Semnalizare catre dreapta, auto-reparare ? Pornire canci...
Buna ziua !
Fara sa umblu la nimic, semnalizarea catre dreapta s-a auto-reparat, se pare. Adica dupa un weekend de umblat in zona Kaiserslautern - Saarbrücken - Saint Avold, cu semnalizari pe masura, totul functioneaza fara probleme sau ezitari la acest capitol...
Prin compensare, am avut alte probleme... Finalizand ieri dupa amiaza o sesiune de shopping impreuna cu doi colegi de munca, la tentativa de plecare din parcarea Intermarché-ului local, Benz-ul nu a dat nici un semn. Adica pun contactul, fac bujie normal, dar cand sa invarta motorul, canci.
Cum magazinul in cauza e la doi pasi de sediul firmei pentru care prestam, unul din cei doi colegi face un drum per pedes pana acolo si vine cu al sau Suzuki Grand Vitara XL7. Avand asupra Benz-ului vreo doua-trei sufe si trei perechi de ocheti, remorcam treaba si ajungem la noi in curte.
Acolo, dupa ce i-am rugat pe colegi sa ma lase singur ca sa judec/rumeg/analizez problema, lucrurile au decurs relativ simplu. Partea mecanica de contact am exclus-o, acesta avand undeva la vreo trei sau patru ani. Nu si partea electrica, pen' ca un fir sau un papuc se pot intrerupe sau rupe, etc.
Electromotorul l-am exclus deasemenea, pen' ca toti cam atatia ani are, si comandat "pe direct", adica executand un contact electric cu o surubelnita mai serioasa intre plusul permanent si cel de excitatie (vezi mai jos chestiile incadrate cu rosu), motorul porneste fara probleme.
Pre-filtru motorina.jpg
Apoi am luat in calcul varianta ca NSS-ul cutiei automate sa aiba figuri. Adica contactele sale sa fie murdare sau oxidate si sa nu simta ca ar fi in "P" sau in "N", unde pornirea motorului este permisa/posibila. Cum treaba asta nu apare chiar asa de brusc si nici in ambele pozitii deodata, am exclus si asta...
Deci, ma apuc sa desfac partea inferioara a bordului, cea de sub volan, ca sa vad ce chestii electrice de-ale contactului nu ar fi OK. Din pacate, nu am gasit nimic a fi in neregula, si deja imi dadea cu virgula. Fac un test aleator de pornire din cheie, si motorul porneste. Binenteles ca injur, pentru ca la urmatoarele opt tentative de pornire din cheie, acesta nu a mai pornit... Ma duc iar cu surubelnita la electromotor, inchid circuitul descris mai sus, motorul porneste. Incerc iar din cheie, zero rezultat. Virgula devenea tot mai mare...
Cu alte cuvinte, de la contact la electromotor nu mai venea plus de excitatie. Din cate stiu eu, neavand schema electrica a masinii la indemana, intre contact si electromotor, firul de excitatie nu are nimic in cale, adica siguranta sau releu. Firul parea si fizic in stare buna, papucii ficsi, fara oxizi, piulitele erau stranse, etc.
Si imi trece prin cap ideea ca de la baterie pana la contact ar putea exista ceva contacte proaste. Incep de la baterie, unde ramura de plus secundara, adica nu aia care duce plus la electromotor, parea foarte OK. Cum ramura asta de plus duce curent la toata treaba electrica a masinii, primul element verificat a fost tabloul de sigurante. Conform legendei acestuia, nu am descifrat nimic ca avand de-a face direct cu contactul. Dar asta nu m-a descurajat, si am scos si reintrodus la loc fiecare siguranta, tensionand usor soclul fiecareia.
Guess what ? Totul a revenit la normal, pornirea motorului functioneaza din cheie fara probleme. Dar tot nu stiu precis care a fost siguranta cu probleme de contact sau daca nu cumva alta a fost problema, si treaba s-a auto-remediat, ca si semnalizarea catre dreapta...
Intre timp, pre-filtrele de motorina care-mi lipseau din stoc au ajuns in posesia mea:
Pre-filtre motorina unisens.jpg
Deci, schimbarea butonului de avarii (sau a manetei de semnalizare) se amana deocamdata. In schimb, conversia electricii de la sigurante ceramice la cele plate a.k.a. moderne, devine tot mai de dorit. Plus ca am descoperit ca am lumini de ceata pe fata doar pe stanga...
Dragos
Buna ziua !
Fara sa umblu la nimic, semnalizarea catre dreapta s-a auto-reparat, se pare. Adica dupa un weekend de umblat in zona Kaiserslautern - Saarbrücken - Saint Avold, cu semnalizari pe masura, totul functioneaza fara probleme sau ezitari la acest capitol...
Prin compensare, am avut alte probleme... Finalizand ieri dupa amiaza o sesiune de shopping impreuna cu doi colegi de munca, la tentativa de plecare din parcarea Intermarché-ului local, Benz-ul nu a dat nici un semn. Adica pun contactul, fac bujie normal, dar cand sa invarta motorul, canci.
Cum magazinul in cauza e la doi pasi de sediul firmei pentru care prestam, unul din cei doi colegi face un drum per pedes pana acolo si vine cu al sau Suzuki Grand Vitara XL7. Avand asupra Benz-ului vreo doua-trei sufe si trei perechi de ocheti, remorcam treaba si ajungem la noi in curte.
Acolo, dupa ce i-am rugat pe colegi sa ma lase singur ca sa judec/rumeg/analizez problema, lucrurile au decurs relativ simplu. Partea mecanica de contact am exclus-o, acesta avand undeva la vreo trei sau patru ani. Nu si partea electrica, pen' ca un fir sau un papuc se pot intrerupe sau rupe, etc.
Electromotorul l-am exclus deasemenea, pen' ca toti cam atatia ani are, si comandat "pe direct", adica executand un contact electric cu o surubelnita mai serioasa intre plusul permanent si cel de excitatie (vezi mai jos chestiile incadrate cu rosu), motorul porneste fara probleme.
Pre-filtru motorina.jpg
Apoi am luat in calcul varianta ca NSS-ul cutiei automate sa aiba figuri. Adica contactele sale sa fie murdare sau oxidate si sa nu simta ca ar fi in "P" sau in "N", unde pornirea motorului este permisa/posibila. Cum treaba asta nu apare chiar asa de brusc si nici in ambele pozitii deodata, am exclus si asta...
Deci, ma apuc sa desfac partea inferioara a bordului, cea de sub volan, ca sa vad ce chestii electrice de-ale contactului nu ar fi OK. Din pacate, nu am gasit nimic a fi in neregula, si deja imi dadea cu virgula. Fac un test aleator de pornire din cheie, si motorul porneste. Binenteles ca injur, pentru ca la urmatoarele opt tentative de pornire din cheie, acesta nu a mai pornit... Ma duc iar cu surubelnita la electromotor, inchid circuitul descris mai sus, motorul porneste. Incerc iar din cheie, zero rezultat. Virgula devenea tot mai mare...
Cu alte cuvinte, de la contact la electromotor nu mai venea plus de excitatie. Din cate stiu eu, neavand schema electrica a masinii la indemana, intre contact si electromotor, firul de excitatie nu are nimic in cale, adica siguranta sau releu. Firul parea si fizic in stare buna, papucii ficsi, fara oxizi, piulitele erau stranse, etc.
Si imi trece prin cap ideea ca de la baterie pana la contact ar putea exista ceva contacte proaste. Incep de la baterie, unde ramura de plus secundara, adica nu aia care duce plus la electromotor, parea foarte OK. Cum ramura asta de plus duce curent la toata treaba electrica a masinii, primul element verificat a fost tabloul de sigurante. Conform legendei acestuia, nu am descifrat nimic ca avand de-a face direct cu contactul. Dar asta nu m-a descurajat, si am scos si reintrodus la loc fiecare siguranta, tensionand usor soclul fiecareia.
Guess what ? Totul a revenit la normal, pornirea motorului functioneaza din cheie fara probleme. Dar tot nu stiu precis care a fost siguranta cu probleme de contact sau daca nu cumva alta a fost problema, si treaba s-a auto-remediat, ca si semnalizarea catre dreapta...
Intre timp, pre-filtrele de motorina care-mi lipseau din stoc au ajuns in posesia mea:
Pre-filtre motorina unisens.jpg
Deci, schimbarea butonului de avarii (sau a manetei de semnalizare) se amana deocamdata. In schimb, conversia electricii de la sigurante ceramice la cele plate a.k.a. moderne, devine tot mai de dorit. Plus ca am descoperit ca am lumini de ceata pe fata doar pe stanga...
Dragos
Comment