Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Spinter w906 euro 5 senzor ce influenteaza presiunea de ulei

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Mercedes-cdi View Post
    Ca sa no mai lungesc: problema asta provine de la capacele de biela si poate revenii oricind.

    Ca sa se evite problema cu rasucirea cuzinetului in biela, motorul 651 are nevoie de o mantenanta speciala la schimbul de ulei.
    Deci problema nu sa rezolvat decat cu mufa scoasa, nu am inteles ce ar putea sa revina?Sau ai crezut ca am rezolvat problema?

    La ce mentenanta speciala te referi?

    Comment


    • #17
      Mentenanta speciala a uleiului se refera la intervalul schimbului de ulei si al calitatii acestuia.
      Dar, o mare cutie a Pandorei se deschide cu abordarea acestui subiect, deoarece apar explicatiile si indrumarile "teoreticului" cu cele ale "practicului" mai ales daca vorbim de intretinere in spatiul european versus cea din reprezentantele din Romanica.
      De ceva ani, tot am si schimb Sprinterul din dotare,cei drept cu alt tip de motor fata de cel in discutie, dar in momentul cautarii unui nou utilaj am studiat si diverse oferte cu modelul in discutie OM 651.Asa ca daca la noi se afirma ca uleiul se schimba la 15-20000 de km, ca nu trebuie lasat mai mult si ca nu trebuie sa te iei dupa assyst-ul din bord care e " o mare porcarie" o sa ramai uimit sa gasesti in Europa la vanzare si mai ales in Germania, masini care pana la 3-4-5 sute de mii de km au facut revizia doar la 50 000 de km si motorul nu are absolut nimic !Nici macar distributia schimbata cum se intampla pe la multe masini prin Romanica...
      Apoi un alt exemplu din practica, un Sprinter din Bucuresti, care face o cursa pe saptamana de Koln, schimba uleiul doar la 50 000 de km, in reprezentanta Mercedes (desi soferul a cerut sa fie schimbat mult mai repede) si a ajuns la 500 000 de km fara sa completeze ulei de la schimb la schimb !Cunosc povestea de la sofer ,un bun prieten care o conduce de noua...
      Asa ca, eu nu sustin si nu indemn pe nimeni sa schimbe uleiul la 50 000 de km, pentru ca fiecare masina are un regim personal de utilizare, doar prezint aceste exemple ca sa avem mai multe pareri de discutie...
      Referitor la subiectul deschis de tine, eu raman la parerea ca decat sa reconditionezi un motor de Mercedes ( sper sa nu ma injure colegii mecanici care se ocupa cu aceasta operatiune ) mai bine iei unul sh, despre care poti avea informatii legate de km lui si rezolvi problema.Asa scapi de diversele probleme legate de nereusita operatiunii de reconditionare....E doar parerea mea, mai ales cand ma gandesc ca un Sprinter cand se strica trebuie reparat si trimis la treaba nu sa stai cu el sa te chinui sa rezolvi probleme fara raspuns si sa pierzi timp si bani cu acestea...Si spun asta mai ales prin prisma faptului ca nu se mai fac motoare care se pot reconditiona in siguranta, cu piese de schimb in cote clare si sigure, cu cuzineti pe care chiar daca-i mai "pasuia-i cu o bucata de sticla atunci cand tineau",la urma iesea motor care mergea fara probleme si fara batai de cap ulterioare... Stima.
      Last edited by Cristi Nazarov; 03-04-2018, 14:57 PM.
      Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
      Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
      Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
      SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
      https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

      Comment


      • #18
        Exact asta ma refeream. Insa cu reconditionarea daca se inlocuieste cu piese noi ST si ai cunostinte technice si acces la informatie este mult mai bine, practic 90% poate fi considerat un motor nou, decit a monta un motor second hand care dupa o scurta perioada de functionare de functionare se strica si acesta.

        Originally posted by Cristi Nazarov View Post
        Mentenanta speciala a uleiului se refera la intervalul schimbului de ulei si al calitatii acestuia.
        Dar, o mare cutie a Pandorei se deschide cu abordarea acestui subiect, deoarece apar explicatiile si indrumarile "teoreticului" cu cele ale "practicului" mai ales daca vorbim de intretinere in spatiul european versus cea din reprezentantele din Romanica.
        De ceva ani, tot am si schimb Sprinterul din dotare,cei drept cu alt tip de motor fata de cel in discutie, dar in momentul cautarii unui nou utilaj am studiat si diverse oferte cu modelul in discutie OM 651.Asa ca daca la noi se afirma ca uleiul se schimba la 15-20000 de km, ca nu trebuie lasat mai mult si ca nu trebuie sa te iei dupa assyst-ul din bord care e " o mare porcarie" o sa ramai uimit sa gasesti in Europa la vanzare si mai ales in Germania, masini care pana la 3-4-5 sute de mii de km au facut revizia doar la 50 000 de km si motorul nu are absolut nimic !Nici macar distributia schimbata cum se intampla pe la multe masini prin Romanica...
        Apoi un alt exemplu din practica, un Sprinter din Bucuresti, care face o cursa pe saptamana de Koln, schimba uleiul doar la 50 000 de km, in reprezentanta Mercedes (desi soferul a cerut sa fie schimbat mult mai repede) si a ajuns la 500 000 de km fara sa completeze ulei de la schimb la schimb !Cunosc povestea de la sofer ,un bun prieten care o conduce de noua...
        Asa ca, eu nu sustin si nu indemn pe nimeni sa schimbe uleiul la 50 000 de km, pentru ca fiecare masina are un regim personal de utilizare, doar prezint aceste exemple ca sa avem mai multe pareri de discutie...
        Referitor la subiectul deschis de tine, eu raman la parerea ca decat sa reconditionezi un motor de Mercedes ( sper sa nu ma injure colegii mecanici care se ocupa cu aceasta operatiune ) mai bine iei unul sh, despre care poti avea informatii legate de km lui si rezolvi problema.Asa scapi de diversele probleme legate de nereusita operatiunii de reconditionare....E doar parerea mea, mai ales cand ma gandesc ca un Sprinter cand se strica trebuie reparat si trimis la treaba nu sa stai cu el sa te chinui sa rezolvi probleme fara raspuns si sa pierzi timp si bani cu acestea...Si spun asta mai ales prin prisma faptului ca nu se mai fac motoare care se pot reconditiona in siguranta, cu piese de schimb in cote clare si sigure, cu cuzineti pe care chiar daca-i mai "pasuia-i cu o bucata de sticla atunci cand tineau",la urma iesea motor care mergea fara probleme si fara batai de cap ulterioare... Stima.

        Comment


        • #19
          Corect, reconditionare motorului cu piese noi la cota standard este sfanta, doar ca nu stiu cat mai este si rentabila din punct de vedere financiar !!Si aceasta problema afecteaza cel mai mult intretinerea masinilor in Romanica..
          Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
          Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
          Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
          SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
          https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

          Comment


          • #20
            Cand palierul este afectat nu se mai poate pune problema de nici o reconditionare , oricum motorul de 2.2 646 sau 651 nu are ce cauta pe Sprinter indiferent de intretinere .

            Cristi , tu daca aveai 2.2 cred ca paraseai de mult marca Mercedes . Un sprinter cu marfa in el si remorca ramas pe cine stie ce autostrada departe de casa da cu virgula $$$ .
            Honda.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Kay View Post
              .....oricum motorul de 2.2 646 sau 651 nu are ce cauta pe Sprinter indiferent de intretinere .

              Cristi , tu daca aveai 2.2 cred ca paraseai de mult marca Mercedes . Un sprinter cu marfa in el si remorca ramas pe cine stie ce autostrada departe de casa da cu virgula $$$ .
              Motorul de 2,2 are ce cauta pe Sprinter atata timp cat este folosit exact pentru ce a fost proiectat:sa transporte 1250-1310 kg de marfa in el nu sa il transformi in Tir cu 2 tone de marfa pe el si 2-3 tone pe remorca din spate,plus putina talpa
              Eu nu am avut 2,2 tocmai ca mi-am "calibrat" motoarele la necesitatile mele:masina plus remorca si un 40 la picior
              Cat priveste ramasul lui pe coclauri europene, pe langa cele enumerate mai sus sunt multe alte cauze care duc acolo,"intretinere proasta cu consumabile de calitate indoielnica (cat mai ieftin bossss... )lipsa "intretinerii preventive" (putini o sa vezi ca dau jos radiatoarele sa le spele primavara pentru a preveni supraincalzirea motorului ) plus cel mai important lucru: piesa aceea dintre scaun si volan!!Apoi, mai sunt si asigurari care se pot face pentru a nu plange pe malul drumului,ci sa vine o masina sa te ia si sa te duca la service, dar cine isi face asa ceva?Eu am ramas anul trecut in Austria cu Dpf-ul infundat,am dat un telefon la asigurari si am rezolvat problema...
              Bun , nu zic ca cele enumerate se refera la tine, doar ca am intalnit multe masini ramase pe drumuri la care oamenii nu stiau decat" talpa sa iasa banu, ca doar e Mercedes si tine" .Stima.
              Last edited by Cristi Nazarov; 03-06-2018, 17:50 PM.
              Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
              Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
              Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
              SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
              https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

              Comment


              • #22
                Ne indepartam un pic de la subiect . Daca imi arati un singur Sprinter 2.2 sau este cineva aici pe forum si are peste 300 de mii si motorul neatins , iti dau dreptate . Cunosc 5 Sprintere luate de noi , 3 dintre ele cu intretinere exemplara , 5/30 Mobil schimbat la 15 mii de km , transport persoane circuite cu turisti intern si international nu maxi-taxi , toate cuzineti invartiti cam la aceasi km 200-250 de mii .

                Luam alt exemplu Peugeot Boxer 2006- aveau 2.2 hdi al lor pe turisme motor foarte fiabil , dar au ales sa puna 2.2 de Ford , de ce ? . Mai luam alt exemplu 2.7 V6 Hdi tot Peugeot pe turisme merge multe sute de mii , pe Range Rover/ Discovery la 200 de mii este pa ,la fel invarte cuzinetii .
                Honda.

                Comment


                • #23
                  Nu am mania contrazicerii, dar de dragul subiectului spun asa: daca vorbesti de Sprintere 2,2 model W906, da o cautare pe mobile si o sa vezi o gramada la vanzare cu peste 4-500 000 de km ,iar la noi pe forum e un coleg Alin,din Targoviste care a invartit cuzinetii cei drept la motor dar la peste 500 000 de km !!Apoi daca vorbim de motorul de 2,2 de pe W903 am lucrat eu pe unul care are acum peste 700 tkm cu motorul original,trecut prin mana a x soferi ca l-au condus....Eu zic ca exprimarea mai corecta ar fi ca "unele din ele se mai si strica" iar aici intervin factorii enumerati mai sus:intretinere,piese si uleiuri plus modul de condus ! E...doar parerea mea....Si acum sa revenim la senzorul de presiune ulei din rampa .Stima.
                  Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
                  Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
                  Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
                  SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
                  https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

                  Comment


                  • #24
                    Off topic, in curand om651 va fi istorie si nu o sa mai plangeti ca se invart cuzineti, urati bun venit lui om654 noul motor de 1950 cc care va fi montat pe toate gamele de turisme si autoutilitare. Cine stie poate o sa ne fie dor de om651.

                    Comment


                    • #25
                      3 bucati sprinter...doua bucati an 2010 km in jur de 570000 fara probleme la motor cutie sau injectoare si inca unul 2008 cu 370000 in stare perfecta.Schimburi de ulei si filtre la fiecare 30000 km.Depinde si de noroc si sofer.Toate cu motor 2.2...doua 310 si unul 313.Toate folosite la transport solutii parafarmaceutice maxim 1600 kg incarcatura.
                      Last edited by L3on; 03-09-2018, 19:47 PM.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Cristi Nazarov View Post
                        Motorul de 2,2 are ce cauta pe Sprinter atata timp cat este folosit exact pentru ce a fost proiectat:sa transporte ............... decat" talpa sa iasa banu, ca doar e Mercedes si tine" .Stima.
                        Absolut corect.

                        Comment


                        • #27
                          Sa nu speriem lumea desi la om654 problemele sint de 10 ori mai mari.

                          Originally posted by cornelyu View Post
                          Off topic, in curand om651 va fi istorie si nu o sa mai plangeti ca se invart cuzineti, urati bun venit lui om654 noul motor de 1950 cc care va fi montat pe toate gamele de turisme si autoutilitare. Cine stie poate o sa ne fie dor de om651.

                          Comment


                          • #28
                            Buna , ai reusit sa gasesti problema?

                            Comment


                            • #29
                              Buna, sant de ceva timp membru in aceasta comunitate si Desi nu am participat activ la discutiile de pe forum datorita timpului limitat as avea cate ceva de spus referitor la om 651.Mecanic auto find Am la activ cate a reparatii de motoare toate distruse datorita in principal vibrochenului, aici apare problema cea mare si spinoasa, nu exista doar o singura cauza, e un cumul de factori care duc la moartea motorului. Am incercat mai multe abordari incepand cu rectificare vibrochenului la diferita cote de reparatii care atata timp cat fabricantul de cuzineti unic in cazul acestui motor le produce sant OK, exista chiar si reparatia 3 absolut safe pentru motor deoarece o cota de reparatii este 0,25 mm. Pentru cei mai putin cunoscatori tin sa precizez CA am testat personal un vibrochen rupt intentionat pentru linistea mea sufleteasca si am constatat CA este din otel cu o duritate destul de mare, aici find primul factor care creeaza probleme deoarece daca AR fi fost din fonta deformarea axiala pe lungime adica bataia lui AR fi fost mai mica, am avut cazuri cand AR fi iesit la r1 dar datorita deformarii am fost nevoit sa-l fac r2. AL doilea factor extreme de important il reprezinta cuzinetii, confectionati din otel iar stratul de uzura din aluminiu, greseala maxima as spune, si aici vb din experimenta personala, am reparat un motor cu un vibrochen rectificat la curat adica Pana a iesit drept, fara bataie si ovalitate, estimez CA am luat din El aprox 1.1mm,adica ceva de genul reparatia 4-5,am facut cuzineti la comand din otel si cu stratul de uzura de staniu, adica de plumb si chestia asta se pare CA bate orice motor facut cu piese originale spre surprinderea mea am regasit motorul recent la un atelier de repatii unde fusese adus de noul proprietar pentru o bataie care s-a dovedit a fi de bucsele de bolturi piston si am avut ocazia sa vad efectul asupra cuzineti lor dupa aprox 100 000 km, estimez CA mai duc cel putin inca atat. A treia problema si cea mai importanta, citind acest forum am constatat CA nimeni nu a atins problema aceasta referitoare la deformarea cadrului inferior care contine capacele de palier, am cumpara personal din Germania o masina cu motorul reparat cu 250 de km inainte de a o cumpara eu cu motorul defect, factura de repatii gasita in masina Era de 4500 euro, desfacut motor pistoane noi biele noi vibrochen nou cuzineti standard diuze racire pistoane noi pompa ulei noua Corp filtru ulei si termoflot nou, distributie etc etc, multi bani si totusi 250de km. La masurare cadrului inferior pe blocul motor am constatat o ovalitate a lagarelor blocului motor de cel putin 0,15 mm si asta nu e tot din placate, exista si o deformarea longitudinala a cadrului in Asa masura CA cuzinetii de pe capete erau fortati pe vibrochen intr-un mod care efectiv elimina posibilatea existent ei peliculei de ulei necesare functionarii . Ce se poate face in acest caz;se rectifica blocul motor la lagare dar in Asa FEL incat sa nu depaseasca 1 zecime, cam greu sa gasesti bloc sa te incadrezi in 1 zecime, sau daca depasesti zecime vei fi nevoit sa renunt la a ei arbori de echilibrare din cadrul inferior merge fara ei dar se VA simti in masina un usor tremurat la relantiu, nu glumesc chiar functioneaza fara ei. Sau mai exista a treia posibilitate pe care urmeaza sa o testez(mentioned CA asta a mai facut-o altcineva inainte a mea deci nu-MI arog inventia) exista cuzineti de BMW (stiu e naspa sa combini doi rivali) care au diametrul exterior cu un mm mai mare astfel poti sa rectifica blocul perfect pastrand si arborii de echilibrare. Cat priveste sistemul de ungere si implicit de racire a pistoanelor exista nenumarate erori care nu pot fi corectate acolo dar principal cauza o reprezinta corpul fitrului de ulei care are o gaura de golire a uleiului odata ce se demonteaza filtrul pentru a se goli complet, acolo toata presiune a uleiului din sistemul de ungere sta in nadejdea CA un Oring de 3 mm rezista la o presiune de aprox 6 Bari in sarcina, greseala de fabricatie din nou. Am testat personal un Corp de filtru nou si constatat CA incepe sa scape preiunea pe langa Oring la presiuni incepand cu 4 Bari. Solutia mea, am blindat gaura eliminand astfel o pierdere de presiune. Cat priveste acea sonda sau valva aflata pe blocul motor situata langa corpul fitrului de ulei deschide circuitul de racire AL pistoanelor si nu are legatura cu preiunea de ulei deoarece pe tot circuitul de ungere nu exista nici o Sonda de presiune doar de temperatura, Asa CA este comandata de turatia motorului si temperatura uleiului/apei. In concluzie inchei sperand CA am fost suficient de explicit si coerent si urmatorul meu project este realizarea unui OM 651 cu multe din erorile de fabricatie rezolvate, macar partial.

                              Comment


                              • #30
                                Cind se umbla la coolingoil termoflot sau racitor de ulei cum il numiti voi...... daca nu se schimba cu oringuri originale bine inteles ca o sa curga ulei fiindca ele deja sint coapte si nu mai etanseaza. Asta am observat personal, partea proasta este ca nici nu se vede pe unde curge si ca sa faci o reparatie de scurgere de ulei trebuie sa demontezi cel putin 2 zile o gramada de piese.

                                Eu le scimb pe astea:
                                Care are curaj sa le schimbe: de regula umbla la ele si dupa 20 de minute de functionare curge mai tare.
                                le bag originale si nu mai curge.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF