Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Ce ulei motor imi recomandati?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Acum daca tot l-ai pus nu moare motorul din asta, personal cred ca cel mai indicat ar fi tinand cont de km si tipul de motor un 5w40 mai ales ca vine si vara si iarna face fata cu brio.
    Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.

    Comment


    • Cred că mecanicul mașinii noastre este un profesionist de nădejde că altfel nu am călca pe la el. Așa după cum, atunci când zugrăvim, mergem să cumpărăm materialele de construcție însoțiți de zugrav sau la indicația sa, așa cum, atunci când avem probleme cu instalațiile si chemăm un instalator, cumpărăm materialele pentru reparații la indicația acestuia, așa si când vrem sa știm ce ulei sa folosim in motorul nostru apelam la sfatul unui profesionist căruia i-au trecut prin mână zeci, sute sau mii de mașini funcție de câtă experiență are. Indrumarile sale provin din experiența acumulată in ani si ani de practică împletită cu teoria si, fara niciun fel de îndoială, nu poate si nu trebuie sa fie ignorata.
      Ca să concluzionam, in locul tau, as pune de îndată 5W-40-ul recomandat de mecanic, alegând unul cu această vâscozitate din lista cu uleiuri aprobate oficial de constructorul german(bevo, parcă îi zice). Până atunci as supraveghea cu atenție nivelul uleiului in carter pentru a nu se întâmpla deja ceea ce mecanicul a prognosticat, in speță, ca mașina sa consume uleiul 0W-40 pe care l-ai pus acum.
      Mult succes si drumuri cât mai bune!

      Comment


      • Cu mentiunea ca masina functioneaza cu acest tip de ulei de multi km (2 schimburi la mine deja), inca de la fostul proprietar fara sa consume ulei as zice ca momemtan e safe.
        Mecanicul zicea ca la 200 de mii jocurile in motor sunt ceva mai pronuntate deja si ca el considera mai potrivit 5W30.
        Pe de-alta parte atat pe joja cat si pe CB nivelul la ulei a ramas constat de la ultimul schimb. Ideea mea este de a proteja motorul cat mai mult si atunci pun problema in felul urmator 0W40 schimbat la 10 mii de km sau 5W40 schimbat la fel? Care ar fi mai bun pentru motor?
        @broscutza...cu siguranta uleiul asta nu prinde iarna .
        Last edited by adidc; 04-19-2017, 07:40 AM.
        E220 cdi W210, 2001

        E320 W210, 1997
        C180 W202, 1994
        W123 200D, 1978 cu inima de W124


        Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

        Comment


        • Pai, pentru motor este bun ceea ce recomanda mecanicul , adică 5W-40. Dacă el afirma ca jocurile din motor sunt mai pronunțate, știe el ceva. Cei mai mulți dintre mecanici vorbesc din experiență și trebuie ascultați. Dacă el spune ca motorul e predispus sa consume ulei atunci in orice clipă el poate s-o facă si cine știe ce se mai poate întâmpla. Motorul este complet ferit de necazuri daca uleiul cu vâscozitatea indicata de mecanic face parte din lista cu cele aprobate in mod oficial de constructorul german. Nu trebuie să îți fie frică. Motorul este protejat de două autorități in domeniu: mecanicul, experimentat si bine intenționat, si aprobarea oficiala a constructorului motorului. Nu ai cum sa greșești astfel. Nu vad niciun stres in asta.
          Drumuri bune!

          Comment


          • @iuliu.m
            Bun! Ambele posturi!
            https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

            Comment


            • @ adidc
              Mergi in continuare pe 0W40 uleiul Mobil1 pe care l-ai pus este un ulei bun. Daca nu ai consum mai mare de 1litru la 10.000 de km (ceea ce poate fi normal), este in regula. Important la orice motor este efectuarea schimbului de ulei la intervale regulate de maxim 10.000 de km pentru Romania sau 1 an. Acest lucru duce la marirea duratei de viata a motorului si micsorarea uzurilor componentelor din motor indiferent de cate sute de mii de km are motorul. De aceea este bine sa te documentezi tu si sa nu pleci urechea doar la ceea ce spune mecanicul.
              @ iuliu m.
              Tu zici ceva de genul: Crede si nu cerceta ce spune mecanicul!
              Mecanicii nu sunt experti in uleiuri sau sisteme de franare, ei au experienta acumulata din lucrarile pe care le-au facut de-a lungul timpului si ceea ce au invatat la inceput. In afara de reprezentante si cateva service-uri serioase unde se pune accentul pe pregatirea lor periodica, cati mecanici crezi ca au mai citit cateva carti de specialitate mai ales pentru motoarele acestea mai noi sau au mai facut cursuri?
              Mecancii auto din cate stiu eu au cateva grade de specializare/erarhizare, cel mai ridicat fiind acela care repara motoare si cutii de viteza, iar cel mai scazut (mecanic cu experienta mica care face operatiuni de baza) este cel care schimba ulei, filtre placute de frana si discuri. Un alt grad ridicat de specializare pe mecanica este cel de tehnician auto daca am inteles corect acesta face diagnoze cu testere auto dar si operatiuni de mecanica de nivel mediu spre ridicat, dar sub nivelul de mecanicului care repara motoare si cutii de viteza.
              Revenind la uleiul de motor sunt mecanici care recomanda sa schimbi uleiul la 30.000 de kilometrii ca asa a spus producatorul. Oare este bine pentru motor? Ce fel de mecanic din Romania crezi ca este acesta? O fi bun?
              Cum am spus si in alte discutii pe forum importatorii de ulei spun ca durata de viata a unui ulei sintetic este de 220 de ore de functionare, adica, calculat cu viteza medie din tara noastra inseamna 8.900 de km. Tot importatorii de uleiuri mai spun ca daca in motorul masinii s-a pus ulei 0w40, 0W30 sau 0W20, nu se pune alt tip de ulei gen 5w sau 10w indiferent de numarul kilometrilor masinii. Or stii ei ceva, nu?
              Uleiul trebuie sa fie aprobat de Mercedes din lista Bevo si sa respecte norma corespunzatoare motorului respectiv, cat despre marca uleiului, chiar nu conteaza fiecare pune in motor ce vrea in functie de bugetul pe care il are atat timp cat il schimba la 10.000 de km sau 1 an in Romania.
              De ce credeti ca de prin 2010 sau chiar mai demult Mazda foloseste ulei 0W20 in Europa pentru motoarele lor? BMW la fel de prin 2011 indiferent de combustibil foloseste ulei 0W30 si nu doar in tarile nordice cu climat rece? La fel si Ford pe motoarele EcoBoost benzina turbo la motoarele de 1.0, 1.5, 2.3 si 3.5 sau la cele aspirate de 3.6 litrii sau mai mari? In orientul mijlociu unde este foarte cald se utilizeaza doar aceste uleiuri 0W, singura diferenta fiind ca se schimba obligatoriu la 6 luni sau numarul de kilometrii., etc.
              Eu la c200 kompresorul meu care are peste 315.000 de km, a mers numai cu ulei 0W40 de la prima revizie in Germania pana acum, iar consumul de ulei este 1 litru la 9.000-10.000 de km, in carte este dat consumul normal de ulei de 1 litru la 15.000 de km. Oricum, atunci cand scade nivelul uleiului masina afiseaza un mesaj in bord sa completezi nivelul la urmatoarea alimentare cu combustibil. Cand apare mesajul intra fix 1 litru de ulei, masina avand o capacitate totala de 5.8 litrii de ulei. Acest lucru a fost gandit foarte bine de inginerii germani ai Mercedes. Banuiesc ca aceeasi gandire se aplica si la motoarele diesel.
              Un ulei mai gros gen 5W40 in loc de 0W40 la un motor care are peste 200.000 de km, in opinia mea, doar mascheaza o lipire cu depuneri a segmentilor / separatorului de ulei de pe piston care lasa sa scape ulei sau vapori de ulei in camera de ardere. De aceea nu strica ca din cand in cand la 3-4 schimburi de ulei sa se foloseasca si un Engine Flush inainte de inlocuirea uleiului de motor vechi care curata varnish-ul si alte depuneri in motor. Atentie! Nu trebuie folosit la fiecare schimb de ulei! Este opinia mea. Stima.



              Sent from my iPad using Tapatalk

              Comment


              • Si eu as merge pe 5w40, doar in perspectiva pretului.
                Din moment ce Mercedes aproba ambele norme inseamna ca sunt ok.

                Nu stiu ce jocuri are motorul ca doar nu le-am masurat, dar e clar ca una e un motor alergat si alta e un motor care merge linistit, ambele la 200mii.
                Daca la 200mii are jocuri de necesita un ulei schimbat la clasa superioara, la 1milion+, cat duc motoarele astea, sa inteleg ca are niste jocuri de se invart cuzinetii odata cu vibrochenul si merge cu ulei de tip marmelada?
                De are asa jocuri cum de mai porneste, nu bate si mentine presiunea?

                In alta ordine de idei, unii mecanici sunt de fapt zugravi.
                Nu vreau sa jignesc pe cineva, dar nu inseamna ca daca un om a reparat/inlocuit piese sute de motoare/masini e vreun guru al uleiurilor si iti simte uzura instant.
                Totodata nu toate motoarele sunt la fel si merg in acelasi regim ca sa poti aplica regula celor 200mii km.
                Fara vreo apreciere la cineva de pe aici sau vreun cunoscut.

                Dar destul cu divagatiile:
                5w40 e la fel de vascos ca 0w40. Diferenta e doar la temperaturi scazute, unde 0w e mai subtire.
                Dar un 0w la 40C e oricum mai gros ca un 5w40 la temperatura de lucru!
                Aia se poate vedea clar in foaia de catalog.

                Comment


                • Multumesc pentru pareri.
                  Concluzia mea: momentan ramane asa si nu-l stresez excesiv la rece. Motorul nu bate nu scoate sunete ciudate si nu face peobleme. Chiar mecanicul, care nu e chiar un terchea-berchea ci un inginer mecanic proprietar de service, a spus ca masina este...nu pot folosi expresia lui .
                  Totusi el nu cunoaste istoricul masinii si cred ca ce a spus se referea la modul general.
                  O sa mai compar niste preturi pentru ca intr-adevar pretul este mare per schimb iar eu fac ceva kilometri. Am tinut si voi tine in continuare evidenta lunara a consumului si a orelor de functionare insa ma tem ca dat fiind traficul in oras nu am cum sa respect regula celor 220 de ore de functionare .
                  E220 cdi W210, 2001

                  E320 W210, 1997
                  C180 W202, 1994
                  W123 200D, 1978 cu inima de W124


                  Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                  Comment


                  • Există prejudecata că mecanicii sunt zugravi. Eu nu am întâlnit până acum decât mecanici get-beget ca să zic așa. Dacă ai încredere să îi dai mașina pe mână înseamnă că-l cunoști, ai încredere in cunoștințele și priceperea sa și, deci, ii poți urma sfatul. Cine își duce mașină la zugrav poate avea o sumedenie de alte necazuri in afară de indicații tehnice eronate. Nu vad unde ar fi superioritatea vânzătorilor de la magazinele de piese auto asupra mecanicilor. Au oare ei vreun gen de calificare superioară? Nu prea cred. Uleiul recomandat de mecanic ar trebui sa nu fie consumat deloc, nu o anumită cantitate la un anumit număr de kilometri. Cine știe? Merită încercat. Nu ai ce pierde. Totul e să consulți lista Bevo și să alegi neapărat din aceasta. In acest fel vei fi ferit de necazuri ulterioare. Uleiul aprobat oficial de concernul german nu are cum să îți facă surprize neplăcute.
                    @cutaresku: Ma bucur ca apreciați modestul meu aport la acest topic. Mulțumesc pentru încurajarea prietenească si calda!
                    Drumuri bune , netede si fără evenimente neplăcute tuturor!

                    Comment


                    • Eu personal folosesc motul x-max 8100 0w40 pe tot timpul anului si sunt multumit. Folosesc Motul pentru ca are o traditie in spate, este folosit in motorsport, etc , iar in plus avem distribuitori autorizati de motul la noi in tara ceea ce este ok din punctul meu de vedere.
                      Last edited by Andreibadea; 04-22-2017, 20:16 PM.

                      Comment


                      • Foarte bine faci! Probabil că uleiul ți-a fost recomandat de cineva avizat pentru ca se află în lista Bevo, a celor aprobate in mod oficial de marele constructor german. Era si mai bine să fi fost un full synthetic autentic însă e foarte bine și așa. De aceea, probabil, ești așa de mulțumit. Uleiul este potrivit aplicației unde este folosit.

                        Comment


                        • Originally posted by iuliu m. View Post
                          Existã prejudecata cã mecanicii sunt zugravi. Eu nu am întâlnit pânã acum decât mecanici get-beget ca sã zic aa. Dacã ai încredere sã îi dai maina pe mânã înseamnã cã-l cunoti, ai încredere in cunotinele i priceperea sa i, deci, ii poi urma sfatul. Cine îi duce mainã la zugrav poate avea o sumedenie de alte necazuri in afarã de indicaii tehnice eronate. Nu vad unde ar fi superioritatea vânzãtorilor de la magazinele de piese auto asupra mecanicilor. Au oare ei vreun gen de calificare superioarã? Nu prea cred. Uleiul recomandat de mecanic ar trebui sa nu fie consumat deloc, nu o anumitã cantitate la un anumit numãr de kilometri. Cine tie? Meritã încercat. Nu ai ce pierde. Totul e sã consuli lista Bevo i sã alegi neapãrat din aceasta. In acest fel vei fi ferit de necazuri ulterioare. Uleiul aprobat oficial de concernul german nu are cum sã îi facã surprize neplãcute.
                          @cutaresku: Ma bucur ca apreciai modestul meu aport la acest topic. Mulumesc pentru încurajarea prieteneascã si calda!
                          Drumuri bune , netede si fãrã evenimente neplãcute tuturor!


                          Cine a pomenit de vanzatorii din magazinele de piese auto? Daca te referi la mine, eu am spus clar : " importatorii de uleiuri auto din Romania" nu vanzatorul de la magazinul de piese din colt.
                          Acei importatori au angajati pregatiti care au facut si workshop-uri pe afara la fabricantii de uleiuri si care au cunostinte mult mai vaste si care cunosc ultimele noutati in materie de uleiuri si standarde decat un mecanic, fie el chiar bun in domeniul lui, adica unul dintre cei 15-20% de mecanici buni, restul procentelor fiind mai mult cu inclinatii spre zugravit, cum a spus foarte plastic colegul Sharky.

                          Comment


                          • Eu am luat contact cu mulți dintre cei "care vorbesc la telefon" din randul angajaților importatorilor oficiali de lubrifianți si nu m-au dat pe spate nici nivelul cunoștințelor lor in domeniu, nici cel al recomandarilor făcute și nici măcar corectitudinea in exprimare, însă poate n-am avut eu bafta să dau peste cei mai avizați.
                            Nu contest aprioric punctul tau de vedere.

                            Comment




                            • Si listele uleiuri Bevo aprobate oficial Mercedes la zi ce sunt publice pe google

                              Se bate pe google bevo si urmat de norma uleiului recomandata si se deschide lista aprobata..oficial...
                              exemplu....

                              Comment


                              • Extrem de util postul. În felul acesta puteți selecta exact uleiurile pe care constructorul le recomandă mașinii voastre.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF