Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Probleme racire motor, cutie viteze automata w211 E220 CDI 150 CP euro 3, 2002

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme racire motor, cutie viteze automata w211 E220 CDI 150 CP euro 3, 2002

    Probleme racire motor, cutie viteze automata w211 E220 CDI 150 CP euro 3, 2002.

    Este vorba despre un Mercedes Benz E220 CDI(w211), 2002, 150 CP, euro 3, cutie automata, 200.000 km reali adusa recent din Germania. Codul motorului este OM 646.961. Problema este urmatoarea, cu testerul conectat, la 22 grade temperatura exterioara,prin oras imi sta apa pe bord o liniuta sub 100 grade(intre 89 si 93 grade pe tester) si cand merg mai tare imi sta fix pe 100 grade pe bord(intre 93 si 97 grade pe tester); la 32 grade temperatura exterioara,in afara orasului la mers de pana in 140 km/h imi sta apa pe bord o liniuta sub 100 grade(intre 89 si 93 grade pe tester), iar daca depasesc 140 km/h imi sta fix pe 100 grade pe bord(intre 93 si 97 grade pe tester), iar prin oras, imi sta numai pe 100 grade in bord, deci peste 93 grade pe tester. In sarcina, uleiul la motor, in medie imi sta cu 10 grade mai sus, iar cel de la cutie in medie cu 7-10 grade mai sus decat lichidul de racire in toate conditiile. Testul asta l-am facut fara AC pornit; daca il pornesc temperaturile mai scad cu 2-4 grade in toate conditiile.
    Alte conditii:
    -La 32 grade, temperatura exterioara cu masina in soare, la relanti cu AC oprit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 95-96 grade lichid racire, 96-98 grade ulei motor, 96-100 grade ulei cutie viteze.
    -La 32 grade, temperatura exterioara cu masina in soare, la relanti cu AC pornit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 89.5-91.5 grade lichid racire, 94-96 grade ulei motor, 97 grade ulei cutie viteze.
    -La 32 grade, temperatura exterioara, mers peste 170km/h cu AC oprit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 99 grade lichid racire, 113 grade ulei motor, 111 grade ulei cutie viteze.
    -La 30 grade, temperatura exterioara, mers constant 130km/h cu AC oprit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 91-92 grade lichid racire, 103 grade ulei motor, 96-98 grade ulei cutie viteze.
    Am comparat cu alta masina identica, an, motor; la cealalata temperatura pe bord sta cu o liniuta mai jos decat la mine, iar pe tester este aproape la fel, in aceleasi conditii. De aici am tras concluzia ca la mine poate este dereglata grafica din bord. Singura diferenta intre masina mea si cealalta, este, daca merg cu ea mai tare in afara, sa zicem 150 km/h timp de 3-4 min si dupa, o las sa mearga la 90km/h fara sa calc tare acceleratia, la a mea revine putin mai greu apa la o temperatura mai joasa decat la cealalta. Am schimbat la masina mea uleiul la motor(ulei original), uleiul la cutie(ulei original), termostatul, antigelul, i-am curatat radiatoarele pe exterior si intre ele, am scos furtunele de la racirea motorului din radiatorul de la motor si l-am spalat pe interior(perfect curat). Nu am reusit sa scot conductele de la uleiul de cutie din radiator, asa ca am facut toata operatia asta pe pozitie. Am spalat caloriferul din bord, scotand robinetul(care este defect, nu se inchide complet niciodata; se simte si cand dau drumul la clima, prima oara baga aer cald si dupa vine rece) si bagand furtunul cu apa pe una din tevi. Nu a iesit niciun pic de mizerie; inainte de operatie vasul de expansiune era si el perfect curat. Am montat totul la loc si la fel face. La ambele masini ventilatorul pleaca in jur de 95-96 grade pe tester la lichidul de racire, iar termostatul incepe sa deschida pe la 86-87 grade pe tester la lichidul de racire. Vreau sa stiu daca am vreo problema la masina sau daca astea sunt temperaturile normale de lucru pentru ca atunci cand temperatura la cutie ajunge peste 100-105 grade, are momente cand in treapta a 3-a imi fluctueaza putin turometrul la mers pana in 2000 rpm, dar nu face tot timpul.

    Sunt nou pe forum si am postat din greseala topicul incomplet. Rog un moderator sa modifice.
    Last edited by Florin_WES; 08-05-2017, 22:10 PM.

  • #2
    Chiar nu stie nimeni?

    Comment


    • #3
      Buna seara !



      Considerand ca uleiul cutiei este "racit" prin radiatorul motorului, odata masina/motorul calde, diferente prea mari de temperaturi n-o sa vezi intre cele doua lichide implicate. Problema este ca un ATF nu prea are de ce sa treaca de 90 - 95 de grade, daca in cutie frecusurile sunt OK.


      Din motive de contabilitate in principal, cele doua radiatoare sunt inglobate unul intr-altul. Ceea ce nu este bine din mai multe motive:


      - daca incingi motorul din diverse motive sau vreun defect, se va incinge si ATF-ul.

      - daca in cutie se intampla prostii, de obicei ATF-ul se incinge mai mult decat normal, si caldura este transferata mai departe catre motor. Noroc ca transferul asta termic nu e asa extrem, si daca ventilatoarele isi fac treaba, nici n-o sa stii ca se intampla treaba asta.

      - ATF-ul nu se incinge la viteza constanta in sarcina medie, ci la schimbari dese, cu/fara sarcina mare, in regim de stop and go, mai ales daca si afara e cald, deci si motorul se incalzeste oarecum mai repede/mult decat normal.

      - o patinare a cutiei din alte motive duce clar la incingerea ATF-ului.

      - incalzirea extrema a ATF-ului poate cauza cavitatie, adica formarea de bule de aer in lichidul respectiv. Asta poate duce in cazul extrem la malfunctionari ale cutiei.




      Eu fac monitorizare pe cutia 722.4 (o generatie in urma celei a tale, daca ai automata in cinci trepte). Dupa ce am separat radiatoarele unul de altul (ambele custom, full aluminiu) mai mult de 70ºC nu am avut vreodata in cutie (senzorul in baia ei, termometru in consola centrala), si atunci, cu 40 de grade afara. Si recomand oricui sa separe apa de ATF, asta evita si alte probleme...





      Dragos

      Comment


      • #4
        Eu de cand am schimbat termostatul imi sta apa asa. Este bine? Nu urca mai mult

        Attached Files

        Comment


        • #5
          Originally posted by mercedesw211 View Post
          Chiar nu stie nimeni?
          Sal
          Pot sa spun ca asa sta si la mine (la un w211 220cdi manual) la o linuta sub 100 si am observat asta de cand am schimbat termostatul cu unul care nu era acelasi brand ca cel original ceea ce ma duce cu gandul ca nefiind acelasi brand nu e calibrat identic. Nu mai stiu sigur suta la suta dar inainte de a-l schimba temperatura pr bord statea cu o liniuta mai jos.
          Cred ca cel original e Behr iar eu nu mai tin minte ce brand am pus, tin minte ca era o varianta putin mai ieftina
          Ca o concluzie daca schimbi termostatul recomand original

          Comment


          • #6
            Termostatele originale la motoarele diesel si benzina sunt produse de Wahler Germania.


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Originally posted by Crazyady View Post
              Termostatele originale la motoarele diesel si benzina sunt produse de Wahler Germania.


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Salut. Tin sa te contrazic ca sunt si BEHR puse de origine pe modelele mercedes. . O seara placuta tuturor
              Chiar si un ceas defect poate sa arate de doua ori pe zi ora exacta.

              Comment


              • #8
                Buna seara !



                Legat de termostate, Wahler si Behr sunt nume de acelasi calibru.


                Marca unui termostat nu are de-a face cu temperatura la care acesta deschide, ci de constructia termostatului in sine, pentru ca poate deschide la temperatura diferita. Aceasta cifra este stantata pe corpul termostatului, si daca te uiti la el putin inainte de a-l monta, o s-o vezi. Chiar si pe ala vechi...


                Daca inainte iti statea apa la 95 de grade, cu noul brand de termostat apa tre' sa stea exact acolo unde statea inainte, daca valorile de deschidere sunt identice. Daca nu, asta inseamna cu noul termostat deschide la o temperatura diferita, si nimic altceva. De decalibrari in timp nu am auzit, de blocaje pe "inchis" sau deschis" in schimb da. Varianta cu "deschis" am patit-o personal...




                Dragos

                Comment


                • #9
                  Dar la mine imi poate spune cineva daca este bine la ce temperatura sta apa ? Este vreo problema ?

                  Comment


                  • #10
                    Termostatul original era BEHR cu stanta de Mercedes, la fel si la cealalta masina cu care am comparat. Fiind BEHR cel original, eu i-am cumparat tot BEHR, dar nu comandat de la reprezentanta, ci de la un service auto. Ma gandesc ca termostatul sau senzorul de temperatura de pe termostat ar fi imprecis, in rest nu am depistat alte probleme. Intre timp am mai facut vreo 5000 km fara probleme, doar ca imi oscileaza grafica in bord dupa cum am explicat mai sus. Am mai observat ca, daca merg peste 150-160 km/h timp de cateva minute, apa imi creste pe bord la 100 grade, iar daca las acceleratia moale(nu mai sta in sarcina), in 15-20 secunde mai scade o liniuta(sta la o liniuta sub 100 grade); semn care imi spune ca atunci cand motorul nu mai este in sarcina la viteza mare si datorita curentului de aer, instalatia se raceste imediat. Cu toate ca termostatul deschide la 86-87 grade(pe tester) de ce creste temperatura lichidului de racire cu pana la 10-12 grade(99 grade pe tester)? Asta indiferent de conditiile de mers si temperatura exterioara, fie ca merg incet, fie ca merg repede. Toate astea ma duc cu gandul sa schimb radiatorul si termostatul pentru ca, ma gandesc eu, sunt semne ca nu-si face racirea cum trebuie, cu toate ca instalatia este curata. Ce ati face in cazul meu?
                    Last edited by mercedesw211; 08-23-2017, 14:55 PM.

                    Comment


                    • #11
                      Buna ziua !



                      Senzorul de temperatura se afla pe chiulasa, nu pe termostat. Senzori decalibrati exista, dau valori false mai departe. La viteze mari, curentul de aer este mai puternic, si motorul nu are motive sa se incalzeasca. Din contra, la viteze mici, recte blocaje de trafic, motoarele tind sa se incalzeasca cand ceva, undeva in sistemul de racire nu este in regula.


                      Un radiator curatat interior si exterior face minuni, eventual indreptat lamelele celulelor, daca sunt inchise. 100 de grade la full speed nu e normal deloc.




                      Dragos

                      Comment


                      • #12
                        E normal ca firma sa se mai schimbe din cand in cand.
                        De exemplu masina mea avea Wahler. Important e sa mearga, nu ce scrie pe el, la un termostat de genul nu prea ai ce implementa prost decat daca te zgarcesti.

                        Am testat 3 termostate vechi, deci nu pot sa enunt o regula, dar mi-am facut cat de cat o idee.
                        TOATE se deschideau aprox la aceeasi temperatura ca cea specificata, DAR de inchis nu se inchideau decat mult mai jos (eg. 87C/75C , 87C/50C temp declarata/masurata la inchidere)!
                        Cel nou cum scazi 5C sub specificatii e inchis, sau aproape inchis!

                        De cand cu noul termostat temperatura e mult mai stabila.
                        Astept iarna. Anul trecut la 100 la ora, regim constant pe drept sau la vale temperatura scadea chiar pana la 70C!
                        Acu pe caldura nu se duce mai jos 80C, asta dupa ce cobor un deal lung, tot in frana de motor.

                        Testul e oarecum simplu, daca bordul arata sub temperatura de lucru, iar furtunul de la radiator e fierbinte, e clar vremea de schimbat termostatul.

                        Comment


                        • #13
                          Buna ziua, senzorul de temperatura este pe corpul termostatului(incercuit cu rosu in poza). Termostatul vine exact ca in poza, cu tot cu senzor. Intre timp am scos senzorul de la termostatul nou si l-am inlocuit cu cel de la termostatul original, iar acum, cateodata cand este mai frig afara sau merg foarte linistit cu masina temperatura pe bord mai scade si cu 2 liniute, ceea ce inainte nu se intampla, statea, ori o liniuta sub 100 grade, ori la 100 grade pe bord. La viteza mare(spre viteza maxima), acceleratia fiind constanta(turatie mare), "focul" in motor este maxim, este normal sa se incinga fierul, dar aici intervine sistemul de racire care ar trebui sa mentina o temperatura constanta(putin peste 90 grade pe tester, dar nu 99 grade). Ma gandesc ca la mine sistemul de racire nu lucreaza in parametrii, drept dovada temperatura pe bord inainte si dupa ce eliberez acceleratia; nu mai este "foc" in motor in momentul in care iau piciorul de pe acceleratie si fluxul de aer isi face efectul. La fel si in trafic aglomerat, temperatura pe bord imi sta la 100 grade iar daca merg putin intins prin oras cu trafic mai lejer scade o liniuta dupa ceva timp. Atunci cand am pe bord 100 grade, cateodata, cutia de viteze are niste intarzieri la schimbarea treptei sau mai des turometrul fluctueaza la viteza constanta si turatie sub 2000 rpm; dar, doar atunci cand temperatura pe bord imi sta la 100 grade(pe tester inseamna peste 93 grade), in rest merge ireprosabil (uleiul in cutie este schimbat de 6-7000 km cu unul original de la reprezentanta). Din tot ce am spus, ce parere aveti? Cu ce ati incepe? Radiatorul si termostatul din nou?
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Ce se vede in poza nu este nici termostatul, nici corpul acestuia, ci carcasa acestuia. "Focul" din motor nu are treaba cu viteza, pentru ca poti avea maxim rpm si intr-a intaia la 40km/h sau intr-a doua la 75km/h, nu neaparat intr-a saptea la top speed.


                            Un sistem de racire lucreaza tot timpul dupa cum e nevoie, nu intervine doar din cand in cand, iar fluxul de aer nu-si face efectul doar cand iei piciorul de pe acceleratie. Ca de exemplu, poti avea cutia in "N", iar intre "relanti" si "maxim rpm", fluxul de aer prin radiator va fi zero in ambele cazuri.


                            Temperaturile mari ale lichidului de racire aduc cu sine temperaturi mari ale ATF-ului, ca-s in acelasi radiator lichidele astea, daca are cineva ochi sa citeasca. Un ATF prea cald genereaza malfunctiuni ale automatului, iar pe termen lung, ATF-ul va degenera mai rapid. Presupunand ca radiatorul este curat interior/exterior si cu celule intacte, as zice ca termostatul e de vina...


                            Pe fosila mea (W124 E300D), temperatura lichidului de racire este extrem de stabila pe tot intervalul de turatie, inclusiv cei 4400rpm la 170km/h pe ore intregi. Cand zic extrem de stabila, inteleg ca acul nu misca deloc de la cele 90 - 92 de grade pe care estimez ca le indica acolo unde sta indiferent de sarcina, dar masina mea e facuta de ingineri, nu de contabili, si se descurca sa ma duca de la A la B si fara tester. Iar sistemul de racire a fost modificat de mine, care nu am in vocabular notunea de "compromis" cand e vorba de tehnica...





                            Dragos

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF