In principiu, da. Dar W124 are diverse tipuri de motoare, cu diverse tipuri de alternatoare, care la randul lor au diverse tipuri de prinderi. In multe situatii, si alternatoarele si prinderile pe blocul motor potrivesc de la o motorizare la alta. Sunt sanse chiar sa gasesti acelasi alternator la diverse marci auto.
Ceea ce m-a facut sa merg pe aceasta cale este faptul ca, la momentul cand am inceput sa sap pe problema asta, am plecat exact de la ideea ta, dar pana si W124 E420 si E500 au alternatoare "doar" de 120A... Si nici pe partea de compatibilitate nu aveam nici o certitudine...
Apoi a venit ideea de a lua un alternator de la un W124 cu diesel, pen' ca 601/602/603 sunt frati buni si exceptand cate un clindru in plus sau in minus, situatia sta cam la fel la arhitectura blocurilor motor in zona alternatorului. Nici in acest caz nu am gasit cifre mai mari de 90A...
Si mai apoi a venit ideea de a cauta un alternator care sa vina de pe Benz-uri cu aceleasi diesele, dar cu consumatori mai babani. De pe G sau S ai anilor respectivi, de exemplu. Dar, in cautarile dupa informatii, am gasit pe cineva care a avut deja toate ideile de mai sus inca de prin 2003, oprindu-se pana la urma la varianta aleasa si de mine...
De la aceesi persoana am aflat ca orice alternator Mercedes de 143A sau de 150A este bolt-on pe dieselele amintite. Si pentru ca "more power is more better", desi incorect gramatical, tehnic este cat se poate de adevarat.
O informatie in plus legata de alternatoarele astea:
Alternator 143A.jpg
Alternator 150A.jpg
Se observa pe etichetele de pe alternatoare un interval de amperaj generat/suportat, si nu o cifra singulara. La alternatorul de 143A intervalul este 73 - 143A, la cel de 150A intervalul este 90 - 150A. Nu stiu cum sta treaba cu Bosch in 2015, da' la vremea aia dadeau informatii de genul minim/maxim. Cifra mica reprezenta amperajul generat la 1800rpm ai alternatorului, cea mare la 6000rpm ai alternatorului. Insist ca rpm-ului este al alternatorului, nu al motorului.
De ce acest lucru ? Pen' ca daca fulia motorului este cam de trei-patru ori mai mare decat fulia alternatorului, in aceeasi masura creste si turatia. Adica, la un 600rpm motor (relanti, sa zicem) vei avea 1800 - 2400rpm la alternator. Iar la 3000rpm motor vei avea 9000 - 12000rpm alternator. De-aia se si duc rulmentii alternatorului mai repede decat cuzinetii...
In cazul meu, se justifica clar o cifra cat mai mare a amperajului alternatorului, desi luminile de spate au peste tot led-uri CREE. Am adaugat circa 1000 W consumatori cu instalatia de muzica, ca lucrez cu impedante de 4 Ohmi per difuzor. Daca coboram la 2 Ohmi, consumul ar fi fost cam de doua ori mai mare, si probabil ar fi trebuit inca un alternator de 150A pe langa inca o baterie si un condensator de 20F...
Dragos
Ceea ce m-a facut sa merg pe aceasta cale este faptul ca, la momentul cand am inceput sa sap pe problema asta, am plecat exact de la ideea ta, dar pana si W124 E420 si E500 au alternatoare "doar" de 120A... Si nici pe partea de compatibilitate nu aveam nici o certitudine...
Apoi a venit ideea de a lua un alternator de la un W124 cu diesel, pen' ca 601/602/603 sunt frati buni si exceptand cate un clindru in plus sau in minus, situatia sta cam la fel la arhitectura blocurilor motor in zona alternatorului. Nici in acest caz nu am gasit cifre mai mari de 90A...
Si mai apoi a venit ideea de a cauta un alternator care sa vina de pe Benz-uri cu aceleasi diesele, dar cu consumatori mai babani. De pe G sau S ai anilor respectivi, de exemplu. Dar, in cautarile dupa informatii, am gasit pe cineva care a avut deja toate ideile de mai sus inca de prin 2003, oprindu-se pana la urma la varianta aleasa si de mine...
De la aceesi persoana am aflat ca orice alternator Mercedes de 143A sau de 150A este bolt-on pe dieselele amintite. Si pentru ca "more power is more better", desi incorect gramatical, tehnic este cat se poate de adevarat.
O informatie in plus legata de alternatoarele astea:
Alternator 143A.jpg
Alternator 150A.jpg
Se observa pe etichetele de pe alternatoare un interval de amperaj generat/suportat, si nu o cifra singulara. La alternatorul de 143A intervalul este 73 - 143A, la cel de 150A intervalul este 90 - 150A. Nu stiu cum sta treaba cu Bosch in 2015, da' la vremea aia dadeau informatii de genul minim/maxim. Cifra mica reprezenta amperajul generat la 1800rpm ai alternatorului, cea mare la 6000rpm ai alternatorului. Insist ca rpm-ului este al alternatorului, nu al motorului.
De ce acest lucru ? Pen' ca daca fulia motorului este cam de trei-patru ori mai mare decat fulia alternatorului, in aceeasi masura creste si turatia. Adica, la un 600rpm motor (relanti, sa zicem) vei avea 1800 - 2400rpm la alternator. Iar la 3000rpm motor vei avea 9000 - 12000rpm alternator. De-aia se si duc rulmentii alternatorului mai repede decat cuzinetii...
In cazul meu, se justifica clar o cifra cat mai mare a amperajului alternatorului, desi luminile de spate au peste tot led-uri CREE. Am adaugat circa 1000 W consumatori cu instalatia de muzica, ca lucrez cu impedante de 4 Ohmi per difuzor. Daca coboram la 2 Ohmi, consumul ar fi fost cam de doua ori mai mare, si probabil ar fi trebuit inca un alternator de 150A pe langa inca o baterie si un condensator de 20F...
Dragos
Comment