Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Mercedes Benz... mai vechi > Mercedes Benz W124 > Probleme tehnice - W124

W124, aventura continua...

Probleme tehnice - W124


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-27-2018, 22:05 PM   #561
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,325
:
[Senior Member]
Default Filtru decantor motorina si vas lichid parbriz.

Buna seara !




Astazi, fiind vreme buna, am hotarat sa-mi aduc decantorul intr-o pozitie mai service-friendly, mai ales daca e intuneric afara. Deci am luat furtune noi si coliere noi si am purces la treaba. Dupa o juma' de ora de munca plus un sandvis si o cafea primita cadou, treaba arata asa:



Decantor 1.jpg Decantor 2.jpg



Initial, decantorul era in zona suportului de motor de pe stanga, adanc bagat sub carcasa filtrului de aer, iar schimbarea lui implica demontarea capacului de peste filtru si ceva gimnastica ginecologica cu mainile in zona respectiva. Acum, cu furtune ceva mai lungi, am adus decantorul intr-o pozitie in care nu mai trebuie demontat nimic, pentru o eventuala schimbare brusca/necesara/urgenta fiind necesare doar o surubelnita si circa doua/trei minute de munca.




Treaba de mai sus s-a terminat repede, si pentru ca alaturi de mine era un W124 cu OM602 si vas lichid parbriz incalzit, am facut cateva poze, traseul circuitului de incalzire fiind diferit de cel postat mai sus. Si poate asta ii da idei lui Levi sau altora ca el:



Vas 3.jpg Vas 6.jpg




Weekend placut !





Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 01-27-2018, 23:53 PM   #562
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6, 2.0D
Age: 45
Posts: 3,926
:
[V.I.P]
Default

Da ăsta este de fapt circuitul care mă interesează! Dar la mine partea aia cu furtunul īn teu īmi dă dureri de cap, deoarece din acel teu pleacă o conductă metalică undeva jos, și pānă nu am ocazia să mă bag pe sub mașină, misterul va rămāne neelucidat: unde ajunge traseul buclucaș?
Dragoș, mersi de poze!
Attached Images
File Type: jpg 20180124_1334591.jpg (103.3 KB, 161 views)
File Type: jpg 20180124_1335111.jpg (65.3 KB, 47 views)
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
W124 -> 200D
Levi is offline   Reply With Quote
Old 01-28-2018, 00:46 AM   #563
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,325
:
[Senior Member]
Default

Posibil sa aiba de-a face cu termoflotul ala de incalzeste motorina si se afla situat tot cam in zona suportului de motor de pe partea stanga. Da de veste cand te uiti acolo si identifici treaba.




Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 01-28-2018, 16:53 PM   #564
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,325
:
[Senior Member]
Default

Buna ziua !




Am luat ieri o pompa electrica de absorbit uleiul de motor sau de cutie prin tevile jojelor aferente. Si binenteles ca am pus-o si la treaba:



Pompa Eufab 1.jpg Pompa Eufab 2.jpg Pompa Eufab 3.jpg Castrol Magnatec 10W40 10 litri.jpg



Si daca tot am fost axat pe achizitii, am luat un dremel de la Proxxon plus ceva accesorii si consumabile:


Proxxon dremel 1.jpg Proxxon dremel 3.jpg Accesorii Proxxon dremel.jpg



Observatii legate de pompa care a costat 22 Euro:

1. Furtunul de absorbtie are diametru interior de vreo 4mm, dar stutul pe care vine montat in pompa are 10mm. Recomand schimbarea furtunului asta cu unul de 10mm la interior, respectiv 12/13mm la exterior, daca teava jojei permite intrarea acestui diametru. Furtunul de 4mm la interior se pastreaza ca back-up pentru situatiile in care teava jojei nu permite intrarea furtunului mare.

2. Cu furtunul subtire, cinci litri de ulei s-au scos in cinci-sase minute, cu mentiunea ca la inceput am infipt furtunul prea adanc si varful i s-a indoit, micsorand gaura aia de 4mm, pompa tragand mai greu si incet, pana m-am prins ca am fortat eu nota si am tras de furtun vreo 10mm in afara.

3. Uleiul se scoate cald din motor, ca e mai fluid. Dar nu la 80-90 de grade, ca se in moaie prea tare furtunele si se turtesc. Mai ales cel de absorbtie e afectat, ca iesirea are vreo 8-10mm la interior si nu e asa grav. Temperatura de ulei recomandata la absorbtie ar fi de 50 - 60 de grade.

4. Cica pompa ar avea protectie la incalzire si ar decupla daca e cazul. Si nu se recomanda utiizarea ei mai mult de 15 minute incontinuu. Dupa schimbul de ulei la Benz-ul meu am continuat cu alti cinci litri scosi dintr-un Audi A4 2.0TDI, scosi in circa patru minute, ca am avut grija sa nu infig furtunul prea tare, ci doar cat trebuie. N-a decuplat, iar de incalzit s-a incalzit doar putin mai tare decat simti la mana. Dar afara erau sase grade, deci poate a ajutat si asta.

5. Zgomotul facut de pompa este rezonabil, rezumandu-se la un bazait de motor electric de 60W.




Dremelul Proxxon l-am luat pentru alte aplicatii in care flexul sau cutterul nu sunt precise sau prea mari pentru o operatie anume. Si va urma ceva si la acest capitol...





Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 01-28-2018, 17:12 PM   #565
dog
Senior Member
 
dog's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Iasi
Motorizare : M47 2.0 D & N42 1,8 Automat
Age: 36
Posts: 772
:
[Senior Member]
Default

Cred ca e o solutie destul de ok, daca nu ai unde suspenda masina si iti place sa schimbi uleiul singur. Am vazut o pompa similara in Lidl - cred ca imi iau si eu.
__________________
Stefan
dog is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2018, 16:31 PM   #566
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,325
:
[Senior Member]
Default Furtun incalzire habitaclu, lampi numar.

Buna ziua !



Mi-a sosit noul furtun-teu de distributie a apei calde de la motor catre radiatorul de incalzire din habitaclu si catre vasul spalatorului de parbriz:


Furtun nou 1.jpg Furtun nou 2.jpg Furtun nou 3.jpg


In poza a doua am notat si legaturile furtunului in cauza, dupa cum urmeaza:

- sageata verde = racord cu motorul
- sageata albastra = racord cu radiatorul de habitaclu
- sageata portocalie = racord cu circuitul de incalzire al lichidului de spalat parbrizul


Inpatratite cu rosu sunt ceea ce numesc eu colier, desi nu vad de ce au folosit asa ceva in loc de coliere cu strangere cu surub clasice. Mai ales ca la capetele cu sageti de-alea se folosesc...



Deasemenea, au sosit si lampile noi pentru iluminarea placii de inmatriculare:


Lampi 1.jpg Lampi 2.jpg Lampi 3.jpg



Codurile OEM aferente se observa in poze si ele se aplica unui W124 E200D automat din 1995.






Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2018, 23:12 PM   #567
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,325
:
[Senior Member]
Default

Buna seara !



Fiind la baza in zi de sambata, mi-am facut juma' de ora timp sa schimb racordul/furtunul ala de mi-a facut stres acum o luna. Piesa noua a venit cu doua din furtune sertizate pe racord, ceea ce nici nu-mi place si mi-a dat bataie de cap suplimentara. Dar, cu ceva imaginatie si scule destepte avute la indemana, task-ul s-a dovedit a fi mult mai usor decat estimam initial.


Daunele aratau asa:


Furtun vechi 1.jpg Furtun vechi 2.jpg



Am pus in functiune dremelul Proxxon luat acum o saptamana si am renuntat la sertizari. Cea din stanga (otel) e de pe piesa noua, cea din dreapta (aluminiu) a fost pe cea veche:


Sertizari otel si aluminiu.jpg



Si, cu coliere noi, treaba la gata:


Furtun nou la gata.jpg



Cateva observatii:


- piesa cea noua racord/furtune e supraevaluata (circa 30 - 35 Euro) si a fost complicata voit la conceptia initiala. Unghiul ala idiot la ramura care pleaca la vasul spalatorului de parbriz nu este deloc necesar (fuck you once...), nici forma de reductie a furtunului in cauza, care este mare in diametru la un capat si mic la celalalt (fuck you twice...). Nici indoiturile acestui furtun nu sunt necesare (fuck you for the third time...).

- sertizarile OEM sunt din nou felul inginerilor de conceptie de a-ti spune discret "fuck you" pentru a patra si ultima oara.

- orice racord "T" cu diametre corecte isi face treaba la fel de bine, si in loc de sertizari cretine, se pot lua cele mai normale coliere posibile.





Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2018, 13:44 PM   #568
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 37
Posts: 422
:
[Senior Member]
Default

Desi suna dubios, nu s-ar fi potrivit un Teu de cupru?Nu imi dau seama de diametru din poze
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2018, 21:13 PM   #569
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,325
:
[Senior Member]
Default

Buna seara !



Nu suna deloc dubios treaba cu cuprul. Cu mentiunea ca ramura orizontala a T-ului ar avea vreo 20mm in diametrul exterior si cea asa-zisa verticala vreo 18mm, care vine redus la circa 12mm exterior din furtun. Pe nemasurate deocamdata...


Se poate confectiona un "T" din inox exact dupa furtune, scotand reductia lu' dracu' din poveste. Adica ramura aia verticala sa fie de vreo 8mm diametru exterior, exact cat e nevoie ca sa te legi cu furtun normal drept fara vreo reductie sau strambatura/curbura/cot. Si binenteles ca asta o sa fac la un moment dat, daca nu cumva chiar gasesc de-a gata un "T" cum am eu nevoie.





Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 02-15-2018, 01:03 AM   #570
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 50
Posts: 1,325
:
[Senior Member]
Default

Buna seara !



Am facut masuratori pe piesa veche. Ramura orizontala (cea groasa) are 19mm diametru (3/4"), iar cea verticala (subtire) are 17mm inainte de reductie si 8mm (5/16") dupa reductie.


Cu alte cuvinte, un teu 19 - 8 - 19mm ar fi perfect ca inlocuitor. Adica asa ceva, de PP, PE sau inox:



Teu 2.jpg Teu 3.jpg





Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
aventura, continua, w124


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 20:27 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF