Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Let's talk numbers...

    Buna seara !


    Kit-ul cu trei folii custom cu plasma a fost 65 Euro. S-au mai adaugat inelele de aluminiu din jurul cadranelor vreo 25 de Euro, plus un kit de vopsea UV-reflective pentru ace si doua leduri UV tot vreo 25 Euro. Transportul a mai fost vreo 20 de Euro pentru toata marfa.

    Montajul implica talent la dezmembrarea completa a bordului, inclusiv a acelor mici ale ceasurilor (apa/ulei/tanc din stanga, precum si ambele indicatoare de timp, orarul si minutarul).

    Lumina generata este plasma, care se "scoala" la 120V si 600Hz, dintr-un invertor inclus in kit. Eu am mers pe sursa variabila de tensiune, direct de pe dimmer, dar merge si luat de la unul din becurile mari de sus, care oricum dispar de acolo. Ledurile UV sunt legate direct la cei 12V ai masinii.

    Ceasul de temperatura ulei al cutiei nu face parte din chestiile cu bordul, el vine ca si kit complet (sonda inclusive) de la AutoMeter, seria SportComp, si are 2"1/16 in diametru, cu posibilitatea de a alege intre lumina rosie sau verde. Trebuie doar comandata extra bucsa filetata 3/8" - 24 care se va suda in baia cutiei, conform pozelor de mai sus. Si a fost vreo 70 de Euro, il am de vreo cinci ani, dar l-am montat abia acum, ca ere dedicat initial pentru alta masina, care nu este inca gata.


    Stima,


    Dragos

    Comment


    • #17
      Vreau si eu din alea, cat m-ar costa cu tot cu montaj ?
      Ceasurile le dau eu jos ?
      Stima si respect.

      Postul asta l-am corectat eu, urmatorul sa nu arate la fel. Nu mai da QUOTE unui post anterior. Scrie romaneste ce ai de scris.
      Last edited by mircea600sel; 10-05-2012, 21:36 PM. Reason: Scrie te rog romaneste.

      Comment


      • #18
        Ceasuri plasma and stuff...

        Buna seara !


        Daca e vorba de folii cu plasma pentru ceasuri, preturile le ai in postul meu anterior, iar montajul il estimez undeva pe la 100 - 150RON, depinde cine ti-l face, ca e migaleala la treaba cu scos acele de pe ceasuri si de pus inapoi corect, sa indice ce trebuie si sa nu frece pe nimic.

        Ai aici variante de procurare:

        Ihr LED Premiumanbieter für Auto LEDs, LED Technik und exklusives Carstyling mit mehr als 10 Jahren Erfahrung und professioneller Beratung.


        Ebay-shop-ul celor de mai sus, daca ai cont acolo:




        Produkujemy tarcze licznika na zamówienie, świecące tarcze INDIGLO. Zamienniki z mil na kilometry do aut z USA, UK.


        Ebay-shop-ul polonezului este urmatorul:



        Ansamblul (bordul) cu ceasurile poti sa-l dai jos singur, arta abia de acolo incepe...


        Dragos

        Comment


        • #19
          Next step...

          Buna seara !


          Acum doua luni, cand am plecat din nou la munca cu Benz-ul in Franta, circa 1600km, am simtit ca la viteze peste 100km/h si trecerea unor denivelari mici, spatele tinde sa oscileze lateral. Senzatia era ca si cand puntea spate are chef si ea sa vireze un pic...

          Cum eu nu sunt de acord ca masina sa faca ceva fara sa am eu controlul, la intoarcerea de la job, acum trei zile, am vibrat masina pe standuri si am constatat ceea ce banuiam de fapt, si anume:

          - jocuri marunte in cele opt brate subtirele.
          - jocuri marunte in bratele mari de jos.
          - ceva jocuri in bucsile semisasiului/jugului care tine puntea de caroserie.

          Care jocuri, cumulate, dadeau efectul de dans descris mai sus. Cum de treaba cu bratele subtirele mi-era cam clara, comandasem deja in Germania (internet) un set nou de opt brate plus suruburile aferente, precum si bucsile bratelor late de jos, partea de catre roata.

          Bucsile interioare ale bratelor late de jos nu le gasisem pe net, iar cele ale jugului am vrut sa le comand acasa, ca aflasem ca ar putea fi diferite de cele stock la modelele de W124 care au fost taxiuri din nastere, ca al meu. La fel si cele doua care tin grupul in jug, de altfel...

          Iar astazi, la un moment dat, pe la jumatatea zilei de munca, situatia arata asa:

          2.1.jpg 4.1.jpg

          Catre sfarsit, cu exceptia bucsilor interioare ale bratelor late de jos, care sosesc doar maine, totul este acolo unde ar trebui sa fie. Adica bratele subtiri sunt montate, jugul a primit bucsile noi cu mare placere, etc.

          Maine dimineata jugul si puntea vor urca la locul lor, se monteaza apoi tobele noi, care vin tot maine, dupa care se vor schimba bucsile bratelor fata (si pivotii, daca e cazul). Apoi ulei si filtre noi, ca a trecut anul si vreo 10000km, apoi refacute unghiurile directiei si cel al spatelui, si gata treaba.

          Printre bucsi, brate si suruburi in pozitii unfriendly, in momentele mai relaxate, am montat si rola noua la intinzatorului curelei agregatelor, precum si un electromotor nou.

          Un scurt rezumat cu cele necesare a fi facute daca vreodata se doreste a separa jugul de caroserie, odata masina pe elevator:

          - demontat roti.
          - demontat etrierele de pe fuzeta, fara a umbla la furtune, conducte, etc.
          - demontat bieletele stabi doar de la un capat. Bara stabi ramane pe masina, neatinsa.
          - demontat telescoape doar din partea de jos, ele raman ancorate pe caroserie.
          - scoasa mufa senzorului de ABS, mufa aflata sub bancheta spate, exact sub centrala care gestioneaza inchiderea centralizata, dupa care se trage cablul afara cu tot cu dopul de cauciuc care trece prin podea. Nu se umbla la senzor in sine, acolo, pe carcasa grupului, acesta este de obicei gripat in carcasa si se sparge usor la eventuala tentativa de extragere...
          - comprimat arcurile cu presa de arcuri, presa am prezentat-o cu alta ocazie.
          - demontat bratele late de jos doar de la un capat.
          - demontat planetarele din fuzeta sau doar fuzeta.
          - scos arcurile afara.
          - sprijinit grupul pe chestia aia telescopica hidraulica, ca sa poti sa jonglezi cu inaltimea, plus ca va trebui sa te lupti cu jugul...
          - demontat suruburile celor patru bucsi ale jugului, vezi care-s bucsile alea mai jos, de doua ori pozitia 38 si de doua ori pozitia 47:

          Ansamblu spate W124, desen tehnic.JPG

          - demontat toba finala si teava ei pana la toba intermediara.
          - lupta cu jugul, ca fiecare bucsa are ghidaj metalic pe caroserie, pereche cu gaura din ea. Ghidajele in cauza sunt 100% gripate, mai ales la bucsile din spatele jugului, cele mari...


          Va urma...


          Dragos
          Last edited by Heavy D.; 10-30-2012, 22:55 PM.

          Comment


          • #20
            The sequel...

            Buna seara !


            Dupa cum anuntam ieri, astazi jugul si puntea spate au ajuns la locul lor, s-au pus in pozitie toate cele necesare, inclusiv rotile de iarna. Am montat si tobele intermediara si finala (marca ASSO ambele, inclusiv un colier, inelul de etansare, other small parts, made in Italy toate, s-au potrivit perfect). Totul a decurs fara probleme, si am trecut la puntea fata.

            Acolo aveam in plan sa schimb bucsile bratelor, si eventual pivotii. Bucsile au iesit rezonabil de usor, dar au lasat bucati din invelisul exterior metalic aproape sudate de interiorul alezajului. Astfel, a trebuit exersat privitul pe gaura, apoi actiuni cu dalta si pila pentru a desprinde resturile de la locul lor si alezajul sa ramana curat, vezi mai jos:

            2.1.jpg

            In continuare, ajutate cu ceva vaselina, noile bucsi au intrat la locul lor fara probleme. Iar pivotii sunt in stare buna, deci acolo nu am umblat. Am reusit sa ma incadrez in timp si am schimbat uleiul si filtrul de ulei, maine cel de aer si de motorina, plus refacerea unghiurilor directiei si spatelui, ca azi n-am mai apucat.

            Un mic rezumat a ceea ce presupune demontarea bratelor fata, odata masina pe elevator:

            - demontat roti.
            - care ai scut, demontezi scutul.
            - demontat bara stabilizatoare fata.
            - comprimat arcurile cu presa aia de care vorbeam mai sus, ca e una si aceeasi pentru toate patru arcurile.
            - desfacute prinderile pivotilor in fuzete.
            - desfacute suruburile bucsilor bratelor.
            - extragerea bratelor de la locul lor.

            Banuiesc ca e clara ordinea montarii, deci nu mai insist la acest capitol.


            Dragos

            Comment


            • #21
              The end is still not in sight...

              Buna seara !


              De circa juma' de an, Benz-ul meu a inceput sa genereze zgomote perverse din zona fulii/curea. Cum alternatorul si cureaua au circa noua luni vechime, am exclus aceste doua elemente din posibile cauze. Daca tot s-a dat ocazia, am schimbat rola intinzatorului, dar fara efect.

              Am demontat bratul intinzatorului, era in stare buna, i-am curatat si gresat lagarul, montat inapoi, tot fara efect. Am cascat ochii la fulia de pe vilbrochen, cu gandul ca daca e de-aia cu miez de cauciuc, poate i-a venit randul... Nu era cazul, totul OK si acolo.

              Cu cureaua demontata, am invartit cu mana de toate chestiile rotative, adica fuliile alternatorului, pompei de apa si pompei de servo, rola de ghidaj (nu am compresor de clima). Toate se invart usor si fara ezitare, deci si astea au iesit din joc. Apoi am spray-at putina apa pe canalele curelei, si zgomotul de curea patinatoare a disparut pentru vreo 20 de secunde, dupa care iar a inceput sa-mi incante urechile.

              OK, am gandit, cureaua patineaza, dar de ce mama dracu', ca pare totul in regula pe acolo ? Pana cand mi-a venit ideea ca poate s-a intins cureaua or something pe-acolo. In plus, cineva mi-a sugerat ideea sa compar ca dimensiune fuliile alternatorului actual si a celui inlocuit...

              Si aici, surprize. Am comparat cureaua mea, veche de noua luni, cu una noua. Am constatat diferente de circa 10 -15mm, deci s-a cam intins... In plus, diametrul zonei de lucru a fuliei actualului alternator era ceva mai mica decat cea a alternatorului vechi cu circa 3mm. Si, cumulate, o curea alungita lucrand pe o fulie mai mica decat trebuie vor face ca intinzatorul sa lucreze mai in largul sau, ca sa zic asa, adica aproape relaxat...

              Cum n-am avut chef de experiente gen "hai sa vad daca fuliile potrivesc de la un alternator la altul", cu riscurile de rigoare, am preferat sa caut o curea mai scurta. Aia stock pentru OM601 fara clima se cheama 6PK2050, adica are sase caneluri si o lungime de 2050mm.

              Am comandat un 6PK2040 si un 6PK2030, am pus 2040-ul sus si brusc au disparut toate zgomotele. De atunci au trecut doua zile, coafura rezista deocamdata.

              Deci, atentie la diametrele fuliilor agregatelor anexe motorului, chiar daca curelele sunt de firma...


              Dragos

              Comment


              • #22
                Switch lumina portbagaj.

                Buna ziua !


                Am mai adus aminte de aceasta problema, dar nimeni n-a miscat nimic. Ca atare, redescriu problema:

                In portbagaj e noapte, nu se aprinde becul care ar trebui sa lumineze cand deschid capota. Becul e OK, am constatat ca nu ajunge curent la el. As vrea sa verific switch-ul care comanda aprinderea sa si traseul de fire aferent.

                Intrebarea care asteapta raspuns este urmatoarea: unde este locat switch-ul asta, si pe ce parte a masinii (eventual capotei) sunt trase firele aducatoare de curent ? Nu de alta, dar sa stiu daca ma apuc acum sau doar cand da caldura...


                Dragos

                Comment


                • #23
                  Gurile rele spun că se ascunde sub plasticul de pe buza portbagajului. Acuma, ce sunt şi eu curios (să-mi spui după ce desfaci): cum este acţionat la W124 acest switch, deoarece la W126 piesa e identică, dar acolo este montată în capotă şi se acţionează prin simpla apăsare la lăsarea în jos a acesteia, în contact cu plasticul de pe buza portbagajului. La W124 trebuie să fie ceva pârghie, cred că switch-ul este acţionat prin apăsarea lui de către un element al mecanismului de închidere al portbagajului.
                  Attached Files
                  Lord W126 500SE -> 2.5D
                  Lady W123 230C -> 240D
                  W124 -> 200D
                  W208 CLK200 -> 2.0

                  W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                  Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                  Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                  Comment


                  • #24
                    Trunk light switch.

                    Buna ziua !


                    Multumesc, Levi !

                    Momentan eu sunt pe langa Marsilia, si masina-pacient este la baza, undeva langa granita Frantei cu Germania, in zona Saarbrücken. Cand o sa revin acolo, eventual in weekend, o sa bag ochiu' sub plasticul ala, sa vad ce surprize ma asteapta.

                    Si, binenteles, o sa anunt ce descoperiri am facut...

                    Am uitat sa mentionez o chestie, legata de zgomotele suspecte generate de masina. Dupa faza cu cureaua aia care patina, descrisa mai sus, z-a facut liniste doar relativ. Pentru ca, fara scartaiturile curelei, am auzit ceva batai usoare din partea din fata, undeva sus, nu jos la directie, ca acolo totul este OK.

                    La o analiza mai atenta, am observat ca bucsile care ajuta telescopul sa se aseze corect in caroserie (tehnic se numesc bucsa/rulment sarcina amortizor, parca) sunt crapate si partile formate se cam misca una fata de alta, de unde si zgomotul.

                    Masina a primit bucsi noi de la Sachs, se schimba extrem de lejer:

                    - se demonteaza rotile dupa ce s-a suspendat masina.
                    - se demonteaza amortizorul de pe fuzeta, piulita care tine tija telescopului in bucsa si cele trei suruburi care tin bucsa in caroserie.
                    - se scoate amortizorul si se schimba bucsa, apoi se monteza totul la loc.

                    Atentie la pozitionarea cepului de centrare situat pe fuzeta, intre gaurile de jos ale suruburilor de fixare a amortizorului ! Daca nu intra la locul lui, nu se vor putea introduce nici cele doua suruburi in cauza, nici cel de-al treilea (cel de sus), vezi imaginea de mai jos, gaura dintre cele doua sageti de jos:


                    Amortizor fata W124.jpg


                    Dragos

                    Comment


                    • #25
                      Geamuri, oglinzi si noi lucruri invatate...

                      Buna seara !


                      Acum o saptamana am hotarat sa fac un mic upgrade la capitolul confort. Prin vară cumpărasem un kit de macarale actionate electric pentru geamurile fată, si a venit timpul să le pun sus. Am avut emotii, pentru că erau noi, dar italiene, si bănuiam că o să am nevoie de traforaj ca sa incapa la locul lor si sa si functioneze.

                      Dar, spre surpinderea mea, au potrivit perfect in locul celor OEM manuale, si nici macar nu a fost nevoie de scoaterea geamului din usa. S-au tras fire, s-au montat butoane, totul e in regula. Cu aceasta ocazie, daca tot am avut tapiteria de pe usi demontata, am alocat putin timp oglinzilor si fetelor de usi.

                      Ale mele oglinzi sunt orientabile electric, si, dupa cum banuiam, si incalzite. Doar ca partea cu incalzirea e cam in greva, si am vrut sa vad de ce. Pentru cei interesati, incalzirea oglinzilor nu este comandata din switch-ul de incalzire al lunetei, ci tot timpul, odata ce ai pus contactul. Sau, cel putin asa este la mine.

                      Ei bine, pe ambele parti ajunge tensiune la oglinzi, iar rezistentele in sine sunt continue, la verificarea cu Ohm-metrul. Contactele din mufe sunt sanatoase si ferme, dar de incalzit, canci. Momentan imi da cu virgula la treaba asta, si tot ceea ce-mi trece prin cap este ca rezistentele sunt decalibrate. Deci sunt continue, dar foarte slabe...

                      Dacă sunteti careva electricieni auto si aveti idei mai multe sau mai bune decat ale mele, băgati aici, că-s curios.

                      Mai departe, fețele de usi. Având pe stoc folie de bitum autoadezivă de 3 si 4mm grosime (de pe vremurile când mă ocupam cu ICE și mă deranjau tablele care vibrau la cei 2kW de bass din vechea mașină), am aplicat cinci foi (500x200mm) în fiecare ușă, pe interiorul feței de ușa, ajutate cu un încalzitor industrial și netezite cu o rolă de cauciuc mică, tip trafalet, ca să se muleze frumos pe chestiile din interior.

                      Astfel, ca efect secundar, s-a mai izolat fonic habitaclul, ceea ce e bine, pentru că asa auzi mult mai bine pe cineva care-ți șoptește lucruri dulci-perverse la ureche. Iar ca să obtin o și mai bună claritate a acelor vorbe, în curând o sa fac același lucru și în ușile din spate...

                      Aștept variante legate de nefuncționarea încalzirii din oglinzi, chiar dacă totul pare OK.


                      O seară bună !


                      Dragoș

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Heavy D. View Post
                        Aștept variante legate de nefuncționarea încalzirii din oglinzi, chiar dacă totul pare OK.
                        Buna Dragos

                        In spatele oglinzilor exista un termostat:
                        2...8°C on, 12...15°C off
                        Din 1987/88 incoace modificat in:
                        15°C on, 25°C off
                        Aceste date le-am gasit intr-un forum W124.
                        Pune contactul, masoara curentul sau rezistenta si raceste oglinzile cu un spray. Ambele valori se vor modifica mult si ma vor interesa si pe mine.

                        O noapte buna

                        Helmut
                        Last edited by helmut201; 11-16-2012, 04:20 AM.

                        Comment


                        • #27
                          Termostate din oglinzi

                          Salut, Helmut !


                          Intre timp am aflat si eu ca incalzirea oglinzilor este gestionata de termostate, dar se mai pune intrebarea daca aceste termostate sunt tip "consumabil" si pot fi schimbate, sau trebuie "taiat mai adanc" in buget, si cumparate alte oglinzi noi.

                          Oricum, abia in decembrie ajung acasa, undeva inainte de sarbatori, acum sunt la Frankfurt cu directia Salzgitter. O sa anunt aici ce si cum am facut, cu ce rezultate, multumesc pentru informatie !


                          Dragos

                          Comment


                          • #28
                            Oglinda, oglinjoara mea...

                            Bună seara !


                            Astăzi la Saarbrücken -7º C, pe la 10.00. Benz-ul nepornit de două săptămani, geamurile înghețate tun. Și oglinzile la fel, binențeles...

                            Intru înăuntru, fac bujie, dau cheie, totul OK, mașina pleaca la sfert, apoi se stabilizează la turația de "șoc tras". Peste circa 30 secunde văd că oglinda de pe stânga începe să scoată aburi, dupa care continuă un dezgheț uniform al întregii sticle. Mă uit și la cea dreaptă, care avea un mod mai special de a se dezgheța.

                            Și anume, a început foarte ușor cu colțul din dreapta sus, extinzându-se fooooarte lent pe toată suprafața sticlei. Da' lent al naibii, vreau să zic... Mă rog, asta este, oricum am luat deja oglinzi noi și urmează să le montez acasă, undeva între Crăciun și Anul Nou.

                            Concluzia la toată treaba: oglinzile au definitiv termostate, care se pot decalibra diferit de la o oglindă la alta. Și tot definitiv, așa cum am amintit într-unul din posturile mele anterioare, la rezistențele oglinzilor ajunge curent tot timpul, odată ce ai pus contactul. Binențeles, condiționat de termostat, că de-aia l-au pus băieții acolo.

                            Ramâne de văzut dacă și noile oglinzi au termostat. Că daca nu, intentionez a întrerupe partea de degivrare a oglinzilor cu un releu și un switch acționat manual. Da' tot numa' când dă căldura...


                            Weekend plăcut !


                            Dragoș

                            Comment


                            • #29
                              Alternatoare, tensiuni...

                              Buna seara !


                              Sosit acasa de pe meleaguri straine acum cateva zile, dupa somnul recuperator, iesind la o plimbare lejera cu Benz-ul, am observat cateva manifestari nedorite:

                              - becul martor de incarcare a bateriei tinde sa se aprinda usor cand motorul e la relanti.
                              - pierderi de fluid sub motor.
                              - zgomot de rulment patrat din spatele masinii.


                              Si, in plus, mi-am pocnit usor bandoul de pe bara spate, deoarece zeul Eol si-a facut de cap si mi-a inchis una din usile garajului in cel mai nepotrivit moment. Si cum era si noapte, m-am ales cu o zona circulara de vreo zece centimetri diametru din bandou usor ingropata. Din fericire, bara in sine nu a fost atinsa, iar bandou nou am gasit la pret rezonabil, desi cel pocnit e recuperabil fara probleme...

                              Acum, remedierile:

                              Step one
                              , adica treaba cu becul martor de incarcare:

                              Alternatorul are circa unsprezece luni de cand a fost pus pe masina in stare noua, nu reparat sau remanufacturat. Doar ca era neidentificabila marca/originea, deci e ceva chinezarie. Am masurat tensiunea de incarcare la relanti, si era 15.1V. pe la 3000rpm era 13.6V, deci si prea mare, si invers decat sa zicem ca ar fi fost logic sa fie. Probabil s-a dus regulatorul...

                              Ca atare, am montat vechiul alternator, caruia acum unsprezece luni i se dusese ansamblul cu periile/regulatorul de tensiune. Intre timp a primit piesa respectiva noua, si azi dupa montare, am vazut ca-si face treaba corect, adica 14.4 - 14.6V, de la relanti pana catre 4500rpm. Problema rezolvata.

                              Ca o mica observatie as indrazni sa adaug ca partea electrica a masinii a fost conceputa inteligent, daca becul ala simte si tensiuni de incarcare mai mari decat trebuie...


                              Step two, adica treaba cu incontinența:

                              Pata de sub motor avea o tenta vag rozalie si aroma de motorina. S-a dovedit a fi ceva ATF de la servo care lacrima pe la doua coliere, mixat cu motorina care izvora de sub injectoarele trei si patru, adica cele din spate... Partea cu ATF-ul s-a rezolvat lejer, ca erau colierele slabite, si la cei 95Bar pe care-i face pompa LUK, zeama vroia afara.

                              Partea de scurgere de motorina va implica vineri montarea unor noi saibe de foc la cei doi cilindri, daca nu ma supar mai profund si-i operez pe toti patru...


                              Step three, rulmentul patrat din spate:

                              Cand am auzit zgomotul prima data, am luat in calcul mai multe variante:

                              - rulment intermediar cardan.
                              - rulmenti diferential.
                              - rulmenti roata.

                              Pana la un moment dat cand, pe un traseu sinuos luat cu viteza mai mare decat ar trebui, am observat ca la virajele catre stanga, zgomotul dispare.

                              Cum rulmentui intermediar de la cardan si cei ai diferentialului nu ar avea motive sa nu sune la virajele intr-o singura parte, dar cei ai rotilor da, am comandat rulmenti noi la rotile spate si maine incepand cu ora 10.30 se vor schimba pe ambele parti.

                              Inca n-am avut timp sa montez noile oglinzi si nici sa ma ocup de lumina din portbagaj, care produce doar întuneric deocamdata, ca sa zic asa...


                              Dragos

                              Comment


                              • #30
                                Unii lauda saibele de foc de Honda Accord. Chiar reprezentanta MB la care merg mi-a vandut acest pont. Sunt o idee mai groase si izoleaza muult mai bine.
                                Eu apucasem sa le pun pe cele OEM Elring...
                                https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF