Buna ziua !
Acum vreo saptamana, cand eram inca in Franta la job, am terminat pentru a treia oara acumulatorul Optima Yellow Top de 55Ah, vechi de vreo sapte ani. Se pare ca daca lasi muzica in stand-by pentru cinci saptamani cu masina nepornita, asta se intampla... Pana acum mai jos de 2V nu am coborat, dar de data asta nici un bec nu se aprindea in bord. Pornita cu cabluri, drum de 1800km, incarcare full, si de cand sunt acasa nu sunt probleme. Sigur nu i-ar strica acumulatorului o sedinta borna-n borna cu CTEK-ul MXS 7.0 care sta prin rafturile mele, dar pe moment, am avut de rezolvat alte prioritati. Ca de exemplu:
Am observat scurgeri de motorina din partea din spate a motorului, pe partea stanga a acestuia. In trecut am avut un furtun de retur de la injectoare plesnit, ocazie cu care motorul a primit furtune noi. Acum, scurgerea venea de la o conducta de motorina de pe aceeasi parte stanga, dar nu de pe traseul primar de tur sau retur, cel care vine pe langa lonjeronul stang pana aproape de suportul stang al motorului.
Masina mea a venit de la mama ei "für Biodiesel geeignet", adica merge cu ulei de plante. Se pare ca undeva in spatele pompei de injectie sau dupa ea exista un element incalzitor gen termoflot complet inaccesibil in mod civilizat, unde ajunge prima data combustibilul, si abia dupa aceea acesta ajunge la pompa de injectie. Ei bine, una din cele doua conducte care duc/aduc motorina la incalzitor se frecase de o teava de 30mm diametru care vine pe langa peretele de foc si aduce aer cald din zona evacuarii pana in partea de jos a carcasei filtrului de aer, unde este si o clapeta care inchide deschide acest traseu de aer cald. Banuiesc ca traseul asta are de-a face cu socul automat, dar clapeta aia este actionata de o valva care la mine nu este functionala, desi socul automat functioneaza perfect...
Conducta fisurata cred ca este returul din termoflot, pen' ca motorul nu se dezamorsa nici dupa o saptamana de nepornire. Doar ca situatia asta cu scurgerea nu este acceptabila pentru mine, si am purces la treaba. Cu complicatii... Nemtii au montat conducte foarte groase in carne si sunt si haftuite cu cate un punct de sudura din loc in loc. Am vrut initial sa tai bucata fisurata si sa pun in loc furtun cu coliere, dar n-a tinut treaba, ca hafturile alea sunt foarte apropiate si conductele nu se pot demonta ca sa tai haftul cu ceva decat dupa ce dai motorul jos sau macar galeria de admisie. Cum n-am avut chef de experimente de-astea, am preferat sa sar peste acesta termoflot si sa lucrez fara el deocamdata. Astfel scurgerea aia de motorina s-a remediat in circa 40 de minute si masina mea a incetat sa-si marcheze teritoriul peste tot pe unde opresc...
O alta problema de care m-am lovit este faptul ca acul ceasului indicator de temperatura ulei cutie automata, montat anterior de mine, nu mai coboara pana la pozitia minima, cea de 100ºF. Acum mai jos de 110ºF nu mai coboara sub nici o forma, nici dupa o noapte de stationare. Banuiesc ca s-a decalibrat senzorul sau e ceva contact imperfect. Maine ma ocup de treaba asta. Pentru orice eventualitate, am comandat un senzor nou precum si un modul dimmer, pen' ca lumina ceasurilor era prea puternica chiar dupa ce am inseriat vreo sapte diode pe partea de iluminare a ceasurilor.
Senzorul arata asa:
Senzor temperatura AutoMeter.JPG
Iar modulul de dimming asa:
Dimmer module AutoMeter.JPG
Duminica placuta !
Dragos
Acum vreo saptamana, cand eram inca in Franta la job, am terminat pentru a treia oara acumulatorul Optima Yellow Top de 55Ah, vechi de vreo sapte ani. Se pare ca daca lasi muzica in stand-by pentru cinci saptamani cu masina nepornita, asta se intampla... Pana acum mai jos de 2V nu am coborat, dar de data asta nici un bec nu se aprindea in bord. Pornita cu cabluri, drum de 1800km, incarcare full, si de cand sunt acasa nu sunt probleme. Sigur nu i-ar strica acumulatorului o sedinta borna-n borna cu CTEK-ul MXS 7.0 care sta prin rafturile mele, dar pe moment, am avut de rezolvat alte prioritati. Ca de exemplu:
Am observat scurgeri de motorina din partea din spate a motorului, pe partea stanga a acestuia. In trecut am avut un furtun de retur de la injectoare plesnit, ocazie cu care motorul a primit furtune noi. Acum, scurgerea venea de la o conducta de motorina de pe aceeasi parte stanga, dar nu de pe traseul primar de tur sau retur, cel care vine pe langa lonjeronul stang pana aproape de suportul stang al motorului.
Masina mea a venit de la mama ei "für Biodiesel geeignet", adica merge cu ulei de plante. Se pare ca undeva in spatele pompei de injectie sau dupa ea exista un element incalzitor gen termoflot complet inaccesibil in mod civilizat, unde ajunge prima data combustibilul, si abia dupa aceea acesta ajunge la pompa de injectie. Ei bine, una din cele doua conducte care duc/aduc motorina la incalzitor se frecase de o teava de 30mm diametru care vine pe langa peretele de foc si aduce aer cald din zona evacuarii pana in partea de jos a carcasei filtrului de aer, unde este si o clapeta care inchide deschide acest traseu de aer cald. Banuiesc ca traseul asta are de-a face cu socul automat, dar clapeta aia este actionata de o valva care la mine nu este functionala, desi socul automat functioneaza perfect...
Conducta fisurata cred ca este returul din termoflot, pen' ca motorul nu se dezamorsa nici dupa o saptamana de nepornire. Doar ca situatia asta cu scurgerea nu este acceptabila pentru mine, si am purces la treaba. Cu complicatii... Nemtii au montat conducte foarte groase in carne si sunt si haftuite cu cate un punct de sudura din loc in loc. Am vrut initial sa tai bucata fisurata si sa pun in loc furtun cu coliere, dar n-a tinut treaba, ca hafturile alea sunt foarte apropiate si conductele nu se pot demonta ca sa tai haftul cu ceva decat dupa ce dai motorul jos sau macar galeria de admisie. Cum n-am avut chef de experimente de-astea, am preferat sa sar peste acesta termoflot si sa lucrez fara el deocamdata. Astfel scurgerea aia de motorina s-a remediat in circa 40 de minute si masina mea a incetat sa-si marcheze teritoriul peste tot pe unde opresc...
O alta problema de care m-am lovit este faptul ca acul ceasului indicator de temperatura ulei cutie automata, montat anterior de mine, nu mai coboara pana la pozitia minima, cea de 100ºF. Acum mai jos de 110ºF nu mai coboara sub nici o forma, nici dupa o noapte de stationare. Banuiesc ca s-a decalibrat senzorul sau e ceva contact imperfect. Maine ma ocup de treaba asta. Pentru orice eventualitate, am comandat un senzor nou precum si un modul dimmer, pen' ca lumina ceasurilor era prea puternica chiar dupa ce am inseriat vreo sapte diode pe partea de iluminare a ceasurilor.
Senzorul arata asa:
Senzor temperatura AutoMeter.JPG
Iar modulul de dimming asa:
Dimmer module AutoMeter.JPG
Duminica placuta !
Dragos
Comment