Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Discutii despre model - A Klasse

Volan se invarte greu

Discutii despre model - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-31-2017, 09:39 AM   #1
paulalexandru
Member
 
Join Date: Apr 2014
Location: Cluj
Motorizare : 1.7 Diesel
Posts: 52
:
[Member]
Default Volan se invarte greu

Azi cand am parcat masina am observat ca volanul la masina mea (Vaneo 1.7 cdi 2004) a inceput sa se invarta greu.

Nu s-a aprins nici un bec la bord. Aveti idee de la ce ar putea fi ?

MS
paulalexandru is offline   Reply With Quote
Old 05-31-2017, 09:57 AM   #2
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 337
:
[Senior Member]
Default

Neata.
Imi vin in minte rrei cauze.
1Alternator defect, dar nu cred pentru ca in cazul asta trebuia sa se aprinda bateria in bord.
2Pompa servo defecta.
3Caseta de directie defecta si a pierdut uleiul.

Nu stiu cum e la vaneo, dar la w168 , pompa servo e in dreapta cand deschizi capota lipita de botul masinii, langa radiator.Are un capac rotund si odata desurubat poti vedea nivelul lichidului. In interiorul capacului e o banda verticala de plastic gradata ce sta in uleiul servo. Parca are gradatii de 20 si 60 de grade. Cu motorul cald ar trebui sa urce uleiul la gradatia de mai sus60.

Daca e ulei in pompa eliminam si caseta de directie si mai ramane pompa care acum nu stiu cum se verifica. Ar putea avea si siguranta arsa pompa care e de 60A parca

Asta imi vine acum in minte. Scriu de pe tel si nu pot face un research pentru tine .
Numai bine!
Nedved is offline   Reply With Quote
Old 05-31-2017, 10:56 AM   #3
paulalexandru
Member
 
Join Date: Apr 2014
Location: Cluj
Motorizare : 1.7 Diesel
Posts: 52
:
[Member]
Default

Salut,

Mersi pt raspunsul detaliat. Alternatorul s-a dus acum cateva luni si l-am schimbat cu unul reconditionat. La acel moment tin minte ca s-au aprins becuri la bord.

Ultima data cand am fost la reprezentanta imi ziceau ca cureaua de alternator e crepata sau ceva in genu, poate sa fie de la asta ?

Chestia cu uleiul poate sa fie real in sensul ca am vazut ca sunt ceva scurgeri care se preling pe bara din fata.
paulalexandru is offline   Reply With Quote
Old 05-31-2017, 11:44 AM   #4
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 337
:
[Senior Member]
Default

Daca zici ca se scrurge uleipe undeva prin fata, cred ca s-a dus caseta de directie in sensul ca o garnitura a cedat si pierde uleiul.(Vezi ca se poate reconditiona- nu lua din dezmembrari, ca nu stii cat tine si aia- sunt baieti pe forum care reconditioneaza si iti dau si garantie parca)
Cauta pe google la imagini caseta de directie ca sa vezi cum arata. Ea poate fi identificata usor in sesnul ca se vede tija de la volan ca intra in ea cand te uiti la motor in partea dreapta.

Verifica si uleiul in pompa sa vezi daca mai este sau la ce nivel este!!!


Dupa ce ti au scumbat alternatorul(au scos si borna la baterie), s-au aprin becuri in bord de la abs si esp si s-au stins cand ai luat stanga -dreapta maxim de volan.
Eu vorbesc de A klass, dar vaneo fiind aproape identic cred ca e valabil si pentru el.

Daca cureaua e crapata e recomandat sa o schimbi. Daca era de la curea se aprindea bateria in bord ca nu mai incarca alternatorul.
Odata cu cureaua e recomandat sa schimbi si rolele sau sa le verifici daca au joc. Dar nu cred ca te bagi tu acolo. Si pompa de apa trebuie verificata daca are joc cand se schimba cureaua.

Last edited by Nedved; 05-31-2017 at 11:46 AM.
Nedved is offline   Reply With Quote
Old 05-31-2017, 12:23 PM   #5
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 322
:
[Senior Member]
Default

Salut!
O mica precizare: pompa de servodirectie are un zumzait mai ascutit atunci cand lucreaza,mai ales cand rotile sunt bracate maxim.E posibil sa nu lucreze din cauza cablului de masa defectuos-la doua masini am gasit papucul de masa desprins de caroserie..
Completeaza-i intai uleiul,dupa cum ti-a spus si Nedved,apoi verifica daca functioneaza dpdv electric si dupa aceea hotarasti ce ai de facut...
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 05-31-2017, 14:52 PM   #6
paulalexandru
Member
 
Join Date: Apr 2014
Location: Cluj
Motorizare : 1.7 Diesel
Posts: 52
:
[Member]
Default

Salut, mersi de raspunsuri, am incercat sa ma uit dar nu m-am descurcat sa mi dau seama.

Am repornit masina sa o duc la service si volanul nu mai merge greu. Si-a revenit. Am dus masina la o reprezentanta (nu fac reclama) si mi-a zis ca aceasta curea de alternator e noua (asa stiam si eu - o schimbasem acum 6 luni) desi la Mercedes mi-au zis ca e crepata si ca trebuie schimbata. De lichid a zis ca nu e problema,. Nu au putut sa replice problema sub nici o forma si mi-au zis ca s-ar putea ca ar putea ca pompa de servo sa se duca, dar ca trebuie pusa pe tester ca sa se vada sigur insa zicea ca si daca se duce aia, pot merge cu masina atata tot ca merge greu volanul, dar ca altfel masina nu are de suferit din cauza asta. (asta pana fac o programare la service sa o testeze calumea si sa o repare)

Ce parere aveti
paulalexandru is offline   Reply With Quote
Old 05-31-2017, 22:37 PM   #7
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 337
:
[Senior Member]
Default

Functionarea intermitenta m ar duce cu gandul la perii (carbuni). Unele dintre ele abia mai ating pe rotor.
Problema e ca ai mers la o reprezntanta si acolo iar o sa ti se faca rau cand afli cat e o pompa. Mesterii aia sunt buni la schimbat piese nu la reparat componente.

Ar trebui verificat si ce a spus colegul Dethave. La a klass parca masa pompei e sub rezervorul cu lichid de parbriz.

Daca sunt carbunii de vina ... un platou nou ar trebui sa coste mult mai putin decat o pompa noua.
Mie asa mi s a intamplat la alternator. Cost reparatie facuta de mine 20 ron. Baiatul de la care am luat carbunii mi a zis ca are si pt pompa(carbuni) la 40 ron la momentul ala.
Deci atentie sa nu te jupoaie ciocoii!!! Sa te imbrobodeasca ca nu se repara. Ca la mers intermitent cam iese partea electronica a pompei din discutie.
Nedved is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 01:34 AM   #8
paulalexandru
Member
 
Join Date: Apr 2014
Location: Cluj
Motorizare : 1.7 Diesel
Posts: 52
:
[Member]
Default

Carbunii aia tini de alternator? Caci alternatorul mi s-a dus acum cateva luni si am luat unu la 15 mil reconditionat (personal cred ca mi-am luat teapa - apoi am auzit ca is unii care le repara cu 100 de lei pe alea stricate + inca 400 lei ceva rotor sau nu mai stiu cum se chema). Sper ca nu se duce si alternatoru asta reconditionat, am garantie un an pe el dar nu as vrea sa ma lase la vara cand merg in concediu.

Last edited by Florin_WES; 06-03-2017 at 23:06 PM. Reason: Reguli generale de postare.
paulalexandru is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 08:26 AM   #9
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 322
:
[Senior Member]
Default

Nu au treaba carbunii alternatorului cu cei ai servo-pompei de directie....
Procedeaza cum ai zis in posturile anterioare:du masina la service,sa puna testerul pe ea..si nu-i lasa sa te pacaleasca cu inlocuirea pompei. Se poate reconditiona.
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 09:19 AM   #10
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,712
:
[V.I.P]
Default

@paulalexandru
Era vorba de carbunii pompei servo.
@Dethave
Si daca pune testerul pe masina ce constata?? E vr' un senzor pe pompa?? Poate doar sa verifice voltajul la incarcare.
Se ia la mana si se verifica conexiunile pompei, tensiunea pe firul de comanda, etc. Si de aici se deduce daca pompa e defecta. Doar asa, verificand conditiile de funtionare( tensiune de alimentare, tensiune de comanda, etc.) se poate izola defectul si lua o decizie corecta.
Toate cele bune!
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 10:58 AM   #11
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 322
:
[Senior Member]
Default

Pai constata daca gherla pompei servo o da partea electronica sau are alta cauza. Ca sa nu umble legat la ochi.

Last edited by Dethave; 06-01-2017 at 11:02 AM.
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 15:04 PM   #12
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 337
:
[Senior Member]
Default

15 hartii de un 1 milion pentru un alternator reconditionat?? Dumnezeule!!
Si cred ca l-ai si dat la schimb pe cel vechi.
Daca e reconditionat ca la carte(schimbate inele colectoare, rulmenti,punte diode,regulator, fulie) si cu piese de calitate ar trebui sa te tina 10 ani de acum incolo

Din cauza mecanicilor ajungem sa uram marca/masina.

Am vazut ca pompa servo la Vaneo e la fel ca la A Klass.

Eu tot tind sa cred ca periile sunt de vina si costul reparatiei ar fi undeva la 50 Ron in cazul meu + un ulei nou.
https://www.olx.ro/oferta/carbuni-pe...tml#265d16efe0

Pe tine or sa te taxeze "baietii" bine la manopera daca nu iti gasesti pe cineva de incredere...parca ii si vad cum se apuca de cap si zic " Pai nu se mai poate face nimic, e moarta!"
Refuz sa cred ca unii dintre prietenii tai nu au masini ..Sigur stie cineva pe altcineva si scapi de "reprezentanta" ajungand unde trebuie.
Nedved is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 20:47 PM   #13
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

Toate alternatoarele și electromotoarele sunt recondiționate. D-aia cer cel defect la schimb.

Dacă-s periile se pot diagnostica simplu. Când nu merge îi dai două bobârnace. Ar trebui s-o ia. Un contact coclit (cel de sub bidon) e destul de ușor de identificat.

Și întreb și eu la LauLaur... ce anume se vede la tester? Că eu altceva de 3 fire n-am văzut la pompă. Cel de sarcină, masa, și comanda. Când roțile îs bracate maxim e normal să pâsâie altfel. Eu aș recomanda cât mai puține manevre cu rotile luate maxim (dăunează și la planetare).
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 23:20 PM   #14
paulalexandru
Member
 
Join Date: Apr 2014
Location: Cluj
Motorizare : 1.7 Diesel
Posts: 52
:
[Member]
Default

De fiecare data cand merg la mecanic imi zice sa scap de ea. De ce ? Nu stiu, poate nu stiu ei sa o repare. Daca ma gandesc la prietenii mei, treaba e cam asa (cei care imi vin in minte)

Unu are ford nou, altu are toyota noua (nu au probleme), altul are dacia logi noua, ca si second am cu zafira second sharan second, la zafira parca e unu in cluj care repara tot felul de opeluri si am inteles ca acolo merge, nu costa mult si o repara bine de fiecare data. Cu sharan nu stiu ce sa zic, doar ca a scapat de ea ca era prea mare pt oras, a luat ceva skoda. Alti doi au dacia noua, n am auzit sa aiba probleme.

Deci nu stiu, la vaneo e fain ca e mare, spatioasa, pot baga in portbagaj biciclete triciclete carucioare, roata de rezerva, bagaje pat de copil, o gramada, putem merge la drum lung cu toata casa in ea. Are caldura in scaune oglinzi incalzite si electrice, aer conditionat, am inteles ca are si ceva sistem audio de calitate (desi nu as sti sa zic ca e singura masina care am avut o nu stiu cum se aude in altel, si nici nu e un criteriu de baza).

Imi plac seaturile cum arata sincer, chiar si fordurile unele, cineva mi a recomandat ceva toyota avensis verso ca e fiabila insa presupun ca are si aia piese scumpe si e greu cu repratia. E complicat sa gasesc o alta masina, dar si mecanic, trebuie sa mai cercetez. Cu vaneo am avut si multe probleme de electro, nu mi se mai stingeau becurile in masina, trebuia sa le scot pe toate cand blocam masina. Dar nah, nici nu prea trage masina asta, adica in trafic vad pe altii cum ma depasesc lejer.

Voi ce recomandati pe benzina sau diesel, cu ce motorizare, seat se merita ? ce dimensiuni la roata sunt relativ comune si nu au preturi exagerate ? Daca e sa iau ceva second de unde e recomandat sa cumpar ceva ?
paulalexandru is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 23:21 PM   #15
paulalexandru
Member
 
Join Date: Apr 2014
Location: Cluj
Motorizare : 1.7 Diesel
Posts: 52
:
[Member]
Default

Apropo, in cluj stiti pe cineva, sau e vreunul din voi disponibil sa arunce o privire contracost la toate astea ? eventual sa imi arate si mie, caci la service daca intreb pe mester ceva (ca sa invat si eu) se ataca repede.
paulalexandru is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 23:44 PM   #16
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 322
:
[Senior Member]
Default

Ce ai insirat pana acum nu sunt defecte,sunt bug-uri,daca ma intelegi ce spun.
Bag seama ca si-a racit degetele de pomana Levi. Ce vrei tu nu ca nu exista,nu se mai fabrica,din criterii de marketing.Iar Vaneo,dupa ce ca nu e un monument de fiabilitate,nu e nici o referinta in domeniul demarajului,vitezei sau linistii in interior.
Despre mester: schimba-l. Cui ii e drag de meserie iti spune singur ce-i trebuie si ce-o sa-i faca masinii,fara sa-l tragi de limba..
Despre restul o sa-ti raspunda colegii mai priceputi ca mine. Eu ma retrag.
Numai bine.
@gruiarew
Exact ce i-am raspuns lui LauLaur iti raspund si tie. Si completez:crezi ca strica un tester pus pe masina,din cand in cand?

Last edited by Dethave; 06-01-2017 at 23:49 PM.
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2017, 01:26 AM   #17
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

Nu strică. Dar nu văd sensul să-l pui aiurea. Plus că depinde unde mergi și cât e de capabil cel cu testerul să interpreteze ce vede. Eu mi-am luat să pot să o gâdil de câte ori am chef. Pe el îl costă.

Dacă te văd mai pe lângă toți te jupoaie. Dacă le expluci prea mult iar nu le convine. Depinde doar de cine dai. Și mie-mi zice al meu mecanic să o schimb că îi e urât ca de dracu de ea. Dar eu zic că se ține baba bine că în 18 ani câți are am schimbat distribuția, alternatorul, telescoapele și arcurile. Consumabilele și alte mici probleme cu forumul și google-ul. În rest am fost cu ea mai pe la toate service-urile din oraș să-mi duc colegii să le ia pe ale lor.

Drept îi că-i cu personalitate. Dar dacă stai o idee să cauți găsești multe. Eu unul am învățat enorm de multe chestii despre gărgăriță și despre mașini în general. Dar trebuie să-ți și placă.

Probleme toate au, nu există. Dar la orice există reparații ca boierul sau ca inginerul. Faptul că nu ți se stingeau becurile poate fi un contact dus la o ușă. Totul e să ai puțin timp și tragere de inimă să cauți și să te interesezi.

Dethave nu m-aș baza că e corect ce zice mecanicul. Am mai fost și la alții în special cu alții. Cum am mai zis pe aici am avut norocul să cunosc pe cine trebuie de mi l-a recomandat pe ăsta la care merg eu. Când nu ești implicat așa de clar se vede de pe margine "prosteala" de nu-i bine de vorbit. Pentru că se încălzea o roată s-a ales cu etrier, plăcuțe și disc schimbat. Am încercat să-i explic dar omul mi-a tăiat-o că el nu se joacă cu frânele și el n-are coteț cum am eu. Ce să-i mai zic? Fiecare face ce vrea cu banul lui.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2017, 01:38 AM   #18
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

Dacă treci prin Sibiu și ne întâlnim pun eu testerul pe ea, nu te costă nimic. Dacă treci prin Timișoara zi-mi și te trimit la al meu mecanic.

Dacă vrei să scapi de ea dă-o. Dar nu că zic alții. Eu unul n-o dau pe a mea pe o Dacie nouă. Următoarea va fi una din suratele mai tinerele, dar doar dacă reușesc s-o dau pe asta.

Cam o lună am cochetat cu un 318i. Dacă vrei să simți demaraj ia ceva RWD. Senzația e alta. Era din 2001 deci tot coajă. Aveam de ales între BMW și asta ce-o am. Am dat BMW-ul. Și nu-mi pare rău deloc cu toate că era cu totul altceva.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2017, 12:03 PM   #19
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 257
:
[Senior Member]
Default

Salut Paul Alexandru,
Ceva imi spune ca parintii sau scoala sau bibilia te-au invatat sa nu furi, sa nu minti etc...cred ca nimeni nu ti-a spus nimic despre consilierul de service. Trebuie sa-l privesti ca pe un talhar imbracat in camasa, cravata si pantofii lustruiti care are in fisa postului criteriu principal de performanta: profitul. Practic, managerul de service, la sfarsitul programului intreaba la caserie: suntem pe plus?...daca da, atunci consilierul e ok. Trebuie sa privesti totul ca pe un razboi. Consilierul are o strategie pentru care tu nu esti pregatit si va depune un efort minim pentru a pune banii munciti din greu de tine din buzunarul tau in buzunarul lui. Daca te vede dispus la comunicare, vei observa cum incearca sa te traga de limba pentru a te cunoaste mai bine...te intreaba cu ce te ocupi, unii mai cu tupeu te intreaba chiar si ce salariu ai. In functie de raspunsurile pe care le dai isi va alcatui strategia. El va sti ca tu respecti princicipiile pe care ti le-a spus tie Iisus: sa nu furi, sa nu minti, sa nu omori, sa nu poftesti la avutul altuia etc. Sarlatanul stie ca nimeni de pe planeta asta nu va fi interesat de faptul ca tu ai pierdut banii. Poate doar rudele apropiate te vor intreba de ce esti suparat tot timpul sau de ce nu dormi noaptea. Sper ca nu esti atat de naiv sa crezi un consilier cand iti va spune: lasati masina la noi vreo cateva zile si va promit eu ca o vom face ca noua. Nu vorbesc doar de reprezentantele Mercedes-Benz...e valabil peste tot. Pretul pieselor este ridicat la orice reprezentanta. Spui de preturi decente...asta inseamna ca iei o placuta de frana ieftina si dupa ce pui de doua ori frana se aprinde in bord ”Brake”...colegii spun mai sus in mod elegant ca este vorba despre economie de piata, eu pun tot pe seama caracterelor infecte. Poti tu verifica daca uleiul de motor respecta standardele MB? Daca nu, inseamna ca pot sa-ti puna si uleiul de la McDonlald's dupa ce nu-l mai folosesc la cartofi prajiti sau gogosi...bineinteles, pe bidon scrie ”Made in Germany”...MB 229.31...fix ”bullshit”. Stiu, iar o sa fiu acuzat ca fac ”flame-uri” pe aici. Avand in vedere ca initiatorul nu a postat la ”probleme tehnice” si sunt doar ”discutii” sper sa gasesc intelegere de la moderatori. Am zis sa ma bag si eu in discutie fiindca m-am vazut si eu de multe ori in aceeasi situatie. Cand esti tepuit, ti se fura sau inlocuiesc piese, colegii te pun la zid tot pe tine...tu esti ”looser” iar ceilalti destepti. Normal ca iti vine sa arunci masina la gunoi dar sa nu uiti ca ceea ce ti se intampla este valabil si la alte brand-uri, nu numai la MB.
__________________
No malfunction

Last edited by georgealinel; 06-02-2017 at 12:09 PM. Reason: Am mancat doua litere
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2017, 13:29 PM   #20
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 337
:
[Senior Member]
Default

N-ai masina ti-e necaz, ai masina ai necaz). Cam asa sta treaba.

Vad ca tu crezi ca daca vinzi masina asta si iti iei alta marca, o sa fii mai ferit de belele.
Nimic mai fals.
Atata timp cat nu inveti despre masini, o sa fii tepuit la service mereu.

Mai rau e ca necunscand nimic cand te duci sa iti iei urmatoarea masina, ai putea da peste o bomba pe roti, facuta din doua una.Air baguri lipsa si menvrata sa nu ti aprina nimic in bord....Saptamana trecuta am avut un caz cu un prieten. Avea in mufele air bag pusi rezistori sa nu se aprina becurile in bord.

Am deviat un pic de la subiect si imi cer scuze.

Sper sa ii dai bataie cu reparatia. Urmeaza week end prelungit si ar fi cazul sa te murdaresti pe maini.
Ai o gramada de informatii la dispozitie pe forumuri si youtube.
Ce e asa greu sa inveti cum functioneaza un motor electric?Toate au aceleasi componente.
Daca inveti asta, o sa stii sa aplici si la alternator si la electromotor si la pompa servo...la orice masina )

Am invatat cum functioneaza un motor electric la 6 ani desfacand masinute teleghidate.
Cred ca si voi ati facut la fel.
Nedved is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
greu, invarte, volan


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 18:31 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF