Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

OM 651 (2143 cmc CDI) - Distributie + service

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OM 651 (2143 cmc CDI) - Distributie + service

    Deschid acest topic in vederea informarii detinatorilor acestui tip de motor, cat si pt cei care vor achizitiona acest motor, in speta 2.2 CDI - OM 651.
    Intrebarile mele sunt urmatoarele:
    - La ce interval se schimba uleiul la acest motor in conditiile in care folosesti ulei cu norma recomandata MB 229.51 ?
    - Intinzatorul de la distributie trebuie schimbat mai repede decat distributia asa incat sa tina cat mai bine lantul intins sau se schimba odata totul?
    - La cati km se schimba distributia la acest motor? Se schimba doar intinzatorul si lantul sau intinzator, lant, roti dintate, patine ?
    - La cati km apar probleme serioase la acest motor? De ex: injectoare, turbina, etc.

  • #2
    Din experienta mea pe cateva ( multe) taxi-uri aduse de prin Germania, Olanda, Franta, cu peste 400K km pot relata urmatoarele.

    Uleiul il schimbau intre 35K si 50K km, lantul, intinzatorul si pinioanele de la axe la 220-260 km - de cateva ori chiar mai devreme ( operatie simpla direct pe masina), iar pe la 380- 420K km schimbau si patinele operatie care necesita demontarea motorului de pe masina.

    La masinile care nu sunt taxi, uleiul se schimba cam.la 25K km, distributia simpla pe la 160-200K km iar cea cu patine cu tot inca odata pe la 300K km.

    Diferenta consta in faptul ca taxiurile primesc mult mai putina 'talpa' insa si mult mai putine si mai sarace revizii.

    In opinia mea motorul OM651 este cel mai fiabil dupa cele de pe Cobra.

    Modelele de 136CP sunt absolut cele mai fiabile, recordul il detine ( la noi in atelier) unul cu 535K km si care merge perfect. Talpa insa nu ii place deloc.

    Cele de 170 CP sunt cele mai populare si sunt un compromis perfect intre suportabilitatea la talpa si fiabilitate.
    Cele de 204CP sunt absolut superbe, talpa cat te tin suspensiile, insa reviziile ceva mai severe. 204CP cu km multi ( peste 300K, mai rar am intalnit).

    Probleme gen turbina, injectoare cred ca sunt folclor. Mai degraba se rotesc cuzinetii in bloc decat sa crape vre-o turbina, iar noi nu am schimbat pana acum nici macar un injector ( repet, lucram zilnic de catva ani w212 taxi).

    Injectoarele la modele 220 si 250 le-a schimbat MB gratis, dar probabil mai mult sa nu ajunga unde a ajuns VW.
    Last edited by cl600; 11-19-2015, 01:24 AM.
    http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


    www.mbretrofit.ro

    Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

    Comment


    • #3
      Multumim pentru informatii !
      Sunt foarte pretioase!
      Este interesant ce spuneti, ca OM 651 e foarte fiabil.

      Comment


      • #4
        Spuneati in alt topic ca se rupe distributia pe la 400 000 km.
        In ce context se rupe? N-a fost schimbata niciodata sau de ce? In caz ca se rupe distributia ce defectiuni suplimentare pot apare?

        Comment


        • #5
          Originally posted by cl600 View Post
          Din experienta mea pe cateva ( multe) taxi-uri aduse de prin Germania, Olanda, Franta, cu peste 400K km pot relata urmatoarele.

          Uleiul il schimbau intre 35K si 50K km, lantul, intinzatorul si pinioanele de la axe la 220-260 km - de cateva ori chiar mai devreme ( operatie simpla direct pe masina), iar pe la 380- 420K km schimbau si patinele operatie care necesita demontarea motorului de pe masina.

          La masinile care nu sunt taxi, uleiul se schimba cam.la 25K km, distributia simpla pe la 160-200K km iar cea cu patine cu tot inca odata pe la 300K km.

          Diferenta consta in faptul ca taxiurile primesc mult mai putina 'talpa' insa si mult mai putine si mai sarace revizii.

          In opinia mea motorul OM651 este cel mai fiabil dupa cele de pe Cobra.

          Modelele de 136CP sunt absolut cele mai fiabile, recordul il detine ( la noi in atelier) unul cu 535K km si care merge perfect. Talpa insa nu ii place deloc.

          Cele de 170 CP sunt cele mai populare si sunt un compromis perfect intre suportabilitatea la talpa si fiabilitate.
          Cele de 204CP sunt absolut superbe, talpa cat te tin suspensiile, insa reviziile ceva mai severe. 204CP cu km multi ( peste 300K, mai rar am intalnit).

          Probleme gen turbina, injectoare cred ca sunt folclor. Mai degraba se rotesc cuzinetii in bloc decat sa crape vre-o turbina, iar noi nu am schimbat pana acum nici macar un injector ( repet, lucram zilnic de catva ani w212 taxi).

          Injectoarele la modele 220 si 250 le-a schimbat MB gratis, dar probabil mai mult sa nu ajunga unde a ajuns VW.
          Chiar eram curios sa vad parerea colegului cl600 despre aceste motoare.

          Imi permit, sa-l rog ,sa ne detalieze despre kdm(recall-ull) pe partea de injectoare efectuat de MB.

          Ca si parere personala , am beneficiat si eu de inlocuire injectoare , am senzatia ca a crescut consumul pe urban/extraurban.

          Este doar o senzatie sau mai sunt si altii care sa se planga.

          PS : ca si posesor de om651 de 136 cp si de om651 de 204 cp , cel de 136 are un sound metalic , senzatie de usor submotorizat , cel de 204 cp suna f bine , cuplul se simte din plin la demaraj , trage foarte bine , se impaca de minune cu 7gtronic.
          Last edited by b97dmt; 11-19-2015, 15:11 PM.

          Comment


          • #6
            Despre KDM pot spune ca intr-adevar erau ceva probleme electrice la injectoarele piezo daca ajungeau sa mearga aproape de 100K km.

            De mers mergeau senzational, motorul OM651 a fost creat pt aceasta tehnologie. Intr-adevar piezo consuma si suna mai bine decat solenoid.


            De ce a renuntat MB la piezo, nu am de unde sa stiu, sa nu ajunga ca VW probabil sau nu.

            In opinia mea, cele tip 'solenoid' care sunt acum in trafic isi fac treaba exemplar. Software-ul care le gestioneaza este undeva 10 ani peste orice concurenta si poate si asta este un motiv pt care rata de schimb a injectoarelor 'solenoid' este inimaginabil de mica.

            Expresia 'probleme la injectoare' chiar nu isi are sensul la OM651.

            Mai mult decat atat, EGR, clapeta de acc sau chiar galeria de admisie ( clapetii) sunt iar niste piese care zac in magazia mea, greu gasesc motiv temeinic sa le inlocuiesc. Cateva debitmetre am mai schimbat, insa prea putine sa pot sustine vre-o teorie.

            Cel mai adesea, insa este aproape normal, schimbam furtune intercooler, pompe de apa, carcase la filtrul de motorina, senzori DPF, furtunele, milulele..

            La 250, se intampla sa schimbam ceva mai des diverse actuatoate vacumatice, insa iar mult sub media celor din generatiile mai vechi.
            http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


            www.mbretrofit.ro

            Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

            Comment


            • #7
              Multumim pt lamuriri, colegule cl600 !

              Comment


              • #8
                Originally posted by cri.2002 View Post
                Spuneati in alt topic ca se rupe distributia pe la 400 000 km.
                In ce context se rupe? N-a fost schimbata niciodata sau de ce? In caz ca se rupe distributia ce defectiuni suplimentare pot apare?
                Care sunt semnele ca trebuie schimbata distributia in afara aspectului ca zornaie lantul (intinzatorul slab) ?

                Si legat de aceste intrebari ce ne puteti spune?

                Comment


                • #9
                  Rontaitul dimineata este primul semn si care nu trece nicidecum cu schimbarea intinzatorului daca masina se apropie de 200K km.

                  Zgomotul respectiv il face lantul cand loveste intr-o buza a chiuloasei, unde bineinteles lasa urme si produce span.

                  Asta in cazul in care se aude doar dimineata, cand insa se aude de mai multe ori pe zi, atunci lantul are o ' burta ' suficient de mare si ricoseaza intre chiuloasa si capacul de aluminiu al distributiei, care este f subtire. Acesta la randul lui se sparge la un moment dat si lantul impreuna cu uleiul din motor sar afara si abia atunci apare posibilitatea ruperii.

                  Managementul monitorizeaza pozitia axelor cu came fata de vibrochen si atunci cand defazarea devine periculoasa, motorul nu mai porneste.

                  Am expus mai multe situatii, care apar in diverse stadii, reprezentand de fapt exceptiile, adica o diagnoza gresita sau 'lasa ca merge si asa' , etc.

                  Diagnoza corecta, este f simplu de facut mai ales pt ca exista o scula speciala care masoara f precis intindere ( burta ) lantului. Astfel cu masuratoarea impreuna cu un tabel si mai ales cu valoare corecta a kilometrajului ( in 90% din cazuri aici apare problema) se stabileste ce trebuie schimbat.
                  http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                  www.mbretrofit.ro

                  Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                  Comment


                  • #10
                    Am inteles.
                    Eu am 180.000 km si rontaie numai dimineata la prima pornire timp de 3-4 sec apoi nu se mai aude.
                    De ce lantul loveste buza chiuloasei, pt ca e larg, nu?
                    Mie, personal, ce recomandare imi faceti pt W212?

                    Mai am un W203 2.2 CDI OM 911, 175.000 km reali, nu se aude absolut nimic in niciun stadiu,
                    merge impecabil.

                    Comment


                    • #11
                      Pt OM651 cu180K km la care se aude numai dimineata 3-4 sec, recomand schimbarea cel putin a lantului, pinioanelor si intinzatorului, de indata. Spanul produs, de multe ori trece de filtru....si patinele primesc aceleasi plesnituri din partea lantului ca si buza chiuloasei.
                      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                      www.mbretrofit.ro

                      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                      Comment


                      • #12
                        Am inteles.
                        Cat ar costa informativ aceasta interventie in service la dvs? (piese + manopera)

                        Si de ce motorul vechi de 2.2 OM 911 nu zornaie la pornire in aceleasi conditii, nr de km etc?

                        Comment


                        • #13
                          Noi lucram doar cu piese originale, inclusiv suruburi, saibe, garnituri, etc si ajumge destul de scump, imi trimiti seria de caroserie si fac un deviz.
                          Operatia a ajuns destul de comuna, gasesti kit-ul de distributie la jumate de pret pe afterrmarket.

                          Experienta mea f limitata sub Euro 5, imi este grru sa raspund la intrebarea despre OM 911. Poate are lant dublu ( habar nu am, ma pot uita ), sau mai degraba din cauza managementului mult mai putin agresiv.

                          Motoarele Euro 5 functioneaza intr-un regim neuniform complet, pe deoparte alternatorul, compresorul de clima, servodirectia il streseaza maxim prin opririle/pornirile bruste si dese, pe de alta parte managementului propriu care schimba regimurile multe si mult mai agresive.
                          Euro5 pe langa relanti, sarcina partiala si sarcina maxima cum era pana acum, are diverse alte combinatii gen :
                          -cruising (viteza constanta ),
                          -sailing ( mers in inertie fara accelaratie sau franare brusca - atunci cand cutia 7g+ trece singura in N si motorul sta ca blegul undeva la 1000 de ture. Gandeste-te ce soc ia saracul cand atingi o pedala, cutia fuge rapid in treapta corecta si motorul schimba ritmul instant.
                          - utilizarea mult mai eficienta a lock-up clutch-ului (ambreiajul din interiorul convertizorului ) Probabil multi utilizatori de 7g+ cu OM651 au observat un fenomen ciudat ( f vizibil mai ales la 250), anume dupa ce schimba o treapta masina inca accelereaza in timp ce turometrul scade.... Tehnic, putin inainte sa schimbe treapta clutch-ul aluneaca astfel incat turatia sa creasca exact atat cat ii trebuie ca dupa ce schimba treapta sa cupleze din nou lockup-ul astfel acceleratia masinii pastrandu-se de fapt constanta.
                          Last edited by cl600; 11-20-2015, 23:27 PM.
                          http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                          www.mbretrofit.ro

                          Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                          Comment


                          • #14
                            Foarte interesante explicatiile tehnice! Multumim pt ele!
                            Eu folosesc W212-le doar ocazional, la drumuri lungi, la 2-3 saptamani, nu-l chinui prin oras. In oras folosesc W203-le.

                            Seria W212-ului meu este: WDD2120021A282853.
                            Astept raspunsul dvs.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by cri.2002 View Post
                              Am inteles.
                              Cat ar costa informativ aceasta interventie in service la dvs? (piese + manopera)

                              Si de ce motorul vechi de 2.2 OM 911 nu zornaie la pornire in aceleasi conditii, nr de km etc?
                              Este vorba de OM611, nu 911. Imi cer scuze!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF