Salutare,
de curand am intampinat si eu o problema la cutia automata in 5 trepte pe un E220 CDI (W212). Am studiat o gramada de site-uri in legatura cu problema intampinata si am constatat ca foarte multe persoane s-au confruntat cu acest defect (nu numai posesori de Mercedes, ci si alte marci consacrate echipate cu transmisii automate).
Din pacate inca nu am citit despre cineva ca a rezolvat problema. Poate ca a rezolvat problema doar cu schimbul intregii cutii automate, nu prin reparare/inlocuire defect, ce inca nu l-am identificat (nu eu, poate altcineva da ...)
SIMPTOMA:
Simptoma este evidenta DOAR LA RECE, si anume, dupa pornirea motorului, in momentul cuplarii selectorului din P in R sau in D, turatia motorului scade de la aprox. 800 turatii la 700-600 turatii pentru o perioada de 1-3 secunde, dupa care revine in pozitia initiala (800 rotatii), DAR simti ca masina forteaza sa plece de sub tine (frana evident ca este apasata). O simti ca sta incordata.
Pe masura ce trece timpul si uleiul din cutie se incalzeste (7-10 min), problema dispare si pe toata perioada zilei cat folosesti masina nu se mai observa aceasta problema. Insa ea revine de fiecare data in ziua urmatoare, din nou, la rece.
Mentionez ca in rest cutia schimba impecabil, fara socuri sau alte probleme, pe testerele din reprezentanta Mercedes nu apare nici o eroare, iar inginerii si mecanicii de acolo, dupa ce au vazut simptoma la rece, au spus ca totul e in regula dar are ceva .... LOL ...
INCERCARE REZOLVARE PROBLEMA
Dupa studierea diverselor site-uri despre cutii automate (cursuri despre transmisii automate, forumuri, vizualizare filme youtube etc.), am incercat sa rezolv problema astfel:
1. Am facut schimbul de ulei si filtru la cutie in reprezentanta Mercedes, cu ulei de origine.
Dupa schimb, problema a persistat.
2. S-a facut update la softul cutiei, cu ultimul, in reprezentanta Mercedes.
Dupa schimb, problema a persistat.
3. Am decis sa schimbat valva de look-up (cu una de origine) ce asigura presiunea pe convertizor.
Dupa schimbare, problema a persistat.
4. Am inlocuit convertizorul cu unul reconditionat si verificat (deci il putem considera nou).
Dupa schimbare, problema a avansat, in sensul ca dupa pornire, turatia motorului a scazut atat de mult incat a dus la oprirea motorului.
Explicatia este, cred eu, urmatoarea: convertizorul fiind nou, cuplul a fost mare (doar ii zice convertizor de cuplu), frana apasata, masina a dat sa plece, rotile blocate, motorul solicitat si a dus la oprirea motorului.
5. Am decis sa inlocuiesc blocul de valve cu unul reconditionat si verificat, gata echipat, cu tot cu valve de presiune, etc. (deci il putem considera si pe acesta ca fiind nou).
Dupa schimbarea blocului de valve, parerea mea este ca am revenit la pozitia initiala, descrisa la simptome.
CONCLUZII
Concluzia este ca, dupa inlocuirea diverselor componente, problema persista, inseamna ca defectul este in alta parte. Dar unde?
Rog pe cei cu experienta si nu numai, daca au intampinat aceasta problema particulara, sa dea un posibil indiciu in vederea rezolvarii acestei probleme.
Cred ca in acest moment nu conteaza costurile de reparatie, ci numai intelegerea fenomenului. Nu cred ca un Mercedes nou are aceasta simptoma la rece.
Si o intrebare: in momentul actionarii pedalei de frana, aceasta actioneaza ceva/cumva spre cutie (fie mecanic, sau electric prin calculator)? Adica in momentul actionarii franei, trebuie sa se blocheze ceva in cutie sau in convertizor?
Intreb deoarece senzatia mea este ca in acel moment chiar daca ai apasata pedala de frana, de la motor se transmite prin convertizor si cutie miscare catre roti, ducand la aceasta tensiune, senzatie de incordare, de parca vrea sa plece de sub tine ...
de curand am intampinat si eu o problema la cutia automata in 5 trepte pe un E220 CDI (W212). Am studiat o gramada de site-uri in legatura cu problema intampinata si am constatat ca foarte multe persoane s-au confruntat cu acest defect (nu numai posesori de Mercedes, ci si alte marci consacrate echipate cu transmisii automate).
Din pacate inca nu am citit despre cineva ca a rezolvat problema. Poate ca a rezolvat problema doar cu schimbul intregii cutii automate, nu prin reparare/inlocuire defect, ce inca nu l-am identificat (nu eu, poate altcineva da ...)
SIMPTOMA:
Simptoma este evidenta DOAR LA RECE, si anume, dupa pornirea motorului, in momentul cuplarii selectorului din P in R sau in D, turatia motorului scade de la aprox. 800 turatii la 700-600 turatii pentru o perioada de 1-3 secunde, dupa care revine in pozitia initiala (800 rotatii), DAR simti ca masina forteaza sa plece de sub tine (frana evident ca este apasata). O simti ca sta incordata.
Pe masura ce trece timpul si uleiul din cutie se incalzeste (7-10 min), problema dispare si pe toata perioada zilei cat folosesti masina nu se mai observa aceasta problema. Insa ea revine de fiecare data in ziua urmatoare, din nou, la rece.
Mentionez ca in rest cutia schimba impecabil, fara socuri sau alte probleme, pe testerele din reprezentanta Mercedes nu apare nici o eroare, iar inginerii si mecanicii de acolo, dupa ce au vazut simptoma la rece, au spus ca totul e in regula dar are ceva .... LOL ...
INCERCARE REZOLVARE PROBLEMA
Dupa studierea diverselor site-uri despre cutii automate (cursuri despre transmisii automate, forumuri, vizualizare filme youtube etc.), am incercat sa rezolv problema astfel:
1. Am facut schimbul de ulei si filtru la cutie in reprezentanta Mercedes, cu ulei de origine.
Dupa schimb, problema a persistat.
2. S-a facut update la softul cutiei, cu ultimul, in reprezentanta Mercedes.
Dupa schimb, problema a persistat.
3. Am decis sa schimbat valva de look-up (cu una de origine) ce asigura presiunea pe convertizor.
Dupa schimbare, problema a persistat.
4. Am inlocuit convertizorul cu unul reconditionat si verificat (deci il putem considera nou).
Dupa schimbare, problema a avansat, in sensul ca dupa pornire, turatia motorului a scazut atat de mult incat a dus la oprirea motorului.
Explicatia este, cred eu, urmatoarea: convertizorul fiind nou, cuplul a fost mare (doar ii zice convertizor de cuplu), frana apasata, masina a dat sa plece, rotile blocate, motorul solicitat si a dus la oprirea motorului.
5. Am decis sa inlocuiesc blocul de valve cu unul reconditionat si verificat, gata echipat, cu tot cu valve de presiune, etc. (deci il putem considera si pe acesta ca fiind nou).
Dupa schimbarea blocului de valve, parerea mea este ca am revenit la pozitia initiala, descrisa la simptome.
CONCLUZII
Concluzia este ca, dupa inlocuirea diverselor componente, problema persista, inseamna ca defectul este in alta parte. Dar unde?
Rog pe cei cu experienta si nu numai, daca au intampinat aceasta problema particulara, sa dea un posibil indiciu in vederea rezolvarii acestei probleme.
Cred ca in acest moment nu conteaza costurile de reparatie, ci numai intelegerea fenomenului. Nu cred ca un Mercedes nou are aceasta simptoma la rece.
Si o intrebare: in momentul actionarii pedalei de frana, aceasta actioneaza ceva/cumva spre cutie (fie mecanic, sau electric prin calculator)? Adica in momentul actionarii franei, trebuie sa se blocheze ceva in cutie sau in convertizor?
Intreb deoarece senzatia mea este ca in acel moment chiar daca ai apasata pedala de frana, de la motor se transmite prin convertizor si cutie miscare catre roti, ducand la aceasta tensiune, senzatie de incordare, de parca vrea sa plece de sub tine ...
Comment