. Mașina a oprit prompt, fără a trage o direcție sau a vibra volanul. Prin urmare, mașina s-a comportat ok. Da, când am aruncat niște stropi de apă pe partea cu problemă, a sfârâit mai puternic decât cealaltă roată spate. Presupun că frânarea acolo a fost mult mai bună. Ok, apoi am lăsat mașina să se răcească, cam 2 ore nu am mai umblat. Apoi am plecat ușor, pe un drum de țară liber și drept și am mers, fără frânare 4-5 km la 100-110 km constant/h. Ok, opresc mașina, totul rece! mă întorc acasă, ajung, iar mai cald celălalt ). Prin concluzie, cum ziic și tu, în mers nu agață (deci unde ar fi pericol pentru mine). În oraș folosesc uneori funcția SBC HOLD, pe care văd că mașina o are, pentru a nu ține mereu piciorul pe frână, fiind automată. Dar chiar și așa, nu ar trebui să fie o problemă. Mașina are 212.000km acum și celelalte frâne par a lucra exemplar, dar cine știe. Atașez niște poze aici. Pe poze e scirs în engleză deoarece am cerut părerea unui youtuber din USA.
                48405258_1151058101716455_4368778679803707392_n.jpg
                Attached Files
                Last edited by SuciuSebastian; 01-25-2019, 16:46 PM.

                Comment


                • #9
                  Scuze ca imi dau cu parerea la modul general.
                  1. Daca pistonasele merg cu mana, clar nu e de acolo.
                  2. Sanse mici ca placutele sa fie prea stranse in portetrie si sa nu se miste insa asta se vede la.mana.
                  3. Posibile probleme de gen am intalnit la furtune de frana care au avut interior deteriorat si nu permiteau lichidului sa se intoarca.
                  4. Posibil supape in limitatorul de frana sau sbc sa nu permita lichidului sa se intoarca.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ROV View Post
                    Scuze ca imi dau cu parerea la modul general.
                    1. Daca pistonasele merg cu mana, clar nu e de acolo.
                    2. Sanse mici ca placutele sa fie prea stranse in portetrie si sa nu se miste insa asta se vede la.mana.
                    3. Posibile probleme de gen am intalnit la furtune de frana care au avut interior deteriorat si nu permiteau lichidului sa se intoarca.
                    4. Posibil supape in limitatorul de frana sau sbc sa nu permita lichidului sa se intoarca.
                    Cu excepția punctului 4, restul le-am verificat. Îmi e frică să duc SBC ul la desfăcut, pentru că nu avem meseriași calumea în RO pe așa ceva. E o pompă la care majoritattea mecanicilor nuse bagă pentru că ee extrem de complicată și problematică. Preferă să schimb ceva mai des plăcuțele, dacă nu vor face probleme mai mari, decât să mă trezesc cu SBC-ul stricat...că toți dau din umeri, și proprietarul plătește. Iar un SBC nou e 5.000 ron

                    Comment


                    • #11
                      Un schimb lichid frana corect, împreună cu o verificare sistem frânare in orice reprezentanta e foarte ieftin și durează puțin.
                      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                      www.mbretrofit.ro

                      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                      Comment


                      • #12
                        Nu umbla la SBC, dupa cum ai zis, stai intai sa vezi ce se intampla cu placutele, si pt linistea ta incearca ce am zis eu, prin evaluarea temperaturilor din cele doua cazuri.
                        Unu l-ai facut deja.

                        Comment


                        • #13
                          UPDATE:

                          A trecut cam jumătate de an, și revin cu o actualizare. Problema nu s-a rezolvat, dar nici nu s-a agravat, a rămas constantă. Am fost în Republica Moldova și acolo am avut ocazia să întâlnesc un mecanic bulgar extraordinar, care mi-a și analizat mașina, respectiv problema aceasta. Explicația lui a fost uluitoare, dar face sens. A zis așa: "Asemenea probleme am mai întâlnit pe modelul tău. Ea nu este o problemă, ci este modul SBC-ului de a frâna, pune mai mare presiune unde simte că un cauciuc este mai uzat, sau unde simte că mașina nu are așa bună aderențâ." Ulterior am descoperit că nu doar spate stânga e mai fierbinte, ci și dreapta fața. Așadar, SBC uneori frânează în X, cu forțe diferite, pentru a face frânarea cât mai eficientă. Repet, fiind un sistem destul de vechi, nu mă așteptam să fie atât de complicat și elaborat.

                          Comment


                          • #14
                            SBC.ul hulit de multi nu e chiar idiot sau vetust... stiai ca s.a pus si pe... SLR? MB are prostul obicei de a veni cu solutii ultracomplicate insa de multe ori revolutionare. Acum, dat fiind ca sbc a fost inlocuit de abr (pe w211), deducem ca s-au cam saturat si ei de el.
                            https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                            Comment


                            • #15
                              Oh da! Am studiat că a fost și pe SLR pus. La mine a fost înlocuit, nu e varianta originală, după cod. Codul corespunde cu cele schimbate pe garanție la Mercedes (10 years waranty). În rest să bat în lemn, când frânez, roțile înlemnesc.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF