Salutare tututor, In primul rand multumesc adminilor pentru acceptul pe forum, mintilor luminate care ne scot din nestiinta si invatateilor care asculta, cel din urma fiind eu.
Se dau datele problemei:
Una bucata baiat student la Facultatea de Electromecanica, in curand ingineras cu acte. Dintr-acela care trece cu 5-7 pe buna dreptate si fara bataie de cap.
Una bucata Mercedes-Benz W203 2003, Facelift 2004, motorizare 2148cc, CDI.
Am cumparat-o cu probleme la pornire la un pret mai mult decat acceptabil - 1500E.
Prima investitie (bineinteles, filtre, ulei, cauciucuri spate):
- Contact (cel de pe masina era pentru W209 iar placa de baza din el era de W211, si asta foarte carpita)
- Cheia originala (versiunea 2000-2007); Nu va cumparati modelul de cheie chinezeasca, softul pica foarte des pe ele si o data pe an bani pentru reprogramat. Asa am cumparat masina.
- blocatorul de volan inlocuit cu un emulator (aparent defect, care nu inchidea circuitul);
[totul programat de un baiat mester cu laptopul, aparent interesat sa rezolve situatia]
Odata cu primele semne ale iernii (pe la inceputul lunii Noiembrie), primesc semnal in bord: UNDERVOLTAGE: LOW BATTERY.
Am facut ce ar face orice muritor de rand, am schimbat bateria cu una de 100Ah (cea veche fiind de 90Ah), Cu bon de tester, totul in regula, doar pe hartie.
Problema persista.
Furnizorul mi-a sugerat ca ar fi un fir defect pe undeva. Portbagaj verificat in urma catorva sugestii de pe acestui forum, totul varza. Luat fiecare fir la inspectie vizual si tactil, uscat cu feonul din casa, verificat modulul SAM din portbagaj vizual, totul uscat si la locul lui.
INTREBARE: Sunt doua cabluri in spatele banchetei dreapta de grosimea celor de la baterie, de la ce sa fie? Din cate am citit tot pe aici, modelul respectiv nu este dotat cu o a doua baterie.
Mai vreau sa verific tablourile de sigurante cu multimetrul, insa as aprecia orice sfat legat despre folosirea acestuia corespunzator pentru asa ceva.
Mentionez ca releul de la bujiile incandescente este in regula. Cand il scot di socket, nu se mai aprinde rezistenta in bord. Bujiilor incandescente le-am verificat rezistivitatea cu multimetrul si obtin valorile asteptate de 1 pe toate patru. Motorul este cu sistem de injectie common-rail.
Prima data, cand bag cheia in contact dupa un full la redresor, nu imi apare eroarea, doar dupa prima tentativa de pornire. Deci presupun ca motorul intampina o rezistenta (in afara de cea provocata de contractarea pieselor la rece), care mananca mult din baterie.
L-am chemat pe un baiat cu diagnoza sa imi faca un OBDII si primesc multe erori. Sterse multe dintre ele, baiatul imi sugereaza sa schimb senzorul de la axa cu came. Facut.
Problema persista.
Am incercat metoda veche pentru camioane cu K2 si porneste, insa nu vreau sa insist pentru a nu provoca alte pagube. In timpul mersului, eroarea dispare.
Dupa discutii indelungate cu diversi electricieni, am primit urmatoarele diagnostice posibile, si trecute prin filtrul mintii proprii:
- Electromotorul; Tind sa cred ca nu este acesta, intrucat are tendinta sa porneasca vioi dar "oboseste" usor sesisabil in primele10s. Eventual bendixul.
- Releul de incarcare;Daca ar fi fost cazul, as fi avut pene de curent in timpul mersului, presupun. Consum mai mare decat puterea de incarcare.
- Masa la ECU: daorita faptului ca numarul erorilor din bord se schimba la interval de cateva minute. 1-3-5 (niciodata mai multe). System Errors. SRS. Stop tail ligh R lampa de pe portbagaj este dezafectata; Tind sa cred ca nu este cazul intrucat toate celelalte functioneaza fara probleme dupa pornire (geamuri, oglinzi,scaune, navigatia, etc.).
-Injectoarele: Ar fi urmatorul pas, mai ales ca in jurul unuia dintre ele, am gasit ca o eruptie neagra caramelizata. Scormonita,pusa pe servetel si aprinsa, arde. miros de motorina. Posibil sa fie vorba de O-ringuri? Nu este o operatiune foarte dificila reconditionarea lor sau inlocuirea diuzei, insa nu dispun de ustensilele necesare. Preturile mi se par acceptabile pentru o reconditionare atat de delicata dar un sfat de la cunoscatorii ce salasluiesc pe aceste forumuri ar fi mai mult decat bine venite intr-un moment de cumpana: sa ma orientez catre asta sau nu e cazul sa ma gandesc la ele? Urmatoarea investitie mi-ar placea sa porneasca masina si mai nimeni nu vrea sa isi bage nasul.
Posibile defectiuni la care m-am gandit personal:
- Pompa de inalta. Daca nu ofera suficienta presiune, senzorul -> ECU ii ofera putere mai mare de la baterie. Solutie: Reconditionat / Inlocuita?
- Bendixul de la electromotor sau periile acestuia schimbate. Deoarece e posibil sa fie contactele tocite de timp, randamentul este scazut => Baterie, da-mi !
Bineinteles, nu este exclus ca masina sa fie numai buna de dezmembrari intrucat nu a fost deloc ingrijita si ar fi prea multe de reparat pe ea. Insa miintea mea de ingineras nestatornic vrea sa stie de ce? care va fi acea ultima reparatie si investitie pentru un bord curat?
De asemenea am vazut pe postari mai vechi manualul de service pentru acest model de masina si multumesc in avans oricui ar fi dispus sa il imparta si cu mine. Sa inteleg mai bine ce sisteme si subsisteme si/sau componente ar ptea fi defectuase. Cu ajutorul catorva sfaturi pretioase din partea stimabililor cunoscatori, sper sa elucidez misterul Elodiei.
Va multumesc pentru atentia acordata postarii mele si chiar daca nu aveti o parere de spus, puteti ramane pe aproape caci...nu stii niciodata cand este necesar sa stii.
Adresa mea de e-mail este mihai.penuasu@gmail.com
Se dau datele problemei:
Una bucata baiat student la Facultatea de Electromecanica, in curand ingineras cu acte. Dintr-acela care trece cu 5-7 pe buna dreptate si fara bataie de cap.
Una bucata Mercedes-Benz W203 2003, Facelift 2004, motorizare 2148cc, CDI.
Am cumparat-o cu probleme la pornire la un pret mai mult decat acceptabil - 1500E.
Prima investitie (bineinteles, filtre, ulei, cauciucuri spate):
- Contact (cel de pe masina era pentru W209 iar placa de baza din el era de W211, si asta foarte carpita)
- Cheia originala (versiunea 2000-2007); Nu va cumparati modelul de cheie chinezeasca, softul pica foarte des pe ele si o data pe an bani pentru reprogramat. Asa am cumparat masina.
- blocatorul de volan inlocuit cu un emulator (aparent defect, care nu inchidea circuitul);
[totul programat de un baiat mester cu laptopul, aparent interesat sa rezolve situatia]
Odata cu primele semne ale iernii (pe la inceputul lunii Noiembrie), primesc semnal in bord: UNDERVOLTAGE: LOW BATTERY.
Am facut ce ar face orice muritor de rand, am schimbat bateria cu una de 100Ah (cea veche fiind de 90Ah), Cu bon de tester, totul in regula, doar pe hartie.
Problema persista.
Furnizorul mi-a sugerat ca ar fi un fir defect pe undeva. Portbagaj verificat in urma catorva sugestii de pe acestui forum, totul varza. Luat fiecare fir la inspectie vizual si tactil, uscat cu feonul din casa, verificat modulul SAM din portbagaj vizual, totul uscat si la locul lui.
INTREBARE: Sunt doua cabluri in spatele banchetei dreapta de grosimea celor de la baterie, de la ce sa fie? Din cate am citit tot pe aici, modelul respectiv nu este dotat cu o a doua baterie.
Mai vreau sa verific tablourile de sigurante cu multimetrul, insa as aprecia orice sfat legat despre folosirea acestuia corespunzator pentru asa ceva.
Mentionez ca releul de la bujiile incandescente este in regula. Cand il scot di socket, nu se mai aprinde rezistenta in bord. Bujiilor incandescente le-am verificat rezistivitatea cu multimetrul si obtin valorile asteptate de 1 pe toate patru. Motorul este cu sistem de injectie common-rail.
Prima data, cand bag cheia in contact dupa un full la redresor, nu imi apare eroarea, doar dupa prima tentativa de pornire. Deci presupun ca motorul intampina o rezistenta (in afara de cea provocata de contractarea pieselor la rece), care mananca mult din baterie.
L-am chemat pe un baiat cu diagnoza sa imi faca un OBDII si primesc multe erori. Sterse multe dintre ele, baiatul imi sugereaza sa schimb senzorul de la axa cu came. Facut.
Problema persista.
Am incercat metoda veche pentru camioane cu K2 si porneste, insa nu vreau sa insist pentru a nu provoca alte pagube. In timpul mersului, eroarea dispare.
Dupa discutii indelungate cu diversi electricieni, am primit urmatoarele diagnostice posibile, si trecute prin filtrul mintii proprii:
- Electromotorul; Tind sa cred ca nu este acesta, intrucat are tendinta sa porneasca vioi dar "oboseste" usor sesisabil in primele10s. Eventual bendixul.
- Releul de incarcare;Daca ar fi fost cazul, as fi avut pene de curent in timpul mersului, presupun. Consum mai mare decat puterea de incarcare.
- Masa la ECU: daorita faptului ca numarul erorilor din bord se schimba la interval de cateva minute. 1-3-5 (niciodata mai multe). System Errors. SRS. Stop tail ligh R lampa de pe portbagaj este dezafectata; Tind sa cred ca nu este cazul intrucat toate celelalte functioneaza fara probleme dupa pornire (geamuri, oglinzi,scaune, navigatia, etc.).
-Injectoarele: Ar fi urmatorul pas, mai ales ca in jurul unuia dintre ele, am gasit ca o eruptie neagra caramelizata. Scormonita,pusa pe servetel si aprinsa, arde. miros de motorina. Posibil sa fie vorba de O-ringuri? Nu este o operatiune foarte dificila reconditionarea lor sau inlocuirea diuzei, insa nu dispun de ustensilele necesare. Preturile mi se par acceptabile pentru o reconditionare atat de delicata dar un sfat de la cunoscatorii ce salasluiesc pe aceste forumuri ar fi mai mult decat bine venite intr-un moment de cumpana: sa ma orientez catre asta sau nu e cazul sa ma gandesc la ele? Urmatoarea investitie mi-ar placea sa porneasca masina si mai nimeni nu vrea sa isi bage nasul.
Posibile defectiuni la care m-am gandit personal:
- Pompa de inalta. Daca nu ofera suficienta presiune, senzorul -> ECU ii ofera putere mai mare de la baterie. Solutie: Reconditionat / Inlocuita?
- Bendixul de la electromotor sau periile acestuia schimbate. Deoarece e posibil sa fie contactele tocite de timp, randamentul este scazut => Baterie, da-mi !
Bineinteles, nu este exclus ca masina sa fie numai buna de dezmembrari intrucat nu a fost deloc ingrijita si ar fi prea multe de reparat pe ea. Insa miintea mea de ingineras nestatornic vrea sa stie de ce? care va fi acea ultima reparatie si investitie pentru un bord curat?
De asemenea am vazut pe postari mai vechi manualul de service pentru acest model de masina si multumesc in avans oricui ar fi dispus sa il imparta si cu mine. Sa inteleg mai bine ce sisteme si subsisteme si/sau componente ar ptea fi defectuase. Cu ajutorul catorva sfaturi pretioase din partea stimabililor cunoscatori, sper sa elucidez misterul Elodiei.
Va multumesc pentru atentia acordata postarii mele si chiar daca nu aveti o parere de spus, puteti ramane pe aproape caci...nu stii niciodata cand este necesar sa stii.
Adresa mea de e-mail este mihai.penuasu@gmail.com
Comment