Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Mercedes Benz... mai vechi > Mercedes Benz W124 > Probleme tehnice - W124

W124, aventura continua...

Probleme tehnice - W124


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-11-2018, 20:53 PM   #601
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,406
:
[Senior Member]
Default Update maneta semnalizare si incuietoare capota.

Buna seara !



Cum in concediu eu practic odihna activa, am finalizat operatiile cu maneta de semnalizare, montand-o pe cea noua, dupa imperecherea fara probleme cu piesa de aluminiu OEM plus spirala de airbag.


Deasemenea, pe partea de incuietoare capota portbagaj, am revenit la incuietoarea OEM (unica din inventar la care am si cheie). Dupa lipirea piesei rupte, am montat-o in pozitia pe care o credeam corecta, am demontat-o iar ca trebuia cu un dinte mai intr-o parte, am montat-o iar, dupa care am montat incuietoarea la loc, am reglat-o si totul a revenit la ceea ce numesc eu normal.


Dupa lipirea piesei albe laolalta:


Lipitura 1.jpg Lipitura 2.jpg Lipitura 3.jpg



Ca observatie, incuietoarea montata acum o saptamana nu e chiar la fel cu cea OEM, dar fac acelasi lucru. Una din ele, cea OEM, are si un switch care probabil aprindea in bord ceva martor de "capota portbagaj deschisa", se observa in poza respectiva un cablu cu doua fire care pleaca din incuietoare undeva anume, la mine nelegat. Posibil chiar sa nici nu fie incuietoarea OEM, daca cineva a mai lucrat vreodata acolo. Vezi mai jos poze individuale si una comparativa:


Incuietoare asa-zisa OEM:

Incuietoare OEM.jpg



Cea montata acum o saptamana:

Incuietoare de o saptamana.jpg



Si ambele intr-un plan, spre comparatie:

Ambele incuietori.jpg



Urmatorul santier ar fi schimbarea butoanelor de geamuri electrice (kit aftermarket "italian" pentru geamurile fata, cu butoane care merg foarte greu), cu cele OEM. O sa informez aici cum a decurs treaba, ca nimic nu e asa de simplu cum pare la prima vedere...





Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 09-14-2018, 20:45 PM   #602
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,406
:
[Senior Member]
Default Butoane actionare geamuri electrice fata.

Buna seara !




Fosila mea a venit fara geamuri electrice de vreun fel, doar cu trapa. In trecut am stabilit ca vreau geamuri electrice pe fata, mi-am gasit un kit pe ebay-ul italian si l-am luat. Perfect functional de vreo cinci ani incoace. Montat impreuna cu lemnul cu gaurile aferente de profesionistii de la fostul meu loc de munca din Cluj, totul OK.


Observasem totusi inca de pe atunci ca butoanele functionau greu, adica trebuia apasat tare pe ele pentru o obtine contact electric. Mi-am zis ca treaba se va rezolva in timp, pe parcursul utilizarii lor. Timpul a trecut, dar butoanele au inceput sa functioneze tot mai greu pana am ajuns sa apas atat de tare incat imi intra butonul in consola centrala, iesind din prinderea sa elastica. Cum treaba asta nu mi-a convenit, am organizat un set de butoane de geamuri de la mama lor, adica OEM, si am dat sa le montez.


Dar a dat cu virgula... Butoanele din kit-ul aftermarket italian comanda inversarea de sens a motorului in interiorul lor, fara nimic suplimentar. Si au sase pini. Cele OEM, daca ar fi fost montate de la mama lor, ar fi avut sub bancheta spate in dreapta si un modul de confort care facea (printre altele...) inversarea de sens, si au doar cinci pini. Deci canci potriveala...


Doua variante aici:


- organizarea unui modul de confort care sa stie si geamuri electrice fata, nu numai trapa, cum stie al meu. Usor de gasit, ieftin, poate chiar am prin rafturile mele pe undeva. Doar timp n-am sa-l caut...

- construirea unui modul cu 2x2 relee care sa faca aceeasi treaba.


Momentan m-am oprit aici, ca s-a terminat concediul. Dar ceva am incercat:

2.jpg 3.jpg 4.jpg



Mai precis, ce se vede in a doua si a treia poza este un modul de confort al unei inchideri centralizate care are deja doua relee in el. Am experimentat, merge, dar e relativ mare ca volum si oricum am doar unul. Pot sa mai fac rost, dar ma mai gandesc. Mai ales ca multe module de-astea sunt temporizate la doua secunde, nu la mai mult, deci trebuie multiple impulsuri pentru inchiderea unui geam. Cel din poza e temporizat corect, dar avand doar unul, am amanat santierul pe mai incolo. Dar nu mult mai incolo...








Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2018, 14:28 PM   #603
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 2.0D, 1.8
Age: 45
Posts: 4,096
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by Heavy D. View Post
sub bancheta spate in dreapta si un modul de confort
Corect: īn stānga ... īn dreapta sălășluiește modulul de vacuum...
Attached Images
File Type: jpg 20180416_175734.jpg (65.6 KB, 24 views)
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
W124 -> 200D
W209 CLK200 Kompressor -> 1.8
Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

Last edited by Levi; 09-16-2018 at 14:33 PM.
Levi is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2018, 20:37 PM   #604
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,406
:
[Senior Member]
Default Butoane actionare geamuri electrice fata, take two.

Buna seara !



Da, corect, modulul de confort este sub sezutul banchetei spate in stanga. Se pare ca am exagerat cu berea fara alcool si de acolo confuzia...


Mai departe... Cum nimic nu mai e cum era odata, nici "mai incolo" nu a fost exagerat de incolo, ci s-a petrecut sambata dimineata, adica la doua zile dupa prima tentativa.


Am un prieten bine antrenat ca electrician si mi-a construit modulele inversoare de sens pentru fiecare geam in parte. A avut relee de Audi si de Ford prin cutiile lui cu miracole si totul functioneaza asa cum trebuie. Ba mai mult, se pare ca la motoarele geamurilor vine acum curent mai sanatos, ca se misca mai ferm, nu se tarasc:



Relee Audi.jpg Relee Audi si Ford.jpg



Iar butonul OEM de geamuri arata la fel pentru stanga si dreapta. Sau asa era cel putin cazul la masina care mi le-a donat:


Buton OEM.jpg








Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
aventura, continua, w124


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 03:40 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF