Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Probleme tehnice - A Klasse

Sonda lambda

Probleme tehnice - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-10-2017, 12:24 PM   #81
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 319
:
[Senior Member]
Default

Salve!

Mama, m-ai bagat in ceata rau)... Daca pun bornele aparatului in scurt o data imi indica 10, alta data 14... Despre care borne vorbesti?

Imi cam face figuri relantiul, iar lamela din ecu a relantiului este perfecta si mi-am indreptat atentia catre sonda.

Cand o apuca dracii mi se opreste la relanti de mai multe ori.
Nedved is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 12:36 PM   #82
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,661
:
[V.I.P]
Default

Despre bornele aparatului, multimetrului pe care il folosesti vorbesc. Tine-le strans lipite si nemiscate.
Nu stiu ce multimetru ai, uite o imagine:Click the image to open in full size.
Pentru masuratoarea ce o faci la sonda, folosesti scala de 200 Ohmi, cea opusa diametral de OFF.
Citesti valoarea cand nu mai oscileaza.
O valoare de 11 ohmi pentru sonda nu-i mare...
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 13:09 PM   #83
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 319
:
[Senior Member]
Default

Este ca mutimetrul meu. Scala de 200 am folosit-o si eu, iar acum tinand strans bornele am 1.5 ohmi.

Daca scad 1.5 din 11.4, rezulta 9.9...deci sonda ar fi in toate mintile.


De la ce naiba mi- muri motorul habar nu am...Stiu, sa ma duc la tester, dar am lucrat ca nebunul in ultima perioada si nu am timp nici de acum incolo. Saptamana care vine lucrez 7 din 7

Last edited by Nedved; 09-10-2017 at 13:13 PM.
Nedved is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 18:02 PM   #84
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 32
Posts: 591
:
[Senior Member]
Default

Hint:

1. Ia alt aparat;
2. Baga gaz de 100;
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2017, 14:49 PM   #85
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 319
:
[Senior Member]
Default

Bag gaz de 100 de 1 an de zile.

Una peste alta...dupa ce am masurat si am pus borna bateriei la loc...vad ca astazi am radiocasetofonul mort.

Scuze de off topic. Casetofonul are siguranta? Desi nu vad de ce s-ar arde pentru ca doar am masurat intre pinii 18 si 5.Nu am atins nimic altceva.

In rest toate bune si frumoase
Nedved is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2017, 20:05 PM   #86
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,661
:
[V.I.P]
Default

Quote:
...deci sonda ar fi in toate mintile...
Ce ai masurat e doar circuitul de incalzire al sondei. Verificarea propriu-zisa a sondei necesita un procedeu mai complex.
Offtopic
Siguranta 22, pentru casetofon. Daca ai player-ul original s-ar putea sa aiba si pe spatele lui siguranta.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2017, 21:07 PM   #87
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 32
Posts: 591
:
[Senior Member]
Default

Are pe spate una roșie. De 10 parcă.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2017, 08:35 AM   #88
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 319
:
[Senior Member]
Default

Am rezolvat, multumesc. Am codul scris pe casetofon si cand l am scos sa vad codul am deranjat mufa se pare.
Nedved is offline   Reply With Quote
Old 09-13-2017, 15:44 PM   #89
simval
Junior Member
 
Join Date: Mar 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1,4
Age: 56
Posts: 26
:
[Junior Member]
Default

Buna ziua domnilor,
Fac precizarea ca am parcurs toate cele 5 pagini si totusi doresc sa primesc un sfat. De asemenea fac precizarea ca nu sunt un novice in ceea ce priveste automobilele, dar totusi am nevoie de ajutor.
Pe scurt am un A 140 din 2000 cu 174.000 de km. De mai multa vreme, respectiv vreo 2-3 ani ma plang de un consum exagerat, respectiv cam 12-13 in Bucuresti vara si vreo 14 iarna. Mai noude vreo 2 luni la prima pornire dimineata porneste, se balbaie, se opreste ca la a doua cheie sa mearga normal si corect. Am incercat faza cu pusul contactului de 2-3 ori dar fara rezultat. Si mai nou, de cateva saptamani, in mers, turatia scade, ca si cum nu se alimenteaza indeajuns, ca mai apoi in cateva secunde situatia sa se schimbe radical si sa prinda "aripi" (la aceeasi apasare a pedalei de acceleratie). De asemenea, la ralanti si mai ales cu AC-ul pornit motorul mergea intrerupt, de pana si nevasta-mea a simtit smuciturile. Am decis ca trebuie sa actionez si avand toate cele aratate mai sus in minte, de curand am mers la tester si in prima faza a iesit amestec sarac (explicatia a fost ca se monitorizeaza aerul) deci implicit consum mare si in plus intreruperi la cilindrul 3.
Am schimbat bujiile, filtrul de benzina, am verificat scurgerile si intr-adevar motorul a inceput sa mearga rotund la ralanti si fara intreruperi. In plus tinand cont de recomandarile dumneavoastra, am masurat presiunea in rampa si este de 3,5 (conform prescriptiilor tehnice). Dar problemele cu pornitul si diferente de regim de turatie au ramas.
Am mers din nou la tester iar a iesit amestec sarac, dar de data asta explicatia a fost ca se masoara amestecu (benzina nu este de ajuns) si deci pornire greoaie si mers nesigur. Recomandarea facuta sa schimb pompa de benzina. De asemenea, mi s-a spus ca 3,5 presiune nu este de ajuns la A classe.
Parca totusi nu as schimba-o si tinand cont si de numarul de km (174.000) as merge pe sonda lambda. Multe dintre simptomele descrise de colegii de pe forum apar si la mine. Am inteles ca sonda care trebuie scimbata este cea mai apropiata de galeria de evacuare. De vreme ce eu am doua sonde, intreb: trebuie schimbate AMANDOUA SONDELE, sau doar cea de reglaj in prima faza?
Va multumesc pentru timpul acordat si va doresc o zi deosebita.
Cu stima.

Last edited by simval; 09-13-2017 at 15:47 PM.
simval is offline   Reply With Quote
Old 09-13-2017, 18:47 PM   #90
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 241
:
[Senior Member]
Default

Sa inteleg ca acum nu mai apar probleme la cilindrul 3? Am cautat pe net despre functionarea sondelor. Multa lume considera, in mod eronat, ca a doua sonda este doar pentru monitorizarea eficientei catalizatorului. De fapt, a doua sonda are rol si in formarea amestecului. Se spune ca o sonda rezista cam 160000 km. Probabil ca la Mercedes tine mult mai mult. Daca ti-a iesit amestec sarac inseamna ca sondele functioneaza. Lipsa de putere a motorului ar putea fi de la catalizator infundat sau vreun dop pe teava de esapament. Am citit pe undeva ca, la catalizator infundat, ar putea fi ca simptom amestec sarac. Cica se creaza suprapresiune la evacuare si astfel scade vacuum-ul din galeria de admisie...asta daca nu ma inseala memoria. Eu doar iti recomand sa verifici si aceasta posibila cauza. Nu sunt convins ca trebuie inlocuit catalizatorul sau teava de esapament. Un catalizator este destul de scump iar inlocuirea acestuia nu rezolva decat pe jumatate problema. Trebuie vazut de ce s-a infundat catalizatorul...poate de la ulei motor de proasta calitate, poate garnitura de chiulasa e arsa si ajunge antigel in cilindri...banuiesc ca nu ai alimentat cu benzina cu plumb.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 09-13-2017, 20:45 PM   #91
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,661
:
[V.I.P]
Default

Salutare!
@ simval
Quote:
Mai noude vreo 2 luni la prima pornire dimineata porneste, se balbaie, se opreste ca la a doua cheie sa mearga normal si corect.
Problema asta s-a discutat intens pe mai multe topicuri, uite un exemplu de topic. Buba, e debitmetrul, cel putin eu asa am rezolvat.
Quote:
de cateva saptamani, in mers, turatia scade, ca si cum nu se alimenteaza indeajuns, ca mai apoi in cateva secunde situatia sa se schimbe radical si sa prinda "aripi" (la aceeasi apasare a pedalei de acceleratie)
Daca "da in nas" cel mai probabil trebuie sa schimbi sonda de reglaj.
Quote:
la tester si in prima faza a iesit amestec sarac (explicatia a fost ca se monitorizeaza aerul) deci implicit consum mare si in plus intreruperi la cilindrul 3.
Nu stiu la ce tester ai fost, dar iti recomand o diagnoza amanuntita, de preferat cu tester STAR, si sa ne spui si noua codurile de eroare.
Explicatia presupusului cod de eroare(amestec sarac) n-are nicio noima...
Quote:
intreb: trebuie schimbate AMANDOUA SONDELE, sau doar cea de reglaj in prima faza?
Schimba intai sonda de reglaj, si vezi ce se intampla, cum se comporta masina. Ulterior o poti schimba si pe cea de diagnoza.
Dupa parerea mea, codul p0171 obliga, inainte de toate, la unele verificari:
_debitmetru
_pierdere vacuum/aer fals
_presiune benzina
_injector blocat/murdar
_sonda lambda defecta
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2017, 09:09 AM   #92
simval
Junior Member
 
Join Date: Mar 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1,4
Age: 56
Posts: 26
:
[Junior Member]
Default

Va multumesc pentru sfaturi,
La tester am fost la domnul Marian (mastermario) in care am incredere si concluziile expuse in mesajul anterior sunt cele pe care mi le-a spus , ori cel putin ce am inteles eu. La prima testare a sters toate erorile, ca mai apoi, dupa rezolvarea intreruperilor, la a doua testare (la aproximativ 10 zile distanta) sa nu mai apara alte coduri ci doar un "amestec sarac in benzina" cel mai probabil datorita presiunii pompei de benzina.
Ideea este ca, asa cum am mai spus, pompa be benzina are 3,5 presiune (la serviciul la care am facut verificarea mi s-a spus ca este conform prescriptiilor tehnice pentru A 140) si daca aceasta nu ar fi de ajuns, formand un amestec sarac (in benzina) nu as avea putere si cred ca nici un consum crescut asa cum l-am descris.
Da, dupa schimbarea bujiilor, morul merge rotund si nu mai am intreruperi la cilindrul 3.
In continuare cred ca o sa adopt urmatorul curs de actiune:
1. Curatarea clapetei de acceleratie - verificat eventuale schimbari de regim
2. Schimbat sonda de reglaj - Idem
3. Schimbat sonda de diagnoza - ROG RECOMANDARI
Va multumesc inca o data si va doresc o zi excelenta
simval is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2017, 09:12 AM   #93
simval
Junior Member
 
Join Date: Mar 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1,4
Age: 56
Posts: 26
:
[Junior Member]
Default

Va multumesc pentru timpul acordat.
Fac precizarea ca folosesc ulei Mobil 10W40 si nu am alimentat decat cu benzina de 95 fara plumb.Uleiul il schimb la 10.000 de km sau anual, fara sa constat consum de ulei.
simval is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2017, 11:01 AM   #94
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 32
Posts: 591
:
[Senior Member]
Default

Acuma zic și eu ce mi-a zis mecanicul. Cică nu-i bine să ții uleiul semisintetic un an. Am trecut pe 5W40 ce e full sistetic. Diferența e de 20-30 lei parcă. De Mobil1 zic. 10W40 de la Mobil1 e semisintetic.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2017, 15:06 PM   #95
simval
Junior Member
 
Join Date: Mar 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1,4
Age: 56
Posts: 26
:
[Junior Member]
Default

Da de Mobil 1 vorbim si am mers si cu 5w40, dar din cate am vazut in cartea masinii se recomanda 10w40. Nu l-am schimbat niciodata peste 10.000 ci chiar mai inainte.
Multumesc de remarca.
simval is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2017, 17:46 PM   #96
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 241
:
[Senior Member]
Default

Deci tu crezi ca amestec sarac inseamna consum mic de benzina? La amestecul sarac e putina benzina in raport cu aerul dar asta nu inseamna ca tu vei scoate mai putini bani din portofel pentru benzina, ci mai multi.
Daca vrei sa schimbi sondele, cel mai fain ar fi sa gasesti un coleg care are un motor ca al tau(si care merge bine) si sa-ti imprumute sondele. Asta ca sa nu dai banii degeaba. Sonda e o piesa care e bine sa fie pe original si, daca e pe original, nu-i chiar asa ieftina...cel putin eu asa cred. Mai este si aici ceva de adaugat: piesele pe original (sau de origine) nu sunt chiar la fel de bune ca cele de pe masina cand masina a iesit din fabrica. Cei din service-uri stiu acest lucru si s-au intamplat cazuri cand s-au schimbat piese. Probabil si acesta este unul din motivele pentru care nu te lasa in service cand duci masina la ei.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
lambda, sonda


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 00:19 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF