Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thanks.
    Citind pe forum am ajuns si eu la concluzia ca treaba de pe e-bay nu e ok. Multumesc pentru raspuns.
    E220 cdi W210, 2001

    E320 W210, 1997
    C180 W202, 1994
    W123 200D, 1978 cu inima de W124


    Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

    Comment


    • Buna ziua !




      Am scris in trecut ca jantele AMG plus unica anvelopa omologata 245/45R17 nu sunt suta la suta compatibile cu aripile fata/spate ale masinii. De la mama lor, AMG-urile W124 au venit cu anumite saibe distantoare pentru aripile fata, alea pe care am zis ca mi le fac eu. Cum e mai usor daca le gasesti in kit complet si cu saibe si suruburi de inox, le-am luat:



      Kit distantoare aripi fata AMG.jpg





      Mai departe... Se pare ca intotdeauna cand ma apuc de luat de cate unele la Benz, nu ma pot limita la un singur reper/set/chestie. La ultima mea incursiune sub masina, cand am reparat firele de la senzorii de temperatura ulei motor/cutie, in momentul in care priveam in sus, venea catre mine ATF. Si venea de la pompa de servodirectie. Primul strop pe umar, apoi pe ureche, si apoi in ochi... Dupa ce am dez-ATF-icat ochiul si urechea in cauza, in paralel cu amintirea a nenumarati sfinti, mame si alte chestii necompatibile cu un limbaj civilizat, am luat hotararea sa caut/gasesc/schimb kit-ul de etansare pompa servo. Cautat, gasit, urmeaza schimbat:



      Kit etansare pompa servo 1.jpg Kit etansare pompa servo 2.jpg





      Pen' ca la W124 exista vreo sase sau sapte repere care se cheama "pompa servo", care mai vin si de la vreo trei producatori si lucreaza la presiuni diferite, am identificat (corect, sper) pompa mea si am comandat kit-urile in cauza, unul la ax si unul sub rezervor, de-aia sunt doua poze.





      Si daca tot m-am avantat la cumparaturi, am mai luat un set de senzori ABS fata si un set de diuze incalzite la stropitorile de parbriz:



      Kit senzori ABS fata.jpg Kit diuze incalzite stropit parbriz.jpg





      Binenteles ca la frane de R129 va trebui si servo plus pompa centrala de R129, nu mai stiu daca am facut poze, dar e chestia cu dubla membrana si arata generic cam asa:



      Servofrana ML400CDI.jpg






      Si ma mai gandesc...






      Dragos

      Comment


      • Reglaj unghiuri directie plus cadere si convergenta spate

        Buna ziua !




        In trecut, dupa schimbarea unei componente de la directie si/sau suspensie, ma duceam la verificat/corectat unghiurile in cauza. In acele momente lasam meseriasul sa-si faca treaba, apoi dadeam o tura de cativa kilometri si reveneam cu feedback sau pentru reglaje fine. Rezultatele au fost OK pana acum, doar ca intre timp am elemente noi de referinta care ar putea face diferenta intre "merge si asa" si "orgasmic".



        Plecand de la premisa ca tot ce ai pe sub masina e in stare buna si fara jocuri mai mari decat cele permise, treaba incepe cu masurarea inaltimii corecte a masinii. Binenteles ca aici sunt implicate si niste scule OEM Mercedes, dar mai important este ca masina sa fie la fel de inalta stanga si dreapta. Poze cu sculele in cauza, stanga pentru fata si dreapta pentru spate:


        Dispozitiv masurare inaltime W124.JPG





        Odata ce stabilesti/corectezi inaltimea masinii conform procedurii Mercedes 40-0300 (care implica demontarea barii stabilizatoare fata de pe bratele suspensiei de ambele parti...), se poate trece la reglajul unghiurilor de cadere/fuga, ulterior convergenta.


        Pentru cadere si fuga, vezi procedura 40-0322. Este implicata si o scula speciala OEM pentru fuga, dar componentele standului de directie au chestia respectiva inclusa. Scula aia OEM arata ca mai jos, real si desen plus cod:


        Dispozitiv masurare unghi de fuga la W124.jpg Dispozitiv masurat unghi de fuga.JPG





        Surubul din fata al bratului suspensei fata afecteaza unghiul de cadere, cel din spate unghiul de fuga, zice procedura indicata mai sus. Presupunand ca din excentrice nu obtii unghiul de cadere corect, exista ceva ce inlocuieste ceea ce se cheama "rulment sarcina amortizor" cu o piesa reglabila care iti mai da +/- doua grade de ajustare. Vezi mai jos doua variante:


        Flanse sarcina amortizor pentru unghi de cadere variabil 1.jpg Flanse sarcina amortizor pentru unghi de cadere variabil 3.jpg





        Pentru convergenta, Mercedes are si aici o scula speciala care-ti forteaza convergenta usor catre "deschis", ca sa simuleze fortele care apar din mers. Scula s-ar numi "wheel spreader" si Mercedes o cumpara de la Beissbarth, codul se vede in imagini. Doar ca se cam poate si fara scula asta, daca stii ce se intampla cu directia cand masina este in miscare. Asta presupune sa nu fi uitat chiar toata fizica invatata prin liceu...


        Wheel spreader 2.JPG Wheel spreader 1.JPG





        Unele W124 au venit si cu excentrice la bratul de sus al suspensiei spate, altele nu. Si aici, daca nu-ti ajunge caderea obtinuta din reglajul excentricelor, se mai poate face cate ceva daca inlocuiesti bratele superioare cu cele de mai jos:


        Brate camber spate la W124.jpg






        Spor la treaba !






        Dragos

        Comment


        • Buna seara !




          Cateva completari la informatiile de mai sus:


          - cand se lucreaza cu sculele OEM, inaltimea masinii nu se raporteaza la sol, ci se intermediaza cu cele doua aparate indicate in prima imagine din postul anterior, pe baza inclinarii bratului inferior al suspensiei fata si spate. Diferenta maxima acceptata intre valorile inaltimii stanga/dreapta este de 9mm. In caz contrar, se iau masuri, ca de-aia s-au conceput palariile alea de cauciuc de pe pe arc, exista de diverse grosimi (8, 13, 18, 23mm).

          - s-a prevazut si cazul in care sculele OEM nu sunt disponibile. Masurarea inaltimii se face cu ruleta, din centrul rotii pana la marginea aripii respective, abaterea stanga/dreapta maxim acceptata fiind de maxim 15mm. SI se iau masuri ca sa dispara abaterea asta...

          - pe W124 exista diverse optiuni de suspensie. Una este cu garda la sol marita (cod SA 10881), alta este cea pentru sarcini mari (cod SA 11152), alta ar fi suspensia sport, plus varianta cu auto-leveling. Valorile de cadere si fuga difera de la o varianta de suspensie la alta. Deasemenea, valorile acestea difera si de la o motorizare la alta din motive de greutate motor. Diferentele pot fi mici, dar cu efect important. Procedura 40-0001 stabileste cat trebuie sa fie valorile in cauza:


          Valori de referinta pentru reglaje directie W124.pdf




          - procedura 40-0300 arata cum se face masurarea inaltimii masinii, cu acest lucru se incepe:


          Masurare inaltime corecta suspensie la W124.pdf




          - pentru convergenta fata, pe langa faptul ca volanul tre' sa stea corect, exista semne pe axul de intrare al casetei de directie si pe coloana de directie. Care semne binenteles ca tre' sa fie bot in bot... Unde nu sunt semne (la modelele pana in februarie 1990), exista o scula ajutatoare care-ti imparte caseta in doua parti egale. E doar un surub, si se cheama 201 589 06 21 00. Vezi procedura 40-0323:


          Reglaj convergenta fata la W124.pdf




          - pentru convergenta spate se manipuleaza excentricele respective, incercand o impartire egala stanga/dreapta, chiar daca cifra este la limita sau usor in afara specificatiilor. Procedura se cheama 40-0332:


          Reglaj convergenta spate 40-0332.pdf





          Dragos

          Comment


          • Scule necesare (sau nu...) la reparat frane. And more stuff...

            Buna ziua !





            Weekend-ul trecut a revenit la munca un coleg de-al meu care, in perioada sa de concediu, a schimbat un Audi A6 2008 pe un BMW 520D (F10) din 2011. Si s-a plans ca "ceva nu e bine cu frana de parcare".


            Cand tre' sa lucreziu duminica pe alte masini decat ale tale, in parcare, in genunchi, cu ce scule are Benz-ul tau in portbagaj si in alta tara decata a ta, n-am fost prea fericit, da' omul trebuia ajutat, ca si el m-a ajutat in trecut. Dupa ce a aparut si agentul stimulator sub forma de sticle aburite de Stella Artois, am purces la treaba si am desfacut treburile in zona franei de parcare. Rotile spate jos, etrieriele, discurile. Si am vazut ca sabotii franei de parcare nu mai stateau frumos in pozitia corecta, adica lipiti de talerul in cauza.


            Cum o problema asemanatoare am avut acum vreo doua luni pe Benz-ul meu, ma lovisem atunci de lipsa unei scule dedicate pentru o anumita etapa din treaba cu sabotii de parking. Mai precis, ceva care sa te ajute sa pui mai usor arcurile sabotilor in pozitia de lucru, adica intinsi. Ei bine, intre timp am cautat/gasit/cumparat scula in cauza:



            Carlig arcuri saboti frana 2.jpg Carlig arcuri saboti frana 3.jpg



            Binenteles ca te poti chinui cu surubelnita sau cu altceva ce-ti vine la indemana conform imaginatiei de moment, dar atunci cand ai sculele de care ai nevoie, pana si munca face placere. Astfel, i-am remontat BMW-ului sabotii corect dupa ceva lacatuserie primitiva cu piesele deformate, si totul s-a incheiat cu o pizza si a doua sesiune de bere. Noroc ca am prin porbagaj destule chestii care sa-mi usureze viata la necaz, fapt care a fost in avantajul colegului meu...



            Intre timp, pentru Benz-ul din dotare, au sosit senzorii de ABS fata, setul de diuze incalzite pentru stropitoarele de parbriz, precum si seturile de etansare pentru pompa de servodirectie, codurile se observa in a doua poza:


            Seturi etansare pompa servodirectie la W124.jpg Coduri seturi etansare pompa servo 1.jpg








            Dragos

            Comment


            • Originally posted by Heavy D. View Post
              Buna ziua !





              Weekend-ul trecut a revenit la munca un coleg de-al meu care, in perioada sa de concediu, a schimbat un Audi A6 2008 pe un BMW 520D (F10) din 2011. Si s-a plans ca "ceva nu e bine cu frana de parcare".


              Cand tre' sa lucreziu duminica pe alte masini decat ale tale, in parcare, in genunchi, cu ce scule are Benz-ul tau in portbagaj si in alta tara decata a ta, n-am fost prea fericit, da' omul trebuia ajutat, ca si el m-a ajutat in trecut. Dupa ce a aparut si agentul stimulator sub forma de sticle aburite de Stella Artois, am purces la treaba si am desfacut treburile in zona franei de parcare. Rotile spate jos, etrieriele, discurile. Si am vazut ca sabotii franei de parcare nu mai stateau frumos in pozitia corecta, adica lipiti de talerul in cauza.


              Cum o problema asemanatoare am avut acum vreo doua luni pe Benz-ul meu, ma lovisem atunci de lipsa unei scule dedicate pentru o anumita etapa din treaba cu sabotii de parking. Mai precis, ceva care sa te ajute sa pui mai usor arcurile sabotilor in pozitia de lucru, adica intinsi. Ei bine, intre timp am cautat/gasit/cumparat scula in cauza:



              [ATTACH]132784[/ATTACH] [ATTACH]132785[/ATTACH]



              Binenteles ca te poti chinui cu surubelnita sau cu altceva ce-ti vine la indemana conform imaginatiei de moment, dar atunci cand ai sculele de care ai nevoie, pana si munca face placere. Astfel, i-am remontat BMW-ului sabotii corect dupa ceva lacatuserie primitiva cu piesele deformate, si totul s-a incheiat cu o pizza si a doua sesiune de bere. Noroc ca am prin porbagaj destule chestii care sa-mi usureze viata la necaz, fapt care a fost in avantajul colegului meu...



              Intre timp, pentru Benz-ul din dotare, au sosit senzorii de ABS fata, setul de diuze incalzite pentru stropitoarele de parbriz, precum si seturile de etansare pentru pompa de servodirectie, codurile se observa in a doua poza:


              [ATTACH]132786[/ATTACH] [ATTACH]132787[/ATTACH]








              Dragos
              Buna ziua domnu'! Bine lucrat, ai unul dintre cele mai bune topic-uri pe care le urmresc si îmi face plcere sa citesc fiecare postare. Spor la lucru în continuare!

              Sent from my SM-G920F using Tapatalk

              Comment


              • Originally posted by Heavy D. View Post
                ...Noroc ca am prin porbagaj destule chestii...
                Felicitari!!!
                Eu am totusi o intrebare: mai incape ceva in portbagaj avand in vedere stocul masiv de scule?
                M-as delectat cu o poza al celebrului atelier mobil...si cred ca nu sunt singurul .
                Drumuri bune si reparatii usoare!
                E220 cdi W210, 2001

                E320 W210, 1997
                C180 W202, 1994
                W123 200D, 1978 cu inima de W124


                Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                Comment


                • Cutii 722.3, 722.4, 722.5, particularitati, cabluri, vacuumuri and stuff.

                  Buna seara !



                  Sunt la baza in Franta de ieri seara, astazi fiind invitat la dezmembrarea unui Golf IV 1.4i la un amic ce locuieste la circa 30km distanta. Pe drum catre respectiva locatie, Benz-ul meu mi-a amintit ca trebuia de demult sa-i fac ceva ce tot amanasem. Odata ajuns la locul faptei am facut bucati masina amintita, dupa care, in sat fiind ceva sarbatoare care implica jocuri sportive, focuri, bucati prajite de animale moarte si bere, am re-amanat reglarea cablului de kickdown la cutia mai sus mentionata...


                  Re-amanarea asta a durat doar pana am facut cei 30km inapoi. Odata ajuns inapoi la baza, reglaju' asta s-a efectuat in circa zece secunde. Problema a fost ca m-am lasat corupt de colegii prezenti la noi activitati culinaro-papilo-gustativo-bahice, deci testele cu noul reglaj s-au amanat si ele...


                  Before reglaj:


                  Timonerie cablu kickdown 1.jpg





                  After reglaj:


                  Timonerie cablu kickdown 2.jpg




                  Cum dupa doua/trei perechi de virsli si doua beri reci de firma imi vin idei, m-am apucat de studiat tehnica cutiilor 722.3/4 si a diferentelor care au aparut odata cu cutia 722.5. Astfel, am bagat la cap urmatoarele:


                  - 722.3 sau 722.4, atunci cand sunt montate dupa benzinare, pot sau nu veni din fabricatie cu optiunea de a pleca de pe loc cu treapta a doua. Si asta se aplica si la modelele care nu au selector S/E, adica standard sau economic. Cand aceleasi cutii sunt dupa diesele, masina va pleca de pe loc intotdeauna cu treapta intai.

                  - la cutiile mai sus mentionate, in functie de ce nu stiu, kickdown-ul se executa via curent (switch sub pedala de acceleratie) sau mecanic, via cablu. In toata treaba este inclus si ceva vacuum si o supapa modulatoare, uneori parte dintr-un ansamblu cu vacuum mai complex.

                  - exista vreo trei variante de a convinge cutiile care pleaca de pe loc cu a doua sa nu mai faca acest lucru, ci sa plece tot timpul cu a intaia. Una implica transformarea eventualului switch S/E in altceva, acolo unde el exista. Alta varianta este "scurtarea" cablului de kickdown astfel incat cutia sa creada ca pedala de acceleratie este deja usor calcata. Aceasta varianta influenteaza si schimbarile in treptele superioare, deci nu este recomandabila. A treia varianta si cea mai rezonabila presupune ca la plecarile de pe loc sa nu muti levierul direct in "D", ci prima data in "2" si apoi in "D", dupa care poti sa calci gazu".

                  - undeva prin 1992, cand a devenit obligatorie utilizarea unui catalizator in linia de evacuare, Mercedes a introdus un rahat electronic care lasa cutia sa treaca din a-ntaia mai sus doar daca motorul depaseste o singura data turatia de 3500rpm cu scopul de a incalzi mai rapid catalizatorul, dupa care totul se intampla normal. Rahatul asta implica si ceva supapa electrica care inchide/deschide o linie de vacuum suplimentara catre cutie, de unde potentiale probleme daca nu ai vacuumul corect. Se poate fenta si treaba asta...

                  - cum 722.3 si 722.4 au si ceva diferente, ultima fiind un fel de 722.3 cu minus zoom, kit-ul de garnituri folosite la schimbarile de ulei este diferit in formele garniturilor de baie si a dimensiunilor celor doua saibe de cupru care ar trebui sa fie incluse. Si, din amintiri, nici filtrele cutiilor astea nu sunt la fel.

                  - cand se schimba uleiul, din cel nou se introduce doar atat cat pe joja nivelul masurat corect (motor pornit, "P") sa fie circa 20mm sub marcajul de minim, pen' ca noul ulei e rece. Dupa ce pui masina pe roti si te dai cu ea cat sa incalzesti si motorul, si cutia, verifici din nou nivelul si completezi daca/cat e cazul. Intre marcajele de minim/maxim diferenta este de circa 300ml, adica nu o halba, ci doar un tap.

                  - cutia 722.5 este doar un frate vitreg al lui 722.4 cu o treapta in plus, avand a cincea cu raport de circa 0.75 la unu. Treptele 1-4 sunt gestionate hidraulic, la a cincea intervine si ceva electronica/supapa/senzor presiune ulei/solenoid. Plus ca 722.5 a venit stock doar pe motoarele de sase cilindri ale lui W124.

                  - 722.5 s-ar potrivi si pe blocuri motor cu mai multi sau mai putini cilindri, dar convertoarele difera si trebuie experimentat cu diverse combinatii cutie/convertor.

                  - 722.5 este mai lunga cu circa 80mm decat 722.4, deci nu e chiar bolt on din acest punct de vedere.




                  Legat de noul reglaj al cablului de kickdown in Benz-ul meu, voi anunta aici rezultatele cand va veni momentul.







                  Dragos

                  Comment


                  • Salutare!

                    Hai ca sunteti geniali! Mai rar sa vad pe la noi mecanici asa priceputi si cu bun simt.
                    Uite, eu am pus mana pe un W124 250D in stare foarte buna, pe care intentionez sa il "aliniez" cat se poate de bine, insa nu am incredere in nici un service de pe la noi (motivele se stiu). Eu fac spume si cand vad piulite desfacute cu patentul, daramite alte trepanari.. )

                    Acum, daca ai putea sa ma ajuti tu, Dragos, cu treaba asta, sunt dispus sa fac vizite pana la Cugir daca este nevoie

                    Cum pot lua legatura cu tine?

                    Multumesc

                    Comment


                    • Buna seara !




                      Treaba sta astfel: pe vremuri, desi eu as fi vrut sa devin medic (imi place sa fac fapte bune), parintii au insistat sa devin sofer de camion. Ca atare, desi am facut cateva incercari de a practica un job de birou, dupa ce am constat mancatoriile interne din fiecare firma pentru care am lucrat, am fost dezgustat. Cu ingineria mecanica in palmares, am hotarat sa respect dorinta celor care si-au pus-o ca sa ma nasc si dupa aia m-au crescut.



                      Lucrez in afara tarii, vin acasa de trei sau patru ori pe an cate doua/trei saptamani odata. De exemplu, acum sunt la uzina Porsche din Leipzig. Cand sunt acasa, abia am timp de masinile mele si de hala cu care ma lupt s-o pun la punct ca sa pot face mecanica pe elevatorul meu, fara costuri suplimentare si in conditii civilizate. Si asta va mai dura circa un an, probabil.



                      Cat despre genialitate si bun simt, cu unele te nasti, pentru altele ai nevoie de ceva talent, care la randul lui presupune training intens. eforturi si sacrificii. E usor sa faci rau, si atunci cand faci bine poti fi luat de prost. De-aia am incredere doar in caini, nu si in oameni. Daca e cazul, pot fi ticalos/magar, si, la ce imaginatie si rabdare am, nu e bine sa cad sub influenta diviziei intunecate a Fortei si sa ma apuc de facut rele. Mai ales ca o ruda de-a mea de gradul intai mi-a prezis ca, desi o sa ajung in iad la un moment dat, dupa ce repar ce e de reparat pe-acolo, aia o sa ma trimita inapoi. "Because your soul is too twisted even for hell", zicea persoana in cauza...



                      Legat de Benz-ul tau, daca e in stare foarte buna, are nevoie doar de motorina/ulei si filtre. De ce trebuie aliniat, are ceva figuri ?






                      Dragos

                      Comment


                      • Salut!

                        Multumesc pentru raspuns!
                        Problema pe care o am este urmatoarea:


                        Relanti-ul in Neutru si in Parking este la aproximativ 750rpm. In Drive si in Reverse scade la aproximativ 600rpm si respectiv 500rpm.

                        Motorul vibreaza destul de tare in Drive si in Reverse la relanti. In Neutru si Parking vibreaza mai putin, comparabil cu alte masini diesel. Nu stiu exact cat de mult ar trebui sa vibreze. Pe youtube vad ca lor nu le vibreaza toata masina cum este in cazul meu (rezoneaza geamurile, bordul, scaunele.. vibromasaj gratuit ). In clipa in care masina se pune in miscare (trafic, sosea, etc.) toate vibratiile dispar si motorul pare mai silentios. Schimba toate treptele la turatiile corespunzatoare lin, fara smucituri. DAR, la stop, cand ma opresc in Drive cu frana apasata trepideaza din nou.

                        Cand mut schimbatorul din Parking in Drive sau Reverse se simte o smucitura, mai ales in Reverse.

                        La un model pe benzina (220E) am vazut un sistem de compensare a scaderii relanti-ului pe clapeta de acceleratie.
                        Un sistem legat la cutia de viteze automata care sa ridice putin relanti-ul pentru a contracara scaderea cauzata de sarcina suplimentara in Drive si Reverse.

                        La modelul meu diesel nu imi dau seama cum este legat acest sistem, cum sau daca este nevoie sa il ajustez.

                        Mi s-a zis ca treaba asta este de la suportii de motor si cutie, insa observ ca smuceste totusi cand comut pe Reverse..

                        Comment


                        • Buna seara !




                          Daca socul automat functioneaza corect si, dupa coborarea la "normal" a turatiei ai undeva pe la 680 - 700rpm, totul e in regula la acest capitol. Si nimic nu trebuie sa tremure. Doar cand, la oprirea motorului ti se cam clatina masina, ai cel putin un suport motor dus. Vezi ca-s hidraulici, deci pierderea de ulei din suport = suport defect, chiar daca cauciucul suportului pare intact. Dar daca e defect de catva timp si nu-l schimbi, si guma se duce...



                          Din descriere, se pare ca virgula cutia este putin "in viteza". In pozitiile "P" sau "N" nu ai diferente in turatia motorului fata de un relanti normal. In orice alta pozitie, cutia este "in viteza". Doar ca, in afara cabului de acceleratie si a celui de kick-down, cutia mai are si ceva vacuum pe ea. Si daca acolo exista neetanseitati, ai stres. In plus, unele diesele vin cu reglaj electronic al relantiului, altele cu unul oarecum pneumatic.


                          Mai jos ai opt pagini de informatii legate de reglajul electronic al relantiului si de ce tre' sa faci cand nu ai rpm-ul corect:



                          Reglaj turatie relanti la W124 diesel.pdf



                          Cred totusi ca partea de motor este OK, problemele fiind pe partea de cutie/vacuum cutie, mai ales din cauza smuciturii descrise in "D" si "R". Oricum, in spatele bateriei ai ceva relee, descrise in pdf-ul atasat, daca ai vreo lipitura rece in ele, relantiul va fi afectat.






                          Dragos

                          Comment


                          • Reglaj cablu kick-down. And more stuff...

                            Buna seara !




                            Nu cu multa vreme in urma am relatat despre reglajul cablului de kick-down la 722.4, efectuat acum vreo doua luni. Si netestat pana ieri, cand OM603 s-a descurcat sa duca Benz-ul cu 168km/h la 4400rpm circa trei ore din cele 15 rulate intre Franta si Romania, cu mici pauze si uneori mers oarecum in limite legale.


                            Reglajul a avut efectul scontat, adica, la mers soft/normal, motorul nu mai trebuie turat asa de mult incat cutia sa-si ia o treapta mai mare. Iar efectuarea de kick-down la 40-45km/h intr-a patra are ca efect retrogradare pana intr-a doua, apoi turare pana pe la 4700rpm si abia apoi vine a treia, si asa mai departe. Deci, inca o chestie bifata.



                            Al doilea efect pozitiv constatat (dupa circa 3500km facuti) este ca schimbarea aia de semeringuri la tijele supapelor (efectuata pe la sfarsitul lui martie), a avut si ea rezultatul dorit, adica motorul nu mai fumega usor albastrui primele secunde dupa un stat la relanti tip semafor. Iar de consumat, cu masurare inainte si dupa ultimii 1600km, nu consuma ulei, avand un total de circa 295000km in acest moment. Sau poate consuma si motorul isi completeaza singur fara sa-mi spuna nimic, in 2017 mai totul este posibil...




                            Cateva chestii remarcate datorita monitorizarii temperaturilor de ulei motor si ATF, pe langa faptul ca pe zi ce trece ma bucur tot mai mult ca am facut-o (monitorizarea, nu altceva...):



                            - cutia se incalzeste relativ repede doar in regim de stop and go. In cazul meu, cu radiatoare separate, mari si de aluminiu, "incalzeste" inseamna intre 30 si 55 de grade cand afara sunt undeva pe la 20 - 25 de grade, iar "repede" inseamna 3 -5 minute, in acelasi conditi de mediu ambiant. La 40 de grade afara, valoarea ar fi 70 de grade cam in acelasi timp. La cei cu radiatoare comune, adica OEM, nu vreau sa stiu valorile, pen' ca mai orice peste 70 de grade nu face bine la ATF, iar mai sus, mai ales daca e pe termen lung, nici atat.


                            - la mersul constant mai mult timp la turatie mare (4400rpm), temperatura de ATF creste foarte lent (10 - 15 minute) de la cele circa 30 - 40 de grade (normale la mine), catre 50 - 60 de grade. La revenirea catre 3300rpm, scaderea de temperatura este la fel de lenta, cam zece minute de rulat constant.


                            - uleiul de motor, la 3300rpm (140 km/h) constanti, are 93 de grade. La 3700rpm (150-155km/h), 99 de grade. Iar la 4400rpm (168 - 170km/h), 105 grade. Odata ce revii la 3300rpm dupa o sesiune de 4400rpm, temperatura uleiul de motor revine la valoarea corespunzatoare turatie destul de repede, circa 5-6 minute.


                            - temperatura lichidului de racire este groaznic de stabila exact acolo unde zice termostatul. Se pare ca punctul meu de vedere legat de a nu face compromisuri atunci cand ai bani de asta se confirma inca odata. Adica separare radiatoare apa/ATF, marire cu circa 20 - 25 la suta a volumului radiatorului plus materialul foarte bun la dat caldura mai departe, etc. Si considerand ca cele doua ventilatoare OEM luate din fata radiatorului si montate in spatele lui (cu sens de rotatie schimbat, binenteles si actionare exclusiv la buton, fara termoswitch sau alt rahat), la fel. Recomand oricui.






                            Dragos
                            Last edited by Heavy D.; 08-21-2017, 00:04 AM. Reason: Gramatica la ora tarzie...

                            Comment


                            • Dumnezeule, ce pot face bunul-simț, consecvența, civilitatea și pasiunea la un loc... Felicitări, Dragoș!

                              Comment


                              • Buna treaba ai facut! Felicitari! [emoji1303][emoji16]


                                Sent from my iPhone using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF