Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Faza cu rulmentii din spate...

    Buna seara !


    Astăzi am avut ziua plină de activități pro-Mercedes... Au sosit rulmentii marca FAG pentru roțile spate. După urcarea mașinii pe elevator, treaba a decurs cam așa:

    - se demontează roțile. Suspensia este maxim destinsă, telescopul complet extins este pe post de limitator de cursă, nu e necesar a comprima arcurile, deci nu e nevoie nici de presă de arcuri.
    - se demontează piulița care ține planetara în butuc (cheie tubulară de 30mm). În setul meu de rulmenti au venit doua piulițe de-astea noi, precum si două siguranțe noi pentru rulmenti.
    - se demontează etrierii și discurile de frână (nu te atingi de furtunele de frână...).
    - se demontează saboții și setul de mărunțișuri de acolo (patru arculețe, pârghia de acționare a frânei de parcare, surubul de reglat saboții).
    - se demontează cablurile frânei de parcare de la partea de către roată. Aici poate fi cu circ, pen' ca rugina nu ține cu tine. Șurubul care ține clema e M8, e nevoie de inbus de 6mm, spray d-ăla penetrant de rugină și multe rugăciuni...
    - se demontează de la partea de către roată toate cele cinci brațe care sunt acolo (cinci pentru fiecare parte a mașinii, adică...). Si aici poate fi cu circ, dar eu le schimbasem pe toate acum două luni, și a fost joacă de copii.
    - se extrage fuzeta, de preferat fără să-ți cadă pe picioare. În această etapă, o a doua pereche de mâini este de mare ajutor.
    - cu fuzeta pe banc, se bate afară (dorn de aluminiu) butucul, adică partea cu flanșa în care se înfiletează prezoanele roții. Unul din inelele interioare ale fostului rulment (e cu doua randuri de bile, si inelele interioare sunt independente unul de altul, doar carcasa exterioară este comună) s-ar putea să rămâna presat acolo, dar merge crestat cu un disc de flex și pocnit cu o dalta și l-ai scos.
    - se curăță apoi zona cu siguranta ți se convinge aceasta din urmă să se miște puțin în canalul ei, pe post de "dezmorțire", ca să zic așa. Se scoate siguranța cu cleștele corespunzător, și apoi se ajunge la depresarea rulmentului, care ar trebui să arate cam așa:

    Depresare rulment din fuzeta 1.jpg

    - se curăță locașul rulmentului, de la scaunul său pâna la canalul de siguranță:

    Curatire scaun rulment roata spate 1.jpg Curatire canal siguranta 1.jpg

    - se gresează putin zona de glisare ca sa ajuti noul rulment să intre la locul său, și se montează noul rulment, evident. Rulmentul este simetric, nu are o poziție anume de montare.
    - se montează butucul, și fuzeta este gata de montat pe mașină.


    În cazul mașinii mele, pentru că totul s-a demontat fără probleme prea mari, treaba a durat circa șase ore. Vinovatul a fost rulmentul din partea dreaptă, dar i-am schimbat pe ambii. Și dacă am reținut bine, rulmenții au dimensiunile următoare: diametru exterior 84mm, diametru interior 45mm, lățime 39mm. Și arată așa, când vine nou:

    Set rulment roata spate W124.jpg

    La teste, zgomotul de rulment pătrat a dispărut complet, deci am făcut ceea ce trebuie.

    De scurgerea de motorină așa-zisă de sub injectoare m-am ocupat doar relativ, schimbând toate furtunele de retur (dintre injectoare, respectiv de la primul injector până la filtrul de motorină), ca să elimin o potențială inducere în eroare.


    Enjoy !


    Dragoș

    Comment


    • #32
      folositoare posturile tale, le-am citit cu placere
      am si eu un 300d de care sunt multumit

      Mihai

      Comment


      • #33
        Buna seara !


        Multumesc, Mihai, acesta este si scopul pentru care incerc sa detaliez si sa ordonez operatiile necesare pentru un anumit task. Eu oricum stiu ce am de facut la masinile mele in proportie de 95%, dar sunt altii care stiu poate doar 5%, si sper ca posturile mele sa le fie de ajutor.

        Si aventura va continua, binenteles...


        Dragos

        Comment


        • #34
          Buna seara,

          Citind topicul tau nu ma pot abtine sa nu fac un comentariu, privind punctul meu de vedere despre aventurile astea, nu ale tale ci cu W124 in general.

          Am avut inainte un Renault Laguna 1 cu motor 2,2 D care pur si simplu mergea fara probleme, placandu-mi W124 am schimbat-o cu un W124 2,0 D care si asta arata bine dar ridica tot timpul probleme, ba scartaie ceva, ba bate altceva, ba picura motorina pe la termostatul de motorina si acum de vreo saptamana s-a dus simeringul de la caseta de directie nu stiu daca de la bratul Pitman sau dinspre volan, merg cu ea fara servo-directie pentru ca nu am timp efectiv sa o repar, folosesc foarte mult masina zi de zi.

          De asta vreau sa spun ca or fii fost bune masinile astea la vremea lor dar acum sunt niste jafuri ordinare nu am nevoie decat de o masina fiabila care sa functioneze pur si simplu fara prea multe batai de cap dar nu e cazul cu "aventuroasa" mea W124.

          M-as lipsi cu cel mai mare drag de "aventurile" astea pe care le am si eu si pe care cred ca le au toti cu gioarsele astea. Vrei batai de cap si aventuri, ia-ti o masina veche de 2X de ani chiar daca e W124. Nu vreau decat sa-mi fac treaba cu masina nu sa surubaiesc toata ziua, daca voiam asta ma faceam mecanic auto.

          Hmmmm, as schimba-o, dar a inceput sa-mi placa masina....
          Last edited by albertchiroiu; 12-28-2012, 23:17 PM.

          Comment


          • #35
            Surubareala...

            Buna dimineata !


            @albertchiroiu:

            Datorita specificului industriei locale, la mine in city nu prea sunt barbati care sa nu stie sa surubareasca. In plus, pe vremuri, in fabrica din oras se putea crea orice obiect metalic dorit, de la neferoase/feroase turnate pana la suduri in puncte, honuiri si prelucrari prin electroeroziune. A lucra la precizie de zecime de micron nu este o problema, dar eu ma limitez la sutimi de milimetru, ca-mi ajunge. Si eu, fiind acasa doar de circa cinci ori pe an cate doua saptamani odata, doar atunci surubaresc...

            Iar daca in vene, pe langa sange, iti mai curge si benzina sau motorina, iar informatia transmisa de neuroni stie sa acorde prioritate de dreapta si sa schimbe in jos o treapta atunci cand urca la deal, se cheama ca ai de-a face cu unul ca mine, care nu accepta sa-i scartaie/bata/picure ceva din masina.

            Masinile mele, cel putin, nu sunt niste jafuri ordinare la care nu am timp sa le repar servodirectia. Sunt mijloace de transport pe care trebuie sa ma bazez atunci cand plec la drum de 1500km, si exact din acest motiv nu le pot neglija. Daca nu intelegi acest lucru, probabil relatia ta cu propria-ti masina nu va merge in directia dorita. Dar vei intelege acest lucru la un moment dat, de obicei cand va fi prea tarziu.

            Entuziasmul meu ca si proprietar de W124 E200D se datoreaza si faptului ca masina e extrem de usor de servisat si nimic nu costa exagerat. Sau cel putin nu costa exagerat la cei de unde ma aprovizionez eu, ma rog, asta este relativ, ca depinde de om.

            Si acum o informatie care sigur il lasa rece pe Albert:

            Cum W124 E200D din 1995 vine cu discuri neventilate fata/spate, si de un diametru care lasa loc de imbunatatiri, ieri, daca tot am facut bucati butucii/fuzetele spate, am facut teste cu combinatia etrier/disc ventilat de la un W124 300TE-24 din 1994, care disc (278mm) este mai mare in diametru cu circa 20mm decat cel stock (258mm).

            Etrierul dedicat pe discul ventilat merge perfect pe fuzeta originala a masinii, se centreaza la fel de perfect pe discul ventilat. Exista un "dar", dar minor de tot. Talerul are o forma care tinde sa "imbrace" sau "acopere" discul priginal peste diametrul sau exterior. Ca sa nu frece discul pe taler, acesta din urma se poate elimina complet sau se poate folosi un taler de la masina care a donat discurile ventilate. Ca nu poate fi deformat atat cat e nevoie ca sa dispara frecarea, am incercat...

            Daca voi avea timp, voi incerca sa vad daca etrierii cu patru pistoane de pe acelasi 300TE-24 si discurile ventilate aferente vor potrivi pe fuzetele originale, si voi comunica aici rezultatul. Daca nu, la anul...


            O sambata placuta va doresc !


            Dragos
            Last edited by Heavy D.; 12-29-2012, 08:46 AM.

            Comment


            • #36
              Nu ma intelege gresit, sa stii ca citesc cu placere postarile tale. Cat despre tolerante si microni , lucrez la o fabrica de avioane de vanatoare, culmea la servo mecanismele trenului de aterizare si acolo chiar se lucreaza la fractiuni de microni.

              Am spus numai ca am vrut o masina fiabila si w124 m-a dezamagit pentru ca e veche si cad toate pe rand, iar eu chiar nu am timp de ea, desi ma pricep, am alte prioritati decat sa deschid toata ziua capota. Cat de valoroasa poate fii o masina de 1000 EUR ?

              Dar imi place masina si ce postezi tu, si sa-ti spun un secret, te invidiez ca ai timp liber suficient sa experimentezi.

              La Multi Ani si toate cele bune si permite-mi te rog sa-ti urez cat mai putine "aventuri" cu masina pe anul viitor.

              Comment


              • #37
                Ceva noutati...

                Bună seara !


                @Albert:

                E bine că ai de-a face zilnic cu micronii, asta te face sa lucrezi lejer cu sutimile...

                Este posibil ca exemplarul de W124 pe care-l ai in posesie să fi fost abuzat înainte de a ajunge la tine, și acum ți se pare exagerat că s-a nimerit să fii tu cel care achită nota de plată. E puțin frustrant, dar nu e grav, totul se poate rezolva cu sume modic-rezonabile. Daca ai vreo durere W124-related în afara de cea cu caseta care lacrimeaza (si pentru care exista set de etansare), trebuie doar să descrii simptomele și să întrebi.

                Despre valoarea unei masini, conteaza valoarea ei pentru mine, nu pentru alti "evaluatori externi". Iar aventuri sigur vor mai fi...


                In altă ordine de idei, am găsit si poza cu rulmenții rotilor spate după ce i-am extras:

                Rulmentii extrasi.jpg

                Se observă că din rulmenți lipsește câte unul din inelele interioare. E vorba de părțile care am anunțat că vor ramane pe butuc și se dau afară doar crestate cu flexul si apoi crapate cu dalta.

                Referitor la scurgerea de motorină observată "de sub injectoare"...

                După schimbarea furtunelor de retur dintre injectoare, respectiv a celui de la injectorul unu la filtrul de motorină, am curățat cu brake cleaner zona contaminată și am suflat cu aer comprimat zeama formată. Am repetat acțiunea de curățare încă de vreo două ori, până am fost happy cu rezultatul.

                De atunci au trecut două zile în care am alergat mașina, turatii până in 4000rpm, si n-a mai iesit motorină de nici unde. Deci, problema nu a provenit de la șaibele de foc, ci de la furtunele de retur crapate/cu pori.

                Ca o informație colaterală, șaibele de foc la OM601/602/603 nu sunt nici plate, nici de cupru sau aluminiu, ci de otel ambutisat si cadmiat (depunere metalica de suprafata de tip electrochimic, cu scop anticoroziv/antieroziv). Si arată asa, în stânga cea nouă (diametru exterior 20mm):

                Injectoare si saibele de foc.jpg

                Dacă se ajunge totusi la schimbarea lor, cum galeria de admisie oricum va trebui demontata, aveti acces lejer si la bujiile incandescante. In link-ul de mai jos aveti pas cu pas toata procedura cu poze:





                Dragoș
                Last edited by Heavy D.; 12-29-2012, 23:09 PM. Reason: Diacritice neglijate...

                Comment


                • #38
                  La an nou, aventuri noi...

                  Buna seara !


                  Pentru ca nu am rabdare sa stiu ca ceva nu este asa cum asa dori eu, mai ales cand e vorba de masina (mea), azi am schimbat oglinzile originale care aveau termostatele decalibrate (cea de pe dreapta), cu altele de la ALKAR, noi noute.

                  Treaba a durat circa 15 minute, ca nu trebuie demontate tapiteriile de pe usi (fetele de usi sau cum s-or mai numi...), ci doar triunghiurile care ascund prinderile oglinzilor, si desfacute trei suruburi la fiecare oglinda, plus cupla electrica aferenta .

                  Codurile ALKAR sunt 6125542 pentru oglinda incalzita si orientabila electric de pe partea stanga, cu tenta albastra, iar pentru omologa ei de pe dreapta, tot incalzita, orientabila electric si cu tenta albastra, codul este 6126542. Sunt de culoare neagra, plasticul e din cel prietenos cu vopseaua, daca se doresc vopsite cumva.

                  Pentru cei interesati, de aici: http://www.alkar-autospiegel.de

                  Si tot la aceiasi furnizori gasiti si doar sticlele, cu sau fara incalzire.

                  Cuplele electrice au fost identice cu cele originale (de mentionat ca total diferite ca forma de la partea stanga la cea dreapta), s-au potrivit perfect, incalzirea functioneaza perfect, orientarea la fel.

                  Apoi, pentru ca am terminat prea repede treaba cu oglinzile, am schimbat butucul contactului, ca cel vechi agata, si nu vroiam sa ajung sa nu mai pot porni masina undeva la mijlocul Europei.

                  Extragerea vechiului butuc a fost lejera, ca studiasem potentialele probleme care ar fi putut aparea, la fel de lejera a fost si introducerea celui nou.

                  La un moment dat, treaba arata asa:


                  Butucul cel nou si sculele necesare.JPG Corpul contactului.JPG


                  Se pare insa ca, desi nou, butucul este un gunoi care in stare nemontata merge perfect, dar in stare montata nu ma lasa sa scot cheia din el, desi a fost comandat cu date corecte. Toate celelalte functii sunt OK, si pozitia de ACC, si cea de contact, si pornirea, doar ca magaru' asta nou tine cheia pentru uz propriu, ca sa zic asa...

                  Pentru moment, cheia a ramas in butuc, telecomanda inchiderii centralizate functioneaza si asa... Butucul pot sa-l scot in trei secunde cu tot cu cheia din el, si pana fac rost de butuc OEM sau unul potrivit pentru aplicatia mea, mai suport situatia de acum.

                  Intre timp, am intermediat codul OEM de pe butucul vechi, si voi incepe sa caut piesa originala. Sper s-o gasesc individual, ca un contact complet pentru un diesel cu automata sigur nu e sub 400 Euro, banuiesc...

                  Pana eu ma zbateam sa vad ce si cum cu butucul ala idiot, cineva priceput s-a ocupat de gaura generata de mine in bandoul barii spate. Azi s-a ajuns la faza de chit, maine se va finisa/vopsi.



                  Dragos
                  Last edited by Heavy D.; 01-02-2013, 22:40 PM. Reason: Gramatica high-speed, adica proasta...

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Levi View Post
                    Gurile rele spun că se ascunde sub plasticul de pe buza portbagajului. Acuma, ce sunt şi eu curios (să-mi spui după ce desfaci): cum este acţionat la W124 acest switch, deoarece la W126 piesa e identică, dar acolo este montată în capotă şi se acţionează prin simpla apăsare la lăsarea în jos a acesteia, în contact cu plasticul de pe buza portbagajului. La W124 trebuie să fie ceva pârghie, cred că switch-ul este acţionat prin apăsarea lui de către un element al mecanismului de închidere al portbagajului.
                    Intrerupatorul asta se afla pe capota portbagajului nu pe panoul de spate.
                    Diagnoza Star, reparatii mecanica si electrica pentru auto fabricate dupa 1995.

                    Comment


                    • #40
                      Noutatile de vineri...

                      Bună seara !


                      Vineri am apucat să mai manipulez ceva la Benz. S-au corectat/vopsit câteva mici zgarieturi și gaura din bandoul spate, timp în care eu m-am ocupat de lumina din portbagaj.

                      Într-adevăr, switch-ul care stabilește dacă să fie sau nu lumină în portbagaj este în partea din stânga a capotei portbagajului, acolo unde cineva bine intenționat arată cu degetul în pozele de mai jos. Iar după extracție, catastrofa aia de buton arată așa:


                      Locasul switch-ului.jpg Switch lumina portbagaj.JPG


                      Atenție, acest switch nu întrerupe plusul, ci minusul care ajunge la becul ăla ticalos ! În cazul meu, switch-ul era complet coclit și lipseau ceva părti metalice din el, așa ca nu avea cum să-și facă treaba, plus ca se mai și bloca mecanic.

                      Poate bucata aia lipsă a cazut înauntrul switch-ului, oricum nu mai contează, urmează să organizez un switch nou. Firele de la switch merg către stânga capotei și sunt pozate de-a lungul balamalei de pe aceeași parte, unde sunt mari șanse sa fie întreruperi, cum a fost și la mine cazul, deși nu chiar sută la sută.

                      Remedierea s-a făcut în stil clasic, am tăiat porțiunea subțiata din fir, bucata rămasa intactă ca și secțiune a fost prelungită/cositorită/izolată, sunt în așteptarea switch-ului.

                      Iar luni îmi sosește butucul nou al contactului cu cheile noi cu tot, comandat dupa VIN-ul mașinii la dealerul Mercedes din Sebeș și furnizat ca piesa OEM contra sumei modeste de 340RON...

                      Dacă se va și potrivi și va funcționa corect, să zicem că o să-mi treacă mai repede senzația de acum...


                      Duminică plăcută !


                      Dragoș

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Heavy D. View Post
                        In portbagaj e noapte, nu se aprinde becul care ar trebui sa lumineze cand deschid capota. As vrea sa verific switch-ul: unde este locat ?
                        Originally posted by Levi View Post
                        Gurile rele spun că se ascunde sub plasticul de pe buza portbagajului. La W126 piesa e identică, dar acolo este montată în capotă.
                        Originally posted by popeye_pmm View Post
                        Intrerupatorul asta se afla pe capota portbagajului nu pe panoul de spate.
                        Originally posted by Heavy D. View Post
                        Într-adevăr, switch-ul este în partea din stânga a capotei portbagajului.
                        Mă bucur că s-a lămurit / rezolvat problema. Data viitoare, în loc să-l întreb pă Dl. Gugăl (care dă informaţii eronate, se pare), am să las pe cei care deţin W124. Oricum, mi s-a părut ciudată treaba cu panoul din spate ... deşi tot gugăl zice (cu poze) că ar fi şi din acelea ...
                        Respect, cele bune !
                        Lord W126 500SE -> 2.5D
                        Lady W123 230C -> 240D
                        W124 -> 200D
                        W208 CLK200 -> 2.0

                        W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                        Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                        Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                        Comment


                        • #42
                          Switch lumina portbagaj si butuc contact.

                          Bună seara !


                          Astăzi am recuperat butucul cel nou pentru contactul Benz-ului, dar nu am apucat înca să-l montez. A venit cu o singura cheie, dar nu e greu de multiplicat în ziua de azi...

                          Am avut însă timp să dau o fuga până la un parc de dezmembrări din apropiere si mi-am tras un switch în stare bună si perfect funcțional, care a fost instalat ad-hoc și își face treaba de minune. Deci, la acest capitol, pot să afirm că s-a facut lumină...

                          În altă ordine de idei, cei de la Mercedes din Sebeș au fost atât de amabili si mi-au cautat switch-ul în cauză în baza lor de date, acesta fiind disponibil mâine contra sumei de 9.4RON + TVA, deci modic. În aceste conditii, l-am comandat, că prefer să am si ceva de back-up, dacă tot e la pret convenabil.

                          Estimez că mâine o sa montez noul butuc în contact, sper să nu apară surprize...



                          Dragoș

                          Comment


                          • #43
                            W124, discuri mai mari, etrieri mai performanti... Azi, doar spatele.

                            Buna seara !


                            Nu am montat nici azi noul contact. De dimineata s-a ivit ocazia de a schimba diferentialul in masina mea 4x4, mai precis pinionul si coroana, si m-am ocupat de asta.

                            Dupa amiaza am lucrat la Benz. Cu cateva saptamani in urma am organizat o instalatie de franere de pe un 300TE-24 dezmembrat de cineva in Germania, mai precis etrierii si discurile de frana. Azi au sosit seturile de reparatie ale etrierilor, si m-am ocupat de cei ai puntii spate.

                            Procedura de reparatie a etrierilor e tipica:

                            - se scot burdufele anti-mizerie pe pe gatul pistonaselor, preferabil fara a le deteriora, daca sunt in stare buna (mai jos, gasiti motivul acestei recuperari non-distructive)
                            - se extrag pistonasele, tot fara a le deteriora/sparge, ca s-a mai intamplat (mie, de exemplu, si nu chiar de mult).
                            - dupa extragere, pistonasele se curata cu ceva lichid de frana curat si smirghel foarte fin. Uneori ajuta si ceva lemn de esenta moale la treaba asta, ca metal nu are ce cauta pe suprafata de lucru a pistonului.
                            - se scot garniturile si se curata alezajele pistonaselor,
                            - in acest moment, etrierul fiind gol, e momentul sa se curete de mizerie, rugina, praf, etc, si sa se verifice daca aerisitorul se misca usor. Daca nu se desface, merge greu sau se rupe, se remediaza problema.
                            - se mai curata odata etrierul (cu aer comprimat, de exemplu).
                            - se monteaza noile garnituri in prealabil putin umezite cu lichid de frana curat.
                            - se monteaza pistonasele curate in alezajele lor, apoi noile burdufe anti-mizerie. In cazul meu, unul din burdufe a lipsit din setul de reparatie, dar am folosit unul din cele recuperate in stare buna.
                            - pistonasele nu se imping complet in alezajele lor, ca dupa aia e criminala montarea burdufelor si a eventualelor sigurante. Cu pistonasele putin ridicate, treaba cu burdufele e lejera.
                            - odata burdufele in pozitia de lucru, pistonasele se pot impinge pana la capat in alezajele lor.

                            Cam atat, ca placutele se monteaza cu etrierul deja pe masina. Etrierii spate de pe 300TE-24 au doua stifturi de asigurare/ghidare a placutelor, precum si o tablita de asigurare a stifturilor, totul foarte logic si usor de montat/demontat.

                            Dupa demontarea rotilor, etrierilor si a discurilor spate, primul pas a fost sacrificarea talerelor din spatele discurilor. Cu ceva finete, treaba se poate executa direct pe masina, cu flexul, dupa ce s-a demontat vechiul disc. Etrierul spate de 300TE-24 a potrivit perfect in locul celui de E200D, discul ventilat si mai mare in diametru cu 20mm la fel, placutele idem, totul pare ca a fost acolo dintotdeauna.

                            A urmat aerisirea, montarea rotilor, etc. Totul e asa cum ar trebui sa fie, a meritat asteptarea dupa Heinekenul care acum e gol pe biroul meu.

                            Cateva observatii legate de piesele venite de pe 300TE-24:

                            1. Etrierii spate au cate doua pistonase, ambele de 42mm in diametru. Setul de reparatie a fost comandat abia dupa demontarea pistonaselor, ca nu stiam ce e inauntru. Furtunele de frana potrivesc perfect.

                            2. Diametrul de lucru al tamburului pe care lucreaza sabotii franei de parcare este de 164-165mm la toate discurile pana la E420, mai sus nu am insistat cu sapaturile.

                            3. Pe spate, dupa montaj, totul potriveste perfect intr-o janta aliaj de 15" cu ET38, ramane spatiu destul pana la spite, etc...

                            4. Dimensiuni disc spate: 278x24x55.5, dimensiuni placute 61.7x58.5x15. Totul in milimetri, desigur.


                            Pentru intrebari, sunt aici.



                            Dragos

                            Comment


                            • #44
                              Esti foarte tare Dragos si bagaret!
                              De ce a fost necesar acest up-grade cu etrieri si discuri de model T?
                              Stiam ca la orice turism raportul franelor este undeva la 70% fata, adica frana de serviciu si undeva la 30% spate. Prin ceea ce ai facut tu , ai schimbat acest raport, adica el a fost marit pe spate si ai frane mai bune acum?

                              Comment


                              • #45
                                Oricum, am observat ca w124 are o franare extrem de eficace chiar daca nu am ABS, am schimbat doar discurile pe fata cu unele noi luate de pe okazii.ro e acolo o oferta cu 50 RON bucata, masina ingheata in cativa metri doar atingand putin pedala, ce e frumos e ca forta e bine dozata desi nu am ABS rotile nu se blocheaza la o franare normala.

                                Mi-a venit si setul de reparatie pentru caseta de directie, de maine incepe aventura mea....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF