Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare grup/planetare/cardan. Plus ceva neplanificat...

    Buna seara !




    Azi a fost loc de intors pe elevator. S-au schimbat grup/ulei in grup/planetare/cardan plus o anvelopa Dunlop WinterSport 3D made in Germany deformata pe mijloc (cocoasa de dromader pe toata circumferinta...).



    Probleme prevazute si rezolvate din timp, comentarii pe tema:


    - grupurile din aceasta generatie au diferite diametre de flanse catre planetare. Cele combinate cu motorizari slabe, vin cu flanse cu diametru de 90mm. Cele asociate motorizarilor medii, au flanse de 100mm diametru. Si, daca mai tin eu minte corect, ca treaba asta am studiat-o acu' vreun an, parca ar fi si cu flanse de 110mm diametru, dar nu garantez.


    - tot legat de grupuri, cele care vin cu ASR au distanta dintre planurile flanselor mai mare cu circa 60-70mm. Cand faci o conversie de la non-ASR la ASR, chiar daca nu te intereseaza functionalitatea ASR-ului, tot iti trebuie planetare mai scurte.


    - in continuare despre grupuri: prinderea la flansa Hardy (de cauciuc) are si aici variante de diametre de cerc de surub in tripoda. Tot in jurul valorii de 100 - 120mm oscileaza valorile, flansele Hardy trebuind sa fie pereche cu tripodele la care trebuie montate.


    - tot legat de planetare, pe partea de diametru si numar de caneluri la capatul dinspre roata, intre planetare de W124 300D din 1986 si W124 E200D din 1995 nu au fost diferente. Poate daca diferentele intre performantele motoarelor sunt mai mari, sa difere si aceste caracteristici.


    - cardane: lungimea cardanului unui 300D cu automata din 1986 este mai mare cu circa 30 - 35mm decat cea a cardanului unui E200D din 1995, in ambele situatii discutam de cutii 722.4. Ca solutie de moment, pentru circa 4000km (adica trei zile si ceva...), dupa conversia de la 601 la 603 s-a mers cu cardanul cel scurt, dar fara eroisme rutiere, ca dintr-o culisanta de vreo 85mm, doar circa 50mm mai erau angrenati. Si prea putina angrenare poate genera dezechilibre, mai ales daca culisanta nu este chiar noua.


    - tot cardane: numarul de caneluri si diametrul culisantei difera de la un cardan la altul in situatiile mai sus mentionate, deci nu poti combina bucati de cardan asa cum ti-ar place. N-a fost cazul, dar tot e bine de stiut. Si iar nu a fost cazul meu, dar parca am citit pe undeva ca nu e obligatoriu ca flansele Hardy sa fie identice la capete aceluiasi cardan. Nu garantez aceasta ultima informatie, dar pentru siguranta, de luat in calcul la conversie. Atentie la montarea in faza a bucatilor de cardan ! De verificat neaparat, chiar daca nu ati separat bucatile, ca poate au lucrat altii pe acolo...


    Incepand de azi, vitezometrul si contorul de kilometri vor indica realitatea. Cu grupul 3.07, viteza reala era cu circa 10 - 13 km/h mai mare decat cea indicata de ac, iar kilometri inregistrati cu circa 10% mai putini. Atentie, indicatia este corecta doar daca iei si cutia cu care a venit OEM combinatia motor/grup, ca in cutie, pinionul care da informatia catre cablul de vitezometru poate avea numar diferit de dinti de la o anumita combinatie motor/grup la alta.


    Grup cu flansa mica.jpg Grup cu flansa mare.jpg Planetare cu flansa mica si mare.jpg





    Partea neplanificata este legata de anvelopa deformata. Avea DOT 1911, Luata de mine de noua din Germania cu inca trei bucati, acum vreo trei ani. Am simtit ceva zguduituri/sarituri de spate pe drumul de intoarcere din Franta acum vreo patru zile, ca virgula cocoasa de dromader nu era perfect uniforma pe toata circumferinta anvelopei. Azi am primit cadou ceva Continental uzat cam la fel cu cele trei Dunlop-uri inca intacte, pe masura corecta 195/65R15 si tot made in Germany dar cu DOT 3812. Montat, echilibrat, job done.




    Tot circul descris mai sus a luat trei ore si jumatate, fara hei-rup, cu scurte pauze vorbit la telefon.








    Dragos

    Comment


    • Schimbare sticla oglinda.

      Buna ziua !





      Oglinzile mele Alkar, cumparate noi acum vreo patru ani, s-au hotarat sa nu mai faca chiar tot ce ma astept eu de la ele. Mai precis, cea din stanga nu mai vrea sa dezabureasca. Comandat sticla noua in varianta pentru oglinda reglabila electric si incalzita, venit sticla pentru varianta cu reglaj manual. Si nu potriveste la prindere, binenteles. Deci retur. Cea corecta ar fi fost livrabila doar dupa anul nou, cand eu o sa fiu din nou in Franta, deci n-am mai comandat nimic acum, o s-o iau din Germania.


      Pentru edificare, asa arata versiunea de stanga, incalzita, pentru reglaj manual:


      Oglinda stanga manuala incalzita.jpg




      Si mai jos, alaturi de sticla corecta, demontata degeaba:


      Oglinzi stanga, manuala si reglabila electric, incalzite.jpg




      Noroc ca demontatul dureaza circa zece secunde, si montatul ceva mai putin...






      Dragos

      Comment


      • Care sunt primele impresii cu ”noul” grup?
        Lord W126 500SE -> 2.5D
        Lady W123 230C -> 240D
        W124 -> 200D
        W208 CLK200 -> 2.0

        W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
        Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
        Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

        Comment


        • Buna seara !




          Am facut azi un drum de vreo 40 de kilometri cu un GPS in bord. Kilometrii contorizati sunt OK, viteza in schimb nu, pen' ca vitezometrele sunt gradate diferit de la E200D la 300D. La 100km/h pe actualul vitezometru, adica la ora 12, am circa 120km/h reali. Si, conform asteptarilor, turatia la o anumita viteza (reala) a scazut cu vreo 150rpm.


          Cum vitezometrul unui 300D are la ora 12 cifra 120, tre' sa iau masuri. Mai jos ceasuri de 300D cu cutie automata:



          Bord de W124 300D cu cutie automata.jpg




          Cum 722.4 au aceleasi rapoarte indiferent de motorizare (conversia efectuata a fost gen "motor plus cutie"), mi-am adus aminte ca abaterea de pana ieri a aparut odata cu trecerea de la 3.46 la 3.07. Si era normal sa se accentueze odata cu trecerea de la 3.07 la 2.88.


          Din fericire, corectarea acestei probleme nu implica un alt vitezometru, ci doar folia cu gradatiile, care tre' sa fie pana la 220km/h, cu 120km/h la ora 12. Si cum tipu' care mi-a furnizat kit-ul de folii cu plasma este in continuare disponibil, voi lua legatura cu el in viitorul apropiat.





          Dragos

          Comment


          • Originally posted by Heavy D. View Post
            nu implica un alt vitezometru, ci doar folia cu gradatiile
            Corect, așa mi-am rezolvat și eu problema la vremea respectivă la Lord, în urma transplantului de inimă... Ce-i drept, tre' să recunosc că după ce mi s-a rupt și a 3-a oară cablul de km, m-am lăsat păgubaș și de vreo 5 ani umblu fără vitezometru, la drum lung însă mă folosesc de serviciile GPS-ului...
            Lord W126 500SE -> 2.5D
            Lady W123 230C -> 240D
            W124 -> 200D
            W208 CLK200 -> 2.0

            W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
            Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
            Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

            Comment


            • Impresii dupa 1600km rulaj cu grupul corect

              Buna ziua !



              Am plecat ieri din Cugir catre Franta si am ajuns la destinatie dupa circa 20 de ore, din care vreo sapte si jumatate de somn.


              Grupul/cardanul n-au generat zgomote, nu au fost probleme. Legat de relatia viteza/turatie si contor kilometraj, lucrurile stau asa:


              - la 2600rpm in ultima treapta (a patra) a automatei, viteza reala este de 100km/h.

              - la 3500rpm in ultima treapta, viteza reala este de 133km/h.

              - contorul de kilometri fenteaza cam in aceeasi masura ca si vitezometrul (aspect descris mai sus cu vreo doua posturi). Contorul a inregistrat 1304km, cand distanta reala a fost de 1582km. Se pare ca n-o sa scap fara sa schimb tot ansamblul vitezometru/contor, plus plasma de rigoare. Noroc ca am de unde-l lua...



              Ca o mica paranteza, pe 1 ianuarie am intrat in posesia ultimelor trei jante AMG 8x17 AMG, necesare la conversia la frane de SL600 (R129), una o aveam de vreo trei luni, necesara la teste. Toate au fost complet re-virginizate, asa ca in afara de un set de valve negre ingropate si anvelopele 245/45R17 n-o sa primeasca nimic. Doar Tender Loving Care pe parcursul timpului...






              Dragos

              Comment


              • Oglinda, sticla oglinda, etc.

                Buna ziua !



                Sticla de oglinda comandata in Germania a venit tot in varianta pentru reglaj manual, cand eu am electric, deci a facut retur. Si pentru ca m-am saturat de "comanzi una/vine alta", am luat oglinda completa stanga, noua, TYC.




                Oglinda stanga electrica incalzita.jpg Oglinda stanga electrica incalzita 2.jpg Oglinda stanga electrica incalzita 3.jpg Oglinda stanga electrica incalzita 4.jpg



                Cum se pare ca o sa-mi schimb capota cu una noua, am luat in trecut materialul fonoizolant/fonoabsorbant nou de dedesubtul ei, ca cel original era copt de mult si lipseau parti din el. Daca tot o sa fac treaba asta, o sa-mi montez si ceva iluminare sub capota, pentru momentele cand e noapte si eu am de lucrat ceva la motor. Ceea ce se numeste generic "bec" sau "led clasic" nu mai este de actualitate, am cautat fasii cu leduri COB care sa fie nu prea mari, nu prea mici si nici sa-mi dubleze valoarea masinii daca le cumpar si le montez. Si am ajuns la asta, venite din Hong Kong in vreo zece zile:



                Leduri sub capota, switch-uri, pasta cupru.jpg


                In poza sunt doar doua fasii plus materialul adeziv pe ambele parti, dar am luat sase seturi de-astea, ca am mai multe capote pe numele meu si poate fac treaba la toate. Se mai vad acolo doua switch-uri, care vor aprinde ledurile astea, plus un tub de pasta de cupru, care e bun de aplicat pe spatele unei placute de frana noi, acolo unde vine in contact cu pistonul etrierului. Elimina vibratiile, respectiv zgomotul, a.k.a "scartaie placutele".



                Ceea ce nu se vede in poze este o remorcare de 130km a unui Sprinter 316 cu alternatorul dus, schimbarea platoului de perii al alternatorului si montarea acestuia la loc, totul intamplat ieri (remorcarea) si azi (reparatia). In cursul reparatiei, care a durat vreo doua ore de munca relaxata, alternatorul propriei mele masini a facut ore suplimentare:


                Alternator pus serios la treaba.jpg Sprinter 316 si W124.jpg
                Placinta cu branza la incalzit.jpg




                Noroc cu vremea frumoasa, care, dupa reparatie, a permis asta:


                Carnat prajit.jpg




                Weekend placut !



                Dragos

                Comment


                • Buna ziua !



                  In urma constatarii ca stergatorul de parbriz nu mai vrea sa stearga chiar frumos si uniform, am analizat situatia si am obersvat ca lamela sa este cam destramata, deci e cazul sa iau unul nou. Mda, cinci ani ajunge pentru un stergator...

                  Ca atare, am dat o raita prin Saarbrücken la un magazin de specialitate si am luat ceva uniblade de la Bosch, codul se vede mai jos. In acelasi loc am gasit si o sufa de remorcare de 3.5 tone cu tot cu ocheti. Fiecare din elementele mentionate mai sus a costat circa 14 Euro.:



                  Stergator Bosch Aero Twin W124.jpg Sufa remorcare 3.5 tone.jpg



                  In trecut m-am lovit de nevoia de a masura unghiul de cadere inainte si dupa schimbarea pivotilor, pentru situatia in care nu ai presa si trebuie sa demontezi complet bratele ca sa depresezi treaba acolo. Asta plus ca poate un reglaj de directie este imposibil in aceeasi zi si tre' sa pleci neaparat in secunda aia la drum. Exista scula pentru asa ceva, am luat-o pentru viitor:


                  Camber tool 2.jpg Camber tool 1.jpg



                  Si pentru un prieten mecanic am luat o trusa de masurat compresia per cilindru cu nenumarate adaptoare in set:


                  Trusa masurat compresia.jpg




                  Weekend placut !




                  Dragos

                  Comment


                  • Va trebui sa-mi caut si eu o trusa asemanatoare, doar pentru masurarea presiunii de lucru in sistemul K-Jetronic/WUR...
                    Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                    W126 280SE
                    W123 280CE
                    W126 500SEC
                    W220 500L

                    'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                    Comment


                    • Sper ca "legumele" alea din tigaie le-ati spalat cu ceva sa alunece mai bine
                      Stefan

                      Comment


                      • Dupa cum vad, erau lubrifiate calumea... 0W5
                        Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                        W126 280SE
                        W123 280CE
                        W126 500SEC
                        W220 500L

                        'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                        Comment


                        • Buna ziua !



                          Am amintit in trecut de incompatibilitatile bordului meu actual cu "noua" valoare a raportului in diferential. Intre timp a aparut rezultatul masurilor luate. Si anume alt bord de pe o motorizare identica, plus foliile cu plasma aferente noii divizari a vitezometrului:



                          Bordul:

                          Bord W124 220kmh 1.jpg Bord W124 220kmh 2 .jpg Bord W124 220kmh 3.jpg



                          Foliile cu plasma:

                          Moman 1.jpg Moman 2.jpg



                          Urmeaza sa ajung acasa peste doua-trei saptamani si sa fac schimbarea.


                          Observatii:


                          Se observa in poza a doua cu bordul ca acesta a venit cu afisaj de temperatura exterioara. Avantaj eu...

                          A doua chestie care m-a preocupat de cand am demontat prima data un bord de W124 a fost valoarea factorului de normare k indicat pe carcasa acestuia, vezi poza 3. Adica nu stiam ce-i aia. Pana de curand, pen' ca am sapat pe problema, si undeva pe net zice ca mai jos:


                          Se pare ca, datorita valorii de demultiplicare a angrenajelor cu rotite din ceas (vitezometru plus contor), plus demultiplicarea de la mecanismul din cutie, nu ajunge doar o imperechere simpla a dimensiunilor de anvelopa cu raportul din diferential si rapoartele din cutie.


                          In cazul unui W124, informatia de viteza/kilometri vine de pe axul de iesire din cutia de viteze, acolo de unde pleaca cablul catre vitezometru/kilometraj. Pentru intermedierea valorii corecte a acestui factor, presupunand ca nu-l ai de pe bordul masinii care ti-a dat diferentialul/cutia si inca nu stii ce valoare de k sa cauti la bordul cel nou, se executa un mic calcul:


                          1. Se masoara diametrul uneia din rotile spate, se calculeaza lungimea cercului aferent si se noteaza valoarea in centimetri. Sa zicem 188, ca atat iese la mine.


                          2. Cu cablul de kilometraj demontat de la partea care intra in vitezometru se observa patratul de antrenare al mecanismelor interioare.


                          3. Se invarte de zece ori roata respectiva si se numara cate ture face patratul de pe cablu. Sa zicem ca 21.


                          Apoi se inmulteste numarul de ture al patratului cu 10, iar rezultatul se imparte la lungimea cercului (aia in centimetri) obtinuta la punctul 1.


                          k = 210/188 = 1.11


                          Prin documentatiile mele adunate de-a lungul anilor am poze cu borduri de W124 cu k-uri intre 0,687 si 1,015, asa ca toata matematica descrisa mai sus ar putea fi corecta. Imi pastrez totusi dreptul de a confirma teoria asta pana fac eu testul in cauza...

                          In cazul meu, nu stiu de cate ori se invarte patratul ala, ca nu am demontat bordul masinii donatoare de cutie/diferential doar de dragul testelor. Dar va veni vremea...





                          Dragos

                          Comment


                          • Observă, te rog, pozele de mai jos și spune-mi că n-ai greșit când ai comandat plasmele!
                            Attached Files
                            Lord W126 500SE -> 2.5D
                            Lady W123 230C -> 240D
                            W124 -> 200D
                            W208 CLK200 -> 2.0

                            W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                            Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                            Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                            Comment


                            • Salutari, Levi !



                              In principiu ar fi trebuit sa ai deja o parere (pozitiva, sper) despre mine. Masina mea nu are ASR, nici donatoarea de cutie/diferential, sii nici nu-mi doresc sa aiba vreodata asa ceva. Deci ceea ce ar trebui sa se aprinda acolo este irelevant, si de-aia plasmele nu au nevoie de fereastra respectiva.





                              Dragos

                              Comment


                              • Originally posted by Heavy D. View Post
                                In principiu ar fi trebuit sa ai deja o parere (pozitiva, sper) despre mine.
                                Originally posted by Levi View Post
                                spune-mi că n-ai greșit când ai comandat plasmele!
                                Păi, prima ipoteză a fost că n-ai geșit... Nu așa reiese mai sus?
                                Lord W126 500SE -> 2.5D
                                Lady W123 230C -> 240D
                                W124 -> 200D
                                W208 CLK200 -> 2.0

                                W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                                Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                                Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF