Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Mercedes Benz... mai vechi > Mercedes Benz W116/W126 > Probleme tehnice - W116/W126

Variatie la ralanti

Probleme tehnice - W116/W126


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-23-2010, 17:12 PM   #21
luciandelaiasi
Senior Member
 
luciandelaiasi's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Location: iasi
Motorizare : 3,5 TD & 2,5 TD
Posts: 558
:
[Senior Member]
Default

Multumesc pentru informatie!
Cateva motive pentru care acul la economizor se misca spre rosu 5 mmi n D cu piciorul pe frana?
luciandelaiasi is offline   Reply With Quote
Old 01-23-2010, 21:02 PM   #22
Orvo
V.I.P
 
Join Date: Mar 2008
Location: Timisoara
Motorizare : 300SE
Posts: 1,301
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by luciandelaiasi View Post
Multumesc pentru informatie!
Cateva motive pentru care acul la economizor se misca spre rosu 5 mmi n D cu piciorul pe frana?
Cateva motive ??? Nu.
Exagerat de multe motive posibile ? Da !
E o discutie lunga ... totul tine de injectie si de vacuumu-urile aferente ...
Cauze poti fi multe, dar dupa cum spuneam discutia e lunga.
Cert e ca acul trebuie sa stea ca la Dan.

Toate cele bune !
Orvo is offline   Reply With Quote
Old 01-23-2010, 21:34 PM   #23
luciandelaiasi
Senior Member
 
luciandelaiasi's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Location: iasi
Motorizare : 3,5 TD & 2,5 TD
Posts: 558
:
[Senior Member]
Default

Multumesc mult Orvo!
luciandelaiasi is offline   Reply With Quote
Old 04-16-2010, 10:20 AM   #24
dan500se
V.I.P
 
dan500se's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Arad
Motorizare : Benzina + GPL
Posts: 5,071
:
[V.I.P]
Default

Am bagat benzina de la MOL si ca prin minune ralanti-ul a sarit imediat un pic peste 1000. Eram deja pe rosu si am pus de 100 de lei cam 22 de litrii...suficient sa "dizolve" ce am mai avut in rezervor anterior!

Ca sa vedeti diferenta de "zeama" pe care ei o numesc benzina! Mentionez ca am pus de 95 mereu, indiferent de statie sau tara !

Last edited by dan500se; 04-16-2010 at 10:24 AM.
dan500se is offline   Reply With Quote
Old 04-16-2010, 10:50 AM   #25
Orvo
V.I.P
 
Join Date: Mar 2008
Location: Timisoara
Motorizare : 300SE
Posts: 1,301
:
[V.I.P]
Default

Apropo de benzina:
Cand mi-am adus acu 1 luna donatoarea pe platforma (fara injectie), am parcat-o in curte la firma. Un furtun s-a desprins intr-o zi si a inceput sa curga usor benzina. Un coleg, nu stiu ce-a vrut sa faca, a adunat ceva benzina intr-un pahar. Masina era proaspat adusa in Germania. Surpriza: paharul de plastic (banalele pahare de unica folosinta) s-a topit !!!
As vrea sa vad asta cu benzina din Romania.

Ei, ce parere aveti ? Si ne miram ca in Germania masina mergea ceas si aici da motorul din colt in colt ...
Orvo is offline   Reply With Quote
Old 04-16-2010, 11:15 AM   #26
dan500se
V.I.P
 
dan500se's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Arad
Motorizare : Benzina + GPL
Posts: 5,071
:
[V.I.P]
Exclamation

Quote:
Originally Posted by Orvo View Post
...Si ne miram ca in Germania masina mergea ceas si aici da motorul din colt in colt ...
...Iar consumul e unul foarte bun! Nu prea m-a crezut nimeni cand am spus ca pe 5000 km am scos in jur de 11.5 cu trei persoane plus cate bagaje am putut sa incarcam in porbagaj, rezervor plin cel putin pe jumatate (inca 40-45 kg), etc. !

Nu se compara si gata!
dan500se is offline   Reply With Quote
Old 04-16-2010, 12:03 PM   #27
Eugen Gaftoneanu
Banned
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bucuresti
Motorizare : 2000 GPL-u + benzina pe carburatie
Age: 50
Posts: 1,167
:
[Banned]
Default

Quote:
Originally Posted by Orvo View Post
Apropo de benzina:
Cand mi-am adus acu 1 luna donatoarea pe platforma (fara injectie), am parcat-o in curte la firma. Un furtun s-a desprins intr-o zi si a inceput sa curga usor benzina. Un coleg, nu stiu ce-a vrut sa faca, a adunat ceva benzina intr-un pahar. Masina era proaspat adusa in Germania. Surpriza: paharul de plastic (banalele pahare de unica folosinta) s-a topit !!!
As vrea sa vad asta cu benzina din Romania.

Ei, ce parere aveti ? Si ne miram ca in Germania masina mergea ceas si aici da motorul din colt in colt ...


Mare lucru daca banala benzina de 92 fara plumb ( ca alta oricum nu mai exista) de la pompa nu are 75 de fapt ...
Eugen Gaftoneanu is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2010, 20:46 PM   #28
mer_se280
Organizator de intalniri
 
mer_se280's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Zalău
Motorizare : 280SE, 280CE, 500SEC... to be continued
Age: 34
Posts: 5,326
:
[Organizator de intalniri]
Default

Salutare! In privinta acului de economizor trebuie sa fie "culcata" cum a mentionat Orvo s-au exact cum sta si la Dan. Dupa ce am rezolvat cu pornirea la cald am observat ca si acul de la mine s-a "culcat" la minim. Eu am reglat amestecul benzina+aer si am observat ca scade acul. Daca o turez aproximativ dupa 1200-1500/ture incepe sa urce foarte putin. Numai bine!
mer_se280 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2010, 08:09 AM   #29
dan500se
V.I.P
 
dan500se's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Arad
Motorizare : Benzina + GPL
Posts: 5,071
:
[V.I.P]
Default

Revin cu o problema care prezinta "variatie la ralanti" la M110 !


In urma cu cateva zile m-am pomenit cu acul turometrului osciland frenetic (in P) de la 700 (unde l-am avut reglat la ralanti) pana pe la 1400-1500, de parca ii dadeam "sprituri".
Fenomenul era mai pronuntat cu cat era motorul mai rece, odata cu incalzirea motorului si oscilatiile s-au mai domolit, ajungand sa "sara" cam 200 de turatii dar pastrand ciclicitatea (cam la 8-10 secunde o oscilatie).

Aici trebuie sa mentionez faptul ca de o vreme (cam 2 luni) aveam niste "tremurari", tot asa-ciclice, la acelasi interval, dar fara sa afecteze turatia in mod vizibil.

Acul economizorului imi sta totusi la ralanti culcat, indiferent de oscilarea turatiei in schimb consumul real de benzina a crescut dramatic si se si simte la esapament miros de gaze nearse (miros de Dacie... ). La accelerare, de pe loc sau in mers, masina are o ezitare de moment, tremura dar apoi "isi da drumul" si accelereaza constant, trage destul de bine.

Am decis ca e cazul sa investighez problema.

Am verificat bujiile: erau in stare acceptabila, nu erau inecate.
Pompa de benzina e OK, filtrul e schimbat recent.
Filtrul de aer e curat.

Am suspectat o sursa de aer fals si m-am si edificat asupra acestui lucru cand inchizand surubul de reglare a aerului pana la maxim nu am reusit sa cobor turatia sub 1200 (teoretic motorul trebuia sa moara, dupa cunostintele mele, in orice caz turatia sa scada substantial).

By-pass-ul vacuumatic de sub filtrul de aer se prezinta in mod ciudat! In urma cu circa un an si ceva am avut problema cu oprirea motorului la ralanti si am reusit sa rezolv problema prin anularea by-pass-ului prin infundarea lui.
Mentionez ca inainte de anulare motorul a functionat fara probleme. Am presupus ca s-a defectat valva vacuumatica de la by-pass.
Investigand acum mi-am dat seama ca de fap valva functioneaza perfect (doar ca, din cate imi dau eu sema, invers!).

Probabil ca fostii proprietari au "facut" si pe la vacuumuri ceva improvizatii. Am crezut ca am scapat de ele, dar se pare ca si dupa 2 ani mai gasesc surprize si nu scap pana nu desfac toata masina!

Am incercat sa depistez sursa aerului fals dar din pacate sunt constient de faptul ca pot sa fie o multitudine de posibilitati.

Are cineva o schema cu vacuumurile de la M110 si de la traseele de aer ?

Ma gandesc ca m-ar ajuta foarte mult sa depistez problema. La ora actuala ma uit la vacuumuri ca la "felul doi" !

Multumesc anticipat!

P.S. Pana nu uit...Pana la urma am fost nevoit sa mai eliberez surubul de la aer (am mers cu el o zi inchis la maxim) pentru ca imi murea motorul in ralanti. Acum am din nou ralanti (reglat) la 700 dar cu omniprezentele oscilatii. Probabil s-a mai obturat sursa de aer fals...ca alta explicatie nu gasesc fenomenului.

Inca o problema legata de acest simptom...De cand am aceste oscilatii cand pornesc motorul pentru prima data (acum e rece afara) o ia din prima dar se opreste imediat. La urmatoare pornire o ia din nou, merge cu cateva secunde mai mult ca prima data si iar se opreste. Face asa de vreo cateva ori, merge perioade tot mai lungi pana se incalzeste si nu mai "moare". Nu a facut nicodata asa pana acum! Daca incerc sa ajut motorul accelerand din pedala se opreste instantaneu!

Last edited by dan500se; 12-06-2010 at 08:11 AM.
dan500se is offline   Reply With Quote
Old 08-18-2011, 07:38 AM   #30
dan500se
V.I.P
 
dan500se's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Arad
Motorizare : Benzina + GPL
Posts: 5,071
:
[V.I.P]
Default

Eternele probleme cu oscilatia la ralanti...

Dupa ce o perioada foarte lunga am gasit motivul principal al oscilatiilor la ralanti calitatea proasta a benzinei ieri am observat un fenomen destul de ciudat. Dupa ce masina a fost oprita vreo 2 ore, la urmatoarea pornire ralanti-ul a crescut dramatic la 2200 de turatii pe minut fara ca eu sa umblu sub capota masini si chiar fara sa bag benzina recent.

Fiind seara nu am reusit sa rezolv prea multe in priviinta acestui fenomen.
Se pare ca in cazul in care vreau sa intervin la reglajele amestecului la aer si la debitul de benzina masina parca "protesteaza" motorul mergand haotic instantaneu la orice miscare a suruburilor de reglare. Parca nu ar vrea sa se faca alte reglaje. Efectiv merge rotund doar in acel punct cu turatie ridicata.

Suspectez de asemenea si o problema de presiune de benzina pentru ca marind debitul motorul merge mai echilibrat dar cu multe gaze nearse pe esapament. Daca ii iau debit chiar si foarte putin incepe sa balbaie pana la oprire. Nu pot compensa nici dand mai mult aer in amestec in cazul reducerii debitului de benzina pentru ca de asemenea motorul se opreste si, mai mult, nici nu mai vrea sa porneasca...

Undeva trebuie sa fie o anomalie (sau o improvizatie inca nedescoperita).
dan500se is offline   Reply With Quote
Old 08-18-2011, 21:07 PM   #31
2eme_REP
Junior Member
 
2eme_REP's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: 2eme REP , 1er REG
Motorizare : 4.2
Age: 46
Posts: 18
:
[Junior Member]
Default

Pacat ca ai zapacit-o cu reglajele aer-carburant.Schimba-i modulul de aprindere si o sa mearga.Ca idee,aerul fals iti mentine relantiul ridicat,nu-ti produce oscilatii.
2eme_REP is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 11:30 AM   #32
dan500se
V.I.P
 
dan500se's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Arad
Motorizare : Benzina + GPL
Posts: 5,071
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by 2eme_REP View Post
Pacat ca ai zapacit-o cu reglajele aer-carburant.Schimba-i modulul de aprindere si o sa mearga.Ca idee,aerul fals iti mentine relantiul ridicat,nu-ti produce oscilatii.
Ai zis tu ceva adevar cu aprinderea!

Am depistat pana la urma cauza oscilatiilor (in afara de calitatea benzinei).
De vina a fost luleaua de la delcou.

Acum totul este in parametrii, pornirea este usoara, motorul merge rotund, turatia e stabila si in valori normale, ECONOMY sta culcat si in P si in D-R, gazele arse nu prezinta miros de benzina.

Ma bucur ca a fost doar atat. Macar desfacand aproape totul de la admisie, vacuumuri si alte accesorii am certitudinea ca si acelea sunt OK.

Sper sa ramana asa mult timp de acum incolo!
dan500se is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 16:42 PM   #33
nstoe
V.I.P
 
nstoe's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Romania .
Motorizare : 4 cilindrii.
Posts: 2,231
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by dan500se View Post
Ai zis tu ceva adevar cu aprinderea!

Ma bucur ca a fost doar atat. Macar desfacand aproape totul de la admisie, vacuumuri si alte accesorii am certitudinea ca si acelea sunt OK.

Sper sa ramana asa mult timp de acum incolo!
Tot raul spre bine ! . I-ai facut o revizie si acum stai linistit in ce priveste admisia si vacuumurile .

Nu stiu de unde naibi sa impamantenit ideea ca atunci cand sunt probleme cu consumul de benzina si mersul motorului trebuie umblat imediat la "imbogatirea amestecului" cu celebrul de acum imbus de 3 , cand este stiut ca acolo este ultimul lucru unde trebuie umblat .
Si pe forumurile straine userii fac la fel , deci e boala "mondial / globala" .
La inceputul inceputului am facut aceeasi greseala . Avansand in experienta , am invatat ca in cazul unei defectiuni trebuie inceput cu verificarile cele mai simple .

Bine ca ai reusit , Dane sa rezolvi problema . Toate bune !.
nstoe is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 19:30 PM   #34
dan500se
V.I.P
 
dan500se's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Arad
Motorizare : Benzina + GPL
Posts: 5,071
:
[V.I.P]
Default

Adevarul este ca atunci cand am cumparat masina in decembrie 2007, totul a fost dat peste cap de fosti proprietari (spun fosti deoarece din cei 4 anteriori, 3 au schimbat masina in decurs de un an de zile).

Eu i-am facut schimbul de ulei, bujii, filtre si cu ajutorul domnului Nelu Patrascu am reusit sa remediem si atunci toate anomaliile.

A mers bine mult timp dupa aceea pana a inceput povestea...(a se vedea acest topic).

Faza cu imbusul, culmea functioneaza intr-o anumita masura. Concret, cazul meu! Jongland cu debitul am reusit sa mai ameliorez din simptome...Insa acum, cu aprinderea in regula, s-a observat instantaneu cat de dereglat a fost amestecul...Statea cam in 2000 de ture la ralanti...


Bine ca am scapat cu doar ata!
dan500se is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 22:24 PM   #35
2eme_REP
Junior Member
 
2eme_REP's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: 2eme REP , 1er REG
Motorizare : 4.2
Age: 46
Posts: 18
:
[Junior Member]
Default

Ma bucur ca ai reusit sa-i dai de capat.Probabil luleaua era topita si innegrita pe mijloc iar pe lamela distribuitoare avea oxid.Sunt doua tipuri oricum pe acelasi cod de motor.
Dupa cum stii prea bine,la K-jet distribuitorul de benzina are membrana centrala din metal spre deosebire de KE care o are din neopren cu pastile ceramice,drept urmare e cea mai mare prostie sa se umble prima si prima data la amestec in cazul anomaliilor in functionarea motorului,deoarece cand pica membrana metalica, pica definitiv.Drept urmare la primele semne ale unei functionari defectuoase,trebuie revizuit in amanunt sistemul de aprindere,apoi vacuumurile si la urma sistemul de alimentare.Caz concret m-am chinuit vreo 3 luni cu un motor care asa cum ai spus si tu mai sus avea momente cand ba pornea la sfert dar se oprea imediat,ba pornea la a 3-a cheie si mergea rotund.In cele din urma verdictul a fost...modulul de aprindere.Multa bafta.
2eme_REP is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2011, 15:15 PM   #36
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Luleaua (lamela ei) se scurtează la un mmoment dat datorită nenumăratelor cicluri de aprindere. Scurtându-se, parte din tăria scânteii se disipă pe contactele dintre lamelă şi ploţii capacului de delcou. Apare supraîncălzirea şi uneori defectarea distribuitorului prin arderea rezistenţei antibruiaj conţinută în acel mastic maro cu aspect sticlos. Am obţinut ameliorarea funcţionării motorului prin refacerea lungimii ei cu cositor, fără a fi necesară înlocuirea lulelei.
În privinţa oxizilor de pe capătul distribuitorului şi de pe capacul de delcou (ploţi) funcţionarea motorului nu este afectată de prezenţa lor întrucât nu există contact fizic între lulea şi capac, scânteia sare de pe lulea datorită proximităţii (0,2-0,3 mm) cu plotul, şi se închide prin bujie la masă. Oricum există aerul ca dielectric între ele, dar înalta tensiune îl străbate. Chiar dacă reşlefuiţi cele două piese, în maxim o săptămână oxidează din nou.
Nelu Patrascu is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2011, 21:40 PM   #37
bebe944
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Passau Germania
Motorizare : 5000cc+2000cc+ 2800ccV6
Posts: 119
:
[Senior Member]
Default

Eu am curatat cu smirghel capacul si luleaua si am "deratizat" bujiile dar acul la relanti nu " se culca"...accelerez un pic si se culca instantaneu...cred ca e ceva la fise si la relanti nu sta perfect...aveti alta parere ?
bebe944 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2011, 06:53 AM   #38
dan500se
V.I.P
 
dan500se's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Arad
Motorizare : Benzina + GPL
Posts: 5,071
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by bebe944 View Post
...accelerez un pic si se culca instantaneu...
Asa facea si la mine ultima data... La ralanti nu statea culcat. Cum acceleram un pic (stand pe loc) acul revenea la pozitia minima.

Se stie ca acul economizorului este actionat de vacuum, deci are legatura directa cu functionarea motorului...
dan500se is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2011, 08:21 AM   #39
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Neavând pompă de vacuum (ca la motoarele diesel) acesta este produs de depresiunea din cilindrii motorului. La ralanti, aceasta fiind mai mică pentru că viteza de rotaţie este mai mică şi creşte odată cu turaţia. După cum cred că aţi observat, acul economizorului stă în repaus pe poziţia de maxim şi vine spre minim odată cu pornirea motorului.
Dacă există (şi cred că există) un loc pe unde motorul poate aspira aer din exterior, vaccumul la nivelul prizei de vacuum pentru economizor, diminuează într-atât încât nu mai poate fi compensat de funcţionarea motorului la acea turaţie. Creşterea uşoară a turaţiei, produce compensarea şi el reajunge pe minim.

Undeva, ceva este neetanş.
Nelu Patrascu is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2011, 18:05 PM   #40
bebe944
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Passau Germania
Motorizare : 5000cc+2000cc+ 2800ccV6
Posts: 119
:
[Senior Member]
Default

Cam nasol de depistat...oricum nici nu trage ca lumea...am postat dincolo ce urmeaza sa ai fac!!!
__________________
W126 500SEC
W124 200CE
W210 280 4MATIC
bebe944 is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
ralanti, variatie


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 18:05 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF