Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • In principiu, da. Dar W124 are diverse tipuri de motoare, cu diverse tipuri de alternatoare, care la randul lor au diverse tipuri de prinderi. In multe situatii, si alternatoarele si prinderile pe blocul motor potrivesc de la o motorizare la alta. Sunt sanse chiar sa gasesti acelasi alternator la diverse marci auto.


    Ceea ce m-a facut sa merg pe aceasta cale este faptul ca, la momentul cand am inceput sa sap pe problema asta, am plecat exact de la ideea ta, dar pana si W124 E420 si E500 au alternatoare "doar" de 120A... Si nici pe partea de compatibilitate nu aveam nici o certitudine...


    Apoi a venit ideea de a lua un alternator de la un W124 cu diesel, pen' ca 601/602/603 sunt frati buni si exceptand cate un clindru in plus sau in minus, situatia sta cam la fel la arhitectura blocurilor motor in zona alternatorului. Nici in acest caz nu am gasit cifre mai mari de 90A...


    Si mai apoi a venit ideea de a cauta un alternator care sa vina de pe Benz-uri cu aceleasi diesele, dar cu consumatori mai babani. De pe G sau S ai anilor respectivi, de exemplu. Dar, in cautarile dupa informatii, am gasit pe cineva care a avut deja toate ideile de mai sus inca de prin 2003, oprindu-se pana la urma la varianta aleasa si de mine...


    De la aceesi persoana am aflat ca orice alternator Mercedes de 143A sau de 150A este bolt-on pe dieselele amintite. Si pentru ca "more power is more better", desi incorect gramatical, tehnic este cat se poate de adevarat.



    O informatie in plus legata de alternatoarele astea:




    Alternator 143A.jpg


    Alternator 150A.jpg





    Se observa pe etichetele de pe alternatoare un interval de amperaj generat/suportat, si nu o cifra singulara. La alternatorul de 143A intervalul este 73 - 143A, la cel de 150A intervalul este 90 - 150A. Nu stiu cum sta treaba cu Bosch in 2015, da' la vremea aia dadeau informatii de genul minim/maxim. Cifra mica reprezenta amperajul generat la 1800rpm ai alternatorului, cea mare la 6000rpm ai alternatorului. Insist ca rpm-ului este al alternatorului, nu al motorului.


    De ce acest lucru ? Pen' ca daca fulia motorului este cam de trei-patru ori mai mare decat fulia alternatorului, in aceeasi masura creste si turatia. Adica, la un 600rpm motor (relanti, sa zicem) vei avea 1800 - 2400rpm la alternator. Iar la 3000rpm motor vei avea 9000 - 12000rpm alternator. De-aia se si duc rulmentii alternatorului mai repede decat cuzinetii...



    In cazul meu, se justifica clar o cifra cat mai mare a amperajului alternatorului, desi luminile de spate au peste tot led-uri CREE. Am adaugat circa 1000 W consumatori cu instalatia de muzica, ca lucrez cu impedante de 4 Ohmi per difuzor. Daca coboram la 2 Ohmi, consumul ar fi fost cam de doua ori mai mare, si probabil ar fi trebuit inca un alternator de 150A pe langa inca o baterie si un condensator de 20F...






    Dragos

    Comment


    • Buna ziua !




      A venit alternatorul ala de amperi multi, precum si ceva maruntisuri:




      Alternator 150A nou 2.jpg Alternator 150A nou 3.jpg



      Truse chei semiluna si S-uri.jpg Mufa excitatie alternator 150A.jpg




      Doar ca mai dureaza circa o luna pana ajung acasa sa montez toata treaba laolalta. Trusele alea de chei strambe le-am luat ca am mai avut aplicatii pe turbine si electromotoare unde am avut nevoie de asa ceva si am apelat la prieteni. Iar mufa de excitatie am primit-o cadou de la electricianul reprezentantei Scania din Mulhouse/Franta.






      Dragos

      Comment


      • Pentru a evita potentialele nepotriviri la montajul noului alternator sau a le rezolva mai rapid cand va veni momentul, am facut ceva sapaturi mai aprofundate, cautand date legate de dimensiuni, in special legate de alinierea fuliei alternatorului cu celelalte.


        Si am gasit asta:




        Alternatorul OEM:



        Dimensiuni la alternatorul W124 200D.jpg




        Si cel care urmeaza a fi montat:




        Dimensiuni alternator W210 E55AMG.JPG







        Se observa diferente la diametrul fuliei si la offset-ul acesteia fata de punctul de sprijin al alternatorului. Ceea ce este rezolvabil in mai multe feluri, de la un schimb de fulii (daca offset-ul lor este diferit), pana la ceva saibe distantoare la montaj.



        Pentru amatorii de conversii de acest gen, mai jos este o lista cu coduri OEM echivalente de la Bosch:





        Alternatoare 150A echivalente.JPG





        Acest alternator, pe langa W210 E55AMG, se mai gaseste pe motorizarile de varf de pe CLK C208/A208, CLS C219, S-Klasse W220, S-Klasse Coupé C215, SL R230, precum si pe SLR R199

        Comment


        • Coduri OEM speciale ?

          Buna seara !




          Azi am trecut de pe rotile de vara pe cele de iarna, prilej cu care m-am benoclat putin pe sub masina, ca e mult mai comod cand aceasta se afla la inaltime. Dupa o inspectie generala care a dat rezultate pozitive, am facut putina curatenie pe grup, in partea dreapta jos, acolo unde se ascund informatiile importante.


          Si am descoperit chestii interesante:



          Raport in grup la W124 E200D cu cutie automata.jpg



          Valoarea raportului din grup o stiam de pe un site Mercedes de autovehicule clasice sau pe-aproape. Ceea ce nu stiam este ca Mercedes a avut la un moment dat coduri de reper formate doar din sapte cifre si fara nici o litera in fata...


          Binenteles ca acest cod nu se regaseste in EPC-ul la care eu mi-am platit pe un an dreptul de acces. Acolo, in schimb, pe partea de grup se regasesc doua variante atunci cand dupa motorul de 2.0D se regaseste o cutie automata.




          - A 124 350 43 98 pentru grup cu ABS si 3.46
          - A 124 350 76 14 pentru grup cu ASD si 3.67



          Treaba devine si mai interesanta pentru ca sunt pe cale de a-mi organiza un grup cu alt raport mai lung (3.07), si acesta are pe el cod de acelasi tip:



          Raport 3.07.jpg






          Stie cineva care e treaba cu codurile astea din sapte cifre pe care eu nu le gasesc decodate niciunde ?





          Dragos

          Comment


          • Rapoarte, grupuri, etc.

            Buna seara !






            Azi am avut chef de gimnastica automobilistica si am schimbat grupul. De la mama lui, W124 E200D din 1995 care are cutie automata vine cu 3.46. Asta inseamna ca la 100km/h motorul are 3000rpm iar la 130km/h are 3900rpm. Cum s-a intamplat sa am nevoie si de 155km/h, am considerat ca cele 5000rpm sigur nu-i fac prea bine motorului pe termen lung.



            In stanga cel nou cu 3.07 raport, in dreapta cel vechi:




            Grupuri 2.jpg




            Dupa trei ore de munca si circa 1.3 litri de ulei nou, task-ul era incheiat. Din pacate, n-am putut iesi in afara orasului, da' maine am traseu mai lung si voi face teste. By the way, la o schimbare de-asta planetarele se demonteaza doar de pe grup, iar cardanul de pe grup si de la rulmentul intermediar.








            Dragos

            Comment


            • W124 ICE, proiect incheiat.

              Buna seara !





              Sambata am finalizat proiectul pe partea de muzica din masina mea. Ramasese de construit placa de peste difuzoare, lucru realizat pe parcursul a vreo trei ore, petrecute in aer liber in tricou, afara fiind circa 18 grade.




              Placa 1.jpg Placa 2.jpg

              Placa 3.jpg Placa 4.jpg

              Placa 5.jpg Placa 6.jpg





              Si in stare montata:



              Placa peste difuzoare.jpg





              Legat de schimbarea grupului cu unul cu raport cu doua numere mai lung (de la 3.46 la 3.07), comportamentul este cel asteptat. Masina pleaca mai greu de pe loc si chinuie mai mult la deal. Turatia la o viteza data este mai mica cu circa 300 - 350rpm si banuiesc ca top-speed-ul e ceva mai sus. In plus, vitezometrul arata cu circa 9km/h mai putin decat in realitate, dar asta e rezolvabil cu pinionul de kilometraj corespunzator in cutia de viteze. Clar ca si contorizarea kilometrilor functioneaza cu o abatere de acelasi procent. Mai vedem daca se intampla ceva cu consumul si eventual in ce sens.






              Dragos

              Comment


              • Tu faci acum experimentul cu grupul, de care ți-am povestit eu pe privat ... Poate până la urmă e bine așa cum le-a făcut ”mama natură”: cred că eu rămân la grupul de 3.46, că după atâția KM m-am obișnuit și cu urcatul la deal cu boii mici, dar și cu viteze de croazieră ce aduc un consum OK. Poate te răzgândești și tu ...
                P.S. O întrebare timidă: de ce fix această culoare la poliță ?
                Lord W126 500SE -> 2.5D
                Lady W123 230C -> 240D
                W124 -> 200D
                W208 CLK200 -> 2.0

                W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                Comment


                • Originally posted by Levi View Post
                  P.S. O întrebare timidă: de ce fix această culoare la poliță ?
                  Findca interiorul este la el...adica un rosu ticlan...sper ca imi aduc bine aminte.
                  Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                  W126 280SE
                  W123 280CE
                  W126 500SEC
                  W220 500L

                  'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                  Comment


                  • Buna seara !





                    Levi, ar trebui sa stii cum gandesc, sau macar sa intuiesti... Grupul asta cu 3.07 a fost montat doar experimental pentru vreo juma' de an sau un an, timp in care se vor aduna ceva kilometri si ceva experienta in noile conditii. Pentru ca am 603 motive sa fac treaba asta, in curand grupul de 3.07 va fi lungit si mai mult, pana la 2.65. Banuiesc ca ai prins ideea... Iti recomand definitiv sa nu schimbi nimic la valoarea raportului din grupul masinii tale, merge mai bine in stare OEM.


                    Culoarea stofei in care am imbracat polita a fost aleasa ca fiind relativ apropiata de interiorul ala de piele taximetristica, materialul fiind de circa 4mm grosime si dedicat pe instalatii audio. Avand si folie perfect legala pe geamurile usilor spate si pe luneta, inauntru se vede exact ce vreau eu sa se vada, adica nimic. Sau in cel mai bun caz ceva neclar...







                    Dragos

                    Comment


                    • Originally posted by Heavy D. View Post
                      Buna seara !





                      Sambata am finalizat proiectul pe partea de muzica din masina mea. Ramasese de construit placa de peste difuzoare, lucru realizat pe parcursul a vreo trei ore, petrecute in aer liber in tricou, afara fiind circa 18 grade.




                      [ATTACH]125342[/ATTACH] [ATTACH]125343[/ATTACH]

                      [ATTACH]125344[/ATTACH] [ATTACH]125345[/ATTACH]

                      [ATTACH]125346[/ATTACH] [ATTACH]125347[/ATTACH]





                      Si in stare montata:



                      [ATTACH]125348[/ATTACH]



                      Dragos

                      Salutam! Acum am observat ca ai modificat plansa spate. Daca te-ar mai interesa ti-as putea da plansa spate ce am avut-o eu pe masina. Daca iti mai trebuie, Mos Craciun ti-o poate aduce. Cam asa arata:
                      Attached Files
                      Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

                      Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

                      Comment


                      • Salutari !





                        De modificat n-am modificat nimic acolo. Am facut complet alta placa din MDF asa cum mi-a convenit mie.


                        Multumesc pentru oferta !





                        Dragos

                        Comment


                        • Rulment intermediar cardan.

                          Buna seara !





                          Acum vreun an am schimbat rulmentul intermediar al cardanului cu tot cu suportul sau. Imediat dupa intrarea in uz a celui nou, cardanul incepea sa fluiere cand masina era inca rece si viteza de deplasare era undeva intre 20 si 50km/h, inclusiv in regim de frana de motor. In mod normal, la circa zece minute de rulaj fluieratul disparea si situatia revenea la normal. Pe timp de vara, cand e cald, nu aveam deloc fluierat.



                          Intre timp am aflat ca iarna nu-i ca vara, si de cateva zile, ca m-am intors din nou acasa, cardanul a inceput din nou sa fluiere dupa o luna in care masina a stat nemiscata.



                          Am incercat sa fluier si eu la cardan, dar acesta nu s-a lasat impresionat si si-a continuat "cantecul". Azi, pentru a stabili clar cine e cel care are voie sa fluiere la mine in masina, m-am apucat de studiat. Manualul de service al masinii mi-a demonstrat doua chestii:




                          - rulmentul intermediar trebuie montat doar intr-o anume pozitie, si binenteles ca eu il montasem invers.

                          - cardanul trebuie montat in faza chiar daca are o singura cruce. Si al meu era defazat.



                          Am demontat deci "jumatatea" din spate a cardanului, am intors rulmentul intermediar (cu tot cu suport) invers si apoi am remontat "in faza" cardanul. Legat de treaba cu faza, atunci cand cardanul are cruci la ambele capete, treaba e clara. Dar cand are o singura cruce, cu ce alta cruce trebuie pus in faza ?


                          In cazul de fata, nu crucile trebuie fazate corect, ci "jumatatile" cardanului, ca au semne din fabricatie. Cartea zicea asa:



                          Fazare cardan la W124 1.jpg



                          Am identificat semnele de pe cardan, am vazut clar ca nu sunt in pozitia corecta, si dupa cateva minute situatia reala a fost "ca la carte":



                          Fazare cardan la W124 2.jpg





                          Au urmat teste. In liniste.... Nu garantez ca disparitia fluieratului de cardan se datoreaza inversarii pozitiei suportului rulmentului intermediar, dar faptul ca acum cardanul e fazat corect ma face sa fiu linistit sufleteste. Maine am de efectuat un drum de vreo suta de kilometri, si voi raporta desfasurarea sa.





                          Dragos

                          Comment


                          • Buna seara !






                            Am facut azi circa 130km, toti fara fluieraturi din partea cardanului. Deci, cel putin una din chestiile facute ieri a ajutat. Maine urmeaza o noua provocare...



                            In trecut mi-am trecut in acte pe langa cele doua dimensiuni de roti deja existente (ambele pe 15") inca doua din cele permise de producator (una pe 16" si una pe 17"). Maine o sa ma concentrez asupra viitorului sistem de franare. Adica maximum posibil de discuri care sa intre intr-o janta de 17". Binenteles, pe fata insotiti de etriere cu cel putin patru pistoane, iar pe spate cu cel putin doua.



                            Binenteles, dupa aia va trebui gasita si janta care sa accepte noua combinatie de disc/etrier, deci probabil va fi un proiect pe termen lung.






                            Dragos

                            Comment


                            • Buna seara !




                              Preview la ceea ce va urma:




                              Disc W124 E420 vs. Disc R129 SL600. In cifre, 294x25 vs 334x32:


                              Disc mare vs. disc foarte mare 1.jpg Disc mare vs. disc foarte mare 2.jpg






                              Fitting test, ca sa vad ce pe unde freaca, si nu e cazul deloc :



                              Disc foarte mare pe masina.jpg






                              Si daca mai gasesc si etrierii aia bolt-on care sa se imperecheze corect cu discurile astea, m-am scos. Daca nu, voi gasi solutii alternative...







                              Dragos

                              Comment


                              • Am eu etrierii!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF